Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] "Gumowy" hamulec


truedomel

Recommended Posts

Wymieniłem wszystkie klocki ,tarcze (wszystko markowe), płyn hamulcowy, zaciski z tyłu regenerowane, odpowietrzone jak trzeba a pedał hamulca przy naciskaniu jakby gumowy był, jakby musiał jakiś opór pokonać (problem nie nowy chyba na forum).

Przy najbliższej okazji odpowietrzę pompę hamulcową.

 

I tu mam pytanie ; rzuciłem okiem na pompę i .... wychodzą z niej 2 przewody ham. a trzeci idzie od jakiegoś urządzenia przymocowanego do silnika a właściwie to raczej do skrzyni biegów , następnie do czegoś nad półosią a pod pompa ham. i omija pompę. Na obu tych elementach są odpowietrzniki. Wyjaśnicie mi co to za elementy są i czy jest sens je odpowietrzać?

 

Aha i jeszcze jedno ; bo juz rózne wersje czytałem :) W Polsce czyli wersja LHD odpowietrzamy :

1 PT

2 LP

3 LT

4 PP

Czy jestem w błędzie ?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko nowe to i gumowe. Jeździj ostrożnie z czasem się ułoży

 

Według HAYNES to odpowietrzasz inaczej

Dla ruchu prawostronnego LHD/RHT

1 LT

2 pp

3 PT

4 LP

 

Dla ruchu lewostronnego RHD/LHT

PT

LP

LT

PP

 

 

 

Twój sposób odpowietrzania jest odpowiedni dla RHD/LHT (anglik)

wersja europejska to LHD/RHT :warning::D

Pewnie komuś się porąbało T z D w skrócie: T-traffic (ruch) a D-Driver (kierowca)

L-left R right H-hand strona (akurat w tym przypadku)

Link to comment
Share on other sites

Mnie to już napewno wszystko się porąbało :) ,bo w manualu do p11.144 mam tak jak w dołączonym pliku.

post-28785-0-58603800-1342895577_thumb.png

A hamulce to już się powinny chyba dotrzeć bo robota była miesiąc temu, a na dodatek dzisiaj zauważyłem ,że jedną tarczę z przodu to juz poharatało :( porobiły się rowki bliżej krawędzi, czyzby coś źle poskładane? przy robocie tłoczek wchodził dość lekko nie wyglądał na zapieczony. Chyba to rozbiorę jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

a cholera wie gdzie jest błąd Ja tam nie wnikałem nigdy w odpowietrzanie Zawsze płaciłem 30 zyla za wymianę płynu z odpowietrzeniem podciśnieniowym (płyn od TOYOTY z beki wliczony w usługę) i tam chłopaki podłączali mi wszystkie koła naraz pod sprężakę i wysysali stary płyn wtłaczając jednocześnie nowy. Koła zawsze były w powietrzu

Co do odpowietrzania zasada jest taka że zawsze zaczynasz od najdłuższego przewodu.Może pompę ABS masz zapowietrzoną.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie wymieniałem klocki z przodu i niby wszystko działa ładnie ale przy skręcaniu w prawo lub w lewo słychać szum jakby łożysko jak zaczne hamować to przestaje odrazu podobnie ustaje jak dodam gazu. Wszystko niby dobrze poskładane jest. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nie wie ktoś może ile płynu hamulcowe wchodzi do układu?

Link to comment
Share on other sites

Mniej niż litr. Jak regenerowałem zaciski, wszystkie 4, wystarczyła mi jedna butelka. Weszło na oko tak z pół litra, i z 300ml na odpowietrzanie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...