Edek01 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Doktorat to ja mam ale z Mobil1 5W50 Teraz wyrabiam nowy we Firmie Total-Elf. A Castrolla to ja znam ale z tej gorszej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 No i extra! Zawsze trzeba zaczynać od najtańszych i najprostszych rozwiązań. A czy ten mechanik w ogóle ma świadomość że ten samochód ma hydrauliczne kasatory luzów? I że w związku z tym stan i jakoś oleju wpływają na pracę zaworów? Ten silnik prawie zawsze cieknie spod uszczelki pokrywy, a Ty miałeś tego pecha że u Ciebie leje się poza zasięgiem wzroku A ja bym przysiągł że zawory się reguluje przez wymianę szklanek o różnych wymiarach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 U mnie w 1.6 tak się reguluje o a jaka to super regulacja , koszt wymiany 16 szklanek -2400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedź na moje wtrącone pytanie, chyba zaryzykuję i zmieszam te oleje. A w takim razie kolega Edek01 jaki olej by polecił, jako idealny do cr14, polać za następne pół roku? Może kolega mmateuszz też skorzysta z tej porady. A drugie pytanko to gdzie kolega Edek01 płacił tyle za wymianę szklanków. I jeśli można spytać jak doszło do tak niefortunnej usterki. Ja mam silnik zagazowany więc nie wykluczone, że na jakąś kontrolę luzu będę musiał kiedyś mój wozik zaprowadzić Edytowane 4 Marca 2016 przez omn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Omn ja jeszcze nie wymieniałem bo szklanki nie stukają , Ale jak bym miał to robić to tylko w ASO i taki oto koszt mi wyliczyli oczywiście -30% rabatu od kwoty za You+Nissan Jaki olej do silników 1.4 a na tym będzie ładnie pracował- Elf Evolution 5W30 900 SXR 100% Syntetyczna Technologia ELF. Jest najnowszej generacji, paliwooszczędnym, wielosezonowym olejem silnikowym. Dzięki zastosowaniu ultra nowoczesnej Technologii Syntetycznej ELF oraz specjalnie dobranemu pakietowi modyfikatorów tarcia olej ten pozwala na znaczne obniżenie oporów wewnętrznych w warstwie olejowej, co owocuje zmniejszeniem oporów wewnętrznych w silniku, wzrostem sprawności silnika i oszczędność paliwa.Zastosowanie:- zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji: wielozaworowych, wolnossących i turbodoładowanych, z wałkami rozrządu w głowicy, z katalizatorem spalin lub bez, zasilanych benzyną bezołowiową,- może być on stosowany w jeździe miejskiej i po autostradzie z dużą prędkością, w samochodachosobowych i dostawczych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych,- również szczególnie zalecany do silników zasilanych gazem propan butan.Zapewnia: - oszczędność paliwa.Niezależne laboratorium UTAC, działające według procedur UE, wykazało oszczędność paliwa od 4,2% do 10%,- doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi dodatkamiprzeciwzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowesmarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,- wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np.jazda sportowa),- wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco- dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów, - bardzo wysoką odporność na ścinanie polimerów zastosowanych w składzie oleju, co zapewnia wyjątkową stabilność wskaźnika lepkości, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Ogólnie teraz z olejem do takiego silnika nie jest łatwo, bo ten silnik powinien być zalewany olejem zgodnie z wytycznymi producenta w klasie A2 o lepkości 5W30. Problem jest taki, że praktycznie wszystkie dostępne na rynku oleje 5W30 to oleje w klasie C3 lub A5. C3 w sumie jest ok ale to norma ekologiczna, niskopopiołowa dostosowana raczej do diesel`i. A5 - super jakość ale ojej bardzo rzadki. Nie ma pewności, czy nie wpłynie w dłuższej perspektywie na łańcuch rozrządu. Biorąc