Gość Tofu Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 j fakt jest taki że zmniejsza sie fukcjonalność i tak ciasnego wnętrza samochodu bo gdzieś trzeba kolo zapasowe mieć na dalszej trasie no tak ale po jakimś czasie Cie stać by jechać w tą dalszą trasę lub w tym przypadku "Abstrakcyjnym oczywiście" można sobie przyczepkę ciągnąć ze wszystkim spalanie pójdzie o 100% wiec tak jak na pb a możesz ciągnąć i małe mieszkanie to jest odpowiedz na to że mniej miejsca .. Ps CZekam na te odczyty Z EGT na PB i na LPG na pw ew na maila tofumax1@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 egt sa praktycznie takie same mam warming ustawiony na 850s/c sonda jestna w wylocie lewego kolektora ani razu mi nie alarmował temp przy bucie dochodzi do 800 jak na pb tak na lpg a pamietać należy że ja mam turbo a nie N/A fakt taki że narazie mam za bogatą mieszanke jak na lpg tak na pb ale za to bezpiecznie dla tłoków tyle że moc sie traci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 za bogato to też temp będzie wyżej ,, Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Auto wystawilem na sprzedaz, jesli w ten tydzien nic sie nie ruszy w temacie, tzn nie sprzedam badz nie zamienie, bo mialem pomysl o powrocie do Hondy, czy to s2000 czy fn2, to 17 czerwca caly czas mam wizyte w pitec.pl na montaz lpg i tak sie stanie, wtedy auto zostanie u mnie chociazby tak długo, aby sie koszta zwrociły czyli ok 12.000km. Przeczytalem caly temat, sa przeciwnicy, sa zwolennicy, jesli by sie nie udalo sprzedac, mam nadzieje ze na lpg sie nie zawiode a bede sie cieszyl jazdą tak samo jak i teraz nie obawiajac sie że jade 100km po miescie za 100zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawell31 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 ja dzisiaj się bardzo cieszyłem jazdą, bo gaz na luk oil był po 2.19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Dołaczyłem do grona kuchenek, Więcej opisu w ostatnim poście mojego tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89782-nissan-350z-05-z33-black-bitch-by-sajmon-lp/page-3?do=findComment&comment=928603 wklejam linku tak by nie kopiować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driver_kaskader Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Witam, mam pytanie czy wtryski OMVL + reduktor KME Gold (jeden) + stag 300plus da rade z tym silnikiem ? Pytam bo montowałem w swoim Grand cherokee 4.7 H.O 265KM i wyszło mnie 3.300 zł u bardzo dobrego znajomego gazwonika. Auto na tym gazie chodzi jak szatan tzn nie da się odczuć różnicy miedzy PB a lpg. W grand cherokee które sprzedawałem Miałem Valteki + stag 300 i tez to chodziło, zetka ma podobną moc wiec może da rade taka instalacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HIXX Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam, mam pytanie czy wtryski OMVL + reduktor KME Gold (jeden) + stag 300plus da rade z tym silnikiem ? Pytam bo montowałem w swoim Grand cherokee 4.7 H.O 265KM i wyszło mnie 3.300 zł u bardzo dobrego znajomego gazwonika. Auto na tym gazie chodzi jak szatan tzn nie da się odczuć różnicy miedzy PB a lpg. W grand cherokee które sprzedawałem Miałem Valteki + stag 300 i tez to chodziło, zetka ma podobną moc wiec może da rade taka instalacja ? Z tego co wiem do reduktor x 2pytałem sie o maxime ten silnik co w zetce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjaza Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 wtryski OMVL to pomylka na pewno w tym aucie. Conajmniej hany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Dzisiaj znajomy podpowiedział mi (spec od 350z, znany w świecie driftu oraz marki Nissan, troche mniej od lpg) że generalnie te silniki sportowo ciezko znosza