Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Śmierdzi z klimatyzacji także po dezynfekcji.


Gość golemik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No tu się nie zgadzam, zapach przypalanej gumy gdy klima włączona jest jak sprężarka się załącza i na pasek idzie obciążenie a jak zdejmiesz obciążenie przez jej odłączenie to smrodku nie będzie . A i tak nie określiłeś do czego podobny jest ten smrodek a to da wskazówkę gdzie szukać przyczyny

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wypowiem może co do smrodku w swoim samochodzie.

Szybciej porównał bym to do zapachu stęchlizny, lecz nie do takiej jak - stara szmata, komórki, zbutwienie. Te zapachy są straszne, a w samochodzie są delikatniejsze.

Bardziej by przypominało coś, ala delikatna stęchlizna pomieszna z rozgrzanym olejem lub delikatnymi spalinami - dodaję DELIKATNYMI.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety nie potrafię porównać tego zapachu do innego znanego jak pisałem nie jest to stęchlizna ze szmaty, może jakaś butwa od roślin?

 

Aby sprawdzić "papier" wymontowałem filtr przeciwpyłkowy i zrobiłem test. No i to samo gdy włączę klimatyzację wszystko jest dobrze, po jej wyłączeniu przez kilka minut czuć nieprzyjemny zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że problem zakwalifikował się do popularnych ale jako nierozwiązany. Ostatni rzut na taśmę, wyjmij regulator obrotów wentylatora ( z prawej strony pedału gazu ) i włóż tam szmatkę, przewód odprowadzający wodę miałeś zatkany a obudowa jest lekko w dół w stosunku do otworu odprowadzającego wodę z klimy, może tam jest syfek smrodliwy , jak nie pomoże oczyść cały układ wentylacji zaczynając od kratek wlotowych na podszybiu pod prawą wycieraczką , może tam są jesienne zbutwiałe liście , oczyść szmatą przewody wentylacyjne przed i za wentylatorem aż do parownika klimy i nagrzewnicy, może poprzednik nie używał filtru kabinowego przez co kurz i liście dostały się tam sobie dalej rozkładają lub dostała się jakaś myszka która wlazła tam i zdechła ale nie pasuje mi to do twojego opisu bo smrodek byłby cały czas a to występuje tylko przy wyłączeniu klimy, czyli coś musi być na parowniku klimy lub nieszczelna jest guma osłaniająca zawór rozprężny , tam gdzie przewody klimy wchodzą do nadwozia i dostają się zapachy z komory silnika. To już wszystkie możliwe możliwości i tu się poddaje uff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) "przewód odprowadzający wodę miałeś zatkany"- nie był zapchany, napisałem że przedmuchałem- ale właśiciwie żadnej siły z płuc nie użyłem- dmuchało się lekko, później nalałem wody i też przeleciała bez problemu.

 

2) Też myślałem o liciach na podszybiu- ale to trzeba zdjąć wycieraczki- a po problemie z piszczącymi wycieraczkami w P11 i zdejmowaniu tylnej w kombi P12- nie zdecyduję się na to. Ale gdyby to były liście to by śmierdziały non stop a to tylko śmierdzi po wyłączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niewydajnej klimy przy 30st. to tez tak miałem. Sprawę załatwiła wizyta u mechanika i podpięcie do automatu od klimy - zabigł pomogl i klma smga nawet w najwieksze upaly podczas postoju. Wydruk z maszyny wrzucalem juz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No to przelecieliśmy prawie wszystko a smrodek pozostał i ostatni z zapachów zapach rozgrzanej gumy, miałem podobne zjawisko a winę ponosiło koło pasowe wału korbowego które jest dwumasowe bo łączone gumą, jeżeli zerwało gumę ( klima daje obciążenie sprężarką a ta daje 15 - 25 atm.) to kola te trą się o siebie i przypala się guma , pasek wieloklinowy robi się gorący i to daje smrodek gumowy. W pewnym momencie zapali się lampka ładowania akumulatora ,która zgaśnie jak wyłączy się klimę ( zdejmuje się wtedy obciążenie z koła pasowego wału korbowego ) Po wyłączeniu klimy i silnika sprawdź czy aby pasek wieloklinowy nie jest gorący , jak jest to koło pasowe do wymiany i pasek wieloklinowy też ( przegrzany i wyciągnięty ), może też być wyciągnięty sam pasek który pod obciążeniem klimy się ślizga i też da zapach gumy

 

Czy opisywane przez Ciebie koło dwumasowe występuje także w P10 w silniku 2 litrowym SR20de ?

Bo niestety miałem przypadek smrodku gumy podczas ozonowania klimy:

- klima chodziła godzinę na postoju i w trakcie zaczął być wyczuwalny zapach gumy;

- później, po skończeniu procesu ozonowania, w normalnej eksploatacji, zapach gumy już się nie powtórzył;

- po kilku dniach, gdy silnik się rozgrzał do ok 90 stopni, zaczęło być trwale słyszalne zgrzytanie lub coś jakby piłowanie, dochodzące z okolic koła pasowego na wale korbowym silnika  (od napędu klimy i alternatora);

piłowanie narasta, gdy włączę klimę, a cichnie, gdy klimę wyłączę; niestety, pomimo wyłączonej klimy jest jednak słyszalne.

