Thunder Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Kari, nic nie lej. Będzie taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciaki Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej? I który będzie lepszy Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej? I który będzie lepszy Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE? Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30 a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne.. Następnie kiedy silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30 a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne.. Następnie kiedy silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny. Podstawowe pytanie to czy samochód ma DPF bo nie podano rocznika. Właściciel podaje lokalizację w Skandynawii, a tam się chyba nie praktykuje wycinania DPF'ów. Jeśli nie ma DPF'u to tak jak pisał Piotrek3, a jak ma DPF to chyba niestety trzeba dobrać jakiś 5W30, bo nie orientuje się czy są półsyntetyki do DPF'ów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30 a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne.. Następnie kiedy silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny. A nie lepiej płukanka i syntetyk spełniający normy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciaki Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Zapomniałem dodać, że to 2005 rok, bez DPFu. Chyba zrobię tak jak piotrek3 powiedział, wleje mu półsyntetyk, pojeżdżę i jak będzie ok to zaleje mu 5w30 full syntetyka. Co do płukanki, w Norwegii jeszcze w żadnym sklepie nie spotkałem do kupna w handlu detalicznym, może warsztaty używają. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Ciaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej? uzyj oleju takiego jaki zaleca producent, zalanie oleju gorszego, pogorszy parametry pracy silnika pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) uzyj oleju takiego jaki zaleca producent, zalanie oleju gorszego, pogorszy parametry pracy silnika pozdrawiam Zastosowanie sie do Twojej rady kiedy nie wiadomo jakim olejem wczesniej zalany byl silnik jest poważnym błędem i moze byc nawet przyczyną poważnej awarii silnika! Nie majac wiedzy co było wczesniej wlane zalewa sie silnik albo olejem mineralnym albo połsyntetycznym .W jednym czy drugim przypadku w tym aucie na 100% nic sie nie stanie. Jeśli sinik był zalany minerałem a wleje mu się od razu syntetyk ,ktory ma mocne własciwości płuczące może to rozszczelnić silnik,uszkodzić wtryski a w skrajnym przypadku nawet byc powodem jego zatarcia. Dlatego najlepszą opcja- kiedy nie wie sie jakim olejem jest zalany silnik -jest zastosowanie przy wymianie oleju półsyntetycznego ,ktory dobrze miesza sie zarówno z olejem mineralnym jak i syntetycznym. P.S. Dla wielu kierowców czy dany olej jest odpowiedni lub dobry czy zły wyznacznikiem nie sa jego parametry czy zalecenia producenta a wyłacznie nazwa albo cena i tym głownie kieruja sie przy wyborze oleju i ocenianiu czy jest dobry czy zły..A takie oznaczenie jak 5w30 czy 15w30 są 'czarną magią'. Dlatego czasem silnik moze byc zalany nawet i olejem od kosiarki dlatego ze na opakowaniu jego pisało Castrol . Kiedyś zapytałem kolege -rodowitego poznaniaka ,jaki olej wlewa do swojej pieknie wygladajacej BMW 5 ,majacą wtedy ok.6-7 lat to dostałem odpowiedź-"Najtońszy". A co robisz ze starym?-"zlewam i odstawiam .To co niedobre -to opadnie na dno a to co u góry to dobre i na dolewki używam" A jak często wymieniasz olej? 'Co 30 tysiecy km".. A filtr oleju?"co druga wymiana oleju". --------------------------------------- Co moze sie stac kiedy od kogos takiego kupi sie auto i od razu zaleje sie pełnym syntetykiem/?Niech każdemu resztę dopowie jego wybraźnia. Dodam jeszcze ,ze kolega jest wyjatkowym czyścioszkiem i zarowno karoseria jak i wnetrze jego auta jest zawsze nienagannie czyściutkie,wyglada na bardzo zadbany model a własciciel często mówi "Oszczedzom to mom" Przysłowiowy "Spar" jest wyznacznikiem nr 1 wszelkich działań z autem i nie tylko .. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 to nie oleje syntetyczne sprawiaja ze stare silniki sie rozszczelniajaa zly stan podkladek i uszczelek, kierowcy w rodzaju wspomnianegoprzez Ciebie 'poznaniaka' zamiast naprawic auto zeby przywrocic muwlasciwy stan techniczny leja do silnika jakas maz zeby odwlec to co nieuchronneskoro silnik jest w tak zlym stanie ze przy zyciu trzyma go tylkogesty olej to dalsze jego stosowanie bedzie tylko konserwowalo ipogarszalo ten stan rzeczyuszczelnienia beda zaklejone ale kiepskie wlasciwosci minerala bedamaly negatywny wplyw na zuzycie elementow ruchomychnie wszystkie syntetyki maja silne wlasciwosci myjace, zalezy to odparametru TBN, sa syntetyki z wysoka liczba zasadowa a sa takie ktoremaja niewielka i czasem zaleca sie stoswanie dodatku podnoszacego tewlasciwosci> Dlatego najlepszą opcja- kiedy nie wie sie jakim olejem jest zalany silnik -jest zastosowanie przy wymianie oleju> półsyntetycznego ,ktory