voyager1956 Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 No tu się nie zgadzam, zapach przypalanej gumy gdy klima włączona jest jak sprężarka się załącza i na pasek idzie obciążenie a jak zdejmiesz obciążenie przez jej odłączenie to smrodku nie będzie . A i tak nie określiłeś do czego podobny jest ten smrodek a to da wskazówkę gdzie szukać przyczyny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Ja się wypowiem może co do smrodku w swoim samochodzie. Szybciej porównał bym to do zapachu stęchlizny, lecz nie do takiej jak - stara szmata, komórki, zbutwienie. Te zapachy są straszne, a w samochodzie są delikatniejsze. Bardziej by przypominało coś, ala delikatna stęchlizna pomieszna z rozgrzanym olejem lub delikatnymi spalinami - dodaję DELIKATNYMI. Edytowane 30 Lipca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Poczekajmy jak ten smrodek określi kol. golemik toć u niego szukamy przyczyny smrodku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golemik Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 NIestety nie potrafię porównać tego zapachu do innego znanego jak pisałem nie jest to stęchlizna ze szmaty, może jakaś butwa od roślin? Aby sprawdzić "papier" wymontowałem filtr przeciwpyłkowy i zrobiłem test. No i to samo gdy włączę klimatyzację wszystko jest dobrze, po jej wyłączeniu przez kilka minut czuć nieprzyjemny zapach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Widzę, że problem zakwalifikował się do popularnych ale jako nierozwiązany. Ostatni rzut na taśmę, wyjmij regulator obrotów wentylatora ( z prawej strony pedału gazu ) i włóż tam szmatkę, przewód odprowadzający wodę miałeś zatkany a obudowa jest lekko w dół w stosunku do otworu odprowadzającego wodę z klimy, może tam jest syfek smrodliwy , jak nie pomoże oczyść cały układ wentylacji zaczynając od kratek wlotowych na podszybiu pod prawą wycieraczką , może tam są jesienne zbutwiałe liście , oczyść szmatą przewody wentylacyjne przed i za wentylatorem aż do parownika klimy i nagrzewnicy, może poprzednik nie używał filtru kabinowego przez co kurz i liście dostały się tam sobie dalej rozkładają lub dostała się jakaś myszka która wlazła tam i zdechła ale nie pasuje mi to do twojego opisu bo smrodek byłby cały czas a to występuje tylko przy wyłączeniu klimy, czyli coś musi być na parowniku klimy lub nieszczelna jest guma osłaniająca zawór rozprężny , tam gdzie przewody klimy wchodzą do nadwozia i dostają się zapachy z komory silnika. To już wszystkie możliwe możliwości i tu się poddaje uff. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golemik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 1) "przewód odprowadzający wodę miałeś zatkany"- nie był zapchany, napisałem że przedmuchałem- ale właśiciwie żadnej siły z płuc nie użyłem- dmuchało się lekko, później nalałem wody i też przeleciała bez problemu. 2) Też myślałem o liciach na podszybiu- ale to trzeba zdjąć wycieraczki- a po problemie z piszczącymi wycieraczkami w P11 i zdejmowaniu tylnej w kombi P12- nie zdecyduję się na to. Ale gdyby to były liście to by śmierdziały non stop a to tylko śmierdzi po wyłączeniu klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Wyczerpał mi się zasób wiedzy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Golemik skąd jesteś jak ze stolicy to możemy sie spotkać na niuchanie?