 

Doradźcie, co robić... Czy bez włączania klimy można ewentualnie z tym piłowaniem przez jakiś czas jeździć (wiadomo - urlopy) bez groźnych konsekwencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

siema

jestem tu nowy i auto typu p12 mam dopiero od 4 miesięcy, mam problem z nawiewie, jeżeli chodzi o zapach, lecz mój problem jest inny niż wasz....

mianowicie, jak rano odpalam auto zimny silnik, zapaszek jest normalny nic nie śmierdzi ani nie nic, dopiero po rozgrzaniu się silnika i przejechaniu jakiś 20-30 kilometrów i zatrzymaniu się np na światłach zapach robi się nie miły, nie mogę skojarzyć jaki to zapach ale nie miły, oczywiście jak ruszę i przejadę 100 metrów zapach znowu jest normalny....filtr pyłkowy założycielem nowy a dalej jest smrodek po rozgrzaniu.

dziś zdjąłem podszybie bo myślałem że coś tam w kanale siedzi(jakaś mysz szmata jakaś przyczyna) ale nic, trochę kurzu jak w każdym aucie.

ktoś mi pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima mi nie działa, jak kupowałem to działała ale freon się skończył.

a to nawet jak klima nie włączona to będzie śmierdzieć z nawiewów?????? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzybianie klimatyzacji, to tak naprawdę odgrzybianie nawiewów. Klimatyzacja pomaga się im zagrzybić, stąd takie sformułowanie. Środek odgrzybiający wprowadza się w miejscu gdzie jest filtr kabinowy i działa on od tego miejsca aż po same kratki nawiewów.

 

Wracając do zapachu tylko kiedy się zatrzymasz... W Hondzie Accord miałem tak właśnie jak piszesz... okazało się, że olej ciekł prosto na wydech i na postoju zaciągało smród spalenizny do samochodu. Tyle że tam była między filtrem oleju a blokiem silnika mała chłodnica oleju, i pękł pod nią o-ring. Wymieniłem gumkę za 1,50 PLN i wszystko ustało. Może u Ciebie jest podobnie, trzeba obadać auto od spodu, najlepiej na zapalonym silniku i patrzeć czy jakaś oliwa nie kapie na gorący układ wydechowy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za przytoczenie problemu na realny, jak będę miał chwile to postara się autko postawić na kanał i popatrzeć, lecz auto ciężki ma żywot bo wiecznie prawide w trasie, a jak nie w trasie to ja w pracy heh to życie....


znalazłem problem niemiłego zapachu....wreszcie...tyle że go jeszcze nie usunąłem ale zlokalizowałem.

a mianowicie wprowadziłem auto na kanał i szukałem od spodu jakichś problemów i znalazłem, mówiąc krótko olej kapie na katalizator który po rozgrzaniu na postoju spaliny z kapiącego oleju dymią i wędrują do nawiewów, kapie mi olej obok czujnika EGR odchodzi taki metalowa karbowana rura,(widać ja jak się skorzysta z lusterka) i jak ta rura się łączy z wlotem do czujnika EGR to na łączeniu mi kapie(poprzez słabo zaciśniętą opaskę), nie ma tam zbytnio dostępu, a opaska zaciskowa tam zastosowana jest jednorazowa tzw ten zgniataniec, ale temat jest do wykonania wg mnie tylko potrzebne z pół dnia wolnego i rozebranie podszybia całego żeby był jakiś dostęp, jak znam życie nie tylko ja mam ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

siema

jestem tu nowy i auto typu p12 mam dopiero od 4 miesięcy, mam problem z nawiewie, jeżeli chodzi o zapach, lecz mój problem jest inny niż wasz....

mianowicie, jak rano odpalam auto zimny silnik, zapaszek jest normalny nic nie śmierdzi ani nie nic, dopiero po rozgrzaniu się silnika i przejechaniu jakiś 20-30 kilometrów i zatrzymaniu się np na światłach zapach robi się nie miły, nie mogę skojarzyć jaki to zapach ale nie miły, oczywiście jak ruszę i przejadę 100 metrów zapach znowu jest normalny....filtr pyłkowy założycielem nowy a dalej jest smrodek po rozgrzaniu.

dziś zdjąłem podszybie bo myślałem że coś tam w kanale siedzi(jakaś mysz szmata jakaś przyczyna) ale nic, trochę kurzu jak w każdym aucie.

ktoś mi pomoże?

Miałem podobna historie sprawdź turbinę a konkretnie czy z przewodu zasilającego ją w olej nie sączy się. Może tego być kilka kropli, które po rozgrzaniu sie wędzą sie...

Pózniej dym zasypany jest do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

sprawdziłem i się sączy z tego metalowego przewodu karbowanego, chciałem docisnąć opaskę na nim bo tak jest zagniatana  to podczas dociskania się popsuła i boję się autem jeździć żeby mi oleju nie wywaliło, chciałem dobrze w wyszło źle....teraz tylko mechanik mi pomoże bo dostęp do tego jest bardzo utrudniony.......

AAAAAAAAAAA KLIMA MI DZIAŁA;-)))))))))))))


siema, olej nie kapie a niemiły zapach nadal jest, nie było go przez chwile, olej nie kapie ani nic a niemiły zapach jest, jak silnik rozgrzany i wiem że mam się zaraz zatrzymać to przełączam na obieg wewnętrzny i wtedy nie ma niemiłego zapachu.....nie kumam.........teraz auto u mechanika, sprzęgło padło.....


a może mieć coś do tego rezystor powietrza???


panowie nic mi nie  pomożecie w tym temacie?

nic nie kapie a smród jest nadal, i nic się nie da z tym zrobić, smród tylko na rozgrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...