marcinok Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 A może warto darować sobie żarty które nie są śmieszne a mogą wprowadzić kogoś w błąd? Tym bardziej, że jesteś moderatorem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Ja naszczęście nie mam dylematów z wyborem oleju. Dpf mnie ogranicza. Stosuję Motul niby produkowanego do 2.0 dci. Jest jeden plus odczuwalny- filtr dpf jak narazie się nie zapycha. Wymieniam co 15 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 skoro już weszło na temat dpf.... to czym się różni olej do silnika z dpf od tego bez dpf... zakładając, że oba są 5w30... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Olej musi być niskopopiołowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 co to znaczy i dlaczego... poproszę jak krowie na rowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Bartez chodzi o to by filtr miał mniej pracy, może byś dał lepiej relację ze spotu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 To był żart - tak mam DPF'a Stosuję analogiczną argumentację do tej Piotrka w kwestii opon całorocznych... Strider -sam sobie cenzurke wystawiasz ,piszac to co piszesz,tym bardziej wymowna jak jestes jeszcze Moderatorem forum.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Chciałem ale nic się z wątku o całorocznych nie dowiedziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Bartez chodzi o to by filtr miał mniej pracy, może byś dał lepiej relację ze spotu.... spox... będzie w swoim czasie ps to nier 5minut - przynajmniej dla mnie co to znaczy mniej pracy? step by step... dpf jest zaraz na kolektorem i turbiną (wiem bo zmieniałem kolektor i przy okazji dla treningu wykręciłem turbinkę). Spalinki dmuchają sobie w łopatki turbo a następnie lecą do dpfu, gdzie zostawiają sadzę.... ja się jej nazbiera następuje dopalanie - to tyle z teorii. Teraz praktyka: 1) gdzie jest podawane dodatkowe paliwo do dopalenia sadzy????? bo przy filtrze żadnego wtrysku nie widziałem... 2) co ma do tego olej???? bo filtr smarowany nie jest - chyba że to jakieś "nowoczesne'' rozwiązanie smarowania kablem 1mm2? którego nie znam 3) organoleptycznie namierzyłem tam 2 czujniki (prawdopodobnie sondy lambda) które są podłączone kablami 2 żyłowymi oczywiście mogę się mylić bo jest 0.30 i właśnie skończyłem introduction do majówki proszę się przygotować bo w miarę odpowiedzi będę zadawał pytania pomocnicze Co byś chciał wiedzieć...? opony wielozezonowe są jak Xtrail...trochę kombi, trochę terenówka.... a jak kupisz dobre letnie to masz bmw 530 w kombiku + zimówki jak patrol Y60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) spox... będzie w swoim czasie ps to nier 5minut - przynajmniej dla mnie spoks, ja w ogóle bym nie umiał w tych progsach photo się nie rozeznaje co to znaczy mniej pracy? W wysokiej temperaturze w cylindrach może ulec spaleniu pewna i przez nikogo nie zbadana ale policzalna ilość oleju silnikowego. Problem stwarzają zwłaszcza niektóre dodatki uszlachetniające, które spalając się, tworzą popiół (nieorganiczne osady). One, a nie jakiekolwiek składniki jak w innych olejach, blokują DPF *na fotce jest popiół z oleju "zwykłego" zapychający filtr Edytowane 1 Maja 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Ty chcesz kupić A/T-S jak dla mnie to jeszcze coś innego niż wielosezonowa. Znacznie lepsza/ciekawsza... A/T-S ma być na lato, na zimę zostaję przy SJ6 One, a nie jakiekolwiek składniki jak w innych olejach, blokują DPF I tylko o to chodzi?... coraz bardziej mnie ciekawią sygnały wychodzące z dpf... może ktoś wie co to za