Katrinka75 Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Mój Patrol wreszcie jest na chodzie! Z braku czasu na szukanie okazji zakupiliśmy nowy aku w Norauto za jakieś kilka stówek z 3 letnią gwarancją. Parszek odpala na nim i śmiga jak dawniej. Doszłam do wniosku, że jest to "słoneczny" Patrol bo po zmianie aku. i pogodowych temp. na plus, wszystko wróciło do starej dobrej normy Pośmigałam dzisiaj trochę po świeżym śniegu pod lasem i wreszcie po ponad tygodniu było GIT... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam, Patrol w końcu jeździ ale chcę się podzielić doświadczeniami. Po pierwsze od listopada tankować dobre paliwo - ja tankowałem tanie pod marketami nie wiedząc że ten model nie ma podgrzewania i parafina zatkała filtr, który musiałem wymienić. Po drugie mieć dobrą baterię - ja szczęśliwie na jesieni po sprawdzeniu jakości starego akumulatrora kupiłem Yuasa - jest używana na fabryczny montaż i tania - więc kręcił wspaniale w największe mrozy. Założyłem też elektryczny podgrzewacz paliwa z termostatem (Stanadyne) na przewodzie przed filtrem. Robota niezbyt skomplikowana ale ponieważ chciałem zrobić starannie trochę zeszło na dorabianie uchwytu i szukanie dobrych zacisków na przewody paliwowe , bo te z Obi czy innego marketu to śmietnik. Jak już byłem ze wszytkim gotowy to mrozy minęły i i tak jeździ - przyda się za rok... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Ile mocy daje podgrzewacz? Możesz dac linka na tę stronke?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam kolego mocy to raczej to nie daje !! . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam kolego mocy to raczej to nie daje !! . No dobrze kolego, zapewne sie źle wysłowiłem, ale wtajemniczeni i wyrozumiali by wiedzieli. A jesli już, to wiadomo że mata lusterka grzeje 30W, a ile grzałka??? Bo słyszałem że 140. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam, Założyłem podgrzewacz firmy Stanadyne ( do nabycia na znanym portalu aukcyjnym) , pochodzenie z USA, ponoć montowany w niektórych Renault. Ciągnie 150W przez przekaźnik. Ma tez magnetyzer i termostat - przy 35 stopniach się wyłącza. Działa automatycznie w cyklach włącz- wyłącz i po paru minutach pracy silnika podgrzana ropka krąży ładnie do zbiornika rozwiązując problem mrozu. Mam za krótkie doświadczenie z tym gadżetem by oceniać ale w teorii to musi działać.W lecie się nie załącza bo rusza od okolic zera, zresztą założyłem włącznik. Zastanawiam się nad "opatuleniem" filtra grzłąką z lusterka 30W - co by dało efekt wspomagający ale trzeba by uruchamiać parę minut przezd odpaleniem. Jestem cały czas zdumiony że Patrol tego nie ma fabrycznie - już chyba wszystkie wspólczene diesle mają grzałki w standardzie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Chyba żaden Nissan niema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Witam, Założyłem podgrzewacz firmy Stanadyne ( do nabycia na znanym portalu aukcyjnym) , pochodzenie z USA, ponoć montowany w niektórych Renault. Ciągnie 150W przez przekaźnik. Ma tez magnetyzer i termostat - przy 35 stopniach się wyłącza. Działa automatycznie w cyklach włącz- wyłącz i po paru minutach pracy silnika podgrzana ropka krąży ładnie do zbiornika rozwiązując problem mrozu. Mam za krótkie doświadczenie z tym gadżetem by oceniać ale w teorii to musi działać.W lecie się nie załącza bo rusza od okolic zera, zresztą założyłem włącznik. Zastanawiam się nad "opatuleniem" filtra grzłąką z lusterka 30W - co by dało efekt wspomagający ale trzeba by uruchamiać parę minut przezd odpaleniem. Jestem cały czas zdumiony że Patrol tego nie ma fabrycznie - już chyba wszystkie wspólczene diesle mają grzałki w standardzie. pozdrawiam Tutaj wszystko ładnie rozumie. Odpalam silniczek, grzałka grzeje i podgrzewa ropkę, która wpływa do filtra i dalej do pompy. Ale co stanie się w nocy z ropą w filtrze przy temp. np. -25, Jeśli się z krystalizuje i parafina zapcha filtr, to przypuszczam, że to i tak nic nie da, gdyż pompa ciągnie najpierw z filtra a wiadomo że grzałka jest przed filtrem? Taka byłaby moja teoria - może się mylę, a jak Wy to byście widzieli w praktyce? Edytowane 23 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Witam, prawdopodobnie masz rację dlatego rozważąm ogrzanie filtra oddzielnie - choćby na start. Istnieje jednak też prawdopodobna opcja, że jednak trochę paliwa przepływa przez filtr przy rozruchu - bo przecież paliwo mamy "zimowe" i ta ciepła stróżka (35 stopni) rozpuszcza parafinę. