Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP


Dysten
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Próbowałem wyszukać temat odnośnie ESP i niestety nic nie znalazłem.

W związku z powyższym mam pytanie.

Czy w trakcie działania ESP powinna zapalić się kontrolka ESP (po przekręceniu kluczyka pojawia się i gasnie)?

Próbowałem na parkingu wywołać sytuację w której ESP powinno zadziałać i przyznam, że nie wiem czy zadziałało, na pewno żadna kontrolka się nie zaświeciła, czy koła w mniejszym stopniu utraciły przyczepność tego też nie jestem pewny.

Z relacji znajomych, którzy mają ESP w innych markach wynika, że działanie ESP jest odczuwalne oraz w czasie działania miga kontrolka.

U mnie takiego uczucia nie było.

Raz zapaliła mi się jakaś kontrolka przy ruszaniu na śniegu, koła utraciły przyczepność, kontrolka chyba żółta, ESP pomarańczowe.

Czy Note ma ASR?

 

Pozdrawiam

 

p.s. po trzech literach nie da się wyszukać tematu więc podobny może gdzieś tam być więc z góry przepraszam Tych którzy piszą, że temat już był, a nie odpowiadają na problem.

Edytowane przez Dysten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Próbowałem wyszukać temat odnośnie ESP i niestety nic nie znalazłem.

W związku z powyższym mam pytanie.

Czy w trakcie działania ESP powinna zapalić się kontrolka ESP (po przekręceniu kluczyka pojawia się i gasnie)?

Próbowałem na parkingu wywołać sytuację w której ESP powinno zadziałać i przyznam, że nie wiem czy zadziałało, na pewno żadna kontrolka się nie zaświeciła, czy koła w mniejszym stopniu utraciły przyczepność tego też nie jestem pewny.

Z relacji znajomych, którzy mają ESP w innych markach wynika, że działanie ESP jest odczuwalne oraz w czasie działania miga kontrolka.

U mnie takiego uczucia nie było.

Raz zapaliła mi się jakaś kontrolka przy ruszaniu na śniegu, koła utraciły przyczepność, kontrolka chyba żółta, ESP pomarańczowe.

Czy Note ma ASR?

 

Pozdrawiam

 

p.s. po trzech literach nie da się wyszukać tematu więc podobny może gdzieś tam być więc z góry przepraszam Tych którzy piszą, że temat już był, a nie odpowiadają na problem.

 

Jak masz ESP to masz ASR inaczej się po prostu nieda. http://www.bosch-esperience.pl/pl/language1/from_abs_to_esp.html

 

A kontrolka jest jedna jak zadziała ESP czy ASR to miga ta sama kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa esp, to kontrolka się pojawia, przynajmniej toyota tak ma.

Jak spowokować zadziałanie, to proste: plac (najlepiej mokry albo ośnieżony) + rękaw na chwile żeby postawić bokiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Już nie mam Notesa ale napiszę jak to jest w Sedici. Po włączeniu stacyjki zapalają sie wszystkie lampki, które sukcesywnie gasna po kolei co parę sekund. ESP to taki samochód ze śladem pośligu kół. Najłatwiej sprawdzić podczas ruszania na śliskim (Roxx o tym pisze). Dajesz dużo gazu i szybko sprzęgło. Jak ESP działa to: zapali sie lampka (żółta czy pomarańczowa to chyba tylko kwestia umowna) oraz odczujesz jak silnik zmniejsza obroty lub gdyby ci ktos nacisnął hamulec. Mozna zrobić jak pisze was79. Robisz mały test łosia. Pusty plac, (dobrze jak jest troche slisko ponieważ zrobisz test przy niższej prędkości i łatwiej wprowadzisz auto w poslizg). I znowu zapala sie żółtopomarańczowa lampka (wiem, wiem. trudno robić manewry kierownicą, patrząc na drogę i jeszcze uważać na żółtopomarańczową lampkę). Poza tym jak możesz wyłączyć ESP zrób te same manewry z ESP i z wyłączonym ESP. Powinno sie odczuć wyraźna róznicę w prowadzeniu auta. Zobacz filmiki na podanej powyżej stronie Bosha. Ja zauważyłem jeszcze, że po odpaleniu auta i przejechaniu kilkudziesięciu metrów daje się zauważyć a własciwie usłyszeć taki delikatny stuk dochodzący z kół. Na jakims forum czy innej stronie wyczytałem, że to ESP wykonuje autodiagnozę i ten stuk jest tego własnie efektem. Jak po tym stuku wszystko jest OK to nic sie nie dzieje, jak test wyjdzie źle to zapali się lampka ESP. Tak odbywa sie sprawdzenie ESP podczas ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

W ciągu ostatnich kilku dni miałem gdzie przetestować ESP i przyznam, że coś tam działa, ale sytuację trzeba dość mocno wymusić kontrując powstały poślizg, nie jest to delikatny system, ale działa.

