Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p12/wp12 tuleja tylna wahacza przedniego


preston81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mechanik powiedzial ze jak wymieni wkłady tulei to bedzie trzeba zrobic geometrie bo cos sie tam poprzestawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ten mechanik twój to dobry jest :) zadzwon do innego mechanika i zapytaj sie, poszukaj na necie,

nie potrzeba, geometrie robisz po wymianie końcówek drążków kierowniczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis jeszcze gadalem z 4 mechanikami kazdy jednak zaleca zrobienie geometrii choc 1 z tych 4 mowi ze zaleca ale wie ze wiekszosc i tak tego nie robi :) odpuszczam przod zrobie go jak bede naprawde musial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie rób geometri ale nie wciskaj innym, żeby nie robili bo coś tam. Pozwól nam chociaż na zrobienie zbieżności ;)

FAKTY :whistle:

1 tylna tuleja wachacza ma dwa otwory w swojej obudowie do przykręcenia do podwozia - obydwa są zdecydowanie większe od srub mocujących :nissan2:

2 środkowa tuleja jest dokręcana poprzez belke do ucha - w belce są dużo wieksze otwory niz śrub :nissan2:

3 środkowy swożeń jest mocowany w trzech miejscach i tu masz pełne pole do popisu w dowolnym poruszeniu i odkształeceniu zbieżności :nissan2:

4 wachacze są różnych producentów - mniej więcej są takie same :nissan2:

5 swożeń jest poruszony i teoretycznie jest w tym samym miejscu :nissan2:

 

ja po każdej zabawie z zawieszeniem reguluje zbiezność/geometrie i nigdy ale to nigdy i przenigdy i wogóle nigdy nie było na miejscu zawsze miałem wartości czerwone nawet nie żólte (zielone norma) :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz swoją filozofię a ja swoją, mechanicy u których naprawwiałem auta zalecali mi zrobienie zbieżnosci tylko w przypadku wymiany końcówek drążków kierowniczych.

Prawdą jest, że w trosce o opony zaleca się profilaktycznie sprawdzenie zbieżności co roku.

 

geometria kół - "Podstawowymi parametrami ustawieniakół w aucie są: zbieżność kół, kąt ich pochylenia, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy."

zbieżność - jest to wartość określająca położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Jeżeli koła skierowane są do wewnątrz, wówczas mówimy, że wartości zbieżności są dodatnie. Jeśli natomiast koła skierowane są na zewnątrz, wówczas wartości te są ujemne."

kąt pochylenia (lub nachylenia) kół. - "jest to kąt zawarty między pionem a płaszczyzną koła. Jeżeli koło pochylone jest na zewnątrz, wtedy mówimy o dodatnim kącie pochylenia. Z kolei gdy koło pochylone jest do wewnątrz, wówczas mamy do czynienia z kątem ujemnym. Tylne koła napędzające oś sztywną mają najczęściej kąt pochylenia równy 0 stopni, natomiast koła prowadzone na wahaczach maja niewielkie położenie ujemne."

kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - "jest to kąt zawarty pomiędzy sworzniem zwrotnicy a prostą pionową koła. W przypadku nowszych konstrukcji pojazdów mamy do czynienia ze sworzniami kulistymi zastępującymi sworznie zwrotnicy. Wówczas tworzona jest dla takiego pomiaru linia przebiegająca przez oś obrotu tych sworzni podczas skrętu. Odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę jezdni osi: pochylenia koła i sworznia zwrotnicy nazywa się promieniem zataczania. Jeżeli punkt przecięcia tych osi leży poniżej płaszczyzny jezdni, to promień zataczania określa się jako dodatni, a jeżeli powyżej – jako ujemny"

kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. - "Patrząc na auto z boku, jest to kąt zawarty pomiędzy osią sworznia zwrotnicy a prostą pionową koła, co widać na umieszczonym wyżej schemacie. Jeśli punkt przecięcia osi sworznia zwrotnicy z podłożem wyprzedza punkt styku opony z podłożem, to kąt ten ma wartość dodatnią i jest to tak zwane wyprzedzenie. W przypadku przeciwnym kąt jest ujemny i określa się go mianem opóźnienia osi sworznia zwrotnicy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p12-2002r./hatchback/1.8

 

a ja mam inne pytanie, bo na ten temat nie udało mi się niczego znaleźć.

