Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Stuki i trzaski w okolicach koła, czyli jak się sypie to wszystko na raz :)

wooocek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów!!

Mam kilka problemów z moją Almerką N15, 1.4GX, 98r, HB, 5D. w związku z tym kilka pyań...

Strzela i trzaska podczas skręcania, czyli przegub zewnętrzny. Wymienić ten uszkodzony czy odrazu po drugiej stronie też ?;

Stuka na dziurach, jakby metal o metal, po dogłębnej analizie (nie jestem mechanikiem) wywnioskowałem że "coś" gdzie wachacz się trzyma od strony "wewnętrznej" auta. Co to może być??;

Przy okazji zaglądania pod samochód zauważyłem małą nieszczelność uszczelki miski olejowej;

Jaką firme / producenta polecacie do w/w podzespołów?? Gdzie to wszystko mogę kupić??

Pozdrawiam :)

Tylko ten uszkodzony, nie ma sensu wymieniać drugiego. Z firm polecam Spidan lub SKF, obowiązkowo zwracaj uwagę, czy przegub jest do ABSu (chyba, że go nie masz).

Stuka Ci najprawdopodobniej tuleja wahacza, zapewne tylna. Co prawda może być to też luz na półosi lub któryś z drążków, ale najczęściej są to tuleje. Akurat tuleje warto wymienić obie, bo ceny ich są naprawdę śmieszne, standardowo polecę Sidem.

Jak masz zniżki w InterCarsie to chyba najtaniej tam kupisz. Bez zniżek już nie.

Dla zwykłego śmiertelnika najtaniej wyjdzie allegro.pl

• 2 tygodnie później...

Co do przegubów, to wymień jedną sztukę. Koniecznie sprawdź stan osłony na drugim, jeżeli wykazuje zonaki zużycia to wymień. Ja po zimie wymieniałem przegub, bo sołona mi padła. Miałem kupować nowy, ale ze względu na kosmiczne ceny przegubów z ABS założyłem używkę. Miałem półośkę z której wymieniałem przegub wewnętrzny (kupiłem za 70 zł). Przegub był bez ABS ale przebicie pierścienia to 10 minut roboty. Śmiem twierdzić, że ten używany oryginał (nie ma luzów) pojeździ dłużej niż nowy średniak. Oczywiście osłony na przeguny nowe i tylko Lobro.

Pozdro

• 1 rok później...