Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 (edytowane) Witam, dziś na trasie zapaliła mi sie kontrolka chceck engine.. silnik stracił moc (140k/h max) zaczał kopcic na czarno, nierówno pracowac na biegu jałowym, a przy wcisniętym sprzegle po wrzuceniu jakiego kolwiek biegu (tylko na ciepłym silniku) obroty skacza na 1,5 tysiaca i tak trzyma.. po ponownym uruchomieniu kontrolka zgasła.. ale objawy się utrzymują. mechanik poradził wymiane filtra paliwa, niestety w sobote po poludniu nie udało mi sie takiego zakupic, odwodniłem stary, ale objawy bez zmian.. jak myslicie czy to tylko filtr paliwa ? czy cos wiecej ? inni mówią, ze moze rozrząd, filtr oleju lub pompa.. co mechanik to inna bajka.. Edytowane 18 Marca 2012 przez chomik91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 To moze byc niesprawny zawor EGR.Trzeba go sprawdzic i ewentualnie zaslepic. Poza tym jesli to silnik z elektroniczna pompa wtryskowa to zczytaj bledy skoro sie zaswiecila kontrolka check. Blad bedzie zapisany pomimo tego ze kontrolka zgasla . Ja bym zaczal od bledow . Od filtra paliwa do pompy wtryskowej idzie waz co daje paliwo do pompy . Albo w kroccu albo pod kroccem na tym wezu jest sitko . Wyczysc je . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 ale czy te rosnące obroty na wcisnietym sprzegle przy wkładaniu biegu tez moga byc od tego EGR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Obroty tak mają na sprzegle po wrzuceniu biegu ze rosną.Ten typ auta tak ma.Ja tez w swoim tak mam.Tylko nie wiem czy 1,5 tys obrotów to troche nie za duzo.Poczytaj forum.Zacznij od zczytania błedów za pomoca zworki tez jest na forum jak to zrobic.Pokaze ci bład i bedziesz wiedział co nie gra.check nie swieci ale komputer ma go zapisanego w pamięci to go od razu wykasujesz.Mozesz tez zdjąc węzyk podcisnienia z zaworu Egr i przestanie on pracowac(bedzie zatkany)i zobaczysz czy objawy ustąpią.Napisz czy tak zrobiłes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 (edytowane) ale z tymi biegami nigdy tak nie mialem, w sumie moze to wina konczacego sie sprzegla.. narazie to zostawmy. co do egr wlasnie go wyciagnalem i jest srasznie zapchany sadza.. tylko, ze nie ma przy nim zadnych uszczelek.. a w internecie pisze, ze przy wymianie tego elementu uszczelnienie to podstawa.. teraz pytanie.. czyscic czy zaslepic ? jezeli zalepie to silnik bedzie nieznacznie mocniejszy ? czy ma to wplyw na zywotnosc ? rozumiem, ze po zaslepieniu bedzie oddychał tylko czystym powietrzem ? i jak to zaslepic ? dochodza do niego dwie rury i maly weżyk na górze. zdjęcie: http://zapodaj.net/406def631a0e.jpg.html Edytowane 18 Marca 2012 przez chomik91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Trzeba było sczytać błędy za pomocą drucika a egr narazie zostawić w spokoju.Zaslep go monetą bodajże 2 zł pasuje.Silnik będzie minimalnie twardziej pracował ale będzie lepiej sie zbierał w dolnej części zakresu obrotów.Mówię ci sprawdź błędy za pomocą drucika oszczędzisz nam i sobie sporo czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 skoro juz go wyciagnalem to najpierw zajme sie tym która czesc mam zaslepic ? rure od kolektora ta górna, czy na dole ? co z tym wezykiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Wężyk idzie od podcisnienia które steruje tym zaworem egr.Jak zdejmniesz wezyk z zaworu to zawór jest zamknięty(pod warunkiem ze jest sprawny).Jak zatkasz egr monetą czy blaszką to węzyk mozesz zostawic na zaworze.Najlepiej zatkac egr z obu stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 (edytowane) a dwuzłotlowka nie bedzie miała luzu ? w egr od górnej strony jest wgłębienie w ktorym moneta prawdopodobnie bedzie latac.. a który sposob jest lepszy ? zatkanie wężyka czy zaslepienie otworów ? a co do samego mechanizmu jest zatkany, tzn. sprezyna pacuje mozno wydaje mi się, ze wrecz za mocno bardzo cięzko jest podniesc ten 