mario_pil Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Witam, Mam problem z moją Primerą auto gaśnie mi na wolnych obrotach na postoju gdy jest rozgrzane. Problem występuje wyłącznie na benzynie - na gazie jest ok. Zorientowałem się o tym dzisiaj bo postanowiłem pojeździć trochę na benie. Wcześniej tego nie zauważyłem bo na benzynie jeżdżę tylko do chwili przełączenia na gaz, a więc na zimnym silniku i wtedy nie gaśnie. Poza tym auto nie ma żadnych innych objawów i usterek. Jedynie raz na jakiś czas pojawia mi się check engine - wywala błąd czujnika spalania stukowego P0325, błąd pojawia się tylko na gazie. Innych problemów brak, spalanie jest ok, obroty nie falują, auto ma kopa, nie szarpie itd. Na początku pomyślałem, że na gazie nie gaśnie bo trzyma trochę wyższe obroty, ale porównałem to i różnicy nie widać. Gdzie szukać przyczyny biorąc pod uwagę, że problem jest tylko na benzynie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Auto Primera P11.144 SR20DE 140KM, automat cvt, 1999, instalacja sekwencja STAG4, wtryski valtek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 zakręć butlę i zobacz czy będzie to samo, pewnei już czas na regenerację instalacji LPG 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 zakręć butlę i zobacz czy będzie to samo, pewnei już czas na regenerację instalacji LPG Ok, dzięki, zrobię jak mówisz ale nie do końca rozumiem ideę, tak jak pisałem problem jest tylko na benzynie - na gazie nie gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 idea jest taka, aby wykluczyć dwa paliwa w ukłądzie, jeżeli jedziesz na PB to układ LPG może popuszczać gaz w układ i do cylindra idzie za bogata mieszanka i go zalewa, jeżeli jedziesz na LPG to wtryski PB są odcięte i jeżeli są sprawne to nei ma możliwości aby podawały PB podczas pracy na LPG, mam nadzieję, ze nie zagmatwałem tego aż tak bardzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Teraz rozumiem, dzięki. Zamknę zawór i napiszę jaki jest efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Dopuszczam jeszcze możliwość że komputer od benzynki, (jadąc na gazie) nadpisał sobie mapę składu mieszanki benzyny bardzo ubogą. W momencie przejścia na benzynę trzeba trochę pojeździć aby komputer nadpisał prawidłową mapę składu mieszanki. Sprawdź czy po przełączeniu podczas jazdy na BP auto jest kilka minut słabe? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 No i muszę niestety wywrócić do góry nogami wcześniejsze swoje ustalenia, za bardzo się pospieszyłem. Po wielu próbach dziś popołudniu jazdy na benzynie, gazie i na benzynie z zakręconym zaworem przy butli stwierdzam, że gaśnie zarówno na benzynie i gazie podczas postoju na wolnych obrotach. Wygląda to tak że auto chodzi kilkadziesiąt sekund dobrze potem dławi się przez 2 sekundy i albo zgaśnie albo wraca do wyższych obrotów, jeśli wraca to znów mija kilkadziesiąt sekund i znów się dławi- taki powtarzający się cykl. Od razu powiem, że cykl dławienia nie jest związany z dodatkowym obciążeniem w momencie załączenia się wentylatora, próby robiłem na klimie gdzie wentylator działał bez przerwy. Poniżej filmik na którym widać jak to przebiega, akurat nie ma tam momentu gdzie auto gaśnie, ale widać cykliczne dławienie gdzie obroty spadają w okolice 500 rpm. http://youtu.be/bmfznj5YZic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 zmierz przepływomierz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 U mnie pomogło: http://nissanhelp.com/diy/sentra/projects/2000_2001_nissan_sentra_idle_air_volume_learning.php Co ciekawe, procedura opisana w serwisówce jest delikatnie inna i nie zadziałała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 zmierz przepływomierz Mam miernik, więc nie będzie problemu, tylko niestety nie mogę znaleźć na forum w który pin mam się wpiąć miernikiem (znalazłem tylko dla 2,0 TD- biały kabel). Ogólnie wtyczka ma 5 pinów, z czego kable są doprowadzone do 4, ostatni pin był zaślepiony taką żółtą gumką która niestety rozleciała się gdy wypiąłem wtyczkę (mam nadzieję że bez tej gumki wtyczka będzie dobrze funkcjonować. Dodatkowo zajrzałem do przepustnicy- jest sporo nagaru, zdemontuję ją i wyczyszczę. Myślę też o czyszczeniu przepływki, ale zdania są podzielone czy wolno to robić np benzyną ekstrakcyjną czy tylko sprężonym powietrzem, co radzicie? Przy okazji wymienię też filtr powietrza. Procedurę którą zastosował maius zamierzam zrobić po czyszczeniu przepustnicy i przepływki, podam też wartości z pomiaru przepływki będzie wiadomo czy jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 (edytowane) DINO przeczytałem jeden z twoich postów w innym temacie, ale chyba jestem jakiś tępy bo dalej nie wiem w który pin się wpiąć: "zdejmij wtyczkę i przekręć kluczyk, NIE ODPALAJ AUTA BO WSKOCZY CHECK!!! 