Oryginalnie tylna tuleja wahacza przedniego ma poduszkę gumowo/olejową. wiem to na pewno, bo mi teraz kapie coś z tej poduchy.

jak mój mechanik sprawdził ile kosztuje wymiana całej tulei na oryginał to mnie zamurowało, bo wyszło mu że 900PLN za sztukę.

i teraz pytania:

- czy zamiennik to jest dobry pomysł, czy lepjej szukać tańszego oryginału?

- czy wiecie gdzie we Wrocławiu można dostać zamiennik albo oryginał?

- czy ktoś z Was jeździ na zamienniku gumowym [bez oleju] i czy takie rozwiązanie jest trwałe? jak bardzo jest trwałe/ile zrobiliście km na takim czymś?

 

to chyba tyle. z góry dzieki za info.

 

znalazłem takie coś: Silentblok wahacza przedniego z tyłu L/P NISSAN Primera

w:

http://sklep.intercars.com.pl

 

Tam jest dokładnie ta część, której potzebuję. jedno jest produkowane przez MOOG a drugie przez DELPHI. przy czym pojęcia nie mam czym te firmy się od siebie różnią [czy się różnią jakością?] ale te części raczej nie są hydrauliczne tylko zwykłe gumowo/metalowe.

tak czy inaczej potrzebuję porady ktoś, kto się na tym zna.

Edytowane przez a_o_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"- czy zamiennik to jest dobry pomysł, czy lepjej szukać tańszego oryginału?"

tak dobry pomysł jak masz wybitą tylko tą tulejo-poduszkę

 

"- czy wiecie gdzie we Wrocławiu można dostać zamiennik albo oryginał?"

tak dostaniesz, polecam http://www.japanserwis.pl/index.php?e=kontakt, mozesz u nich zamówić tą część, wymienić i usyskać poradę

 

"- czy ktoś z Was jeździ na zamienniku gumowym [bez oleju] i czy takie rozwiązanie jest trwałe? jak bardzo jest trwałe/ile zrobiliście km na takim czymś?"

w zależnosci po jakich drogach jeżdzisz to zrobisz 50% tego co na oryginalnej tuleji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakiej tulei mowa o tej o którą ja pytałem ?? tj tylna tuleja wahacza przedniego - dolnego? ta w aluminiowej obudowie? czy o co biega? bo mnie ten koszt zdziwił 900 pln :o ?

wkład kosztował 56 zł a całośc oyoda lub yamato juz nie pamietam 111 wiec skąd te 900 zl ??

btw mi leci z niej od 3 lat tj odkąd kupiłem auto tzn tuleja jest spocona nic sie nie dzieje do dzis

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

900 ma kosztować tuleja oryginalna. Też mi się wierzyć nei chce, bo z tego co się od wczoraj zorientowałem, to ASO robi odrazu cały wahacz - i dlatego moje pytania, czy ktoś jeździ na zamienniku, którego wkładka jest tylko gumowa [bez oleju] i od jak dawna jeździ [ile km na tym zrobił?]

