JBCool Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Wiadomo , ze kazdy syntetyk jest lepszy od polsyntetyka szczegolnie w pierwszej fazie rozruchu silnika. Castrol jest najbardziej popularnym olejem, ale tez najczesciej podrabianym. Moze stosowanie takich olejow jak Elf, Total, Shell, Motul, Valvoline (ma olej do samochodow z duzym przebiegiem) czy LiquiMoly ma sens gdyz prawdobodobienstwo podrobki jest znacznie mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 (edytowane) Z podrabianiem Castrola to prawda.Sam się o tym przekonałem jak kupiłem olej na Allegro.Cena była przystępna to sie skusiłem.Pojęcia nie macie jak ten olej śmierdział naftą.Nie wiem co mnie podkusiło wlać go do silnika(w moim roboczym aucie VW LT)Po 3 tyś silnik pocił się na uszczelniaczach itp i teraz jest ulany jak diabli.Wcześniej był suchutki,ale jeździł na oryginalnym Castrolu lanym w serwisie w niemczech Jedyne pocieszenie to takie,że facet co mi to gówno sprzedał się pomylił i wysłał mi 8 litrów oleju 10W40 za 16 zł Edytowane 22 Marca 2012 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-Johny Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Rzeczywiście trochę odbiegając od tematu wywołałem temat DPF-u. Nie znam się aż tak szczegółowo ale na stronie http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2005_10/type_18/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/illustration_1/ istnieją dwie wersje części datowane od października 2005 roku. Chodzi mi o części nr 2, 10, 11 i 14. Części występują w odmianie z końcówką 60 i 61 i jedna jest z DPF-em a druga nie. Wygląda na to, że Nissan produkował po 2005 roku obie wersje. Co do mechanika który postawił diagnozę że mój X nie ma DPF-u to biorąc pod uwagę specyfikę samochodu i pobieżne oględziny to rzeczywiście mógł on nie ogarniać tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolanych Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Witam! Ja leję ten- Shell Helix Ultra Extra 5W-30 http://www.shell.pl/home/content/pol/products_services/on_the_road/oils_lubricants/shell_helix_tpkg/product_range_new/helix_ultra_extra/ Już 2 raz zalałem- co było przed moim używaniem- nie wiem. Ale z tego oleju jestem ZADOWOLONY!Przebieg- 198tys! Kiedyś używałem w innych samochodach tylko Castrol Magnatec 10w40- ale zobaczyłem kilka zdjęć silników (podruby czy nie-nie wiadomo) i przeszedłem na Shella.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Dziwne.....koledzy piszecie,że zalaliście silniki olejem Shell Helix Ultra Diesel 5w-30 a takiego nie ma!!! Jeśli chodzi o cała nazwę to jest ale o oznaczeniu 5w-40! Pisaliście,że tak dobrze chodzi,szukałem tego oleju i jest tylko taki jaki podałem 5w-40 a ewentualnie to jest Shell Helix Ultra Diesel AB-L 5w-30, czy o taki chodzi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 (edytowane) Ja zalałem takim. I jestem zadowolony. Uwaga na podróby. Shell Helix Ultra Diesel 5W30 nie widziałem. Edytowane 26 Kwietnia 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość renald65 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 O to jest konkret Leon! Co prawda koledzy wczesniej ostrzegali porzed podróbkami Castrola a teraz Ty przed podróbą Shella? Co się dzieje w tym kraju ludzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 ...więc pozostaje wam tylko MOTUL... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 (edytowane) Shell jest OK Edytowane 30 Maja 2012 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolanych Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 (edytowane) Jak to nie ma 5w30?? Shell Helix Ultra Extra to syntetyczny olej silnikowy „low SAPS” najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających trójdrożny katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Shell Helix Ultra Extra zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają szkodliwe osady z silnika utrzymując go w doskonałym stanie w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji, a zastosowana formulacja „low SAPS” zapobiega blokowaniu filtrów DPF oraz umożliwia wydłużenie okresów użytkowania oleju między wymianami. Edytowane 30 Maja 2012 przez Tolanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 ...więc pozostaje wam tylko MOTUL... Nie do konca, niestety tez go juz podrabiaja http://leonclub.pl/f...hp?f=14&t=26847 Co do Shella jest 5/30 i 5/40 http://www.shell.pl/...duct_range_new/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Ten właściwy jest tylko 5W30 http://www.shell.pl/home/content/pol/products_services/on_the_road/oils_lubricants/shell_helix_tpkg/product_range_new/helix_ultra_extra/ Moje auto jest nim zalewane od początku i jest bardzo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał X-trail Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 WITAM Większość zalewa olejem 5W30 włącznie ze mną a w instrukcji obsługi zalecany olej to 10W30 , 5W30 może być stosowany do temperatury 0'C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 (edytowane) Wszystko zależy od rocznika samochodu i od wersji instrukcji obsługi. Poniżej masz dwie wersje tej samej instrukcji serwisowej dla samochodów z rocznika 2001-2003 i tam jest zalecany 10W30, oraz wersję z 2005 (po wprowadzeniu filtrów DPF) i tam już jest zalecany 5W30. Innych roczników już mi się nie chciało sprawdzać, ale myślę że też po części jest to związane z samą ewolucją oleju. Po prostu na początku produkcji X-Traila olej syntetyczny 5W30 mógł nie być tak dostępny jak teraz. Podobnie może być z instrukcją obsługi do samochodu. Nie wiem z którego rocznika posiadasz, a swojej też obecnie nie mam pod ręką więc trudno mi się do tego ustosunkować. Edytowane 11 Czerwca 2013 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 (edytowane) Chciałbym dodać, że marka oleju nie ma tu znaczenia. Mamy 3 typy olejów: mineralne/półsyntetyki/pełne syntetyki (na beczce jest napis fully synthetic). Są jeszcze klasy olejów ale to nie ma znaczenia w naszych silnikach i specyfikacje marek ale to już w ogóle nie dotyczy Nissana. Czy kupisz lotosa czy castrola to jest ten sam olej z tej samej rozlewni. Każdy kto pracował w olejach to wie. Nie dajcie się nabierać. Tylko shell jest importowany ale w poszczególnych klasach to jest ten sam olej. Reasumując mobil w tej samej klasie i rodzaju jest równy jakościowo lotosowi. to samo dotyczy filtrów DPF. Oleje nie są produkowane pod nie specjalnie, tak samo jak nie są produkowane dla diesli czy aut starych. Po prostu zawsze do nich pasowały. To tak jakby napisać na samochodzie, że nadaje się do jazdy po kałużach i dlatego jest lepszy od innych. Ale każdy może jeździć po kałużach. No ale ktoś potrzebuje do jazdy po kałużach a nie wie, że każdy jeździ to kupi akurat ten. Edytowane 28 Czerwca 2013 przez karibox1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Chciałbym dodać, że marka oleju nie ma tu znaczenia. Mamy 3 typy olejów: mineralne/półsyntetyki/pełne syntetyki (na beczce jest napis fully synthetic). Są jeszcze klasy olejów ale to nie ma znaczenia w naszych silnikach i specyfikacje marek ale to już w ogóle nie dotyczy Nissana. Czy kupisz lotosa czy castrola to jest ten sam olej z tej samej rozlewni. Każdy kto pracował w olejach to wie. Nie dajcie się nabierać. Tylko shell jest importowany ale w poszczególnych klasach to jest ten sam olej. Reasumując mobil w tej samej klasie i rodzaju jest równy jakościowo lotosowi. to samo dotyczy filtrów DPF. Oleje nie są produkowane pod nie specjalnie, tak samo jak nie są produkowane dla diesli czy aut starych. Po prostu zawsze do nich pasowały. To tak jakby napisać na samochodzie, że nadaje się do jazdy po kałużach i dlatego jest lepszy od innych. Ale każdy może jeździć po kałużach. No ale ktoś potrzebuje do jazdy po kałużach a nie wie, że każdy jeździ to kupi akurat ten. 100% prawda! Dodam jeszcze ,ze duże sieci handlowe oferują oleje tzw.No name w bardzo dobrych cenach ,gdzie obok na półce stoją dokładnie te same oleje o 100-150 % droższe ale w innych opakowaniach z rozpoznawalnymi znakami handlowymi ,. Dlatego taka sytuacja ma miejsce bo znane marki w ceny swoich produktów pakuja horrendalne koszty reklam ,które siegaja nawet i 50%ceny końcowej . A strzałem w stope byłaby informacja ,ze olej bez nazwy czy z nazwa nie znana oferowany w markecie jest dokładnie tym samym olejem co ten obok w opakowaniu ze