pod uwagę znane topowe firmy, jedynym obecnie olejem dostępnym w klasie A3 (czyli najbardziej zbliżonej do A2) i bez normy ekologicznej jest Castrol Magnatec 5W30 A3. Jeździłem na Castrol EDGE 5W30 i było super. Olej po rozgrzaniu po 17000 klarowny i ciągle lepki. Nie mam zastrzeżeń. Myślę, że obecny Magnatec też będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Rzadki ale jaki lepki Elf Evolution 5w30 ma indeks lepkości 170! Z każdymi nabijanymi kilometrami coraz bardziej podoba mi się praca mego silnika na tym oleju Silnik ciszej pracuję jak na 5w50 i tu tego nie rozumiem Silnik szybciej odpala ,dostał niesamowitej werwy szybciej się wkręca w obroty ,spalanie spadło wskazówka zrobiła się ospała Dużo szybciej się rozgrzewa nie ma efektu drętwej pracy zimnego silnika !! Ja jestem bardzo zadowolony że zmieniłem olej na tego Elfa ,mało tego jeden olej a występuje w trzech butelkach Total Quartz 9000 Future ,Elf Evolution 900 SXR i Mazda Dexelia Ultra 5w30 Teraz wlałem zgodnie z wytycznymi z instrukcji obsługi bo producent dopuszcza wlewanie A5B5 SL/CF to ja się nie martwię o łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) Żeby jeszcze nadawał się do naszych skrajnych temperatur letnich to było by OK.......W innym klimacie, chłodniejszym (jak w GB) na pewno się sprawdzi. W Polskie skrajne, lato nie całkiem tutaj raczej 5w/40 był by optymalny.....a teraz do tego dobra marka (firma). http://prntscr.com/abgs8g Edytowane 5 Marca 2016 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Latem się nie martwię indeks 170 i stan oleju ciągle na MAX! Mało tego z opinii o tym oleju wynika że doskonale chłodzi silnik Latem nawet w te skwary. Ale nie omieszkam wyrazić swojej opinii o Elf Evolution 5w30 Latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omn Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 (edytowane) A powiedzcie jeszcze koledzy czy wymieniając olej castrol na elf, o tych samych numerkach, mam robić jakieś ekstra zabiegi typu płukanie silnika, czy też powinny być z grubsza mieszalne? A ten trochę droższy elf full-tech, jest jeszcze lepszy? Edytowane 5 Marca 2016 przez omn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOE Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Rzadki ale jaki lepki Elf Evolution 5w30 ma indeks lepkości 170! Z każdymi nabijanymi kilometrami coraz bardziej podoba mi się praca mego silnika na tym oleju Silnik ciszej pracuję jak na 5w50 i tu tego nie rozumiem Silnik szybciej odpala ,dostał niesamowitej werwy szybciej się wkręca w obroty ,spalanie spadło wskazówka zrobiła się ospała Dużo szybciej się rozgrzewa nie ma efektu drętwej pracy zimnego silnika !! Ja jestem bardzo zadowolony że zmieniłem olej na tego Elfa ,mało tego jeden olej a występuje w trzech butelkach Total Quartz 9000 Future ,Elf Evolution 900 SXR i Mazda Dexelia Ultra 5w30 Teraz wlałem zgodnie z wytycznymi z instrukcji obsługi bo producent dopuszcza wlewanie A5B5 SL/CF to ja się nie martwię o łańcuch Edek01 podejrzewam że pracujesz w marketingu. Świetny text. Polecam na poprawienie humoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 A powiedzcie jeszcze koledzy czy wymieniając olej castrol na elf, o tych samych numerkach, mam robić jakieś ekstra zabiegi typu płukanie silnika, czy też powinny być z grubsza mieszalne? A ten trochę droższy elf full-tech, jest jeszcze lepszy? Zalecane jest przed zalaniem innego oleju płukanie silnika a płukanie przed każdą wymianą oleju staje się bardzo modne Ja wlewam przed wymianą oleju płukankę L&M taką http://lejolej.pl/pl/p/Liqui-Moly-PLUKANKA-PRO-LINE-ENGINE-FLUSH-500ml/116 Są 3 rodzaje Elf Full Tech -FE ,LLX,MSX ale bardziej nastawione na inne jednostki silnikowe i do Diesel Edek01 podejrzewam że pracujesz w