Pytanie mam w zakresie przycisku ESP Off.

O ile zapalenie się kontrolki poślizgu przy ruszaniu na śniegu (włączone ESP) charakterystyczne chrupanie pracującego systemu nie powinno dziwić o tyle dziwna jest sytuacja kiedy mam wyłączone ESP (zapalona kontrolka ESP Off) i przy ruszaniu z utratą przyczepności w identycznych warunkach kontrolka poślizgu zapala się i słuchać charakterystyczne chrupanie.

Czy to oznacza, że systemu nie da się wyłączyć?

W warunkach głębokiego śniegu wolałbym aby przy wyłączonym ESP system był rzeczywiście wyłączony, a nie przechodził katusze, długo nie pociągnie.

Jak to wygląda w Waszych Notach?

Proszę o odpowiedzi osoby, które to rzeczywiście przetestowały i znają problem, to co pisze w książce serwisowej czy występuje w innych markach nie ma znaczenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości pojazdów ESP albo nie daje się całkowicie wyłączyć albo samo się uzbraja w sytuacji, którą uzna za niebezpieczną. Normalnym zjawiskiem jest też auto-diagnostyka ABS-ESP, która przeprowadzana jest zawsze po każdym uruchomieniu silnika i ruszeniu - po przekroczeniu 7-8 km/h słychać trwający sekundę delikatny terkot-postukiwanie dochodzące zwykle z okolic tylnej osi. Wkroczenie do działania tego układu w trakcie jazdy sygnalizuje żółta kontrolka, u mnie np żółty trójkąt z autkiem w poślizgu. Kontrolka miga w momencie pracy systemu i słyszymy dźwięk nieco przypominający stukot ABS, tylko znacznie cichszy i nieco szybszy. Najczęściej dzieje się to podczas zbyt ostrego skrętu na śliskiej nawierzchni lub w sytuacji, gdy jedna strona auta porusza się po lodzie a druga po suchym asfalcie. Słychać ten charakterystyczny terkot i auto wyraźnie traci wigor.ESP ingeruje zwykle w ABS spowalniając to koło, które zaczyna się obracać szybciej niż pozostałe, czasami też blokuje przepustnicę (jeśli jest elektroniczna). W autach z napędem na obie osie ESP daje się całkowicie odłączyć ale jedynie w sytuacji, gdy załączony jest tryb "LOOK", czyli napęd obu osi i jest informacją dla systemu,żeby "nie przeszkadzał" i dopuszczał do poślizgu kół. Całkowicie nieodłączalne ESP (np Opel Insignia) bywa czasem zmorą uniemożliwiającą pokonanie stromego i śliskiego podjazdu albo ośnieżonego parkingu.

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie Panowie jak to jest, że odkąd kupiłem Notka próbuję sprawdzić jak działa ESP wprowadzając go w poślizg i jak dotąd tego nie osiągnąłem? Było teraz sporo śnieżno-śliskich dni więc w co drugi zakręt bokiem, auto prawie chce obrócić a ani raz nie włączyło się ESP :(. Dopiero jak zrobiła się chlapa to kilka razy ruszając w głębszym śniegu zaczęła migać kontrolka ESP - ale jak rozumiem z poprzedniego posta nie jest to wcale ESP tylko TCS.

