Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] LPG


Gość michalgdb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to prawda u was w nadkolu pod filtrem powietrza prawa strona z pod maski to wężyki są w granicach 1.5 m... i dostęp też patologiczny to samo wyjścia gazowe ,,,

 

 w Kwestii wyjaśnienia  sportowy wielozawór to po prostu wielozawór przystosowany pod rurki 8 mm czyli do autek z większym poborem chwilowym gazu droższy od normalnego o 50 zł

 

spalanie na prawdę przyzwoite .. z tymi wymysłami gazowników i dopłaty to też jakaś patologia co prawda butle klasyczne np 600-200  pasujące do większości aut są po 300 zł

 

a ja do swojego 68cm na 18cm  musiałem wywalić 450 zł  by mieć płaską podłogę w bagażniku  ..

 

Ale warto dopłacić niż mieć podniesione do góry i miejsce po bokach nie użyteczne ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , myślę nad zamontowaniem u siebie instalacji gazowej lecz przed zalożeniem chętnie spotkałbym sie z kims z warszawy kto posiada Z  LPG   i pogadal.

Lub moze macie kogos godnego polecenia kto zna sie i zaklada instalacje w Zetkach. POzdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam sterownik zenith pro obd, butla jakaś 55l, kme twin (podobno gold ma kiepską termikę - zdanie fachowców), rurka jakaś termoplastyczna 8mm, wtrysk magic fx (małe i ukryte). Cena z fakturą 3400, spalanie średnie 14, nawet podczas jazdy przepisowej +10% na jakiejś małej wycieczce ("trasa") spalanie poniżej 12 lpg jest nie do osiągnięcia. Zimą max wyszło 17 ale to był ciagły korek 1-2-3 biegi.

DZiała toto właściwie, chciałem założyć wtrysk ciekły ale nie znalazłem nikogo kto by mi to uczciwie  ogarnął i wiedział przy tym co robi.

Zwrot instalacji nastąpił po około 7000km (fv).

Edytowane przez axxel32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wysłałem zapytanie o zestaw taki jak zasugerował Bydle do Pitec w Poznaniu (z tego co kojarzę Sajmon_LP pisał, że w jego pierwszej Zetce tam mu zakładali).

 

Dostałem taką ofertę:

Do wyboru:

1. STAG 300 ISA2, wtryskiwacze AC W03 - 4100 zł
2. STAG 6 QMAX PLUS, wtryskiwacze AC W03 - prawdopodobnie najlepszy bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 4400 zł.

Do tego w cenie: reduktor KME GOLD GT,
wielozawór Tomasetto AT-02 Extra,
elektrozawór KME GOLD,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV ( wszystkie 13 mm ),
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.

 

Co myślicie o takim zestawieniu? Czy ewentualnie polecacie kogoś innego w okolicach Poznania, ewentualnie z okolic Gorzowa Wielkopolskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styknie bez problemy, Pogadaj z Panem Piotrem czy jest możliwośc nawet za dodatkową opłatę wystrojenia tego przez sondę afr, komponenty dadzą radę, pozostaje kwestia strojenia. Będziesz zadowolony z Piteca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wtryski tylko Hana. Przerabialem już inne i to się po prostu nie sprawdza. Takie moje zdanie.

A no i ja do tego miałem lubryfikator żeby jakoś smarowanie było bo jednak grać jest suchym paliwem. I polecam to rozwiązanie.

I ważne żeby dać dwa niezależne przewody od zbiornika.

A bym zapomniał jeszcze, żeby przypadkiem Ci nie wpakowali wtryskow do środka kolektora bo i takie coś widziałem a to pomniejsza pojemność kolektora i auto sporo straci mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast lubryfikatora nie wystarczy skonfigurować instalacji tak aby podawała trochę benzyny? Słyszałem, że kilka % się podaje i to załatwia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani lubryfikator ani dotrysk benzyny nie jest potrzebny i tak naprawdę nic nie daje. Najważniejszy dobry montaż i odpowiednie strojenie. Z tego co wiem to Pitec nie zawsze zdejmuje kolektory do wiercenia więc warto go o to przycisnąć (nie wierzcie w bajki o super odkurzaczach itp.). Jak również o strojenie na korekty i sondą AFR.

Co do gratów to Hanę niebieską odradzam, padają na potęgę, lepiej Barracudę 130 lub Eko-Power (ale tutaj cena trochę poraża: http://allegro.pl/wtryskiwacz-eko-power-max-60-km-zamiennik-keihin-i6222261664.html ). Reduktory najlepiej 2szt. ACR01 250 lub na styk jeden KME Twin lub 1 Gold GT. Elektronika do wyboru co ogarnia monter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do reduktora sie zgadzam - ja mialem KME i to byly dwa reduktory w jednej obudowie. Ale co do wtryskow to te baracudy to jaki szit totalny...u mnie najmocniejsza Hana latala i lata do tej pory bez problemow. Co do lubryfikacji to co kto lubi, napewno nie zaszkodzi a moze tylko pomoc. Skoro ktos to wymyslil to napewno cos pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa racja, wtryski koniecznie hany dać, nie widziałem. Lubryfikator to mit który został już obalony, zbyt mała ilość idzie olejku by smarowanie było gniazd, zazwyczaj ta kropelka na ileś tam dziesiąt kilometrów rozpływa się po ściankach ssącego i właściwie nic nie trafia tam gdzie powinno. Był o tym obszerny temat na lpg-forum.pl

 

Czysty interes firm produkujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miałem je w e38 i jakoś miesiąc temu po roku walki z nimi wymieniłem na Hane i jest za***iscie. Nigdy już więcej tego gówna nie wsadze do żadnego auta.