gaz ale jest jeden patent na to któryh opracował jakiś chłopak w infinity fx35 (silnik ten sam) rozwiercil jakąś dyszę czyu cos i dodatkowo zm,ienil wtryski na jakies amerykanskie o wiekszej predkosci (przepustowosci). coś w ten deseń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Wtryskiwacze muszą być po prostu odpowiednie a prędkość wtryskiwaczy ma wpływ tylko na działanie silnika na wolnych obrotach. Istotny parametr to wydajność, tak samo jak w PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Wtryskiwacze muszą być po prostu odpowiednie a prędkość wtryskiwaczy ma wpływ tylko na działanie silnika na wolnych obrotach. Istotny parametr to wydajność, tak samo jak w PB. No nie tak do końca bo pamiętaj że przy wysokich obrotach czasy masz długie i dobrze by ten wtryskiwacz szybko reagował bo np może się zapętlić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Wtryskiwacze zapętlają się dlatego, że mają za małą wydajność i żeby dostarczyć odpowiednią ilość sosu wydłużany jest cykl otwarcia. Wydłużany jest tak bardzo że zaczyna nachodzić na kolejny cykl - i to jest zapętlenie. Minimalny czas cyklu otwarcia przeciętnego wtryskiwacza LPG to 3ms (otwarcie, wtrysk, zamknięcie). Na postoju ma to znaczenie, gdyż czasy wtrysków są właśnie w okolicach tej wartości (i może zalewać), ale przy obciążeniu (bo to ono a nie obroty ma decydujący wpływ na ilość mieszanki trafiającej do cylindra) czasy są nawet 10 razy większe więc minimalny czas otwarcia nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Niedlugo mi sie zbliza termin peirwszego przegladu (1000km) i generalnie czy ma sens:http://www.ifans.pl/showthread.php?721-LPG-VQ35DE-i-VK45DE "Jeżeli przepływ gazu będzie w którymś momencie za niski, automatycznie beda spadki ciśnienia i mieszanki, z tego powodu podstawa do VQ35DE i VK45DE to :Wielozawór (w zbiorniku): Tomasetto Extra – gardło 4,5 mm rozwiercić do 4,8 mm lub nawet 5 mm.(UWAGA: inne zawory mają gardło tylko 3 lub 3,5 mm)Elektrozawór (przy reduktorze) – 8mm, gardło 4,5 mm rozwiercić do 4,8 mm (więcej nie da rady)Przewód: 8mm (nie 6mm) – uwaga na zgięcia i „zwężenia”."rozmawialem równiez ze stroicielem z pitec.pl który ogarniał moja zetke, chodziło mi o strojenie pod obciazeniem np na auotsradzie pod kazdym zakresem obrotów itd:"Witam. Strojenie odbywa się z udziałem WSZYSTKICH dostępnych narzędzi dostępnych w STAG'u oraz z użyciem podglądu korekt paliwowych. Mimo braku strojenia za pomocą sondy szerokopasmowej i braku pokładowej sondy szerokopasmowej w samochodzie - można być pewnym prawidłowego AFR przy OL. Metodologii strojenia wypracowanej w naszej firmie nie zdradzę ponieważ ona jest na dużo wyższym poziomie nawet w porównaniu z tym, co proponuje na szkoleniach AC."Co można poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Dobrze piszesz ja mam wielozawór Extra faro 8mm elektrozawór BFC valtek 8mm i do tego niko smc... a pod maską jedynie 200 km .. a ten opis fachowca jest klarowny jak wisła w stanie powodziowym .. i zostawię bez komentarza ..Tomek pomyliłeś troszkę pojęcia jedno to minimalny stabilny czas otwarcia i zamknięcia - czyli stabilne krótkie czasy szczególnie ważne by full grupie a szybkość zamykania i otwierania Wtryskiwacze wcale nie zapętlają sie przez słabą wydajność (Swoją )!! 99% przypadków spadek ciśnienia uruchomi wbudowaną korektę która wydłuży czas wtrysku i zaleje silnik ... oczywiście jak są za słabe i mnożniki wychodzą w kosmosie -czyli powyżej - czyli 1.1x do 1,6x(wolne ) dla staga i 1x dla pełnego buta = takie same czasy wtryskiwaczy pb jak i lpg !!!!! tak powinno być a klęknięcie redka i jazda do pętli nawet przyjęte jest że jak sonda daje bogato przy pętli to ok .