W takim razie gdzie to nissanowskie ESP? - wcześniej miałem Focusa i zimą prawie w każdym śliskim zakręcie włączało się ESP i dało się odczuć, że ten system działa. W Notku jeszcze tego nie doświadczyłem choć moim zdaniem powinno kilkadziesiąt już razy zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w notku nie ma kontroli trakcji (TCS lub ASR - to różne nazwy tego samego systemu) ESP wkracza późno, bo widocznie tak jest wyregulowany i sterujący nim komputer podejmuje decyzję o uruchomieniu dopiero w naprawdę ekstremalnej sytuacji. Jeśli w Dusterze systemy bezpieczeństwa czynnego to przeszczep z Qashqai'a, to Francuzi musieli coś w nich dłubać, bo ESP reaguje bardzo szybko - praktycznie każdy ostry skręt na skrzyżowaniu w śniegowej brei skutkuje terkotem któregoś z kół. Na osiedlu mam kawałek szerokiej i pustej drogi, na której zimą przy skręcie o 90 stopni w lewo po ostrym dodaniu gazu notkiem miałem mnóstwo frajdy, bo tył natychmiast zaczynał wyprzedzać przód i sporo trzeba było się nakręcić kierownicą,żeby wyprowadzić autko z poślizgu.A tu kompletna lipa - może jakby przełączyć napęd na przód i wyłączyć ESP to coś by z tego wyszło?

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czesław4

Panowie, wszystkie te urządzenia jak ABS, ESP i inne są tylko pomocnikami bezpieczeństwa i nie należy na nich bezwzględnie polegać. Dotychczas jeździłem przez 13 lat Fordem Escortem bez ABS-u, ESP a nawet bez wspomagania kierownicy i komputera pokładowego. Nigdy nie wpadłem w poślizg, gdyż miałem ABS w nogach a ESP rękach :) a także starałem się mieć wyobraźnię na drodze.

Teraz mam wszystko, ale nadal jeżdżę tak jakby tego wszystkiego nie było. Proponuję skorzystać z mojej rady :)

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w notku nie ma kontroli trakcji (TCS lub ASR - to różne nazwy tego samego systemu)

 

No to pojechałęś .... Wiesz w ogóle co to ESP? Z jakich systemów się składa?

 

Cytat ze strony Bosha:

"Jeśli twój pojazd ma ESP® na pokładzie, to także zapewnia ci dwa kolejne aktywne systemy bezpieczeństwa: Antilock Brake System – układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz Traction Control System – system kontroli jazdy poprzez sterowanie momentem obrotowym silnika i hamulcami TCS. ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. TCS zapobiega obracaniu się kół podczas ruszania czy przyśpieszania. Podczas gdy ABS i TCS interweniują w pionową dynamikę pojazdu, ESP® dodatkowo ulepsza poprzeczną dynamikę, zapewniając stabliną jazdę w każdym kierunku."

 

jak chcesz coś więcej poczytać to polecam http://www.bosch-esperience.pl/pl/language1/from_abs_to_esp.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat logiczne. ESP spełni swoje zadanie tylko w układzie z ABS. Natomiast zakres działania ESP jest różny w zależności od producenta i samochodu. I tak np. sterowanie momentem obrotowym silnika jest obecne raczej w rozbudowanych systemach klasy premium.

 

Generalnie za ESP przyjmuje się układ składający się z ABS i ASR (Acceleration Slip Regulation). Pierwszy nie dopuszcza do blokowania kół podczas hamowania a drugi w momencie uślizgu któregoś z kół dąży do zmniejszenia jego prędkości. Sposobów na zmniejszenie tej prędkości może być wiele i zależy to od stopnia "nasycenia" technologią układu. Najbardziej prosty hamuje hamulcami. W rozbudowanych układach - szczególnie w autach 4x4 może być to realizowane także za pomocą wpływania na pracę jednostki napędowej.

 

W Note mamy system stosunkowo prosty działający tak jak opisał to Strider - czyli polegający na dohamowaniu odpowiedniego koła aby uniknąć podsterowności czy jak kto woli uślizgu. Systemy umożliwiające płynne podjazdy na śliskiej nawierzchni, nie pozwalające na boksowanie kół przy ruszaniu itp. to już inne komponenty, które są w zasadzie osobnymi systemami. Jednakże, w związku z tym, że wszystko to współdziała ze sobą, często jest to wrzucane przez producentów do jednego worka pod jedną nazwą - ESP bo jest ona rozpoznawalna przez konsumentów (no i kojarzy się z zachowaniem stabilności samochodu w sytuacji niebezpiecznej) tak jak ABS. Jednak jak poczyta się foldery marek premium, to wtedy widać o co w tym chodzi, bo mamy zapisy typu, że auto ma ESP w skład którego wchodzą i tu się wymienia po kolei wszystkie systemy jakie auto posiada. Tak jak mówiłem w Note jest tylko typowe, podstawowe ESP czyli kontrola "anty uślizgowa".