marketingu. Świetny text. Polecam na poprawienie humoru. To źle podejrzewasz aktualnie pracuję dla firmy KIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Rzadki ale jaki lepki Elf Evolution 5w30 ma indeks lepkości 170! Z każdymi nabijanymi kilometrami coraz bardziej podoba mi się praca mego silnika na tym oleju Silnik ciszej pracuję jak na 5w50 i tu tego nie rozumiem (...) Eduardzie, już dawno Ci pisałem i nie tylko ja Ale ważne że się w końcu przekonałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Panie kochany skruszyć taki żelbeton jak ja to nie jest takie proste Największy wkład w kruszenie to nie powiem miał dział techniczny Elf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Nie będę sobie ani innym przypisywał tej zmiany. Po prostu dział techniczny Mobila zrobił z Tobą tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Rzadki ale jaki lepki Elf Evolution 5w30 ma indeks lepkości 170! Z każdymi nabijanymi kilometrami coraz bardziej podoba mi się praca mego silnika na tym oleju Na takim oleju, już jeżdżę ponad 5 lat, a i w D też na takim jeździł od nowości (mam rachunki z D) a autko sprowadzałem osobiście. Kiedyś tak wyglądała bańka i etykieta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Mirek ale co napisałeś bo ja to wiem co napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 To może nie każdy rozumie Twojego tekstu. Ja odebrałem go tak.......jeździłeś na innym 5/50 a teraz przeszedłeś na ELF 5/30 i się przekonałeś że jest lepszy. Tak to odebrałem, chyba że to była ironia a tego nie zauważyłem. Co do mojej wypowiedzi, to wiem że już inni w D wiedzieli że ten olej jest dobry ( i zalecany również-bynajmniej do tego silnika) i dlatego go używali od wyjazdu z fabryki ( w Hiszpanii) i nadal ma takie smarowidełko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 U mnie tak pięknie nie było bo w Mexyku jakim badziewiem zalali silnik i skrzynie bo jedno i drugie pracowało źle! I w skrzyni wymieniłem na Elfa bardzo szybko, ale z silnikiem miałem opory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Latem się nie martwię indeks 170 i stan oleju ciągle na MAX! Ten parametr w przypadku Elfa nie jest taki ekstra jak się wydaje. Castrol Magnatec 5W30 A3/B4 ma ten indeks lepkości 169 a Castrol EDGE 5W30 C3 173 - a więc jeszcze lepszy niż Elf . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Szukałem oleju A5/B5 już z Milicjantem w składzie (IMF) z dużą ilością dobrych opinii ,z bardzo przystępną ceną 95zł 5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Elf jest tańszy niż Castrol a w niczym mu nie ustępuje. W moim zgodnie z książka leję od początku Evolution (wcześniej miał handlową nazwę Excelium i czasem jeszcze można go spotkać) i żadnych dolewek. Tylko od wymiany do wymiany. Zamiennikiem Elfa jest Motrio.Wielu użytkowników silników made in france go stosuje i też ogólnie jest chwalony za jakość vs cena (jeszcze tańszy od Elfa) Uważam,że nic nie stoi na przeszkodzie aby do benzyniaków nissana stosować oba powyższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Dar ale ja piszę o Elf Evolution 900 SXR 5w30 A 5w40 Elf Evolution leje mój Teść do swojej Drakuli 1.6 16V. Bardziej wolę Total-Elf niż Castrolla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 A czemu nie lubisz Castrola? Stosowałeś? Ja stosowałem i uważam, że jest ok. Motrio to brand tanich części do Renault. Nie wiadomo do końca, czy olej jaki jest sprzedawany pod tą nazwą to Elf. Są opinie, że to Gulf.Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Naczytał się głupot i tyle. Na marginesie ,kto z was wiedział ,że X-trail jest produkowany w Japonii ? Od razu wyszło po ostatnich rankingach ,najmniej upierdliwy nissan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.