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Tutaj wszystko ładnie rozumie. Odpalam silniczek, grzałka grzeje i podgrzewa ropkę, która wpływa do filtra i dalej do pompy. Ale co stanie się w nocy z ropą w filtrze przy temp. np. -25, Jeśli się z krystalizuje i parafina zapcha filtr, to przypuszczam, że to i tak nic nie da, gdyż pompa ciągnie najpierw z filtra a wiadomo że grzałka jest przed filtrem? Taka byłaby moja teoria - może się mylę, a jak Wy to byście widzieli w praktyce? Gdyby tak było jak piszesz to ja bym nie jeździł sprawdzone 3 lata temu w Bieszczadach -33 st filtr blokóje parafina ze zbiornika W samym filtrze nie zdoła się jej tyle wydzielić aby go zablokować dowodem na to jest to że silnik pracóje przez jakiś czas po rozruchu A nie po chwili gaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Korzystając z upałów i wolnego czasu dopieściłem instalację ogrzewania paliwa. Włącznik żartobliwie nazywany "Top gun" podświetlany diodą i zasilana przez przekażnik grzałka przed filtrem. Nie ma wyjścia - będzie zapalał. Niecierpliwie czekam na mrozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 (edytowane) * Edytowane 10 Lipca 2012 przez Korbamoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Mam nadzieję, że po regeneracji - ogólnie rzecz biorąc - silnika, pompy i turbiny plus istniejące już webasto, mój Patrol nie zamrze w nadchodzącą zimę...wcale nie czekam na zimę, nie cierpię mrozów...brrrrrr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (edytowane) Witam Myślę że można zamknąć temat. Parę dni temu miałem spory mrozek koło domu, blisko -20. Rano odpaliłem bez problemu ale po ruszeniu brak mocy i nie wchodzi na obroty. Na to czekałem - zatrzymalem się i właczyłem mój podgrzewacz nie gasząc silnika. Z ciekawości zajrzalem pod maskę - przewód paliwowy za podgrzewaczem (przed filtrem) zrobił się letni. Nie minęła minuta jak parafina rozpuściła się w filtrze i auto śmigało jak w lecie. Gorąco polecam - ten patent działa! Edytowane 2 Lutego 2013 przez Piotr1717 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesław Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Jako ciekawostkę dodam, że w moim Y61 99' jest fabryczny system podgrzewania filtra paliwa. Zdaje się, że jest to realizowane w ten sposób, że paliwo z powrotu przepływa przez obudowę filtra. Pewien mechanik powiada, że to unikalne rozwiązanie jak na Patrola. Tym bardziej, że auto pochodzi z polskiego salonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 i co się chwalisz .. a Ja mam przetwornice i farelkę :-) a tak poza nawiasem to fejny patent... do zobaczenia niebawem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stisti1 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Witam. Mam podobny kłopot z Patrolem. Jak mróz spada poniżej -10 stopni to są kłopoty z odpaleniem. Tzn, zapala od razu i po około 25 sekundach gaśnie jak mu się wypali paliwo z układu lub filtra(nie wiem). Kolejna próba odpalenia to długie kręcenie i załapywanie na kilka sekund. Po 10-15 minutach meczenia rozrusznika i baterii wreszcie załapuje na wolnych obrotach na dłużej niż kilkanaście sekund i cały dzień jest już ok. tak mam w każde mrozy. Wymieniam filtr paliwa i d*pa - to samo. Paliwo kupuje od ruskich bez biododatków, po którym inny diesel w rodzinie zapala bez problemu przy - 30..... Może ktoś zna problem i jego rozwiązanie?? W tamtym tygodniu przygotowałem sobie opalarkę elektryczną i własnie kiedy był mróz sytuacja się powtórzyła. Jednak kiedy podgrzałem podstawę do której przykręca się filtr (takie coś z pompką ręczną) to zapalił w sekundę. Czy jest możliwe, że jakaś tam parafina w t tej podstawie zamarza, lub potrzeba specjalnego bardzo ORYGINALNEGO FILTRA PALIWA. Kiedyś nie miałem żadnych kłopotów z odpalaniem. Oryginalny filtr był przez 5 lat i nic się nie działo. Pokusiłem się o wymianę na nowy - kupiony w serwisie z napisem NISSAN i od tamtej pory kłopoty w każde mrozy. Kupowałem też FILTRONA, BOSCHA i inne zwykle te najdroższe...... silnik 3.0 turbo diesel rok 2003. Może ktoś wymyślił jakiś podgrzewacz?? pomóżcie nam....... pozdrawia - Patrol i Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Kolego a sprawdzałeś czy ci się przypadkiem gdzieś na drodze do filtra nie zapowietrza lub może pompa odpuszcza gdzieś i powstaje pęcherz powietrzny stąd te zawirowania przy odpalaniu... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr5524 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Panowie,dawniej było tak że brało sie koocucha (wata zamoczona w benzynie na kawalku patyka) i sie ogrzewało wszystkie przewody paliwowe łacznie z filtrami do kolektora ssacego przykładało sie zapalona gazeta by silnik mogl poczytac ,czyli pobrac goracego powietrza,a przy mrozach -30 dolewało sie do baku zwyklego denaturatu, i to wszystko działało ,a do hlodnicy wlewalo sie goraca wode bo niebylo boryga, a jak kto niechce sie tak bawic to niech idzie pograc w szachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Problem z odpalaniem może wynikać ze zużytych lub nieoryginalnych świec. Świece są ceramiczne, zamienników nie ma. Tylko serwis - 180 zł sztuka. Ropę trzeba tankować lepszą bo biodiesel zamienia się na mrozie w kaszkę. Jak dolewałem Xeramit wg instrukcji na opakowaniu było za mało i dopiero jak wlałem całą butelkę na 80 l paliwa problemy się skończyły. Ale to było kilka lat temu gdy mrozy dochodziły do -30. W tym roku nic nie dolewałem i problemów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.