Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skoki mocy przy przyśpieszaniu


Gość Seqquel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas akcji serwisowej (panewki - nowe oprogramowanie) pytałem serwisanta o trwałość silników diesla w Nissanach. Mówił, że o mój 2.0 Dci nie mam się co obawiać, ale 1.5 dci to totalna porażka. Mówił, że mało który bezawaryjnie dobiega do 100 tyś km. Nawet jak nie mają awarii to zaczynają pracować jakby zaraz miały się rozlecieć. Co do 1,6 dci nie miał jeszcze wyrobionego zdania. Polecam również wykupić ubezpieczenie na dodatkowe 2 lata na silnik 1.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś jakiegoś mechanika w okolicach Warszawy - Legionowa który się zna na tych silnikach? Byłem u siebie w okolicy u kilku i każdy się w głowę podrapal jak zapytałem o panewki w tym silniku. Trochę się przeraziłem czytając to, bo u mnie juz 140kkm i 6 lat minęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant który robił mi silnik mówił że jest masa tych silników ,które przelatały dużo większe przebiegi i zero problemów.Niestety takie kwiatki zdażają się.Co do 2.0 to mówił że też były przypadki przekręcenia panewek(zrobili akcję)mikro pęknięcia głowic i cylindrów oraz zerwania łańcucha!Ale to marginalne przypadki.A panewki w 1.5 w zależności od mocy i rocznika to ponoć nawet aż 5-6%!!!

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdzwonilem sie z kolega, ktory pracuje w serwisie jednej ze znanych francuskich marek, i kazal mi sciagnac wtyczke z przeplywonierza i przejechac sie kawalek.

Wiecie co panowie ....., magia, samochod jedzie jak nowka, mocy jak by mial ze 150km, ale nie polecal tak jezdzic bez przeplywki, mowil ze bedzie lalo paliwem jak z wiadra i narobi innych problemow, czyli problem mocy i szarpania to przeplywomierz powietrza.

Co do niebieskiego dymka problemy sa dwa, moze gumki popychaczy sparcialy, albo uszczelniacz turbiny puszcza. Stukanie pod spodem moga byc faktycznie konajace panewki, ale rowniez kolo dwumasowe jak wysiada stuka podobnie, a olej w filtrze to moga byc pierscienie, no i ciagla praca turbiny na wolnych obrotach to narazie zagadka.

Jutro kazal mi podjechac i poslucha silnika i sprawdzi reszte moich usterek. 

 

     No to mnie pocieszyl. :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nadzieja,ale dwumasę to byś wyczuł przy ruszaniu.Walnięta mocno hałasuje i stuka po puszczeniu gwałtowniejszym sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie, przyczyna moich usterek byl, i tu szok!!!!!, olej.

Wg. ksiazki 8tys.km. temu nialem zrobione wszystkie filtry i ojej 5w40. Co sie okazalo, olej byl czarny i gesty jak smola, filtr powietrza masakra, a paliwowy pelny wody. No i tu problem, okazuje sie ze do tego silnika daje sie tylko 5w30 elf solaris do filtrow dpf, 5w40 ma inne parametry nie dobre dla dpf.

Po wymianie wszystkiego co opisalem samochod ucichl, nawet przeplywomierz ozyl, zero bledow.

Teraz przynajmniej wiem, ze mam dokladnie przegladniety silnik, patrzyli na panewki i posprawdzali cisnienia, a nauczka moja jest taka, ze jak sie kupuje samochod nie mozna wierzyc w to co pisze, wymienic trzeba bylo wszystko po kupnie, mniejsze koszty i spokojna glowa.

Edytowane przez wojtek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że nie wymieniłeś oleum i filtrów po kupnie? no to oby to był tylko olej(wcale nie musi być Solaris,są lepsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no jak pisalem wyzej, moja nauczka.

Jak narazie jest cisza, tylko zawory troche klekocza, ale tak jak mi powiedzieli, ze musi sie to wszystko unormowac, poniewaz mial bardzo slabe smarowanie starym olejem i cos na tym napewno ucierpialo, 20go lutego mam podjechac do nich by ocenic co ucichlo, a co chalasuje.

Olej polecili mi taki poniewaz francuzi robia te silniki pod taki olej, ale i tak po 5 tys zalecici wymienic, wiec wtedy moge zalac cos drozszego i leprzego, nie znam sie bardzo na olejach pod ten silnik, wiec kazda porada jest dla mnie bardzo przydatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż dziwne, że panewki się nie obróciły. Szczęście w nieszczęściu. Nie można wierzyć książkom, komisom, sprzedawcą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale to kolejny przyklad " jak zrobic, zeby sprzedac ", tak nawiasem mowiac, czytajac posty na forum, to mozna niezla ksiazke napisac i tak wlasnie ja zatytulowac. 

Edytowane przez wojtek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Nie można wierzyć książkom, komisom, sprzedawcą itp.

Dla tego zaraz po kupnie wymiana wszystkich płynów i rozrząd ,jeśli na pasku !!!

Nauczyłem się tego na własnej skórze jak w toyocie pękł mi pasek rozrządu .

Do tego przed zakupem wprawne oko kobiety po wnętrzu auta i szpary między elementami .wew i zew .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...