Gość Mattata Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam wszystkich! Pojawił mi się dziwny problem z nawiewem w kokpicie - powietrze leci bardzo słabo na każdej pozycji (nogi, szyba, przód etc.) i to właściwie na każdym stopniu od 1 do 4. Jakieś niewielkie stopniowanie czuć (tzn. na 1 właściwie nie leci a na 4 trochę leci, ale jakby nie mogło). Rozkręciłem schowek, wyjąłem filtr ten przeciwpyłkowy i nawet nie był brudny. Spróbowałem nawiewu bez tego filtra no i z tej komory filtra dmucha jak suszarka, a jak ją zamknąłem tą zakładką to z nawiewów nadal właściwie nic nie chce lecieć. Wniosek z tego taki, że gdzieś dalej coś musi blokować przepływ powietrza - tylko co? Klima odgrzybiana, ozonowana i filtry wymieniane w zeszłym roku jakoś sierpień-wrzesień. Co tam dalej na lewo jest za filtrem przeciwpyłkowym coby mogło blokować przepływ powietrza? I czy jako laik dam radę to ogarnąć, czy raczej trzeba jechać na serwis? Będę wdzięczny za pomoc! Pozdrawiam serdecznie, Mattata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 A nie masz pojęcia czy czasem była demontowana tzn. deska-kokpit, np. przy zmianie centralki? niekiedy rury nie są w siebie powkładane, klapy się niedomykają itd. nie czuć pod kokpitem wiejącego powietrza dużego szumu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Za filtrem masz parownik od klimy potem nagrzewnicę i wyloty powietrza Zobacz obudowę wentylatora czy nie jest aby dziurawa, ale wtedy to by dmuchało pasażerowi silnie po nagach. Kiedy robiłeś to ozonowanie. Może serwis coś skopał. Czy podczas czyszczenia było zdejmowane podszybie i wywalone z niego liście. Może masz zapchany otwór ssacy powietrze, chociaż nie powinno mieć to aż takiego znaczenia, bo na obiegu zamkniętym nie pobiera powietrza z zewnątrz a przecież też dmucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Podłączę się pod temat. 1. U mnie też trochę słabo dmucha. Primerkę mam od niedawna i nie wiem kiedy poprzedni właściciel zmieniał filtr przeciwpyłkowy. Czy możecie coś więcej napisać - gdzie on jest, jak się tam dostać? 2. Po włączeniu obiegu zamkniętego pojawia się dość głośny hałas. Robi się mniej więcej dwa razy głośniej, niż przy obiegu otwartym. Czy to normalne? Dodatkowo wyłączenie obiegu zamkniętego nie likwiduje hałasu - dopiero gdy zmienię nawiew na szybę i wyłączę całkowicie dmuchawę, to po ponownym załączeniu szum znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Za sałatą Jakbyś trochę poczytał forum to bys wiedział od razu gdzie jest filtr. Trzeba zdemontować schowek i za nim masz ustawiony w pionie obok parownika przy wentylatorze filtr kabinowy. Jęli masz zamiar kupić najtańszy to najpierw wyjmij stary i zmierz. Tak, na obiegu zamkniętym wentylacja pracuje głośniej Przy ustawieniu nawiewu na szybę w p11 144 jest automatycznie wyłączany obieg zamknięty i załączana klima w celu szybkiego osuszenia szyb.. jakbyś miał pełny klimatronik to by jeszcze dodatkowo załączał się nadmuch z zewnątrz. U nas trzeba to zrealizować ręcznie dźwignią pośrodku kratek wylotowych. Niebieskie otwarty wlot. czerwone zamknięty Co roku to samo Przychodzi ciepełko i temat klimy powraca jak bumerang a klimy powinno się używać cały rok jeśli nie chcesz mieć zaparowanych szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Dzięki! używam klimy cały czas :-) rzeczywiście para znika momentalnie. Tak mnie tylko to zastanawiało, czy to normalne że zamknięty działa głośniej. A powiedz jeszcze jaki polecasz filtr? Czy, jak wspomniałeś, najtańszy - spełni swoją rolę? czy nie warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ja zakładałem najtańsze IC Premium i wywalałem po 2-3 miesiącach Czy to krzaki czy Bosch lub filtron to pieczary rosną tam jednakowo. Przy IC trzeba koniecznie zwracać uwagę na wymiary. Co do czyszczenia układu to zawsze robiłem tylko parownik pianą do odświeżania układów wentylacji i przepychałem rurkę od skroplin, której wylot jest w ścianie grodziowej pod maską po drugiej stronie parownika Absolutnie odradzam wszelkie filtry węglowe. Nie wiem czemu ale na tych wynalazkach pieczary lepiej rosną i po włączeniu klimy wali ścierą woźnej Tereski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 No ja raz kupiłem filtr IC i w ogóle nie pasował, ale jakoś lekko uciąłem i wszedł, po pół roku wywaliłem i rok jeżdżę bez filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) Wracając