1. na pinie nr2 napięcie aku 2. na pinie nr4 5V 3. na pinie nr5 po podłączeniu wtyczki do przepływki i nagrzaniu auta powinieneś mieć: a.1.3-1.7 na jałowym b.1.8-2.4 przy 2500obr wartości rezystancji pomiędzy pinami 1 i 3 temp 20stC - 2.2-2.6 kOhma temp 80stC - 0.31-0.37 kOhma kolejność pinów 2,3,4,5 czyli jak masz 12V z aku to reszta już gładziutko" Pomóż proszę.... Edytowane 10 Maja 2012 przez mario_pil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Wpinasz się w ten najdalszy od puszki filtra powietrza (pierwszy po lewej stojąc przodem do auta). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Wpinasz się w ten najdalszy od puszki filtra powietrza (pierwszy po lewej stojąc przodem do auta). Dzięki, jutro zmierzę napięcie. Tak więc zmierzyłem: bieg jałowy- 1,5V 2500 rpm- 1,8V Ostre przegazowanie w okolice czerwonego pola obrotomierza- 2,45V włączony zapłon silnik nie pracuje- 1,22V Martwo mnie trochę napięcie przy 2500 rpm- wartość jest równa dolnej granicy. Przepływkę wyczyściłem spirytusem salicylowym, przepustnica oczyszczona z nagaru benzyną ekstrakcyjną. Oczyściłem też kolektor za przepustnicą na ile się dało bez demontażu. Poskładałem wszystko do kupy, ale dalej gasł na wolnych po nagrzaniu. Poprawiła się natomiast dynamika auta, bardzo ładnie wkręca się na obroty i przyspiesza zarówno na benzynie jak i na gazie. Chciałem zapodać procedurę uczenia wolnych obrotów, ale nie da się bo gaśnie, wtedy wpadłem na pomysł żeby podkręcić trochę wolne obroty śrubką która jest na przepustnicy- jest tam taki ogranicznik na sprężynie którym można podkręcić wolne obroty. Na tę chwilę auto nie gaśnie, trzyma trochę wyżej obroty ale dalej są niewielkie wahania na jałowym jednak nie schodzi tak nisko żeby zgasł. Pytanie czy jest sens żeby teraz zapodać uczenie wolnych obrotów- czy ta procedura pomoże ustabilizować wahania, bo sam poziom obrotów na jałowym jest teraz ok- jakieś 850-900 rpm, cykliczne wahania do powiedzmy 750rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Przepływka - miałem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Procedura pomaga na wahania - sprawdzone na własnym przypadku. Ja jeszcze dla pewności posprawdzałem dolot do puszki filtra i w ogóle cały dolot powietrza do silnika, czy nie ma nieszczelności. Jeśli chodzi o sam początkowy fragment dolotu, tą część idącą do puszki, to jak tam jest nieszczelne/rozpięte/pęknięte to silnik ciągnie cieplejsze powietrze i też może mieć to jakiś wpływ na zachowanie wolnych obrotów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Ok, dzięki, w takim razie działam z procedurą A co myślisz o parametrach napięcia mojej przepływki- przy 2500 rpm dolna granica prawidłowego napięcia 1.8V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 W serwisówce jest jeszcze info, że na włączonym zapłonie napięcie ma być poniżej 1,2V, więc Twoja przepływka teoretycznie jest już poniżej parametrów. Ja mam takie zdanie, że jeżeli uda Ci się wyeliminować przygasanie, a auto jest dynamiczne i nie pali za dużo, to bym zostawił tak jak jest. Ew jeszcze można sprawdzić świece, żeby się przekonać, czy jest odpowiedni skład mieszanki. Elektrody mają mieć kolor kawy z mlekiem. Jak poczytasz forum, to znajdziesz, że jak padają przepływki tak, że są już nie do odratowania, to auto nie jedzie w ogóle powyżej 2500 rpm, więc z Twoją nie jest chyba tak źle. Nowy wkład przepływomierza Boscha to koszt od 200 do 300zł na allegro (z gwarancją roczną), ale to pewnie się już zdążyłeś zorientować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 W serwisówce jest jeszcze info, że na włączonym zapłonie napięcie ma być poniżej 1,2V, więc Twoja przepływka teoretycznie jest już poniżej parametrów. Ja mam takie zdanie, że jeżeli uda Ci się wyeliminować przygasanie, a auto jest dynamiczne i nie pali za dużo, to bym zostawił tak jak jest. Ew jeszcze można sprawdzić świece, żeby się przekonać, czy jest odpowiedni skład mieszanki. Elektrody mają mieć kolor kawy z mlekiem. Jak poczytasz forum, to znajdziesz, że jak padają przepływki tak, że są już nie do odratowania, to auto nie jedzie w ogóle powyżej 2500 rpm, więc z Twoją nie jest chyba tak źle. Nowy wkład przepływomierza Boscha to koszt od 200 do 300zł na allegro (z gwarancją roczną), ale to pewnie się już zdążyłeś zorientować. Dzięki za wszystkie rady. Na razie zostawiam swoją przepływkę, tak jak pisałem wcześniej auto nie gaśnie na tę chwilę, wczoraj i dzisiaj sporo jeździłem i jest w porządku. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winshido Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 witam! czy coś sie więcej wyjaśniło w Twojej sprawie kolego? ja mam ten sam problem. dokładnie co 26 sekund spadają mi wolne obroty. na dobrze rozgrzanym silniku spadają tak nisko że silnik gaśnie. różne cuda na kiju kombinowałem żeby odnaleźć przyczynę. począwszy od czyszczenia krokowca przez uruchamianie silnika bez krokowca, bez przepływki, nauka wolnych obrotów, resetowanie kompa, przestawianie czujnika położenia przepustnicy. nic z tych czynności nie przyniosło odpowiedzi. mówicie że to przepływka? a czy wiecie może czy elm wykaże mi wadliwe działanie przepływki? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 a czy wiecie może czy elm wykaże mi wadliwe działanie przepływki? Istrukcja serwisowa, plik ec_sr20.pdf, str. 120/332 są podane wartości ilości powietrza wykrywane przez sensor w g*m/s. Z tego, co pamiętam, ELM nie pokazuje napięć, tylko te "ilości" powietrza, można porównać. Nie napisałeś, czyściłeś sam przepływomierz? Jak nie, to izopropanolem popryskaj i zrób naukę wolnych obrotów, jak robiłeś wg serwisówki to jeszcze ew. spróbuj sposobem z linka, który podałem, może akurat zadziała... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winshido Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 czesc maius ! przepływki nie czysciłem. bałem sie. jak wiadomo,łatwo można ja uszkodzic. gdzieniegdzie pisza ze mozna ją benzyną ekstrakcyjną potraktowac delikatnie, ale cos nie mam przekonania. co do sposobu nauki z linka- jest on faktycznie nieco inny i nie próbowalem jeszcze. napewno spróbuje. dodam jeszcze ze kupiłem primere 3 lata temu juz z tą przypadłoscią. obroty jedak spadały nieznacznie i silnik nie gasł, nie przeszkadzalo to w funkcjonowaniu auta. teraz ogólnie obroty mam niższe. jakoś koło 600-700. zastanawia mnie jeszcze jedno. czy jak walniety byłby przepływomierz to nie mialbym problemu ogólnie z jazdą?przy otwartej przepustnicy auto dziala mi prawidłowo. a moze wina którejs z lambd? jak myślisz? aha! taki zabieg jeszcze wczesniej robiłem: odłączyłem przepływomierz chcąc sprawdzi czy on nie jest powodem usterki. na wyłączej przepływce silnik (wiadomo) pracuje specyficznie, ale problem nie znika. tzn silnik nie gaśnie bo obroty bez przepływki są wyższe ok 2000. jednak co 26 sekund spadają znacznie po czym silnik znów wchodzi na wyzsze obroty. z tym ze po odłączeniu przepływki nie resetowalem kompa- nie wiem czy ma to znaczenie czy nie. w zasadzie kombinuje jak sie da-niestety nie mam wiedzy w kwestiach mechaniki i staram sie pewne rzeczy brac na logike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 (edytowane) No to tak, możesz czyścić przepływkę, bylebyś jej nie dotykał niczym, IPA w sprayu albo CRC Air sensor cleaner można spokojnie użyć, ja 2x czyściłem i nic się nie stało, tylko trzeba było te wolne obroty potem ustawiać. U mnie jak falowały obroty to też auto normalnie jechało, żadnego mulenia, ładnie i szybko się silnik na obroty wkręcał. Co do ustawiania teoretycznie są dwa sposoby: albo procedura, albo odłączenie aku na 24h i potem odpalenie auta i zostawienie na wolnych, aż się rozgrzeje i włączą się wentylatory (tego spos. nie testowałem, nie jestem aż tak cierpliwy). Lambdy chyba najlepiej sprawdzić ELM-em, program PCMSCAN bez problemu pokazuje ich falowanie. Co do odłączenia przepływki to niestety nie pomogę, bo nigdy nie sprawdzałem jak się bez niej auto będzie zachowywało. Edytowane 11 Czerwca 2012 przez maius 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 koledzy, mozna mierzyć kombinować Ale zaprezentowany efekt to początek końca przepływki i trzeba ją wymieńić za dobrą używkę na all.. mozna dać 100zł i spokój. A swoją zostawić na awarie. Ma ktoś lepszy pomysł? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 koledzy, mozna mierzyć kombinować Ale zaprezentowany efekt to początek końca przepływki Też mi się tak wydaje, ale z drugiej strony też miałem takie falowanie, a jeżdżę już 20tys., nawet byłem z taką przepływką na hamowni i wyszło 150KM (zapłon+, brak kata pierwszego) więc nadal daje radę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.