Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] łożysko amortyzatora


Gość Pajek

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu coraz głośniejsze dźwieki dochodzą z prawej strony podaczas skaręcania kółek (pstryk-pstryk :) ). Na chwilę obecną obstawiam łożysko górne amortyzatora. Jeśli dobrze pamiętam to podnosząc przód auta można to sprawdzić. Jeśli skręcanie kółka idzie opornie i jakby skokowo to winowajacą jest włąsnie łożysko amorka. Nie znam pojęć fachowych dlatego nazywam prosto łożyskiem.

 

Moje pytania do was:

1. można wymienić samo łożysko czy występuje w jakiejś nierozbieralnej obudowie?

 

2. kupując na aledrogo.pl ściagacz 280mm jestem w stanie sam dokonać wymiany czy też konieczna jest wizyta w warsztacie?

 

3. polecacie jakiś sklep internetowy albo na aledrogo.pl gdzie dostane części?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienisz sam, pod warunkiem, że masz płaski oczkowy łamany klucz, jakiegoś francuza, żeby złapać środek i ręce pudziana, żeby to odkręcić, u mnie ledwo poszło we dwóch po 10latach nieruszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi plaski nie byl potzrebny do wymiany, zwyklych nasadowych uzywalem i poszlo. JEsli bedziesz mial sciskacz do sprezyny to poradzisz sobie bez problemu. a lozysko nie jest tez drogie, placilem chyba po 95zl. moze do jakiejs hurtowni sie udaj? w intercarsie jest drogo, ale jakbys mial numer klienta od znajomego ze znizkami to nie zbankrutujesz:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób odkręciłeś nakrętkę od końcówki tłoka amortyzatora bez jej trzymania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może kilka słów o kolejności rozkręcania (jeśli coś źle to proszę korygować :D )

 

1. koło + lewarek :D

2. ścisk sprężyny

3. śruba (nakrętka) górna amorka oraz ... (tutaj mam wątpliwości czy konieczne jest odkręcanie śrub mocujących kadłub amorka)

3'. nakrętka górna jest jednorazowa??

 

4. śruby łożyska amorka --> łożysko nasze

 

składanie --> kolejność od 4 do 1 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jak?? scisnalem sprezyne, odkrecilem srube i zdjalem sprezyne. zakladajac nowa sprezyne to sciskiem ja scisnalem, wlozylem amorek, potem lozysko z "obudowa" i zakrecilem srube na amorek. nic nie ma w tym trudnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cuda na kiju, i ten tłok amortyzatora (nie znam fachowej nazwy) zakończony gwintem nie kręcił się Razem z nakrętką? Co go w takim razie trzymało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i cuda na kiju, ale jakos zmienilem sprezyny i udalo mi sie odkrecic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dokręcałeś to w końcu pojawił się opór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...