ustrojstwo? napięciowe, prądowe? jak się zmieniają w stosunku do pracy filtra? znając te parametry - można łatwo je oszukać samemu a nie płacić worek kasy za emulator czy za virusa w programie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 (edytowane) W T30 z DPF'em czujnik wypalenia jest umiejscowiony pomiędzy wlotem powietrza do turbiny a skrzynka bezpiecznikową obok akumulatora. Jest to czujnik ciśnieniowy do którego dochodzą dwie gumowe rurki. Drugie końce rurek są podłączone do rurek aluminiowych, a te wchodzą przed i za filtr DPF. Mierzona jest różnica ciśnień spalin na wejściu i wyjściu z DPF'a i na tej podstawie określane jest zapełnienie filtra. Różnica napięcia zamieniana jest na napięcie i to jest parametrem wejściowym do sterownika. Gdzieś taką charakterystykę widziałem, ale nie pamiętam czy to było w serwisówce do X'a, czy na stronach producenta czujnika ciśnienia. Oszukanie sterownika wypalania DPF'a polega więc na podaniu odpowiedniego napięcia. Pytanie tylko na ile inteligentny jest sterownik, tzn, czy np nie śledzi (pamięta) zmian ciśnienia w celu wykrycia potencjalnych prób obejścia lub awarii. Znalazłem w serwisówce Edytowane 1 Maja 2014 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Chłopaki ta pyskówka o oponach zaczyna być już nudna. Ostatnio przestałem już śledzić wątek o oponach wielosezonowych bo to nie ma sensu i do niczego nie prowadzi. Co więcej zaczyna się to przenosić na inne watki. Proszę ograniczcie się do jednego wątku i tam sobie prowadźcie prywatna wojenkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 faktycznie panie moderator - poprzenoś OT do właściwego tematu gkowal... - dzięki za manual... na dniach pomyślę jak podłączyć ten czujnik do UKP... bo daje możliwość pokazania napięcia... więc sobie to pośledzę jak się filtr zachowuje przed, w czasie i zaraz po wypaleniu.... samo wypalanie łatwo zauważyć bo UKP pokazuje zużycie paliwa o 2-3l większe niż zwykle.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) 5w/30 lub 5w/40 - obojętnie jaka firma byle nie kupowany na allegro. Ja do swojego leje tylko oleje Motul. Witam, Czy jest jakas roznica pomiedzy wymionymi przez Ciebie powyzej olejami, dla standardowego uzytkowania samochodu? Chodzi mi o odpowiedz na pytanie ktorym 'bardziej' oplaca sie zalac i dlaczego... musze sprawdzic, ale u mnie jest wlasnie 5w/40, w zimie mam problemy z odpalaniem, moze wymiana na 5w/30 pomoglaby troche..7 aa i jeszcze jedno, czy wiadomo dla T30 z 2002 di, jakie normy/specyfikacje/standardy sie stosuje? chodzi mi o te oznaczenia ACEA, API. Kiedys chyba przy shellu byla wzmianka ze jest do 'silnikow japonskich' ostatnio jednak tego nie znajduje.. Edytowane 22 Września 2014 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Witam, Czy jest jakas roznica pomiedzy wymionymi przez Ciebie powyzej olejami, dla standardowego uzytkowania samochodu? Chodzi mi o odpowiedz na pytanie ktorym 'bardziej' oplaca sie zalac i dlaczego... musze sprawdzic, ale u mnie jest wlasnie 5w/40, w zimie mam problemy z odpalaniem, moze wymiana na 5w/30 pomoglaby troche..7 aa i jeszcze jedno, czy wiadomo dla T30 z 2002 di, jakie normy/specyfikacje/standardy sie stosuje? chodzi mi o te oznaczenia ACEA, API. Kiedys chyba przy shellu byla wzmianka ze jest do 'silnikow japonskich' ostatnio jednak tego nie znajduje.. 