'zatykacz' Edytowane 18 Marca 2012 przez chomik91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Zatykacz cięzko podniesc ale podcisnienie daje rade.Na zamontowanym egr widac ze jak dodajesz gazu to zatykacz sie podnosi czy opuszcza (juz nie pamiętam).Monete to wsadzasz chyba od strony wydechu a od dolotu to jakąs cienką blaszke.Zatkanie węzyka tez pomaga choc są opinie ze przy duzym cisnieniu spalin zatykacz moze popuszczac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 jesteś Wielki wyczyscilem wszystko dokładnie róznymi chemikalimi i szczoteczka, wysuszyłem dokładnie poskładałem i chodz jak marzenie ;D i te obroty na wcisnietym sprzegle tez ustały.. wiec nie zgodze się, ze ten typ tak ma ;p jezdze tym autem juz 4 lata i coraz wiecej nim wiem ;D teraz przyspiesza rónomiernie bez przerw i szarpania, silnik ma wyzsza kulture pracy. Teraz juz wiem dlaczego przez ostnie 2 miechy byl taki mulowaty (140 max, nie wchodził na obroty 3-3,5 obrotów max) a teraz ciagnie do 5 tys. i znów leci 180 bez jekniecia ohhh.. jak dobrze.. pozostaje tylko niesmak po pseudo mechankach którzy wmawiają, ze rozrzad przeskoczył, ze uszczelke wydmuchał (tyle, ze silnik nie wypił plynu i jest suchy) i nowe filtry pozatykane ;D dzieki Biały wielki + 3maj sie. temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Egr tylko wyczysciłes czy tez zatkałes?Obroty na sprzegle z wrzuconym biegiem to zauwazylem po wymianie filtra paliwa wczesniej tez tego nie miałem albo nie zwracałem uwagi.Napisz mi jak opadają ci obroty na jałowym czy od razu schodzą na swoje 700 czy na chwilke sie zatrzymują(jak sie zatrzymują to na jakich obrotach)tylko sprawdz na rozgrzanym silniku bo na zimnym od razu schodza na ok 700.Musisz tez wykasowac błąd który komputer ma w pamięci minutka roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 W pierwszym poscie napisales ze te obroty tak skacza tylko na nagrzanym silniku . Ano dlatego z ezawor egr dziala dopiero jak sie silnik zagrzeje. Druga sprawa . Jesli zaslepiles moneta 2 zl to blad bo ona jest zbudowana z dwoch roznych materialow i jedna czesc moze wyleciec i bedzie klopot. Zaslep czyms innym jesli masz zaslepiony. Przy zaworze egr sa uszczelki . Sa zrobione z kringielitu odpornego na wysokie temp. Ja jak odkrecilem u siebie zawor egr to tez ich nie zauwazylem . Sa cienkie i dobrze wprasowane w zawor egr i rurke od dolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 tak wiec obroty non stop 700, od zawsze tak miałem na zimnym i cepłym, zadnych wachan. Co do czysczenia pomogło ale po kolejnym odpaleniu powróciły te same objawy wiec odłączyłem wężyk na górze i zaslepiłem go śrubką, nie zaslepiałem zaworu, ale dziś to zrobie. uszczelki tez znalazłem podczas czyszczenia, byly ladnie zapieczone do zaworu. tylko teraz mam dylemat jakiej blachy uzyc do zaslepienia.. 1mm nierdzewka bedzie dobra ? chce wyciac z niej cos na wzór uszczelki tylko z otworami na srubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Mozesz dac ciensza jak masz . Jesli nie to daj ta 1mmm. Masz sprawdzic jakie bledy. To jest najwazniejsze. . Jesli masz silnik cd20E to znaczy z pompa wtryskowa sterowana elektronicznie to bledy zczytasz sam . Postepuj tak jak tam jest . Spinacz wkladasz do przedostatniego i ostatniego pinu w prawym gornym rzedzie . Reszta jak w opisie . Zrobisz to tak. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/. Ty masz gniazdo prostokatne 14 pinowe i dla tego gniazda robisz autodiagnostyke . Przedtem jeszcze zajrzyj do tego sitka . Mam jeszcze jedno podejrzenie . Teraz jeszcze co do zaslepiania zaworu egr . Jesli zalepiasz wezyk to musisz to musisz zaslepic go od strony zaworu egr a takze (jesli go nie tniesz ) to tez zalozyc kawalek wezyka zaslepionego na ten zawor elektropneumatyczny co steruje zaworem egr . Teraz musisz wiedziec czy on sie nie zacial mechanicznie . Bo jesli tak to wtedy tylko zaslepienie podkladkami pomoze . Najpierw zrob to. Jesli bedzie ok no to OK. Jesli nie to poszukamy dalej. Moze wtryskiwacz sterujacy juz tez siada . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Chomik chodzi mi o to ze na jałowym na rozgrzanym silniku jak dodasz gazu tak do 3 tys to jak ci opadają obroty od razu na swoje 700 czy przy około 1500 schodzą troche wolniej?Ja mam problemy z dawką paliwa i z tąd te pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Przy schodzeniu z obrotów następuje lekka "zawiecha" w granicach 1200rpm i dopiero schodzą do jałowych, normalna rzecz i nie jest to żadne uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) tak jak pisze Qadrat, wlasnie tak mam, ale to normalne, co do tego nieszczesnego egr'u zaslepiłem go wlaśnie z dwóch stron miedziana podkladka wycieta na wzór uszczelki o grubosci ok 1mm. silnik znow chodz jak po zakupie samochodu, jest zwawy i wspaniale sie kręci. Mam tylko nadzieje, ze nie ma tam niewiadomo jakich temperatur i nie wypali zaslepek. Użyłem miedzianej z racji lepszego dopasowania, wydaje mi się, ze lepiej uszczelnią i nie bedzie przedmuchów, niz nierdzewka wezyk zalozylem tak jak był na gore zaworu. A co z błedem w komputerze ? konieczne jest podłączenie pod komputer i skasowanie bledu ? nie sprawdzałem tych blędow za pomoca spinacza, ale skoro dane zabiegi pomogły jestem pewien, ze wyeliminowalem przyczyne.. Pózniej postarm się nagrac jakiś film z pracy silnika i pokaze wam link. jeszcze jedno, od stony mocowania egr'a do kolektora ssącego (z góry) w środku włożony jest taki jak by 'odstojnik' do którego zbierał sie nagar czy coś w tym stylu.. byl pelen syfu. Moge go wyciągnąć ? zwiekszy to troche pojemnosc kolektora ? czy zaszkodzi ? wlozone to jest tu: http://zapodaj.net/e...d4540f.jpg.html zimny start: http://www.youtube.com/watch?v=AlzlvyVw-fc&list=UUMpEYR3k1feQAAog1a2GpFw&index=3&feature=plcp ciepły start i schodzenie z obrotów na cieplym (uskok): http://www.youtube.com/watch?v=Pgciywiayt8&list=UUMpEYR3k1feQAAog1a2GpFw&index=1&feature=plcp a tak wchodzi na obroty podczas jazdy (moje zapędy odtudzilo stado saren): http://www.youtube.com/watch?v=q43ClHCPYBo&list=UUMpEYR3k1feQAAog1a2GpFw&index=2&feature=plcp wiadomo, że nie jest to sportowe auto i na codzien się tak nie jezdzi, ale dużo lzej teraz wspinac sie pod gore Edytowane 19 Marca 2012 przez chomik91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Możesz sobie porównać z moim filmikiem i ocenisz, czy się dobrze wkręca, czy źle. Te Twoje troszkę się tną, bo kręcone telefonem, ale myślę, że na obroty wchodzi OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chomik91 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 (edytowane) Jest elegancko dzieki. co z kasowaniem błędów ? konieczne ? Edytowane 20 Marca 2012 przez chomik91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Czyli zawor egr . Z tymi bledami to jest tak. Jesli kontrollka sie nie swieci to zostaw tak jak jest. Jesli sie zapisal jak CI sie kontrolka zaswiecila to przy ponownej diagnostyce on wyjdzie ale go skasujesz ( lub sie sam skasuje ) Tak na przyszlosc. Nie boj robic tej autodiagnostyki jak sie zaswieci kontrolka chesk silnika gdyz mozesz to zrobic nawet w trasie a poza tym kazde podlaczenie do komputera to minimum 50zl . A tak zostaje w kieszeni. .Czesc i powodzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Qadrat katalogowa to ona ci sie nie wkreca(16,8 s do setki podaje katalog)masz cos popsutego.Tak na serio to te nasze dieselki są strasznie zamulone(oprócz twojej)ja u siebie przyspieszyłem kąt wtrysku i podniosłem dawke i jest o niebo lepiej zrobiłem to na słuch wiadomo ze to nie to samo co na przyrządach.Przed tym zabiegiem miałem uczucie ze moja almerka ma opózniony zapłon tzn.Ja jej buta do podłogi a ona sekunde sie zastanawiała i dopiero zaczeła powoli przyspieszac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.