Gość Seqquel Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam, mam pewien techniczny kłopot z QQ 1,5 dci Mianowicie chodzi o to że przy normalnej jeżdzie 3,4 bieg gdy dodaje gazu samochód jakby sie dusił nie ma przyspieszenia takiego płynnego wystepuja skoki prędkosci. Najbardziej odczuwalne jest to na 4 biegu. Nie jest to reguła i nie jest to może jakoś bardzo odczuwalen ale jednak czasem daje się we znaki. Co to może być? mial ktoś kiedyś podobne problemy? Z góry dziękuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seqquel Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Doprecyzuj... jak to wygląda? Jeśli samochód tak ma np. poniżej 2k obrotów to jest to normalna turbodziura, a powyżej 2k obrotów masz gwałtowny przyrost momentu obrotowego, który powyżej 3,5k obrotów będzie spadał aczkolwiek nie tak gwałtownie. Ogólnie turbodiesel ma to do siebie, że nie przyśpiesza płynnie w przeciwieństwie do silnika benzynowego wolnossącego.. cieżko to dokładnie sprecyzować chodzi mniej wiecej o to że jak chce się bardziej dodać gazu to przyspieszenie nie nastepuje płynnie jakby dławił się przy wciskaniu pedała gazu. wczesniej tego nie miałem (ew nie wychwyciłem) dopiero od pewnego czasu zwróciłem na to uwagę. Najgorzej jest przy wyprzedzaniu gdy chce się minąc auto a tu mocy raptownie brak. I nie wiem czym to jest spowodowane:(( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 (edytowane) Ahh te dci wg. mnie skoro jest taka usterka to występuje na każdym biegu. A gwarancji już kolega nie ma ? Okrutna sprawa i podejrzewam, ze nie jesteś jedynym użytkownikiem, który ma lub miał taki motyw w jednostce diesla. Więcej testów przeprowadź i pisz co jest grane w tej kwestii. Miejmy nadzieje, że to nie coś z filtrem DPF o którym tak głośno na około. Pozdrawiam Edytowane 28 Czerwca 2012 przez luxs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seqquel Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Ahh te dci wg. mnie skoro jest taka usterka to występuje na każdym biegu. A gwarancji już kolega nie ma ? Okrutna sprawa i podejrzewam, ze nie jesteś jedynym użytkownikiem, który ma lub miał taki motyw w jednostce diesla. Więcej testów przeprowadź i pisz co jest grane w tej kwestii. Miejmy nadzieje, że to nie coś z filtrem DPF o którym tak głośno na około. Pozdrawiam Wiec tak dziś jechałem w trasie, i znów to samo dotyczy to każdego biegu, typowe skoki mocy. Strzałka obrotów silnika przyspiesza nierównomiernie- ewidentnie skacze. Najgorzej że leciałem ok 130 km/h 6 bieg i ani kilomera szybciej. obroty w granicach 2500 i nawet w chwili dociśnięcia gazu ani drgnie wyżej... tak samo jak z przyspieszaniem brak płynności.. a kolega by coś wiecej powiedział z tym DPF co to za cudo?? Czy nie orientuje się ktoś gdzie w Warszawie oprócz ASO można by QQ podpiąć pod kompa aby sprawdzic wszystkie rzeczy, nawet profilaktycznie??? Wiec tak dziś jechałem w trasie, i znów to samo dotyczy to każdego biegu, typowe skoki mocy. Strzałka obrotów silnika przyspiesza nierównomiernie- ewidentnie skacze. Najgorzej że leciałem ok 130 km/h 6 bieg i ani kilomera szybciej. obroty w granicach 2500 i nawet w chwili dociśnięcia gazu ani drgnie wyżej... tak samo jak z przyspieszaniem brak płynności.. a kolega by coś wiecej powiedział z tym DPF co to za cudo?? Czy nie orientuje się ktoś gdzie w Warszawie oprócz ASO można by QQ podpiąć pod kompa aby sprawdzic wszystkie rzeczy, nawet profilaktycznie??? PS. Gwarancji kolega nie ma bo 2008 rok QQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Akurat teraz nie mam diesla- jeden z kolegów miał podobną sytuację a okazało się że nie była dobrze zamknięta pokrywa filtra powietrza i nie było właściwej kompresji - może warto sprawdzic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 dpf-a(filtr cząstek stałych) w tym silniku nie ma , radze sprawdzic lub wymienic na początek filtr paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tommahawk Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja mam to samo. Już to zdiagnozowałem. Trzeba sprawdzać filtr powietrza. Konstrukcja samej obudowy jest taka że wciąga go do środka. W środkowej części filtr nie jest podparty więc robi się stożek. O tyle to jest niebezpieczne że boki filtra odstają od obudowy i tak naprawdę może dojść do zabrudzenia wtrysków. Najlepiej wymieniać filtr powietrza co 10 tyś. Ja zastanawiam sie nad opcją filtru sportowego K&N Edytowane 11 Sierpnia 2012 przez Irek Qashqai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 nic ci ten k&n nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 nic ci ten k&n nie da Oj da kolego jakość wykonania i dłuższą żywotność ( możliwość wielkorotnego czyszczenia i ponownego używania ) Używam od kilku lat do motocykli i nie ma nic lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 (edytowane) Oj da kolego jakość wykonania i dłuższą żywotność ( możliwość wielkorotnego czyszczenia i ponownego używania ) Używam od kilku lat do motocykli i nie ma nic lepszego. motocykli nie znam, ale do samochodu nic to nie da, wiem, bo przerabiałem różne, np. Pipercross czy k&n raz, że musisz kolego zapłacić 4 razy więcej niż za zwykły filtr, a dwa zainwestować niemało w preparaty do czyszczenia, zdjąć, obczyścić, nasączyć olejkiem, znowu zamontować wolę kupić nowy wkład zdarza się, że przy standardowym systemie taka wkładka pogorszy nawet nieco osiągi jedynie to się nieco dźwięk zmienia, przynajmniej to zaobserwowałem Edytowane 11 Sierpnia 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgadzam się z Tobą kolego Paba , że jeżeli chodzi o poprawe osiągów auta to ten filtr sam z siebie nic nie zrobi , ale wygoda użytkowania i dułgotwałość to jego wielka zaleta. Czyści się go roztworem wody z płynem do naczyń a olejek do nasączanie nie jest drogi. W motocyklu też nie stosuje go do porawy osiągów bo sam filtr nic nie zmieni, trzeba by zastosować jeszcze tuningowy wydech i najlepeij Power Commandera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 MIałem podobne objawy, proponuję sprawdzić działanie zaworu recyrkulacji spalin EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk6414 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2012 (edytowane) Filtr powietrza do wymiany... miałem dokładnie to samo... A nawet gorzej bo u mnie pękł i prawie do środka mi go wciągnęło. Edytowane 14 Sierpnia 2012 przez myk6414 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1996 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 rafiros, jeśli myślisz o mokrym KN do diesla to się jeszcze zastanów, dlatego że mikro kropelki tego preparatu natłuszczającego zapychają przepływomierz i jeśli ktoś zbyt mocno przesmaruje filtr (a za sucho jeszcze gorzej) to może się to łatwo skończyć jego wymianą , dodam że przy beznynie wolnossącej problemu tego typu nie ma (i to dotyczy moto także) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Chcialem troszkę odgrzebac ten temat, tyle ze moje auto to 2.0dci, 2011. Dwa dni temu kompletnie stracil moc, max 2500 obrotów i ani jeden więcej. Dodam ze na wyswietlaczu zadnych komunikatow o serwisie, DPF, etc. Dojechalem tak do hotelu, tj jakieś 20km i tak go zostawilem na noc. Rano bylo ciut lepiej tzn auto przyspiesza i można go przeciągnąć do 4000 obrotów ale ....auto kompletnie stracilo na mocy. Tak jak przy 2000 wciskalo w fotel tak teraz można o tym zapomnieć. Fakt, jest ciut lepiej przy 3500 ale to zdecydowanie za wysoko. O wyprzedzaniu mozna zapomniec, zero dynamiki. Serwis rozlozyl ręce i w przyszlym tygodniu jade do Yamy bo to tam kupowalem auto. Będę dalej drazyl temat. Poki co, macie jakiś pomyśl co może być nie halo?. Może ktoś z Was mial podobny problem. Auto aktualnie ma 33kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Samochod z 2011 czyli jest na gwarancji, wiec jak to ? serwis rozklada rece ? Przejechal sie tym autem serwisant z ASO ? i tak wypuscili samochod a ty go odebrales? .