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Tofu, nie mylę pojęć a łapać za słówka w swoich postach możemy się w nieskończoność. Początek dyskusji był odnośnie wtryskiwaczy, w takiej sytuacji zakładam, że reduktor ma odpowiednią wydajność a to wtryskiwacze są za słabe. Dlatego nawet nie wspominam o spadkach ciśnienia na reduktorze, spadkach ciśnienia przy niskiej temperaturze, spadkach ciśnienia przy małej ilości gazu w butli czy spadkach ciśnienia bo butla zamontowana do jazdy na wstecznym. Napisałeś "99% przypadków spadek ciśnienia uruchomi wbudowaną korektę", zgadza się ale ja takich instalacji, w których reduktor nie daje rady nawet nie dotykam - dla mnie to w gównie rzeźbienie. Stroję tylko dla znajomych - nie zajmuję się tym zawodowo. Gimnastyka żeby wystroić auto na za słabych elementach może się skończyć pretensją po usmażeniu głowicy - bo nikt mi nie wmówi, że korekty po spadku ciśnienia rozwiążą problem. Może i rozwiążą ale w sytuacji gdy ciśnienie spada o 0,1-0,15 bara na pełnym obciążeniu - ale w takiej sytuacji nie ma mowy o zapętlaniu z powodu spadków. Wtedy zapętlanie jest ze względu na zbyt małą wydajność wtryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Spokojnie nie ma co sie denerwować w tym co napisałeś się zgadzam w 100% i się pod tym podpisuję ja też zawodowo nie montuję ani nie stroję ... i też stroję znajomym i montuję poprawiam .. tak przy spadkach nie wiele sie da zrobić ... niestety większość instalacji (mam nadzieję że to już minęło ) to były zestawy wsadzane jak leci ,,, aa 10-15% spadku tylko to już piękna sprawa ... zobaczę jak moje niko SMC będzie działać ponoć ma byś stabilne jak skała .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Wreszcie odwiedziłem hamownie !Zrobione dwa pomiary, na PB98 oraz na LPG.Potwierdziła się zasada że te silniki nie trzymają mocy seryjnej.PB98:276.0HP/6222rpm 349.7nm/4704rpmLPG:263.2HP/6019rpm 338.0nm/4609rpmJutro jadę na przegląd po 1000km do Pitecu. Dokonamy korekty, auto prawdopodobnie po przejsciu w tryb OpenLoop dostaję za dużo lpg przy pełnym obciążeniu, zrobimy dwa pakiety z uboższą i bogatszą mieszanką tak by można porównać następnie na hamowni jak się auto zachowuje,spróbujemy współczynnika od ok 0,8 do 0,9 przy OL. obie wartości oznaczają mieszankę wyraźnie bogatą ale spróbujemy znaleźć optimum w kontekście mocy. Takie info dostałem od pana Piotrka Wiśniewskiego stroiciela z pitec.plCo do nie trzymania przez te silniki mocy: mieliśmy na hamowni 6 wykresów Nissanów 350z które mierzyły moc, chciałem specjalnie sprawdzić jak się ma moja zetka w stosunku do innych i jest na 2 miejscu Najmocniejsza miała 294hp po dolocie CAI i wydechu.najsłabsza miała w serii 219hp !!! następne wszystkie mały w granicach 250-260hp. Tak więc zasada potwierdzona, silniki w zetkach nie trzymają mocy, natomiast moja nie wypada źle w stosunku do innych zetek na poznańskich ulicach, tak więc cieszyć się zdrowym silnikiem.filmik z przejazdu na podtlenku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VC15 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam wszystkich. Jest ktoś w stanie polecić warsztat wykonujący montaż instalacji LPG ? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Hehe twoja zetka ba gazie i tak wyplula eiecej jak moje dopieri co zakupione Infiniti G35c tzn. 257Km i 338Nm... generalnie sterownik nissana caly czas robi sobie korekty dkladu mieszanki. Ma mapę z zadanymi wartosciami afr i dąży do niej... jadąc nawet z pedalem w podlodze reguleje sobie afr na 12, 5 spadajace od 6000obr.min do 11, 9... Co do lpg w warszawie i okolicach nikt ci tego lepiej nie ogarnie jak firma duo car z ul. Radzyminskiej. Wrzucaja podwójny reduktor, fo tego hana i ich sterownik Nevo. Moj