Gość marcia2217 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Witam, proszę o pomoc. Jaki mam wlać olej do nissana X-Trail 2002 rok, 2.2 diesel, przebieg 136 tys. km? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Nalej mu MOTULA (najlepszy i najdroższy (syntetyk)) 8100 Eco-nergy 5W-30 lub (też dobry i trochę tańszy (syntetyk)) 8100 X-clean 5W-30 lub ()półsyntetyk), najtańszy z trzech) 8100 X-cess 5W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 (edytowane) Proponowany jest też ELF 5/30. Mamy inne modele samochodów, ale silniczki te same. Ja mam 229tyś i cały czas olej 5/30. Tutaj małe info o olejach.... Myślę, że komuś ta informacja się tutaj również przyda, gdyż gdzie indziej są osoby zadowolone. Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. Pozdrowionka. Edytowane 21 Lutego 2012 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 (edytowane) Ja ostatnio zalałem Shellem 5W40 full syntetyk do diesli i jestem zadowolony. Po uruchomieniu zimnego silnika nie terkocze jak stary traktor jak to było przy Castrolu EDGE. Bardzo szybko robi się cichy. Edytowane 21 Lutego 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcia2217 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Bardzo dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Na liczniczek weszło 229 tyś. i olejek, godzinę temu wymieniony. Silniczek zalany tradycyjnie ELF 5/30 http://habi.pl/a61-e...lution-sxr-5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Mam x traila 2.2 dci 2004 r.Przebieg 115 tys.Po zakupie auta znajomy sprzedawca zaproponował mi olej Platinum 10W-40.Taki miał być rewelacyjny,że napewno do niego wróce.Po przejechaniu 3 tys olej był jak smoła i ubyło go jakies 0.4 L.Auto dziwnie chodziło i kopciło.Poczytałem troche na forum i zdecydowałem wymienic olej na Shell Helix Ultra Diesel 5W-30.Różnica była kolosalna.Silnik jakby dostał nowe życie,był wyraznie cichszy,lepiej zapałał i nie było słychać tak wyraźnie turbiny.O dziwo spalanie spadło o jakies 0.3 L.Po przejechaniu 6 tys olej był nadal czysty.W tej chwili zrobiłem na nim już 12 tys i nie ubyło nawet kropli.Jestem bardzo zadowolony z tego oleju i z czystym sumieniem mogę go polecić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Mam x traila 2.2 dci 2004 r.Przebieg 115 tys.Po zakupie auta znajomy sprzedawca zaproponował mi olej Platinum 10W-40.Taki miał być rewelacyjny,że napewno do niego wróce.Po przejechaniu 3 tys olej był jak smoła i ubyło go jakies 0.4 L.Auto dziwnie chodziło i kopciło.Poczytałem troche na forum i zdecydowałem wymienic olej na Shell Helix Ultra Diesel 5W-30.Różnica była kolosalna.Silnik jakby dostał nowe życie,był wyraznie cichszy,lepiej zapałał i nie było słychać tak wyraźnie turbiny.O dziwo spalanie spadło o jakies 0.3 L.Po przejechaniu 6 tys olej był nadal czysty.W tej chwili zrobiłem na nim już 12 tys i nie ubyło nawet kropli.Jestem bardzo zadowolony z tego oleju i z czystym sumieniem mogę go polecić pierwsze słyszę, by olej był czysty w dieslu... nie wazne jaki maiłem wlany nigdy nie był czysty - tak jak przekładniowy np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 pierwsze słyszę, by olej był czysty w dieslu... nie wazne jaki maiłem wlany nigdy nie był czysty - tak jak przekładniowy np. Dokladnie tak! Olej w dieslu ,jaki by sie nie wlało,po przejechaniu paru setek km jest czarny jak sadza. Kolega Pumiak chyba za bardzo fantazjuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie no bez przesady chłopaki.Może słowo czysty nie bardzo tu pasuje,ale też nie napisałem,że był jak w chwili wlewania do silnika.W porównaniu z olejem Platinum to był dzień do nocy.A z tym,że po przejechaniu paru setek olej jest już jak sadza to się nie zgodze. W tej chwili to już faktycznie jest czarny jak diabeł,ale po tych paru tyś co pisałem na bagnecie było widać,że olej jest w doskonałym stanie.Nawet mój zanjomy mechanik był zaskoczony stanem oleju W następnym tygodniu szykuję się do wymiany bo nigdy nie robię więcej na oleju jak 10-12 tys (taki już mam nawyk) i zaobserwuje po ilu kilometrach olej straci '' kolor'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 