dobrze miesza sie zarówno z olejem mineralnym jak i syntetycznym.tam ma sie nic nie mieszac, trzeba spuscic stary olej, wyplukacsilnik i zalac wlascicwym olejem tak jak wspomnial Thunder, i cieszycsie miekka praca silnika,ta opcja o ktorej wspomniales ma zastosowanie kiedy sie chce zrobic'dolewke', Ciaki napisal ze chce zrobic pelna wymianenie zamierzam wiecej dyskutowac z Toba w tej sprawie, Ty masz swoja wizje, ja swoja zaiteresowany zrobi jak uzna za stosownepozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Dopowiem tylko że ja po zakupie auta też nie wiedziałem czym był zalewany. Wymieniłem na 5W30 (Elf SXR) i nic złego się nie stało. Wracając do tematu, auto kupione w Skandynawii, jeśli było serwisowane w tamtejszym ASO zapewne było zalewane olejem syntetycznym jak producent nakazał. A to, czy to będzie marka oleju taka czy sraka nie ma znaczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 uważam, że borgu ma potencjał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 borge, kari, borge bo to akronim i sie nie odmienia przez przypadki ; ) wyczuwam w Twoim poscie ironie ale co mi tam, mam dzis dobry humor, plus dla Ciebie , hehe pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciaki Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 @Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży... Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 @Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży... Czyli tam też jest jak u nas Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 Twoje auto, Twoja sprawa Nie będzie się już o co wykłócać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 @Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży... Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 Bardzo dobrze zrobiles pojeździsz ,poznasz auto i wtedy jak bedzie wszystko dobrze wlejesz pełny syntetyk . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiux Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Na wstępie witam wszystkich forowiczów (jestem nowy, x-trail kupiony 2 dni temu) Mój x-trail 2.2 dci 136KM na łańcuszku przebieg 323 tyś km podobno zalany olejem mineralnym hmmm Silnik bez wycieków.Mam problem bo to mój pierwszy diesel w życiu i z takim przebiegiem i nie mam pojęcia jakim olejem silnikowym go zalać??? Rozważam półsyntetyk 5W30 lub 10W40 lecz nie mam pojęcia co lepiej przy takim przebiegu? Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez maxiux Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 10w40, byle jaki, byle świerzy, byle max co 15 tys. km. Chyba, że dpf to wtedy bezpyłowy syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 5w30 to raczej syntetyk. Poza tym wybór 10w30 to tylko w benzynie. W dieslu 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 5W40 to też syntetyk. Może lepiej 10w... Tak na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Silnik bez wycieków. Mam problem bo to mój pierwszy diesel w życiu i z takim przebiegiem nie demonizuj , polowa forumowiczow ma takie przebiegi, moze cofnij budzik na jakies 179tysi bedzie tak normalniej :-). Zalej olej moze do silnikow z wiekszym przebiegiem, z reguly jest on bardziej lepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 O jednej zasadzie tylko nalezy pamietać: -kiedy silnik zalany jest olejem mineralnym nie powinno go zalewac sie od razu olejem w 100% syntetycznym tylko pół syntetycznym. Dopiero przy wymianie półsyntetyka nastepnym wlanym moze być pełny syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiux Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 O jednej zasadzie tylko nalezy pamietać: -kiedy silnik zalany jest olejem mineralnym nie powinno go zalewac sie od razu olejem w 100% syntetycznym tylko pół syntetycznym. Dopiero przy wymianie półsyntetyka nastepnym wlanym moze być pełny syntetyk. Właśnie znalazłem małą karteczkę przywieszoną gdzieś z boku rok temu był wymieniony na Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk. Czyli wychodzi na to że mogę wymienić na syntetyk np. 5W40? Nadmienię że w chłodniejsze poranki 0'C trochę dłużej musiałem kręcić i z początku pracował bardzo głośno ( bardzo klekoczące zawory ) Rozważam wlanie oleju Shell Helix Ultra Diesel 5W40. Co o nim sądzicie? Trochę się pękam ale piotrek3 pisze że niby można z półsyntetyka na syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Możesz dać bez problemu. Jednak nie są to objawy zużytego oleju, zapewniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Ostattnio sprawdzałem w jakimśprogramie typu autodata i napisane w nim było ,że do 2,2dci powinien być olej 10w30. Choć moim zdaniem może to być zróżnicowane od rynków sprzedaży i klimatu w danym regionie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiux Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Możesz dać bez problemu. Jednak nie są to objawy zużytego oleju, zapewniam. Czyli to wina zużycia silnika = remont silnika czy po prostu diesle tak mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.