znanym logo z TV i z wszędobylskich reklam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dodam jeszcze ze wszyscy kierowcy ktorzy wymieniaja olej w serwisach lub warsztatach autoryzowanych nie maja pojecia co jest wlewane do ich silnikow. Sam pracowalem kiedys w ASO i wiem co lalismy do aut. W beczce 200 litrowej jest olej jaki sie chce. Raz full syntetyk, raz semi syntetyk. To zalezy od tego jaki olej jest w danym momencie potrzebny. A pozniej wszyscy wypisuja na forach jaki ich olej jest super, jak silnik cichutko pracuje, a inne sa czarne zaraz po wlaniu. Jeszcze innym silnik pracuje jak Ursus C-330, lub spokojnie jak silnik wankla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Z pełnym syntetykiem nie jest tak łatwo jak się wydaję i są spore różnice. Wszystkie tanie full syntetyki są uzyskiwane w procesie hydrokrakowania oleju mineralnego, dzięki czemu uzyskuje się olej syntetyczny - ale róznica w parametrach tych dwóch jest dość spora. Jak ktoś chce dbać o silnik to radzę lać prawdziwy olej syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 wystarczy, że jest fully synthetic. Nie każdy czyta to z buteleczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Mnie się wydaje,że jednak oleje różnych firm nie są nalewane z tej samej beczki.Na You Tube sa filmiki jak się zachowują oleje syntetyczne w - 30 stopniach.Jedne są totalnie zmarznięte a inne nadal płynne.Jakby były robione wszystkie na jedno kopyto zamarzły by jednakowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 wszystko co jest w sieci lub co mówią w serwisach jest dla marketingu. Nie ważne jak profesjonalnie to wygląda. Tu chodzi o pieniądze. Jeśli chcesz Pumiak to kupuj to w co wierzysz. Nikt tu, przepraszająco powiem, nie zmusza do konkretnej marki. Ja leje na przykład to co jest pod ręką i nie za drogie. Jak ktoś chce importowany to proszę shell ale on też spełnia te same normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Kolego karibox. Ja przez jakiś czas lałem do mojego Xsa Castrola 5W40. Ponieważ nie byłem zadowolony z odgłosów jakie wydawał silnik przy pierwszym, zimnym rozruchu, postanowiłem zmienić olej. Zacząłem lać olej Shella 5W40. I tu zmiana. Silnik pracuje ciszej przy pierwszym uruchomieniu na zimno. Więc jakaś różnica w olejach musi być. Przynajmniej jeśli chodzi o różnicy w pracy silnika na CASTROLU i SHELLU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja nie jestem pewien, czy powinno się kierować ową cichością - generalnie im gęstszy olej tym silnik będzie cichszy - chyba. Gęstośc oleju nie ma nic do rzeczy. Gdyby kierować się ta opinią to najlepszy byłby superol od starego ursusa ,albo olej do lokomotywy spalinowej ,który ma gęstość niemal mazutu. Handlarze ,którzy chcą komus wcisnąć totalnie zajechany silnik wlewają przed sprzedażą do silnika olej od lokomotyw -wtedy silnik na krótka chwilę trzyma parametry sprawnego. Kolega wyżej opisał jaka jest w Polsce rzeczywistośc z olejami.Podobnie jest z paliwami ,niektórzy twardo tankują tylko na stacji X inni daliby się pociąć ,ze najlepsze paliwo jest na stacji Y a prawda jest taka ,że 99% stacji sieciowych ma paliwa z tego samego źródła. Sporadycznie na terenach przygranicznych ,jedynie pare stacji kupuje paliwo z zagranicznych rafinerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja też nie mam zamiaru nikogo namawiać ani nakazywać co ma lać do silnika.Każdy użytkownik ma prawo kupić co mu się podoba.Ja mam porównanie między Castrolem a Totalem (10W40) i różnica jest ogromna na korzyść Totala. Raz kupiłem tani olej i się napasłem badziewiem.Chytry dwa razy traci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Piotrek3 napisał: "Podobnie jest z paliwami ,niektórzy twardo tankują tylko na stacji X inni daliby się pociąć ,ze najlepsze paliwo jest na stacji Y a prawda jest taka ,że 99% stacji sieciowych ma paliwa z tego samego źródła." Pewnie tak jest. Ale... Ale zapomnieliśmy o tym, że mieszkamy w Polsce. I to samo paliwo na stacji X nie jest tym samym paliwem na stacji Y. Takich co oszukują i dolewają syf nie brakuje. O podróbkach olejowych też słyszeliście. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.