Turbo Saab na benzynie generowal 282Km a na lpg 290Km nevo idealnie radzi sobie z petleniem... super sprawa jakby ktos chcial wrzucic turbo albo kompresor do zetki i nie bawić sie w wymianę wtryskow benzynowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) Coobcio, z pętleniem to trzeba sobie radzić tak, że graty lepsze włożyć a nie łudzić się, że sterownik coś pomoże edit: ok, chyba wiem o co Ci chodziło, pętlenie PB a nie LPG Edytowane 4 Listopada 2013 przez Tomek.85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 nie można ztrobić tak jak pisze coobcio przy uturbieniu zawsze trzeba dostosować wydajność wtrysków bęzynowych do planowanej mocy nie wymienienie wtrysków bęzynowych a założenie wydajnych wtrysków gazowych doprowadzi silnik do wielkiego bum pod maską instalacje gazowe mają to do siebie że czasem podpierają sie bezyną i nietrudno przewidzieć co sie stanie jak przy pełnej mocy na dużych wtryskach gazowych sterownik lpg uzna ze trzeba przejśc na bezyne wtedy masz pełne doładowanie, pełną moc a mały wtryskiwacz bęzynowy da mało paliwa co oprowadzi do gwałtownego wzrostu egt ipapa tłkoki w misce olejowej tak naprawde wystarczy 5 s z egt powyżej 1000s/c ja mam wtryskiwacze gazowe hanny niebieskie wtryskiwacze bezynowe 470 (seria ma225) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Co najmniej kilka sterowników dostępnych na rynku ma możliwość ustawienia, żeby nie podpierało się benzyną. Dodatkowo praktycznie w każdym jest możliwość dźwiękowego alarmowania o spadku ciśnienia gazu. Odpowiednie skonfigurowanie funkcji sterownika LPG i otrzymujesz układ zasilania paliwem bezpieczniejszy niż PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 wiem tomek sam w stagu mam np takie ustawienie jak min prm , max prm , minimalne ciśnienie gazu , obciążenie silnika pare map korekt bezpieczniej na lpg nie będzie, bęzyna jednak jest mokra i smaruje i chłodzi cały czas mówie tu o silnikach turbo ja jestem ogromnym zwolenikiem lpg u mnie jest to dopracowane niema znaczenia czy idzie na benzynie czy na lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Odkopuje temat poniewaz postanowilem zalozyc gaz do swojej nysy. Instalacja juz siedzi i jezdzi ale sa pewne problemy ale od poczatku. W aucie zamontowany jest: Stag 300 Premium wtryki hana niebieskie reduktor Twin KME rurki 8mm grube lubryfikator i problem jest taki ze auto w h*j pali tego gazu. Po pierwszym strojeniu i tankowaniu gazu spalanie po miescie wyszlo za***iscie bo 16L/100km pozniej bylo coraz gorzej nastepne 20/100 i 27/100 podczas gdy benzyny w miescie palil ok 14L/100km. Dodam ze tp byla jazda po miescie normalna bez napierdalania do odciecia itd. Pojechalem do gazownika zczytal mape - okazalo sie ze sie wszysko poprzestawialo, (stwierdzil ze mapa od bezyny tez sie poprzestawiala) cos tam pokombinowal bo byl piatek i pozno wiec kazal przyjechac w poniedzialek, przez weekend auto jezdzilo tragicznie, bez mocy - skrzynia szarpala...pojechalem w poniedzialek po czym stwierdzil ze wszystko sie popieprzylo przez autoadaptacje i podlaczenie pod sonde lambda ktora wprowadzala bzdury do systemu. Odlaczyl sie wiec od sony , wylaczyl autoadapatacje i ustawialismy od nowa mapy podczas jazdy na drodze. Auto jezdzi swietnie, przyspiesza nie szarpie - jak na benie tak samo i na gazie ale spalanie wyszlo mi na poziomie 22.5L/100km przy normalnej jezdzie po miescie. Wedlug mnie to troche duzo skoro benzyny spalal mi ok 14L. Moze ktos z was podpowiedziec mi czym to moze byc spowodowane? Jakie powinno byc realne spalanie gazu po miescie przy normalnej jezdzie kiedy benzyny palil mi te j**ane 14L? Edytowane 30 Października 2014 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.