olej w dieslu będzie czarny i to praktycznie od razu, a ja olej wymieniam zawsze co 10 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-Johny Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Ja zalałem Shell Helix Ultra Diesel 5W-30, też zauważyłem od razu różnicę jak by lżej mu się zrobiło. Oczywiście zaraz był czarny. Jest to olej do silników z DPF-em. Mechanik szukał DPF-u i nie znalazł. Trochę to dziwne bo mój jest z 2006 roku po lifcie i jest sprowadzony z Francji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Chyba że to 2006 wzięło się z daty pierwszej rejestracji, albo jak dobrze pamiętam, to ktoś pisał, że były różne wersje. Ja też mam helixa ultra diesel (nawet sam zmieniałem ambitnie), tyle że 5W40- od początku lali helixa to też to samo zalałem. Szału nie ma, po prostu jeździ:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Ja zalałem Shell Helix Ultra Diesel 5W-30, też zauważyłem od razu różnicę jak by lżej mu się zrobiło. Oczywiście zaraz był czarny. Jest to olej do silników z DPF-em. Mechanik szukał DPF-u i nie znalazł. Trochę to dziwne bo mój jest z 2006 roku po lifcie i jest sprowadzony z Francji. Jak rzeczywistą datą produkcji jest 2006 roku to X-trail na 100% ma filtr cząsteczek stałych DPF/FAP. Ale z racji tego ,że X-trail jest produkowany w Japonii ,to dla importerów stwarza to okazje do manipulacji z rzeczywista datą produkcji. Faktem niezaprzeczalnym jest to ,że od drugiej połowy 2005 roku wszystkie produkowane X-traile maja zakładane filtry cząsteczek stałych. Jak wiec jest w papierach data produkcji koniec 2005 lub 2006 i filtra nie ma to cos jest "zachachmęcone"w papierach z data produkcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Nie jest prawdą, że wszystkie X-y powyżej połowy 2005 mają DPF. Z tego co pamiętam to od 2006 na rynkach EU poza Polską miały montowany DPF poniważ taki był wymóg prawny. U nas obowiązek DPF wszedł trochę później więc kupując w salonie X-a z 2006 można było za dopłatą( coś koło 3000pln) wziąć wersję z DPF. Dziwne jest, że Twój x-trail jest z Francji a nie ma DPFa, ktoś mogł go sobie zdemontować ale wtedy założył by atrapę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Nie jest prawdą, że wszystkie X-y powyżej połowy 2005 mają DPF. Z tego co pamiętam to od 2006 na rynkach EU poza Polską miały montowany DPF poniważ taki był wymóg prawny. U nas obowiązek DPF wszedł trochę później więc kupując w salonie X-a z 2006 można było za dopłatą( coś koło 3000pln) wziąć wersję z DPF. Dziwne jest, że Twój x-trail jest z Francji a nie ma DPFa, ktoś mogł go sobie zdemontować ale wtedy założył by atrapę. DPF-y są montowane fabrycznie-nie w ASO.Jak auto jest rzeczywiście wyprodukowane od drugiej połowy 2005 r wzwyz -musi miec dpf.Jak go nie ma -to został wycięty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 DPF-y są montowane fabrycznie-nie w ASO.Jak auto jest rzeczywiście wyprodukowane od drugiej połowy 2005 r wzwyz -musi miec dpf.Jak go nie ma -to został wycięty . Piotrek3 nie wprowadzaj w błąd bo to co piszesz jest nieprawdą. Swojego X-Traila, jak kupowałem w czerwcu 2007 (model z drugiej połowy 2006) w polskim ASO to miałem do wyboru bez DPF'u, lub za dopłatą z filtrem DPF. Wtedy nie będąc świadomym co to jest DPF, czysto ze względów ekonomicznych wybrałem model bez DPF'u. O ile się nie mylę to w Polsce obowiązek posiadania DPF'u przy pierwszej rejestracji powstał wraz z wprowadzeniem normy Euro 5, czyli od od 01.01.2011 (i tu też były pewne wyjątki). W krajach zachodniej Europy DPF'u pojawiły się znacznie wcześniej (wraz z wprowadzeniem Euro 4), a przykładowo w Niemczech przy wprowadzaniu dodatkowych ograniczeń wjazdowych do centrów miast (kolorowe plakietki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Piotrek3 nie wprowadzaj w błąd bo to co piszesz jest nieprawdą. Swojego X-Traila, jak kupowałem w czerwcu 2007 (model z drugiej połowy 2006) w polskim ASO to miałem do wyboru bez DPF'u, lub za dopłatą z filtrem DPF. Wtedy nie będąc świadomym co to jest DPF, czysto ze względów ekonomicznych wybrałem model bez DPF'u. O ile się nie mylę to w Polsce obowiązek