piotrek3 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja też nie mam zamiaru nikogo namawiać ani nakazywać co ma lać do silnika.Każdy użytkownik ma prawo kupić co mu się podoba.Ja mam porównanie między Castrolem a Totalem (10W40) i różnica jest ogromna na korzyść Totala. Raz kupiłem tani olej i się napasłem badziewiem.Chytry dwa razy traci Nie obraź się Kolego ,ale czy wlejesz olej od przysłowiowej kosiarki czy z najwyższej półki -w żaden sposób nie jesteś w stanie zauważyć różnicy w pracy silnika. Sa trzy rodzaje olejów:mineralne ,półsyntetyki,i w pełni syntetyczne. Najlepsze sa oleje w pełni syntetyczne ,maja najlepsze parametry w niskich i wysokich temperaturach a przedewszystkim dłużej zachowują swoje właściwości.Te oleje zmienia się po przebiegach 15 tys -30 tys.km.Na olejach mineralnych jeździ się max.do 10 tys.km. Na każdym z tych olejów silnik będzie pracował jednakowo. Zima jedynie na oleju mineralnym silnik będzie miał cięższy zapłon ,gdyż ten olej w wyniku niskiej temp.gęstnieje. Rodzaj zastosowanego oleju ma przedewszystkim znaczenie na żywotność i zapalanie silnika a nie jego pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Też mi się wydaje, że słyszalna różnica w pracy silnika na różnych olejach to placebo. Jeśli słyszymy różnicę zaraz po wlaniu świeżego tzn, że ze starym mogło być już coś nie tak . ( no chyba, że ktoś przy wymianie testował dźwięk silnika wlewając kilka różnych marek po kolei ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Bartez i Piotrek have got full synthetic right. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Nie mam zamiaru się obrażać kolego piotrek3 bo nie mam powodu.Tak jak pisałem wcześniej,każdy ma prawo lać co mu się podoba.Ja leję do silnika dosyć drogi olej Shella i zmieniam go co 10 tyś. Jak ktoś jeździ bardzo dużo i często musi zmieniać olej może sobie szukać oszczędności i lać nawet olej kujawski.Dla mnie wydać 300 zł raz do roku na dobry olej i filtry to nie jest majątek a nalać badziewia i narobić sobie szkody w silniku nie mam zamiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 (edytowane) Kolego Pumiak nie ma mowy o żadnej szkodzie jeśli wlejesz nawet mineralny lotos, tym bardziej, że zmieniasz co 10 tys. za co należy się szacunek oczywiście. To jest zwykły diesel, żadnych cudów - chociaż Nissan. Dodam tylko, że w firmie miałem lagunę 2.2 dci i nikt w niej przez 400 tys. nie zmienił oleju. Pomijając przeglądy w 1 roku do 50 tys. i zmianę turbo przy 200 tys. One jeździ w Poznaniu do dzisiaj i ma ponad 450 tys. Edytowane 1 Lipca 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 To swoją drogą ciekawy eksperyment... 400tys. na oleju? Może bardzo dużo go pije i relatywnie szybko się wymienia dolewkami... Tak a wcześniejszą lagunę 1.8 faza1 po 200 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 2 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2013 (edytowane) Kolego Pumiak nie ma mowy o żadnej szkodzie jeśli wlejesz nawet mineralny lotos, tym bardziej, że zmieniasz co 10 tys. za co należy się szacunek oczywiście. To jest zwykły diesel, żadnych cudów - chociaż Nissan. Dodam tylko, że w firmie miałem lagunę 2.2 dci i nikt w niej przez 400 tys. nie zmienił oleju. Pomijając przeglądy w 1 roku do 50 tys. i zmianę turbo przy 200 tys. One jeździ w Poznaniu do dzisiaj i ma ponad 450 tys. Nie będe polemizował bo nie znam szczegółów ale dla mnie brzmi jak bajka. Nie do pojęcia. Niechlujstwo? Albo tak jak napisał Strider. Silnik miał takie wycieki, że dolewki zrekompensowały okresowe wymiany oleju i włsciciel olał temat. Sam widziałem 4 letnie BMW, w którym padło turbo. Co się okazało klient przez dwa lata nie wymieniał oleju w silniku a sporo jeżdził. Po zlaniu oleju z silnika do pojemnika zrobiła się z niego galaretka. Śmialismy się z tego z kumplem jeszcze przez 2 dni. Żadnych wycieków z silnika. Brak smarowania i turbo stanęło. Edytowane 2 Lipca 2013 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 (edytowane) nie ma mowy, żeby z oleju robiła się galareta. Jeśli tak było to na pewno ktoś dolewał specyfików różnej maści by nie ciekła uszczelka przy turbo i to była ta galareta. Ja teraz w sx4 nie zmieniłem oleju od dwóch sezonów bo mi się nie chciało i nic się nie dzieje i nie będzie się działo nikomu. Zapewniam. w lagunie oleju się nie dolewa. Każdy kto miał silnik renault dci to wie Edytowane 16 Lipca 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 (edytowane) nie ma mowy, żeby z oleju robiła się galareta. A jednak Edytowane 17 Lipca 2013 przez Pumiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 (edytowane) Cząstki oleju są połączone w łańcuchy - dość długie. Dzięki temu powoduje on poślizg i minimalizuje tarcie. W trakcie pracy silnika następuje tzw. ścinanie filmu olejowego, głównie na gładziach cylindrów. Efekt ten dosłownie rozrywa te łańcuchy tym samym osłabiając właściwości smarujące oleju. Im dłużej jeździmy bez wymiany tym krótsze te łańcuchy są, więc pogarszają się warunki smarowania. Długotrwałe jeźdżenie na takim oleju powoduje zwiększenie zużycia elementów silnika jak wspomniane gładzie cylindrów ale