do początku zapytania. Sprawdź kanały dolotowe -zasysające powietrze (kratka i wnęka na podszybiu). Edytowane 9 Maja 2012 przez Waldek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mattata Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi. Udało mi się w tygodniu podjechać do serwisu Nissana, gość usiadł w aucie i po momencie zabawy z pokrętłami stwierdził, że pokrętło sterowania miejscem nawiewu (nogi, szyba, twarz etc.) nie działa i prawdopodobnie przycieło się w jakiejś pół-pozycji (wiecie, mam na myśli nie na znaczku tylko między znaczkami), przez co tak słabo wieje. I faktycznie, pokrętłem można kręcić do woli, a powietrze leci jednakowo, czyli troszkę bardziej z szyby, mało na twarz i wogóle na nogi, czyli przycięło się pewnie między szybą a twarzą. Co prawda w serwisie mogą to naprawić, ale koszt samego "zweryfikowania" to prawie 100 zł, i jakby się okazało że coś jest zerwane to dojdą do tego części... Dlatego chciałbym zapytać czy jest możliwość zdjęcia samemu na własną rękę tego panelu sterowania (tak, żeby nic nie pourywać)? Pozdrawiam, Mattata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Jeśli masz oryginalne radio wyciągasz je poprzez włożenie wkładu od długopisu lub czegoś podobnego w te małe otworki aż usłyszysz pyknięcie (albo i nie jak zapadki są już odblokowane) Łapiesz za kieszeń i wyjmujesz energicznym ruchem Za radiem masz śruby od mocowania stelażu. Nie wiem czy trzeba je wykręcać Panel od nawiewów masz przykręcony dwiema srubami od spodu. Czy cos więcej trzeba odkręcać to ci nie powiem bo moja primera już dawno została zezłomowana. Z tego zo pamiętam to po wykręceniu śrub też dostęp jest paskudny do linki, trzeba się nagimnastykować i miewątpliwe że lekko pokancerować ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mattata Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) @and_pec - Dziękuję serdecznie za podpowiedź Nie zwróciłem uwagi na te otworki! Wcześniej po prostu odkręciłem te dwie śrubki na dole i próbowałem poprzez podważanie, odginanie jakoś zdjąć, ale wogóle nie szło więc bałem się, że coś urwę albo pęknie. A tu sekret tkwił w tych otworkach, rzeczywiście jak włożyłem do nich cienki śrubokręt to usłyszałem takie "pyknięcie" i radio odeszło gładko bez problemów! Dzięki serdeczne! Co do problemu - po wyjęciu radia i zerknięciu na dół okazało się, że ta linka która jest przyłączona do pokrętła wyskoczyła ze swojego miejsca. Załozyłem ją z powrotem tam gdzie trzymać się powinna i teraz pokrętło działa, i co ważne nawiew teraz też działa w każdej pozycji i wieje tak jak trzeba. Dziękuję bardzo wszystkim za podpowiedzi, problem zlikwidowany! Edytowane 13 Maja 2012 przez Mattata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 No to cieszy mnie że zaoszczędziłeś kasę. Tak na marginesie to serwisy nissana omijaj szerokim łukiem bo tam byle bzdura to kosmiczne sumy np podpięcie pod consulta to koszt chyba 120 a do tego jaszcze zdziertusy jak robią naprawy zawiechy to też doliczają sobie diagnostykę compem. Pytanie tylko co oni tam diagnozują Taki przykład Jak chciałem kiedyś kupić żarówki do wyswietlacza LCD to u nich krzykneli mi 24 PLNy za sztukę + ich usługa a w normalnym sklepie kupiłem po 2 złocisze Jak już tak jesteśmy przy linkach to sprawdż sobie jeszcze czy działa nadmuch powietrza z zewnątrz (ta dzwigienka pomiędzy kratkami). Czasem lubi spaść tam linka z kółka lub wysunąć się kołek mocujący z niego. Ja niestety w służbówce nie mam klimy Nadmuch dmucha dobrze, ale w trasach muszę się ratować wentylatorkiem, bo inaczej to mi z czajnika dymi i powieki muszę podpierać zapałkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 A no właśnie o co chodzi z tym nadmuchem powietrza z zewnątrz, ja po przestawieniu tego nie czuje żadnej różnicy, do czego to służy w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Jak sobie puścisz bąka i chcesz go rozrzedzić bez otwierania szyb to możesz to zrobić tą dzwigienką Bodajże z lewej kratki pośrodku leci powietrze bezpośrednio z zewnątrz Jak masz tą dzwigienkę, a raczej cięgno na niej popsute to w zimie z tej kratki dmucha Ci zimnym. Ciegno otwiera klapę w podszybiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano12 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 chciałbym dołączyć się do tematu iż mam problem z dmuchawą, a mianowicie. sprawdzałem już