A dodam jeszcze że raz je wymieniłem na gwarancji bo je rozjeb...o a tankuje tylko na firmowych stacjach...

Ja jestem zdania że lubryfikator nie zaszkodzić nie zaszkodzi. Jak jest taka opcja to warto ją mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubryfikator może zaszkodzić: http://lpg-forum.pl/kolektor-po-2-latach-na-lubryfikacji-tfu-t52877.html

Co do Barracudy to albo miałeś słaby filtr albo po prostu dużego pecha, mam pod opieką kilka aut co mają 60kkm+ na barracudzie i 0 problemów, sam u siebie w dwóch autach mam te wtryskiwacze i śmigają bez problemów (jedno auto 35kkm, drugie ~15kkm). Niedługo będę zakładał do W140 V6 i do Pandy 1,1 i jak dla mnie te wtryski + filtr Alexa 360/KME włókno szklane = bezproblemowa eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam u siebie instalkę opartą na niebieskich Hanach, KME Gold i sterowniku Zenit Pro OBD i hula to bardzo dobrze, różnice 1-2% między mapami benzyny, nieodczuwalne. Dla potomnych dodam tylko że możliwie największe filtry fazy lotnej trzeba wsadzać bo przy dwóch małych przy agresywnym przyspieszaniu powyżej 160km/h potrafił lekko czkać, po zmianie na duże z wymiennymi wkładami (Valtek typ 97) problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej planuje zagazować swoją nysę ale jak zaczełem wypytać jaki zestaw bedzie założony i dawać swoje rady to kazał mi samemu zamówić, i planuję taki zestaw.

sterownik stag premium 720zł

hana 2001 niebieskie x6 plus 2 szyny montażowe 460zł
reduktor KME gold turbo z zaworem gazowym omb 343zł  ( co daje ten zawór)

 wielozawór tomaseto extra fi 8 230/240  ( co to są te 230/240 bo są różne do wyboru) http://www.phjacus.pl/Toroidalne-c91.html

rurka plastikowa fi 8 

Butla 600x200 jest tania, ale podobno wchodzi 680x180 bez ruszania prawda to?

 

planuje zamówić w firmie ph jacuś powiedzcie mi co brakuje do tego i jakie filtry itp i czy zamawiać w tej czy innej firmie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zima jednak nigdy nie sprzyja moim szrotom...

 

Check zapala się w specyficznych warunkach, jakby niedogrzanych...

 

Odpalam auto PB98 jak osiągnie 30C to włącza się na gaz i teraz okres czasu od 30C do ok 90C na silniku jest męczarnią co dodam mocniej gaz to Check się zapala (miga) i go krztusi, jak daje delikatnie gaz to jedzie ale wciąż Check miga...natomiast jak odłączę gaz pojeżdżę chwilę na PB  (dosłownie 2-3km) i znów wrócę do gazu wszystko ustaje...kontrolki brak a na gazie hula aż milo...

 

Dodam, że szrot "Stał" miesiąc a sytuacja wystąpiła raptem 2x po wielogodzinnym staniu

 

Reduktor do wyje*** czy zmienić temp. startu gazu w górę ?

 

reduktor KME gold - która wersja nie wiem zakładam że ta do 220KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy zrobić korektę od temp. reduktora/gazu. Bez podłączenia do kompa i obserwowania co się dzieje w trakcie rozgrzewania to wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten check sie pewnie zapala z powowdu zbyt ubogiej albo zbyt bogatej mieszanki. Proponuje pierw zczytac blad a pozniej poddac go regulacji. Moze byc tak ze zatankowales jakiegos lipnego gazu i stad te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBDII wykazało takie coś w sytuacji stresu na LPG, po przełączeniu na PB nie ma żadnego błędu. wiec to musi być coś z gazem, za tydzień podłącze się pod komputer stagowski, tylko żeby jeszcze wymusić taką sytuację...

 

 

post-99965-0-93451500-1483288234_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece panie   albo są już stare  albo maja zaduży odstęp  miedzy elektrodami     zmniejsz na  08mm  bo rozumiem że masz fabryczne seryjne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO WŁAŚNIE  a potem ludzie gadają że lpg to dziadostwo  a podstawowe sprawy zaniedbane   i odrazu zmniejsz odstęmp na elektrodch i najlepsze są fabryczne platynowe 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra świeczki wymienione, auto odpalone - LPG wskoczył i jakby OK - też ciężko stwierdzić bo jest skrajnie zimo, wymieniłem jeszcze filterki gazu mimo, iż ich czas wg. papieru nie nadszedł to wyglądały jak... także z bańki, jedynie mnie martwi, że na luzie mam teraz od czasu do czasu falujące obroty na LPG i na PB i teraz się zastanawiam skąd to...

 

Nie wiem możne muszę adaptacje zrobić ?

 

Świece kupiłem jak w załączniku a stare chyba nie wymagają komentarza...

post-99965-0-10888200-1483714673_thumb.jpeg

post-99965-0-66009700-1483714679_thumb.jpeg

Edytowane przez Rolandinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie platynowe ?     z wyglądu świec masz za ubogą mieszanke na przedostatniej świecy z prawej  sprawdz skład mieszanki na lpg 

falują ci obroty   to albo nie szczlność w dolocie bo przeca ściągałeś kolektor    albo przepustnica   daŁeś nowe uszczelki pod kolektor ?

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...