posiadania DPF'u przy pierwszej rejestracji powstał wraz z wprowadzeniem normy Euro 5, czyli od od 01.01.2011 (i tu też były pewne wyjątki). W krajach zachodniej Europy DPF'u pojawiły się znacznie wcześniej (wraz z wprowadzeniem Euro 4), a przykładowo w Niemczech przy wprowadzaniu dodatkowych ograniczeń wjazdowych do centrów miast (kolorowe plakietki). Nie rozumiemy sie. Nie neguje od kiedy prawo w Polsce czy gdzie indziej dopuszczało nowego Diesla z DPF-em lub nie. Mi chodzi o co innego,co pisze chyba po raz trzeci:od połowy 2005 roku wszystkie X-traile jakie zchodziły z tasmy produkcyjnej w Japonii(a tylko tam ten model był produkowany)miały montowany DPF. Jak wiecej dany model X-traila T 30 jest sygnowany ,ze został wyprodukowany w 2006 a moze nawet 2007 roku-i jest bez DPF-u to sa tylko dwie mozliwości: -że faktycznie zostal wyprodukowany do polowy 2005 a importer w papierach go "odmlodził"(częsta praktyka z autami z japonii) -albo DPf-zostal usuniety. Tyle w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 OK. Z taką interpretacją mogę się zgodzić. Tym bardziej, że w kodzie VIN Nissan dla modelu X-Trail nie podaje roku produkcji (zawsze chyba tam wpisuje 0), więc trudno jednoznacznie stwierdzić kiedy dany model fizycznie wyjechał z fabryki. Zgodnie z poniższą stroną http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2005_10/type_18/exhaust_and_cooling/ filtr DPF'u (Catalyst converter) pojawił się w pażdzierniku 2005 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 (edytowane) (...) Mechanik szukał DPF-u i nie znalazł. Trochę to dziwne bo mój jest z 2006 roku po lifcie i jest sprowadzony z Francji. (...) Dziwne jest, że Twój x-trail jest z Francji a nie ma DPFa, ktoś mogł go sobie zdemontować ale wtedy założył by atrapę. Ciekawe jak dobrze ci mechanicy znali się na Nissanach X-Trailach. Komuś, kto słabo zna się na tej marce, może się coś pomylić - Nissan montował w najwcześniejszych wersjach T30 katalizator, który wygląda niemal identycznie jak DPF. Różnica jest taka, że w obudowie prawie takiej samej jak wcześniejsza zamontowano skrócony katalizator i dołożono ceramiczny filtr cząstek stałych. Z zewnątrz główną różnicę stanowi podłączenie czujników ciśnienia, pomagających ocenić komputerowi sterującemu silnikiem kiedy należy wypalić zawartość filtra. Poniżej link do wersji z początków produkcji T30 2.2Di i z końca produkcji 2.2DCi: http://static.nissan...33398558182.png http://static.nissan...31402515548.png Potrek3 ma rację - przynajmniej wg oficjalnych informacji od października 2005 roku jest instalowana turbina o zmiennej geometrii i DPF. Wg katalogów części nie było żadnych innych wersji produkcyjnych. Możemy spróbować ustalić kiedy wyprodukowano podejrzany model T30 bez katalizatora - jeśli ktoś ma wersję T30 z roku 2006 lub 2007 i jest pewien, że nigdy nie został tam zainstalowany katalizator, to niech podeśle zdjęcie komory silnika. Wersje z przed DPF ze względu na inną turbinę, mają nieco inny dolot powietrza do intercoolera. Być może to wyjaśni sprawę. A wracając do tematu tego wątku: Uważam, że silniki diesla w X-Trailach najlepiej działają na oleju 5W-30. Stosowanie oleju do silników z DPF, gdy DPFa nie ma, w niczym nie przeszkadza - mniejsza ilość popiołów na pewno silnikowi nie zaszkodzi. Ja obecnie używam oleju Motul Specific 5w-30 0720 Renault ACEA C4 i jestem bardzo zadowolony. Silnik jest nieco cichszy gdy jest zimny i bardzo ładnie wkręca się na wysokie obroty w razie potrzeby (oczywiście gdy nie jest już zimny ). Poprzednio miałem 0W-40 i uważam, że SAE 0W ma zbyt małą lepkość przy niskich temperaturach, podczas gdy w normalnej temperaturze pracy lepkość jak dla zakresu SAE 40 jest niepotrzebnie zbyt wysoka. Edytowane 13 Marca 2012 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 (edytowane) Mark75 z tego co mi wiadomo to w układzie wydechowym dla silników 2.2 DCi do 2007 z filtrem cząsteczek stałych były dwa czujniki temperatury spalin. Przed i za. Czujniki cisnienia spalin był jeden. Edytowane 13 Marca 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Mark75 z tego co mi wiadomo to w układzie