5w30 będzie się lepiej zachowywać zimą to na pewno. z tym że latem max temperatura zewnętrzna to +30 'C - i tu mam trochę małe zaufanie do jego właściwości smarnych. Jak chcesz polepszyć silnikowi zimą to można spróbować 0W/40 - one dobrze pracują od -40'C do +40'C Co do oznaczeń API, ACEA, nigdy tym nie zawracałem sobie głowy. Zawsze kupuje oleje w pełni syntetyczne o określonej lepkości i nigdy nie miałem problemów. Obecnie w obu moich autach mam Motul 5W/40 X-cess. W zimie z T30 jest ten problem, że nissan nie przewidział żadnego podgrzewania paliwa... i tu jakbyś pokombinował to zyskasz najwięcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartnissan Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Witam! tez jestem przed pierwszą wymiana oleju w moim X-Trailu. Pytanie - ile oleju musze wlac do silnika 2.2 114km ? czy jak kupie 5l to wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Musisz kupić 6 litrów. Do silnika wchodzi +/- 5,2 litra. Reszta na ew. dolewki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Musisz kupić 6 litrów. Do silnika wchodzi +/- 5,2 litra. Reszta na ew. dolewki . Z tego co dobrze pamietam (mialem 114km di i 136 dci) to do 114 konnego wchodzi rowno 5 litrów a do 136 km 5,2 litra oleju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja żeby jeszcze zagmatwać olejową dyskusje napisze, że są dwa rodzaje syntetyków. Jedne uzyskane metodą czysto chemiczną a drugie uzyskane z baz mineralnych czyli taki syntetyk udawany. A ja mam dylemat taki, dotychczas stosowałem olej 0W/40 taki jaki zaleca producent oleju i jaki wydawal mi sie najlepszy. Ale postanowilem spróbować 5W/30 jaki zaleca nissan. No i wnioski mam takie , że na 5W/30 mniej gwizdze turbina, ale jednocześnie zwlaszcza jak wyjechalem po wymianie to wrażenie mam takiego lekkiego przymulenia. Podejrzewam, że przed następną wymianą znów będę miał dylemat. Chyba, że ktoś z szanownych forumowiczów jakoś mi to wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ja żeby jeszcze zagmatwać olejową dyskusje napisze, że są dwa rodzaje syntetyków. Jedne uzyskane metodą czysto chemiczną a drugie uzyskane z baz mineralnych czyli taki syntetyk udawany. A ja mam dylemat taki, dotychczas stosowałem olej 0W/40 taki jaki zaleca producent oleju i jaki wydawal mi sie najlepszy. Ale postanowilem spróbować 5W/30 jaki zaleca nissan. No i wnioski mam takie , że na 5W/30 mniej gwizdze turbina, ale jednocześnie zwlaszcza jak wyjechalem po wymianie to wrażenie mam takiego lekkiego przymulenia. Podejrzewam, że przed następną wymianą znów będę miał dylemat. Chyba, że ktoś z szanownych forumowiczów jakoś mi to wyjaśni Jaki olej bedzie wlany:mineralny ,pólsyntetyk ,syntetyk czy olej do kosiarki lub dwusuwa nawet -silnik bedzie pracował bez żadnych zmian -ani ciszej ani głosniej. Typ uzywanego oleju ma tylko i wyłacznie znaczenie na zywotność silnika i nic wiecej. Jeden olej bedzie smarowal lepiej inny gorzej-ot cała róznica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Mam x-traila, jaki mam użyć olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 "...Jeden olej bedzie smarował lepiej drugi gorzej-ot cała różnica" Dobre naprawde dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Mam x-traila, jaki mam użyć olej? Podobnie jak w reklamie: "olej do samochodu japońskiego-tylko japoński'! "a do auta francuskiego-tylko francuski"!! Edytowane 2 Stycznia 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) no na bywalców można liczyć... i dodatkowo: czy mam użyć syntetyczny czy półsyntetyczny czy ćwierćsyntetyczny czy tylko jedną ósmą syntetyczny??? czy ćwierćsyntetyczny uzyskam przekrajając półsyntetyka na pół? i pytanie: nie mam x-traila: jaki więc mam użyć olej? czy taki jak do xa czy inny? Edytowane 3 Stycznia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.