 

co do zamiennika to nie znalazłem samego wkładu tej tulei. tylko ja samą, czyli to co jest na obrazku w pierwszym poście z tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO caly wahacz kosztuje 1050 pln

 

Kup wkład oyodo za 56 pln ten, o którym pisze Preston81, koszt wymiany do 100 pln i bedziesz miał spokoj na jakis czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz kupic całą tuleje za 111 zł oyoda lub yamato nie pamietam , lub tuleje ted-gum czy jakoś tak jest w nich olej wiec sie nie martw a jesli chcesz zrobic bdb to kup cale wahacze dolne TRW cena 205 zł sztuka :) wymiana wahacza całego to ok 60 pln za sztukę ale wymien od razu 2 szt , i zmień mechanika - koniecznie bo ten cie robi w wała, wymień ten element jesli wpływa na komfort jazdy , to ze leci nie znaczy ze jest do niczego jak wspomniałem mam zapocone te tuleje lecz nic się nie dzieje niepokojącego, jesli wymienisz dolicz ok 100 zł za geometrie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>>>900 ma kosztować tuleja oryginalna. Też mi się wierzyć nei chce, bo z tego co się od wczoraj zorientowałem, to ASO robi odrazu cały wahacz<<<<<<< omijaj wielkim UKIEM

>>>>>i dlatego moje pytania, czy ktoś jeździ na zamienniku, którego wkładka jest tylko gumowa [bez oleju] i od jak dawna jeździ [ile km na tym zrobił?]<<<<< poczytaj dokładnie ten wątek cały czas przewija się tu temat 2 tulei i jednego swożnia

 

>>>>co do zamiennika to nie znalazłem samego wkładu tej tulei. tylko ja samą, czyli to co jest na obrazku w pierwszym poście z tego wątku.<<<< bo nie ma samej tulei - jest jako zamiennik razem z aluminiowa obudową - to jest komplet

A jak wspomniał preston za 200 masz cały wachacz i problem z bańki na 2 lata a jeśli masz diesla to problem z przodem bedzie rytuał obsługi tego modelu jak kontrola oleju wody etc tak wymiana wachacza z przodu

a skoro masz benzyne to nie wiem jak często tus siada przodek

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam diesla i z przodu nic mi sie nie psuje wiec chyba jakis mit chcesz tu stworzyc, co do samych tulei sa dostępne w intercarsie cena ok 60 zł sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preston Ja tylko podaję informacje z autopsji i z rozmów z właścicielami :nissan2: p12.

Prawdopodobnie jeśli ktoś smiga tym autem po trasach to nie ma takiego problemu. Ja w Stolicy nie mam nigdzie równej drogi (pomijam nowy odcinek S8) i naprawdę jak co roku jadę na przegląd to regularnie raz na dwa lata wymieniam zawieszenie z przodu. (co roku inna)

Auto mam od nowości (2005)i nawet na gwarancji mi wymieniali kilka razy zawieszenie. Dowiedziałem sie o tym dopiero gdy się skończyla i zaczołem na własna rękę dochodzic przyczyn stuków z przodu. Zobaczyłem, ze nie mam już firmowych wachaczy tylko zmieniane. Ale to długa historia.

Po prostu informuje, że zawieszenie w tym modelu nie jest ideałem. I lepiej raz wejść pod auto niż na raty.

Mam już taka wprawe w wymianie, że zajmuje mi to 30min. (z kluczem pneumatycznym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja jezdze głównie po Poznaniu który jest dziurawy jak ser szwajcarski co prawda p12 mam od 3 lat i na szczescie nei musialem jeszcze nic wymieniac z przodu ale skoro pocą mi sie tuleje tylne wahaczy przednich pewnie niebawem mnie to czeka ale wydaje mi sie ze spotyka to kazdego kto porusza sie w naszym super kraju gdzie glebokosc i ilość dziur jest proporcjonalna do ceny paliw .... czyli szokująco za duza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu drogi jeszcze lepsze są, wahacze wytrzymuja 90 - 100 tys, łączniki 20 tys, końcówki drążków kierowniczych 40 tys.

nie jest źle Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość bioly230

witam do wimiany mam wachacz tylny http://moto.allegro.pl/wahacz-tyl-tylny-primera-p12-almera-i2364885123.html wybiły się gumowe tuleje niestety nie moge znalesc zamiennika a w aso powiedzieli 1300zl za czesc, mechanik z warsztatu podpowiedzial zebym pomierzyl tuleje i moze dobiore od innego auta moze ktos sie orientuje skad mam to wziasc,pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...