Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] LPG


Gość michalgdb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mi pali 2-3 litry więcej niż benzyny. Różnicy między benzyną a gazem jeśli chodzi o przyspieszanie nie czuje, nic nie szarpie i nie prycha. Graty masz dobre ,może do gazownika miałes pecha i popaprał. Polecam agcentrum. Puki co skoro wziął pieniądze to go męcz do skutku bo to spalanie to jakis kosmos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę zwykle o takich porach gdzie nie ma korków ,przejazd jest w miarę płynny i bez pałowania. Pomiar też nie jest jakiś skrupulatnie dokładny ,ale wychodzi około 15 litrów.

Tankując za 50zł LPG zerując przy tym licznik ,często widze 140-160km przejechanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh jarek ale ty masz biturbo 450KM lub wiecej i obstawiam ze wstawiasz mu ten pedal w podloge raczej a jak nie to i tak dosc rzwawo i dynamicznie jezdzisz wiec spalanie u ciebie wogole mnie nie dziwi. Ale moze masz jakis pomysl dlaczego tak jest u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by było zbadać jaki masz arf   czyli skład mieszanki sądą szerokopasmową taką jak ja mam na stałe w aucie 

generalnie widze że ecu auta przy małych obciążeniach zawsze dąży do 14,7    a przy mocnym butowaniu  poniżej 12 czyli bogato 

 gaz mimo że ma 108 oktan  to niestety jest dużo mniej energetyczny    niekożyść jeszcze wpływa 

  optymalna mieszanka dla lpg to arf 15,7  a ecu chce mieć 14,7 

można sie jedynie podratować  tym  że mape zapłonu można dla lpg zrobić ostrzej ,ale dotego trzeba by było założyć wariator zapłonu  lub ekumaster det3 ,a najlepiej  coobcio ci może zrobić 2 zestaw map paliwa i zapłonu dla lpg   

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by było zbadać jaki masz arf   czyli skład mieszanki sądą szerokopasmową taką jak ja mam na stałe w aucie 

generalnie widze że ecu auta przy małych obciążeniach zawsze dąży do 14,7    a przy mocnym butowaniu  poniżej 12 czyli bogato 

 gaz mimo że ma 108 oktan  to niestety jest dużo mniej energetyczny    niekożyść jeszcze wpływa 

  optymalna mieszanka dla lpg to arf 15,7  a ecu chce mieć 14,7 

...

 

Dobrze kombinujesz jedynie nie w tą stronę !!!! 15.7 to wiecej od 14.7 do tej samej ilości paliwa a paliwa ma być więcej skoro mniej energetyczny powiedzmy  a skład stchio dla lpg to 14,5 chyba

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2737-afr-objasnienie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tuż po zakupie początkowo spalanie wynosiło w granicach 14-15L w mieście i ~11L (!) na trasie - trasa Białystok - Katowice.

 

Ale chcąc sprawdzić czy wszystko jest ok, podjechałem do gazownika i ten się za głowę złapał.

Następny krok to wizyta u Dina podczas wycieczki nad morze, ale że czasu było niewiele i Dino nie w formie to polecił krótszy wyjazd do Krakowa.

 

Tofu temat ogarnął, jaki tam pod maską był bajzel to głowa mała i efekt jest taki, że stosunkowo zauważalnie zeta jeździ płynniej, ale niestety spalanie poszybowało w górę i teraz jest rzędu 18-22L w mieście i ok. 13,5-15 na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciagle spalanie na poziomie 21L po miescie przy spokojnej a czasami emeryckiej jezdzie. Dodatkowo czuje tak jak by nie do konca przepalony gaz z rury wydechowej a nawet czasami w srodku z nawiewow przy na postoju - no k**wa. Na samym poczatku jak mi spalil te 16/100 nic takiego nie bylo. Wczoraj bylem na regulacji i gazownik mi powiedzial ze albo bedzie lepiej albo zacznie palic 30/100 :| Juz mi rece opadaja a nawet nie potrafie powtorzyc tego co mi powiedzial gazownik. Obawialem sie dzialania instalacji a tymczasem samo dzialanie mechaniczne jest ok a problem jest ze spalanie bo jezeli spala mi w miescie 14-15L beny a gazu pali 21L to h*j a nie oszczednosc dla mnie. Wiec jak tak dalej pojdzie to chyba znowu sie zrarze do gazu.