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bardzo chciałbym uzyskać odpowiedź na przedstawiony przeze mnie problem.

Czy w Waszych Notach po przyciśnięciu ESP OFF, dioda oznaczająca poslizg miga oraz występuje charakterystyczne terkotanie, oczywiście w sytuacji utraty przyczepności?

Jeśli tak to w jakim celu zamontowano przycisk ESP OFF?

Jeśli nie to wiem, że jadę do serwisu, mają mnie już chyba za samochodowego hipochondryka, więc wolę się upewnić przed robieniem zamieszania.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, naprawdę nie rozumiem dlaczego gdybacie, snujecie przypuszczenia czy dany system jest czy go nie ma, jak działa i co realizuje. Przecież w sieci jest dostępna dokumentacja naszego samochodu, linki były wielokrotnie podawane na tym forum. Może poprostu przeczytać Zamiast opowiadać głupoty.

 

Cytat z dokumentacji technicznej:

 

ESP Function

- In addition to the TCS/ABS function, the driver steering amount and brake operation amount are detected

from steering angle sensor and pressure sensor, and the vehicle's driving status (amount of under steering

/ over steering) is determined from information from G-sensor, wheel sensor, etc., and this information

is used to improve vehicle stability by controlling the braking and engine power to all four wheels.

- SLIP indicator lamp flashes to inform the driver of ESP operation.

- During ESP operation, body and brake pedal lightly vibrate and mechanical noises may be heard. This is

normal.

- ABS warning lamp, ESP OFF indicator lamp, and SLIP indicator lamp might turn on when vehicle is subject

to strong shaking or large vibration, such as when vehicle is on a turn table, a ship or a steep slope

such as bank while engine is running. In this case, restart engine on a normal road, and if ABS warning

lamp, ESP OFF indicator lamp, and SLIP indicator lamp turn off, there is no problem.

TCS Function

- The wheel spin of the drive wheels is detected by ABS actuator and electric unit (control unit) from the

wheel speed signals from four wheels, so if wheel spin occurs, drive wheel right and left brake fluid pressure

control and engine fuel cut are performed while throttle value is restricted to reduce the engine

torque and decrease the amount of wheel spin. In addition, the degree throttle is opened is controlled to

achieve the optimum engine torque.

- Depending on road circumstances, the driver may have a sluggish feel. This is normal, because the optimum

traction has the highest priority under TCS operation.

- TCS may be activated any time vehicle suddenly accelerates, suddenly down/upshifts, or is driven on a

road with a varying surface friction coefficient.

- During TCS operation, it informs a driver of system operation by flashing SLIP indicator lamp.

ABS Function

- The anti-lock brake system is a function that detects wheel revolution while braking, and it improves handling

stability during sudden braking by electrically preventing 4 wheel lock. Maneuverability is also

improved for avoiding obstacles.

- If the electrical system breaks down, then the fail-safe function starts, the ABS becomes inoperative, and

ABS warning lamp turns on.

-Electrical system diagnosis by CONSULT-II is available.

-During ABS operation, brake pedal lightly vibrates and a mechanical noise may be heard. This is normal.

-When starting engine, or just after starting vehicle, brake pedal may vibrate or motor operating noises

may be heard from engine compartment. This is a normal status of operation check.

- Stopping distance may be longer than that of vehicles without ABS when vehicle drives on rough, gravel,

or snow-covered (fresh, deep snow) roads.

EBD Function BFS000AB

- Electronic brake distributor is a function that detects subtle slippages between front and rear wheels during

braking, and it improves handling stability by electronically controlling the brake fluid pressure which

results in reduced rear wheel slippage.

- In case of electrical system break down, the fail-safe function is activated, EBD and ABS becomes inoperative,

and ABS warning lamp and brake warning lamp are turned on.

- Electrical system diagnosis by CONSULT-II is available.

- During EBD operation, brake pedal lightly vibrates and a mechanical noise may be heard. This is normal.

- When starting engine, or just after starting vehicle, brake pedal may vibrate or motor operating noises

may be heard from engine compartment. This is a normal status of operation check.

- Stopping distance may be longer than that of vehicles without EBD when vehicle drives on rough, gravel,

or snow-covered (fresh, deep snow) roads.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, naprawdę nie rozumiem dlaczego gdybacie, snujecie przypuszczenia czy dany system jest czy go nie ma, jak działa i co realizuje. Przecież w sieci jest dostępna dokumentacja naszego samochodu, linki były wielokrotnie podawane na tym forum. Może poprostu przeczytać Zamiast opowiadać głupoty.

