Gość macko_pl Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Witam, Panowie mam pytanie, małej prędkości gdy wjeżdżam na jakieś wyboje dochodzą do mnie dziwne dźwięki z tylnej części zawieszenia. Takie głuche stuki (jakby uderzyć pięścią w blat) , pytałem się znajomego który również ma primerę - powiedział mi że ten typ tak ma (ulubiony tekst ;( ) że primery mają takie zawieszenie. Mi jednak to nie wystarcza ... czy ktoś ma/miał coś takiego u siebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Sprawdź z tyłu czy nie masz wybitych już łączników stabilizatora najprawdopodobniej to łączniki, bo w przeciwieństwie do przodu z tyłu za bardzo nie ma co stukać, sprawdź przy okazji czy w bagażniku masz dobrze dokręcone koło zapasowe i czy lewarek albo klucz od zmiany kół nie latają sobie luzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macko_pl Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 ok dzięki za dobrą radę , z przodu faktycznie tego może być jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin323 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 u mnie stuka podkładka pod rejestrację i stukała/tłukła się klapa bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 u mnie mechanik dzis stwierdzil ze stuki z tylu spowodowane sa zuzytymi gumami na drązkach czy jakos tak wie ktos o co chodzi ?? co to za gumy - nie chodzi tu o same drązki bo te pewnie tez sa do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 łączniki stabilizatora lub gumy stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 o dokładnie gumy stabilizatora mam do wymiany i pewnie wymioenie tez laczniki wiecie moze ile te gumy kosztują ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) 17 pln http://sklep.interca...towkod=A96B13#x łączniki stabilizatora ok 50 - 60 pln sztuka pamiętaj tylko że były 2 rodzaje łączników jeden z gwintami M10 i M12 drugi tylko z gwintami M10 Edytowane 14 Marca 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 po Vinie dojdą do tego jakie mam łączniki ? no i chyba zbieznosc kol mi nie grozi poniewaz tyl mamy bez jakiejkolwiek regulacji o ile dobrze pamiętam?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Powinni ale w moim przypadku, przekonałem się dopiero na kanale jak był zdemontowany stary łącznik, następnie musiałem pojechać do tego sklepu i jeszcze im tłumaczyć że są 2 rodzaje, poszukali "lepiej" i przyznali rację Co do zbieżności to jak nie był bity w koło to nie bedzie problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 nie byl bity ale jak wymienialem drazki z przodu pojechalem na geometrie powiedzieli ze tylko przod nastawiali bo tyl nie ma takiej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Tak nie ma opcji, jak opony z tyłu normalnie się zużywają tzn. ze wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 a jeszcze zapytam tutaj o zestaw naprawczy bo padl mi hamulec reczny w prawym tylnim kole byl zlaby lapal na ostatni ząbek a teraz go nie ma w ogole ? czego szukac i gdzie szukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Najpierw zdejmnij koło i zobacz czy chodzi linka. Może trzeba naciągnąć-wyregulować? dopiero później walka z zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 (edytowane) odnośnie stuków Mi stuka od nowości (2005) w sobotę bede wymieniał tylne łączniki stabilizatora przy okazji spawania trzymadałka tulejki przedniego wachacza jak przestanie stukać z tyłu to znaczy że ten typ tak miewa i dam znać odnosnie hamulców jak zdejmiesz koło i nie masz klocków lub tarczy to jesteś w plecy kilka stówek jeśli masz i trzymają wymiar to zdejmij tunel środkowy pomiedzy fotelami połam zatrzaski odkręć śrubki (tył przód) i dziesiątką skręć linkę na dźwigni ręcznego i hajda kręć bączki ale pojedź na szarpaki i zobacz czy ten tył to nie są przednie łączniki stabilizatora lub swożeń jak też to przy jednym podejściu wymienisz wszystkie łaczniki i będziesz miał na rok z głowy Edytowane 15 Marca 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 (edytowane) Dodam nie-śmiało, że mnie też od czasu do czasu, ostatnio denerwowały stuki w tylnym zawieszeniu. Było to bez znaczenia, czy mniejsze, czy większe nierówności podłoża. Powyjmowałem wczoraj wszystkie rzeczy z bagażnika /aby było pewne/. Stuki były nadal. Najciekawsze, że te stuki odziaływały się odmiennie co do dziur / np. gdy był dół na przednim kole lewym, to stuki słyszałem po przeciwnej stronie - tzn. po prawej z tyłu!