 

Jaki warsztat w okolicy Kalisz +150km mozecie polecic ktory dobrze wyreguluje to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik d*pa, albo nie potrafi wystroić albo hana leje. Pokaż zdjęcia spod maski. Jedną z opcji jest lejący wtrysk/wtryski (hana niebieska jest dość awaryjna) przez to rozjeżdża mapę benzynową i dużo pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja jest nowa - ma raptem 3 tygodnie - myslisz ze juz mogl by byc uszkodzony wtrysk? Chociaz tak jak napisales mapa paliwowa bezynowa tez sie rozjechala kompletnie podobno. Pozniej zrobie zdjecie z pod maski. A powiem mi jak dojsc do tego czy i ewentualnie ktory wtrysk jest uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wtryski czasami są już zwalone po wyjęciu z pudełka. Lepiej użyć Barracudy o zwiększonym wydatku (130). Skoro instalacja nowa a gazownik nie może sobie poradzić to niech demontuje i oddaje kasę. Do diagnozy trzeba podpiąć się pod obd, sprawdzić jakie są rozjazdy na bankach i wiesz na którym banku coś kuleje. Ale najpierw pojeździć na benzynie z 200km aby mapy benzynowe powróciły do odpowiednich wartości. Sprawdzić korekty, zapamiętać, przełączyć na gaz, przejechać z 20-30km i porównać jak wyglądają aktualne korekty względem tych na benzynie. Zresztą gazownik powinien wiedzieć jak się do tego zabrać.

 

Bo gaz do kuchenek jest ;)

Tak gaz do kuchenek, diesel do traktorów a benzyna do zapalniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wszyscy gaziaże ustawiają zabogato  albo na te 14,7  a trzeba sie starać ustawić na 15,7 przy małych obciążeniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede teraz badac ile spali przy napier... po miescie. A wedlug was to te 16 to powinna byc norma przy cyklu miejskim i normalnej jedzie nie?

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnim strojeniu spalil mi przy mocniejszej jezdzie i wkrecaniu go na obroty po miescie 18.5 gazu wiec widac ze jest poprawa. Teraz mu klepie caly czas pedal w podloge wiec zobaczymy jakie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1l benzyny powinno przypadać 1.2l gazu czyli 20% tak mi powiedział gazownik u którego zakładałem w Peugeocie i dokładnie tak było jeżeli gaz był dobrze ustawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bydle ja miałe zagazowane fx35 i nic sie kompletnie nie różniła jazda na gazie od tej na bezynie in z napędem na 4 palił w trasie od 12-14l gazu a w miescie 15-22l jak chcesz dam tobie namiar na tego co mi gazował w Poznaniu, jak będziesz zainteresowany to podjade z tobą do niego , firma nazywa sie Pitec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Jakub za pomoc - jak sie nic nie zmieni to pewnie skorzystam z Twojej pomocy.

Ostatnio patrzalem na spalanie przy mocnym butowaniu go po miescie i po przejechanych 100 km z wklepanym gazem i bokami na co drugim skrzyzowaniu spalanie wynioslo 30L/100km - sam nie wiem o co tym myslec. Chyba jednak troche za duzo. Teraz jeszcze raz badam spalanie przy normalnej jezdzie. Jak bedzie powyzej 18L to chyba przejade sie do tego poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tuż po zakupie początkowo spalanie wynosiło w granicach 14-15L w mieście i ~11L (!) na trasie - trasa Białystok - Katowice.

 

Ale chcąc sprawdzić czy wszystko jest ok, podjechałem do gazownika i ten się za głowę złapał.

Następny krok to wizyta u Dina podczas wycieczki nad morze, ale że czasu było niewiele i Dino nie w formie to polecił krótszy wyjazd do Krakowa.

 

Tofu temat ogarnął, jaki tam pod maską był bajzel to głowa mała i efekt jest taki, że stosunkowo zauważalnie zeta jeździ płynniej, ale niestety spalanie poszybowało w górę i teraz jest rzędu 18-22L w mieście i ok. 13,5-15 na trasie.

 

 

Spalanie miałeś deczko większe od SR20DE Za co mógł odpowiadać jeden zagięty pod zderzakiem wąż zasilający 3 hanki !!!!!

Oczywiście brak połączenia

 

Warto też pamiętać o tych checkach co wyskakiwały

 

Wymieniłeś ten olej już ?

 

Najważniejsze co warto zawsze sprawdzać SZCZELNOŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

To jest 90 % wysokiego spalania

 

 

Po nocy poluzować sobie węża między reduktorem a wtryskami na filtrach czy innych podręcznych opaskach

 

Pamiętajcie że to Ecu steruje gazem a macie szeroko pasmowca on sobie nie da krzywdy zrobić ,.

 

 

A gazownik nic nie ustawia (jeśli nie robi korekt po sondzie AFR-przy butowaniu) zrobi mapki by się pokryły i tyle auto ma się samo stroić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...