 

Cytat z dokumentacji technicznej:

 

ESP Function

- In addition to the TCS/ABS function, the driver steering amount and brake operation amount are detected

from steering angle sensor and pressure sensor, and the vehicle's driving status (amount of under steering

/ over steering) is determined from information from G-sensor, wheel sensor, etc., and this information

is used to improve vehicle stability by controlling the braking and engine power to all four wheels.

- SLIP indicator lamp flashes to inform the driver of ESP operation.

- During ESP operation, body and brake pedal lightly vibrate and mechanical noises may be heard. This is

normal.

- ABS warning lamp, ESP OFF indicator lamp, and SLIP indicator lamp might turn on when vehicle is subject

to strong shaking or large vibration, such as when vehicle is on a turn table, a ship or a steep slope

such as bank while engine is running. In this case, restart engine on a normal road, and if ABS warning

lamp, ESP OFF indicator lamp, and SLIP indicator lamp turn off, there is no problem.

TCS Function

- The wheel spin of the drive wheels is detected by ABS actuator and electric unit (control unit) from the

wheel speed signals from four wheels, so if wheel spin occurs, drive wheel right and left brake fluid pressure

control and engine fuel cut are performed while throttle value is restricted to reduce the engine

torque and decrease the amount of wheel spin. In addition, the degree throttle is opened is controlled to

achieve the optimum engine torque.

- Depending on road circumstances, the driver may have a sluggish feel. This is normal, because the optimum

traction has the highest priority under TCS operation.

- TCS may be activated any time vehicle suddenly accelerates, suddenly down/upshifts, or is driven on a

road with a varying surface friction coefficient.

- During TCS operation, it informs a driver of system operation by flashing SLIP indicator lamp.

ABS Function

- The anti-lock brake system is a function that detects wheel revolution while braking, and it improves handling

stability during sudden braking by electrically preventing 4 wheel lock. Maneuverability is also

improved for avoiding obstacles.

- If the electrical system breaks down, then the fail-safe function starts, the ABS becomes inoperative, and

ABS warning lamp turns on.

-Electrical system diagnosis by CONSULT-II is available.

-During ABS operation, brake pedal lightly vibrates and a mechanical noise may be heard. This is normal.

-When starting engine, or just after starting vehicle, brake pedal may vibrate or motor operating noises

may be heard from engine compartment. This is a normal status of operation check.

- Stopping distance may be longer than that of vehicles without ABS when vehicle drives on rough, gravel,

or snow-covered (fresh, deep snow) roads.

EBD Function BFS000AB

- Electronic brake distributor is a function that detects subtle slippages between front and rear wheels during

braking, and it improves handling stability by electronically controlling the brake fluid pressure which

results in reduced rear wheel slippage.

- In case of electrical system break down, the fail-safe function is activated, EBD and ABS becomes inoperative,

and ABS warning lamp and brake warning lamp are turned on.

- Electrical system diagnosis by CONSULT-II is available.

- During EBD operation, brake pedal lightly vibrates and a mechanical noise may be heard. This is normal.

- When starting engine, or just after starting vehicle, brake pedal may vibrate or motor operating noises

may be heard from engine compartment. This is a normal status of operation check.

- Stopping distance may be longer than that of vehicles without EBD when vehicle drives on rough, gravel,

or snow-covered (fresh, deep snow) roads.

 

Witam

 

I jaki jest morał w zakresie mojego pytania?

Chyba, że powyzszy tekst mnie nie dotyczy?

 

Pozdrawiam

 

p.s. czy mógłby Ktoś jutro jadąc do pracy/szkoły/kochanki/etc. sprawdzić czy przy wyłączonym ESP przy poślizgu kół (np. ruszaniu na sniegu) wystepuje charakterystyczne chrupanie oraz świeci się dioda poślizgu?

 

Kolejny tekst nawet w języku chińskim chyba nie rozwiąże tego jakże skomplikowanego problemu.