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Lenka, mm ile widziane wskazówki odnośnie problemu technicznego z którym boryka się moje auto....o serwisie na chwile zapomnijmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 może to być zawór EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość punharq Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Witam, mam pewien techniczny kłopot z QQ 1,5 dci Mianowicie chodzi o to że przy normalnej jeżdzie 3,4 bieg gdy dodaje gazu samochód jakby sie dusił nie ma przyspieszenia takiego płynnego wystepuja skoki prędkosci. Najbardziej odczuwalne jest to na 4 biegu. Nie jest to reguła i nie jest to może jakoś bardzo odczuwalen ale jednak czasem daje się we znaki. Co to może być? mial ktoś kiedyś podobne problemy? Z góry dziękuje za odp. Witam ! Taki objaw jak opisałes zapocżątkowało w mojej Kaśce uszkodzenie czujnika doładowania,po kilku kilometrach auto straciło kompletnie moc silnik krecił do 3000obr,przeszedł w tryb awaryjny masakra,opisałem ostatnio to na swoim przykładzie,kupiłem czujnik wymieniłem i autko nie do poznania,nie korzystam z usług serwisów nissana:)Kupiłem dośc ciekawy tester także robię wszystko wtej chwili we własnym zakresie.Przypadłość tyczy się 2.0dci 150Km,dpf,nie mam z nim problemu tak jak większość opisuje,poprostu trzeba nauczyć się jezdzić tym autkiem,Patrząc ze strony finansowej to 2,3 wizyty w serwisie przekładają się na zakup sprzętu,jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie bo lubię się grzebać i nie oddaje autka nikomu bo poprostu nie ufam.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomekGT Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Ja miałem to co pisze kolega myk6414 filtr pokrzywiony i wciągnięty do środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Hmmmm brzmi jakby silnik niedługo miał się rozkręcić ponad maxymalne obroty .... poprzedza to uczucie straty mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witam kolegow. Postanowilem odswierzyc temat, wyczytalem wszystko na forum co mialo zwiazek z moja awaria i.... klapa. Zaczelo sie niewinnie, raz na jakis czas puscil sobie niebieskawego dymka podczas jazdy, mniej wiecej raz na jakies 100km, potem zaczelo cos stukac pod silnikiem jak jest goracy, turbo slychac jak sie kreci nawet na wolnych obrotach, ale to jeszcze chyba bylo za malo bo wczoraj postanowilem popatrzec w jakim stanie jest filtr powietrza no i po 8tys marnie, slady oleju. Poskladalem ustrojstwo spowrotem, pojezdzilem troche, bylo wszystko ok, ale dzisiaj rano szok. Na pierwszym biegu prawie nie da sie go rozpedzic, na 2 i 3 szarpie, reszta tzn. 4,5 i 6 na troszke gazu jakos jedzie, ale mocy zero. Sprawdzilem filtr ( tak jak koledzy pisali wyzej), niby siedzi dobrze, przeplywka, nie wiem, bo juz sie tak wk... zdenerwowalem ze mam go dosyc. Tak ze widzicie panowie przyklad kichajca 1.5dci 76kw, model skarbonka city, 6mcy go mam i juz zaluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Obym nie miał racji,ale jak były stuki na dole,to panewka i nie należało dalej jeździć tylko ratować silnik,teraz to może być po ptakach. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Obym nie miał racji,ale jak były stuki na dole,to panewka i nie należało dalej jeździć tylko ratować silnik,teraz to może być po ptakach. We wtorek zaprowadze go do medyka, zobaczymy co tam sie dzieje. Moze to juz faktycznie po ptakach, ale przy 156tys.?, takie jaja?, wczesniej jezdzilem e46, miala 248tys. jak ja sprzedalem i palcem nie dotknalem do silnika. P.s. poczytalem o panewkach, u mnie to chyba byl juz dawno czas. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez wojtek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 156kkm Cię dziwi,to co mam powiedzieć ja-75kkm.Całe szczęście posłuchałem głosu rozsądku i wykupiłem 2 dodatkowe lata gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.