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Co do niewydajnej klimy przy 30st. to tez tak miałem. Sprawę załatwiła wizyta u mechanika i podpięcie do automatu od klimy - zabigł pomogl i klma smga nawet w najwieksze upaly podczas postoju. Wydruk z maszyny wrzucalem juz na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golemik Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 >>>Golemik skąd jesteś jak ze stolicy to możemy sie spotkać na niuchanie?? Z Wielkopolski- więc raczej nie podjadę by pociągnąć nosem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 ja jestem z Poznania jak co mozemy porównać poza tym auta po powodziach tak podobno mają że wali stęchlizną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol999 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 No to przelecieliśmy prawie wszystko a smrodek pozostał i ostatni z zapachów zapach rozgrzanej gumy, miałem podobne zjawisko a winę ponosiło koło pasowe wału korbowego które jest dwumasowe bo łączone gumą, jeżeli zerwało gumę ( klima daje obciążenie sprężarką a ta daje 15 - 25 atm.) to kola te trą się o siebie i przypala się guma , pasek wieloklinowy robi się gorący i to daje smrodek gumowy. W pewnym momencie zapali się lampka ładowania akumulatora ,która zgaśnie jak wyłączy się klimę ( zdejmuje się wtedy obciążenie z koła pasowego wału korbowego ) Po wyłączeniu klimy i silnika sprawdź czy aby pasek wieloklinowy nie jest gorący , jak jest to koło pasowe do wymiany i pasek wieloklinowy też ( przegrzany i wyciągnięty ), może też być wyciągnięty sam pasek który pod obciążeniem klimy się ślizga i też da zapach gumy Czy opisywane przez Ciebie koło dwumasowe występuje także w P10 w silniku 2 litrowym SR20de ? Bo niestety miałem przypadek smrodku gumy podczas ozonowania klimy: - klima chodziła godzinę na postoju i w trakcie zaczął być wyczuwalny zapach gumy; - później, po skończeniu procesu ozonowania, w normalnej eksploatacji, zapach gumy już się nie powtórzył; - po kilku dniach, gdy silnik się rozgrzał do ok 90 stopni, zaczęło być trwale słyszalne zgrzytanie lub coś jakby piłowanie, dochodzące z okolic koła pasowego na wale korbowym silnika (od napędu klimy i alternatora); piłowanie narasta, gdy włączę klimę, a cichnie, gdy klimę wyłączę; niestety, pomimo wyłączonej klimy jest jednak słyszalne. Doradźcie, co robić... Czy bez włączania klimy można ewentualnie z tym piłowaniem przez jakiś czas jeździć (wiadomo - urlopy) bez groźnych konsekwencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 A ty nie masz tam u siebie łancucha i to on ci juz daje znać o sobie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon2160 Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 siema jestem tu nowy i auto typu p12 mam dopiero od 4 miesięcy, mam problem z nawiewie, jeżeli chodzi o zapach, lecz mój problem jest inny niż wasz.... mianowicie, jak rano odpalam auto zimny silnik, zapaszek jest normalny nic nie śmierdzi ani nie nic, dopiero po rozgrzaniu się silnika i przejechaniu jakiś 20-30 kilometrów i zatrzymaniu się np na światłach zapach robi się nie miły, nie mogę skojarzyć jaki to zapach ale nie miły, oczywiście jak ruszę i przejadę 100 metrów zapach znowu jest normalny....filtr pyłkowy założycielem nowy a dalej jest smrodek po rozgrzaniu. dziś zdjąłem podszybie bo myślałem że coś tam w kanale siedzi(jakaś mysz szmata jakaś przyczyna) ale nic, trochę kurzu jak w każdym aucie. ktoś mi pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 mimo wszystko - odgrzybiałeś klimatyzację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon2160 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 klima mi nie działa, jak kupowałem to działała ale freon się skończył. a to nawet jak klima nie włączona to będzie śmierdzieć z nawiewów?