linke wszystko jest ok. pokrętło jednak się zacina i nie można przestawić w żaden sposób przechodzi z szyby do nawiewu na pasażera choć i tak słabo wieje. poktrętłem nie można dalej przekręcić. Jaka jest możliwość dostania się tego wentylatora czy do zapadek czy sprawdzenia co się dzieje w środku iż jest to irytujące. Po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego dmucha stamtąd strasznie mocne powietrze. Wczoraj walczyłem z nawiewem cały dzień i nic mi nie wyszło.Nie wiem jak się dostać do środka który decyduje o kierunku nadmuchu, ponieważ że sprawa właśnie tam tkwi. Czy mógłbym uzyskać jakieś rady czy nie jestem w stanie nic z tym sam zrobić?Czy trzeba udać się gdzieś do mechanika?Z góry dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Jak wyjmiesz filtr i zaślepisz dziurę to jest poprawa. Może twój filtr jest za gęsty. Twój post to straszny bełkot Staraj się pisać bardziej zrozumiale w P11,144 masz jedną linkę tylko od kierunku nadmuchu Reszta regulacji to elektronika No chyba że masz wersję bez klimy to wtedy są 3 pokrętła. Do panelu wentylacji dostaniesz się po wyjęciu radia i odkręceniu śrub z dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano12 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 nie mogę nakierować kierunku nawiewu, tzn ani skierować na szybę ani na nogi ani nigdzie ponieważ: po 1 słabo wieje z dmuchawy po 2 zacięło mi się pokrętło od nawiewu.tzn że nie mogę przekręcić pokrętłem po 3 nie jestem głupi i wiem w którym miejscu trzeba odkręcić i zdjąć panel żeby zobaczyć czy linka jest ok. gdybym nie wyjął radia ani zdjął panelu to chyba nie wiedziałbym że linka nigdzie nie spadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Kiedy czyściłeś klimę Może twój parownik jest zabity syfem i dlatego nie pompuje powietrza w kanały Skoro pokrętło masz zacięte to zapewne bez wymiany panela się nie obędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano12 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 podejrzewa że zapadki blokują pompowanie powietrza. Może coś w tym panelu spadło albo coś tylko nie wiem jak go rozkręcić żeby dostać się do środka i sprawdzić. I czy w ogóle jestem w stanie sam to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mozecie dokladniej przyblizyc temat tej dzwigni miedzy srodkowymi kratkami nawiewu? Mam juz rok ten samochod a nadal nie wiem do konca po co to jest? :/ Ogolnie obojetnie w jakiej pozycji ustawie to i tak leci cieple powietrze. Myslalem, ze sobie tym ustawiam jakie powietrze ma leciec ze srodkowych nawiewow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Myslalem, ze sobie tym ustawiam jakie powietrze ma leciec ze srodkowych nawiewow. No bo tak właśnie jest.Tą dźwignią ustawiasz czy leci Ci ze środkowej konsoli powietrze grzane, czy świeże z zewnątrz. Zdarza się że linka spada z tej dźwigni skutkiem czego możesz sobie przestawiać a nic się nie dzieje - pewnie tak się u Ciebie stało. Wystarczy wyjąć tę kratkę i założyć linkę na miejsce. A żeby wyjąć kratkę musisz wyjąć radio i odkręcić 2 śrubki mocujące, góra kratki jest na zatrzaskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 i do tego samochodu trzeba miec malutki klucze i srobokrety i malutkie japonskie raczki To nie jednokrotnie sie juz przekonalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalool Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Witam, Chciałem się dowiedzieć, przyprowadziłem moją primerkę p11.144 z przekładki anglika.. I tu jest problem, cały czas leci gorące powietrze ten przełącznik na środku lekko się rusza nie ma żadnego oporu, rozebrałem do środka, wyjąłem radio odkręciłem nawiewy, a tu lipa nie ma linki . i tu nasuwa się pytanie gdzie dostanę tą linkę do tego przełącznika i gdzie ona idzie, żeby ją podłączyć, albo zobaczyć czy ona gdzieś spadła na dół, jak zdjąłem radio i spojrzałem w dół to nie ma żadnej linki żeby nie była przyłączona . proszę o pomoc . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 W P11,144 jest tylko pokrętło od kierunku nawiewu Chyba pomyliły ci się modele Jeśli jednak masz P11,144 to sprawdź czujnik temperatury w kabinie znajdujący się za taką małą kratką (3 paseczki) w obudowie zegarów z prawej strony. Jeśli wypięła się wtyka z niego to będzie dmuchało gorącym bez znaczenia jaką ustawisz temperaturę na wyświetlaczu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.