wydechowym dla silników 2.2 DCi do 2007 z filtrem cząsteczek stałych były dwa czujniki temperatury spalin. Przed i za. Czujniki cisnienia spalin był jeden. Wg mojego doświadczenia z filtrami (co prawda nie samochodowymi) aby określić stan zabrudzenia filtra powinno się znać różnicę ciśnienia między stroną stroną przed filtrem i stroną za filtrem. Można to określić stosując pomiary bezwzględnej wartości ciśnienia, czyli instalując 2 czujniki - jeden mierzy ciśnienie przed, drugi za filtrem (niekoniecznie muszą być montowane blisko filtra), różnica ciśnienia pomiędzy nimi określa stopień zabrudzenia filtra (wzrost oporów przepływu). Oczywiście może również zostać zastosowany jeden czujnik, ale musi mieć 2 króćce przyłączeniowe, aby rejestrować względną różnicę ciśnienia między dwoma miejscami (przed i za filtrem). Wzrost oporów przepływu powoduje, że albo przepływ staje się mniejszy, albo musi zostać zużyte więcej energii, aby utrzymać go na takim samym poziomie (dlatego przy zabrudzonym DPFie spalanie może wzrosnąć o kilka-kilkanaście %). Wg katalogu X-Traila faktycznie wygląda na to, że podłączone są 2 czujniki temperatury (na co nie zwróciłem wcześniej uwagi), ale typowe rozwiązanie stosowane w motoryzacji wygląda jak na rysunku poniżej (widać differential pressure sensor, czyli właśnie pomiar różnicy ciśnienia po obu stronach filtra). Odpowiedzi na pytanie czemu jest jeden czujnik mogą być 3: - albo to jest jeden z 2 czujników ciśnienia spalin, drugi jest podłączony w innym miejscu układu wydechowego, po drugiej stronie filtra; - albo faktycznie jest tylko jeden jedyny czujnik ciśnienia, znajduje się on przed filtrem i gdy na skutek wzrostu oporów przepływu ciśnienie w układzie wydechowym pomiędzy silnikiem a filtrem osiągnie jakiś zadany poziom krytyczny uruchamiana jest procedura czyszczenia; - albo ten czujnik wcale nie jest pojedynczym czujnikiem - ma 2 zakończenia i mierzy różnicę ciśnienia z obu stron filtra, jego odczyty są wyprowadzone jednym przewodem i przez to wygląda jakby był to jeden czujnik (ale powinno być widać jakieś 2 przewody łączące ten czujnik z obiema stronami filtra). Nie mam pojęcia, która z odpowiedzi powyżej jest prawidłowa. Jeśli ktoś grzebał w schematach elektrycznych i zna jakiś szczegóły dot. oprogramowania automatyki sterującej silnikiem to być może będzie wiedział. Edytowane 14 Marca 2012 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Dziękuję za wykład. Ale był on zupełnie niepotrzebny. Pewnie przyda się innym sledzącym ten wątek. Co prawda swoimi wywodami wprowadziłes zamęt. Są różne sposoby pomiaru zużycia filtra. Nissan w tym modelu w tych rocznikach wybrał jak dla ciebie nietypowy system pomiaru. Nie od dzis wiadomo, że głównie klienci testują w codziennym użytkowaniu niedopracowane systemy oczyszczania spalin w najnowszych silnikach CR. Jest też czujnik mierzący temperaturę komory silnika. W układzie jest też sonda lambda. Edytowane 14 Marca 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Ja drodzy użytkownicy iXów jeżdżę od niedawna na oleju Shell Helix Diesel HX7 10W-40. Mój iX ma kulnięte 240 tyś km, wcześniej jeździłem na Mobil Super Diesel 2000. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Ja już na forum dawałem pliczek o olejach, więc się nie będę powtarzał. Przypomnę tylko, że moja Tinka od nowości jeździ na pełnym syntetyku. Tak jeździła w Niemczech i ja w Polsce też na ELF 5/30. Aktualnie ma przejechane 230 tyś. W poniedzialek niestety, silnik zaczął mi hałasować - jakby wsypano wiaderko śrubek do silnika. Więc samochód do mechanika, okazało się że ślizg łańcuszka przy vacum pompie się przetarł-wyrwał i łańcuszek walił o wszystko. Byłem zmuszony kupić dziś używkę. Przy mnie odkręcano pompę z P12 /w X jest taka sama/ z anglika. Na obudowie filtra była kartka z napisem 10/40, lecz nazwa oleju nieczytelna i tu widać jak wygląda środek części silnika-podzespołu na półsyntetyku -- czarno, po 80 tyś. mil == 129 tyś.km. a tak częściowo i w przybliżeniu wygląda na moim 5/30. --jest jakoś czyściej i jaśniej, po 230 tyś. Edytowane 22 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.