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Odgrzybianie klimatyzacji, to tak naprawdę odgrzybianie nawiewów. Klimatyzacja pomaga się im zagrzybić, stąd takie sformułowanie. Środek odgrzybiający wprowadza się w miejscu gdzie jest filtr kabinowy i działa on od tego miejsca aż po same kratki nawiewów. Wracając do zapachu tylko kiedy się zatrzymasz... W Hondzie Accord miałem tak właśnie jak piszesz... okazało się, że olej ciekł prosto na wydech i na postoju zaciągało smród spalenizny do samochodu. Tyle że tam była między filtrem oleju a blokiem silnika mała chłodnica oleju, i pękł pod nią o-ring. Wymieniłem gumkę za 1,50 PLN i wszystko ustało. Może u Ciebie jest podobnie, trzeba obadać auto od spodu, najlepiej na zapalonym silniku i patrzeć czy jakaś oliwa nie kapie na gorący układ wydechowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon2160 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 dzięki za przytoczenie problemu na realny, jak będę miał chwile to postara się autko postawić na kanał i popatrzeć, lecz auto ciężki ma żywot bo wiecznie prawide w trasie, a jak nie w trasie to ja w pracy heh to życie.... znalazłem problem niemiłego zapachu....wreszcie...tyle że go jeszcze nie usunąłem ale zlokalizowałem. a mianowicie wprowadziłem auto na kanał i szukałem od spodu jakichś problemów i znalazłem, mówiąc krótko olej kapie na katalizator który po rozgrzaniu na postoju spaliny z kapiącego oleju dymią i wędrują do nawiewów, kapie mi olej obok czujnika EGR odchodzi taki metalowa karbowana rura,(widać ja jak się skorzysta z lusterka) i jak ta rura się łączy z wlotem do czujnika EGR to na łączeniu mi kapie(poprzez słabo zaciśniętą opaskę), nie ma tam zbytnio dostępu, a opaska zaciskowa tam zastosowana jest jednorazowa tzw ten zgniataniec, ale temat jest do wykonania wg mnie tylko potrzebne z pół dnia wolnego i rozebranie podszybia całego żeby był jakiś dostęp, jak znam życie nie tylko ja mam ten problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos217 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 siema jestem tu nowy i auto typu p12 mam dopiero od 4 miesięcy, mam problem z nawiewie, jeżeli chodzi o zapach, lecz mój problem jest inny niż wasz.... mianowicie, jak rano odpalam auto zimny silnik, zapaszek jest normalny nic nie śmierdzi ani nie nic, dopiero po rozgrzaniu się silnika i przejechaniu jakiś 20-30 kilometrów i zatrzymaniu się np na światłach zapach robi się nie miły, nie mogę skojarzyć jaki to zapach ale nie miły, oczywiście jak ruszę i przejadę 100 metrów zapach znowu jest normalny....filtr pyłkowy założycielem nowy a dalej jest smrodek po rozgrzaniu. dziś zdjąłem podszybie bo myślałem że coś tam w kanale siedzi(jakaś mysz szmata jakaś przyczyna) ale nic, trochę kurzu jak w każdym aucie. ktoś mi pomoże? Miałem podobna historie sprawdź turbinę a konkretnie czy z przewodu zasilającego ją w olej nie sączy się. Może tego być kilka kropli, które po rozgrzaniu sie wędzą sie... Pózniej dym zasypany jest do kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon2160 Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 sprawdziłem i się sączy z tego metalowego przewodu karbowanego, chciałem docisnąć opaskę na nim bo tak jest zagniatana to podczas dociskania się popsuła i boję się autem jeździć żeby mi oleju nie wywaliło, chciałem dobrze w wyszło źle....teraz tylko mechanik mi pomoże bo dostęp do tego jest bardzo utrudniony....... AAAAAAAAAAA KLIMA MI DZIAŁA;-))))))))))))) siema, olej nie kapie a niemiły zapach nadal jest, nie było go przez chwile, olej nie kapie ani nic a niemiły zapach jest, jak silnik rozgrzany i wiem że mam się zaraz zatrzymać to przełączam na obieg wewnętrzny i wtedy nie ma niemiłego zapachu.....nie kumam.........teraz auto u mechanika, sprzęgło padło..... a może mieć coś do tego rezystor powietrza??? panowie nic mi nie pomożecie w tym temacie? nic nie kapie a smród jest nadal, i nic się nie da z tym zrobić, smród tylko na rozgrzanym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.