/. Wiem, że nie mam nic w bagażniku, /w zeszłym roku zdemontowałem cały środek samochodu i wiem co gdzie jest/. Ale zastanowiły mnie tylne pasy bezpieczeństwa! Wiem, nie używam ich a powinienem !!! Przyczyną stukania, była klamra z bolcem od pasów, która po zwinięciu pasa, dotykała plastikowej obudowy-boczka tylnego okienka /nie wiem jak jest w P12, u mnie gdy zwinę pas to klamra dotyka do plastiku/. Więc koledzy, zastanówcie się czy używacie tylnych pasów i a jeśli nie, to czy czasem te klamry nie pukają o plastikowe osłony. Ja u mechanika nie byłem, stuki zlikwidowałem sam i pieniążków nie straciłem, oraz stuków już nie mam. Jeśli komuś pomogłem, to poproszę o miły usmiech, że zaoszczędził "parę" groszy. Pozdrowionka. Edytowane 16 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 -u mnie bujalem tył auta na boki kiedy stalo to bylo to slychac wiec na bank to gumy stabilizatora i byc moze dojda do tego jeszcze łączniki, -hamulce klocki wymienione niedawno -co do kola i hamulca na lewarku na zaciagnietym recznym jak zmienialem kola to krecilo sie swobodnie , -co do pukania tylnich pasow mam tam na siedzeniach klipsy pod ktore sie wsadza pasy i nie powinno nic nikomu stukac jesli tak je umiesci , co do linki bedzie widac po sciagnieciu koła czy rozebraniu tunela srodkowego? jak lepiej to zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 preston - jesli odpadaają mocowania pasów, więc u Ciebie jest coś innego. Niie będę się wypowidał o przyczynach w 100%, gdyż u mnie zawieszenie, pewnie jest inne. Swego czasu pukania stwierdzano, po delikatnym bujaniu zawieszenia samochodu. Jesli przy delikatnym nacisnięci -bujaniu samochodu było słychac pukanie, to do wymiany były amortyzatory. Nie tłumiły przy końcowej wazie ruchu. Regulacja linki jest tylko w tunelu. Aby sprawdzić skuteczność działenia ręcznego, to musisz zdjąć koło oraz dostać sie do tunelu aby wyregulować linkę. Kręcisz bembnem-kołem a nakretką naciągasz linke. Tak jest u mnie i w wielu innych samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 dokładnie tak jest w pedwunstce pasy nie pukaja bo maja daleko do drzwi a po zdjeciu koła masz wszystkie bebechy na oczach jak ktoś pomedra ci wajchą to zobaczysz czy chodzi linka jak chodzi to ściagaj tunel i wio do dziury (jak pourywasz zaczepy to potem bedziesz miał luźniej ale łatwiej) jak sciągniesz linke i dalej nie ma stopu to czeka cie wymiana urządzeń trąco ciernych powodzenia można to zrobić pod blokiem (jak wszystko tylko teraz dziwi widok zmiany koła pod blokiem a kiedyś generalne silnika się robiło i całe podwórko miało przy tym lekcje mechaniki ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) ok wiec za wymiane gum stabilizatora i stabilizatorów zapłace 150 zł - tył nie wiem czy to dużo? Edytowane 19 Marca 2012 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 robocizna z częściami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) przepraszam gumy 17 zł sztuka oyoda i łaczniki stablilizatora 61 zł sztuka tez oyoda czyli same graty kosztuja mnie 155 + robota 150 duzo za robote? Edytowane 19 Marca 2012 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Czesci ceny ok. jesli chodzi o robociznę to drogo moim zdaniem bo pracy przy wymianie nie ma az tak duzo, wymiana łączników z tyłu to odkrecenie łącznie 4 nakretek i zalozenie nowych łączników, wymiana gum to tez nie problem. Z tyłu masz wiecej miejsca i nie ma problemów z wymiana, masz dobry dostęp, nie masz znojomego który ma kanał? Sam mógłbyś to zrobić. Chodz w ASO pewnie byś zapłacił wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 no nie mam nikogo z kanałem , ani nic na osiedlu wydawalo mi sie to nie duzo w porownaniu do innych zlozonych mi ofert najmniej 130 zł ale terminy odległe a o 20 zł sie szczypać nie będe no i z lacznikami mialem problem bo sa tam 2 sruby m10 lub m10 i m12 intercars powiedzial ze na tyl sa tylko m10 i m12 i sprawdzili mi 4 producentow nie mieli lacznikow 2xm10 mam nadzieje ze bedzie wszystko pasowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 W intercarsie nie wiedzą sami, są 2 rodzaje sam sie o tym przekonałem, u mnie było M10 i M12 a w sklepie dali mi 2x10 to co bedziesz wsadzał na tyl 2xM10? sprawdź w http://petrocar.com.pl/ ja u nich kupowałem i wiedzą ze są 2 rodzaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.