Kupiłbym drugiego Nota aby to sprawdzić i nie absorbować Waszego czasu ale nie jestem co do niego przekonany, stąd moja prośba ww. sprawie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek cofalem na zasniezonym parkingu, wyłączyłem ESP, a potem cofanie, jako ze było trochę pod górkę koła dostały poślizgu, zaświeciła się kontrolka poślizgu ale chrupania nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że nie mam ani kochanki ani Note'ka.... nie mogę się wypowiedzieć, mogę natomiast powiedzieć, że w X-trail'u w trybie 2WD jak Notesie włącza się kontrola trakcji pomimo ESP OFF.... Wydaje mi się, że ESP OFF wyłącza ESP w jakimś konkretnym zakresie, który trudno mi zdefiniować...

 

Często jest tak, że pomimo wyłączonego ESP, aktywuje się on przy prędkości określonej przez producenta. Są to niekiedy absurdalnie niskie wartosci typu 30 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak, że pomimo wyłączonego ESP, aktywuje się on przy prędkości określonej przez producenta. Są to niekiedy absurdalnie niskie wartosci typu 30 km/h.

 

I tu jest sedno sprawy. ESP - zresztą ABS też, aktywuje się przy określonej prędkości. Zatem nic dziwnego, że ruszając pod górkę czy wyjeżdżając z zaśnieżonego parkingu, koła mogą zaboksować pomimo włączonego ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek cofalem na zasniezonym parkingu, wyłączyłem ESP, a potem cofanie, jako ze było trochę pod górkę koła dostały poślizgu, zaświeciła się kontrolka poślizgu ale chrupania nie było.

Zapominacie że mając ESP,macie też ASR,a to NAJCZĘŚCIEJ wspólna kontrolka."Tutaj elektronika zmniejsza otwarcie przepustnicy w momencie poślizgu napędzanych kół w czasie ruszania z miejsca. System ten powoduje, że opony nie mają prawa „zabuksować” zapala się kontrolka". Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem. ESP w Note to tylko układ anty "uślizogowy" - nic więcej. Pisząc o parkingu czy górce miałem na myśli sytuację, kiedy samochód już się toczy i dane koło w takiej sytuacji traci przyczepność. Przy małej prędkości ESP po prostu nie działa. Natomiast układu wspomagającego sam proces ruszenia z miejsca na śliskiej nawierzchni w Note po prostu nie ma.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem. ESP w Note to tylko układ anty "uślizogowy" - nic więcej. Pisząc o parkingu czy górce miałem na myśli sytuację, kiedy samochód już się toczy i dane koło w takiej sytuacji traci przyczepność. Przy małej prędkości ESP po prostu nie działa. Natomiast układu wspomagającego sam proces ruszenia z miejsca na śliskiej nawierzchni w Note po prostu nie ma.

RANGER Jest ASR!! To właśnie ten układ.

http://www.cmimpwar....html?model=NOTE

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem. ESP w Note to tylko układ anty "uślizogowy" - nic więcej. Pisząc o parkingu czy górce miałem na myśli sytuację, kiedy samochód już się toczy i dane koło w takiej sytuacji traci przyczepność. Przy małej prędkości ESP po prostu nie działa. Natomiast układu wspomagającego sam proces ruszenia z miejsca na śliskiej nawierzchni w Note po prostu nie ma.

 

No

Zapominacie że mając ESP,macie też ASR,a to NAJCZĘŚCIEJ wspólna kontrolka."Tutaj elektronika zmniejsza otwarcie przepustnicy w momencie poślizgu napędzanych kół w czasie ruszania z miejsca. System ten powoduje, że opony nie mają prawa „zabuksować” zapala się kontrolka".

 

No proszę nawet jak przytoczyć fragment z dokumentacji z opisem funkcjowania systemów ABS, ESP, TCS i EDB w Nissanie Note to i tak parę osób nie spróbuje przeczytać (fakt nie chciało mi się przetłumaczyć na polski, a może tekst za długi) i dalej wypisują swoje wizje co jest i jak działa w oderwaniu od faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę nawet jak przytoczyć fragment z dokumentacji z opisem funkcjowania systemów ABS, ESP, TCS i EDB w Nissanie Note to i tak parę osób nie spróbuje przeczytać (fakt nie chciało mi się przetłumaczyć na polski, a może tekst za długi) i dalej wypisują swoje wizje co jest i jak działa w oderwaniu od faktów.

Ja też cytowałem,nazw jest na ten układ kilka ,a w Polsce przyjęto ASR! A o wizjach należy pisać po dogłębnym zrozumieniu tekstu.TCS=ASR

"W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od ang. Acceleration Slip Regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford, Saab, Mazda oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne."

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...