też inne elementy cierne: panewki, pompa oleju ... Czas jaki olej wytrzyma zależy od marki oleju ale też od dodatkó jakie stosują producenci. I jeśli mówimy o silnikach diesla to dochodzi jeszcze sadza dostająca się do oleju i w dłuższej perspektywie czasu powodująca gęstnienie oleju. Nie twierdzę żę laguna czy inne auto może przejechać tyle kilometrów bez wymiany oleju ale żeby nie zgadzam się, że nie ma to żadnego wpływu na silnik. Jedynie pomar zyżucia czopów wału, gładzi cylindrów czy też choćby pomiar sprężania da odpowiedź czy to takie super jest. Ja nie polecam takich praktyk. PS. Najdłuższe łańcuchy mają oleje polarne - w zasadzie niedostępne na naszym rynku. Ale ciekawostką jest że większość preparatów które są reklamowane jako zmniejszające tarcie i zmniejszających spalanie to nic innego jak właśnie mała dawka oleju z grupy polarnych. Dłuższe wiązania (łańcuchy) = lepsze smarowanie. Edytowane 17 Lipca 2013 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 nadal nie wiadomo co było zalane do tego silnika. Ja natomiast opisuje co było w realu na 3 autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 witam ja smigam na elf sti 10w40 mam w x-ie 100 pare tys a w vito przekroczylem 300 oba auta dobrze zapalaja silniki pracuja cicho olej zmieniam zawsze co 10 tys tak sobie tu czytam i zastanawiam sie czy do x-a nie wlac elf 5w30 czy moze zostac przy tym polsynretyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mos007 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Kupilem x treil t30 2003 220tys 2.2 diesel 114 koni Jaki olej proponujecie Nie chce go zalewac jakims gownem potrzebuje rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Kupilem x treil t30 2003 220tys 2.2 diesel 114 koni Jaki olej proponujecie Nie chce go zalewac jakims gownem potrzebuje rady 5w/30 lub 5w/40 - obojętnie jaka firma byle nie kupowany na allegro. Ja do swojego leje tylko oleje Motul. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mos007 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 A moze ktos wie co lepsze dot3 czy dot4 bo za tydzien wymieniam a w moim nissanie na korku pisze tylko dot3 ale podobno dot 4 lepsz y I niewiem ktorym zalac x trile 2003 114 Koni . Pozdrawiam I czekam na wskazowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Plyn to nie olej. Ale jesli chodzi o scislosc to lej to co pisze na korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endru Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 lej dot3 gdzieś na forum czytałem o kłopotach po zalaniu dot4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 lej dot3 gdzieś na forum czytałem o kłopotach po zalaniu dot4 Prawda! dodatkowo DOT4 jest bardziej higroskopijny - czyli chłonie wodę - co nie jest dobre dla układu hamulcowego. DOT3 wymieniany co jakiś czas w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lvdis Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Panowie, pisałem w inym temacie też o olejach ale ten jest świeższy. Dajcie porade mój X ma przejechane blisko 184 tysiące jest z 2004 bez DPF diesel 2,2 dCi, zalany jest Mobilem Super 2000 10W40 Diesel. Powiedzcie jakie mogą być konsekwencje o ile w ogole po zmianie na olej 5W40 i jakiego producenta oleju wybrać bo szczerze to myślalem o oleju Motula 10W40 lub 5W40 o ile można tak zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jest tak wiele napisane nt olejów na forumi w wielu innych miejscach ,ze dziwie sie kolejnym pytaniom. Ludzie zorientowani i tak wiedza,że jakiej marki bedzie nalany olej -to ma najmnijesze znaczenie.. Pod tym wzgledem mozna jedynie dyskutować o wyborze posród 3 rodzajow olejow silnikowych - oleju w pełni syntetycznego ,połsyntetycznego lub mineralnego. Jesli auto ma sprawny silnik to najlepszy jest olej w 100% syntetyczny czyli np 5w/30. Marka tego oleju jest naprawde sprawą drugorzedną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 i tu Piotrek dobrze prawi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Piotrek, a dlaczego nie mineralny...? Strider,to sa podstawy-dlaczego syntetyk,pólsyntetyk czy mineralny. Wpisz odpowiednia fraze w net-na pewno otrzymasz wyczerpujaca ilośc wyjasnień.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jest tak wiele napisane nt olejów na forumi w wielu innych miejscach ,ze dziwie sie kolejnym pytaniom. Ludzie zorientowani i tak wiedza,że jakiej marki bedzie nalany olej -to ma najmnijesze znaczenie.. Pod tym wzgledem mozna jedynie dyskutować o wyborze posród 3 rodzajow olejow silnikowych - oleju w pełni syntetycznego ,połsyntetycznego lub mineralnego. Jesli auto ma sprawny silnik to najlepszy jest olej w 100% syntetyczny czyli np 5w/30. Marka tego oleju jest naprawde sprawą drugorzedną. Marka jest sprawą drugorzędną ale źródło z którego kupujemy olej już nie. Na rynku krążą podróby więc warto trochę nawet przepłacić ale kupić z pewnego źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Ty masz jeszcze dpfa? czy się go pozbyłeś? Zaintrygowałeś mnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 coś mi nie pasowało... Dlatego spytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.