Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Nie chce zapalić,nie odpala,gaśnie


Gość Mapa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie jestem obeznany w forach wiec proszę nie mieszać mnie z błotem jeśli źle stworzyłem temat.

 

Mam Almere 1.6 95r w benzynie i nietypowy problem a mianowicie wróciłem z świąt( nie bylo mnie 4 dni) wsiadam do almery odpalam i po przejechaniu 2 kilometrów auto tak jak by nie miało paliwa i zgasło i już nie odpaliło choć paliwo jest. Na następny dzień poszedłem do auta i odpaliłem bez żadnych problemów, auto chwile pochodziło zrobiłem rundkę po podwórku i znów zgasło i już nie odpaliło.

 

Wiecie może o co chodzi i czy jestem w stanie sam to naprawić??? z kasą krucho a mechanicy niestety trochę sobie liczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym czasie co nie odpala po przekreceniu zapłonu słychać jak pompa paliwa się załącza?

Iskra Jest?

Kontrolka silnika się świeci po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym czasie co nie odpala po przekreceniu zapłonu słychać jak pompa paliwa się załącza?

Iskra Jest?

Kontrolka silnika się świeci po odpaleniu?

 

No właśnie chodzi o to, że pompę słychać, iskra musi być bo odpala za każdym razem jak jest zimna tylko wygląda to tak jak by silnik zaczyna się rozgrzewać i wtedy mu coś nie pasuje i gaśnie, kontrolka jest. 

Nie mam pojęcia o co chodzi, aaa i zauważyłem, że bardzo szybko silnik się nagrzewa tzn pochodzi z 5 min a wskazówka jest już prawie na połowie, wcześniej jeździłem to po 20 km dopiero delikatnie wskazówka się podniosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem. Posiadam Nissana Almerę II z silnikiem 1.5 dCi. Auto jeździło bez problemów. Przyszła zima i też nie było problemów. Nawet w duże mrozy. Pewnego dnia wróciłem z pracy, zaparkowałem auto i zostawiłem na noc. Następnego dnia już nie odpaliło i nie odpala do tej pory. Aku się rozładował od kręcenia. Naładowałem go, podłączyłem i nadal nic. Raz czy dwa udało się odpalić, silnik popracował ze 2 minuty i zgasł. Dodam, że przy odpalaniu ostatnio wydobywał się z wydechu gęsty, niebiesko-siwy dym- tak przez około 30 sekund po odpaleniu, później dymu już nie było i silnik pracował ok. Teraz nie odpala wcale już. Naładowałem aku i próbuję uruchomić silnik, ale nic. Na dworze zrobiło się cieplej i nic to też nie pomogło. Paliwo jest (około 15 litrów). Dodam jeszcze, że zauważyłem, iż "gruszka" pod filtrem paliwa jest miękka- tak jakby nie było paliwa w układzie. Próbowałem pompować, ale nic to nie daje- "gruszka" nie bardzo chce twardnieć. I nadal silnik nie zapala. Za chwilę znów aku się podda. Pomóżcie. Co się mogło stać ? Olej wymieniany, turbo zawsze schładzane po jeździe, auto zadbane odkąd jest u mnie (od maja 2015). Co się mogło stać ? Czytałem, że francuskie jednostki 1.5 dCi miewają swoje problemy, ale mam nadzieję, że to nic jakoś bardzo poważnego i że uda mi się to naprawić, z Waszą pomocą.

Edytowane przez Kuba_Almera_Warszawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się odczytać kod błędu.

Jak się tak nagrzewa to chłodnica jest zimna?

Za chwile jade do domu wiec od razu odczytam mam nadzieje ze to nic poważnego jesli chodzi o chlodnice to nie sprawdzałem. Jak tylko odczytam kod od razu dam znac. Dzieki za zainteresowanie. Pozdrawiam

Jeśli chodzi o chłodnice to jest ona tylko delikatnie ciepła. Nagrałem filmik jak odczytywałem kody błędów, zrobiłem także zdjęcie wskazówki temp. kiedy już nie chciała almerka odpalić.

 

 

http://sendfile.es/pokaz/643010---fjos.html

http://sendfile.es/pokaz/643011---ycqx.html

Sporo poczytałem na forach i w większości za takie objawy odpowiada czujnik halla albo czujnik optoelektroniczny czy coś takiego, nie wiem tylko czy w mojej almerce wgl coś takiego jest i czy jest szansa go naprawić czy trzeba wymienić cały aparat zapłonowy ? macie jakieś pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pojechałem w sobotę w trasę moją almerką i po przejechaniu 150 km nagle w czasie jazdy zgasła, kierownica zrobiła się toporna a hamulec twardy, nic przyjemnego przy prędkości 90 km/h. Nie chciała odpalić. Po 10 próbie odpaliła ale tak jakby na jednej świecy i z falującym obrotomierzem a przy próbie naciśniecia pedału gazu od razu gasła. Zaciągnąłem ją do mechanika który w sumie podał wiele rzeczy które mogą być powodem awarii. Ale pierwsze co zrobił to sprawdził czy paliwo jest dostarczane do silnika bo było podejrzenie że funkcja antynapadu odcieła dostęp paliwa. Odpiął przewód elestyczny i odkręcił korek wlewu paliwa. Włączył zapłon i pokręcił rozrusznikiem ... paliwo leciało z odpiętego przewodu ino szum. Zapiął przewód spowrotem i znowu spróbował odpalić. Odpaliła za dotknięciem. Pojechałem dalej w trase jeszcze 50 km, a potem kilkukrotnie odpalałem bez problemu i przemieszczałem się na małych odcinkach drogi. Dzisiaj wróciłem do domu robiąc 200 km bez problemu. Mechanik powiedział że być może była zapowietrzona i wystarczyło odkręcić korek wlewu ....tym bardziej że czasami jak go odkręcam to zasyczy tak jakby w baku robiło się podciśnienie. W takich warunkach pompa nie ma siły tłoczyć paliwa do silnika bo podciśnienie je wysysa w drugą stronę. Mam nadzieje że to przyczyna była bo w innym przypadku bedzie trudno znalezc problem a jakakolwiek poważniejsza naprawa się najzwyczajniej nie opyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, mam problem z Almerą 1,8 116km. Zdusiłem niechcący cofając auto, zgasło. I już tak zostało. Nie chce zapalić. Bezpieczniki OK, brak błędów, śmierdzi z wydechu paliwem. Kręci i "już ma zagadać" ale nagle przestaje. z gazem i bez. Nie mam LPG. Świece były zalane, wyczyściłem. Pompa działa. Kontrolka Immo gaśnie na zapłonie. Dziękuje za wszelkie rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że umarł przepływomierz, to check nie zawsze sie zaświeci? tzn, PCMscan nie widzi żadnego błędu z checka a dając wykresy pokazuje mi temperatury, napiecia na lambdach przy kręceniu ale nie pokazuje jaki przepływ powietrza i pytanie czy dopiero na odpalonym pokazywać będzie.


Odpalił na pełnym gazie, żeby nie zgasł musiałem trzymać na wyciśnięty do podłogi. Zaczął krztusić sie aż do 1000obr po czym zaczął normalnie pracować. Aktualnie auto dobrze śmiga. Podpięty pod kompa na rozgrzanym silniku, przy obrotach w ok.750, na lambdach wskazuje wartość graniczną ubogiej mieszanki z graniczną stechiometrycznej. Przepływomierz wskazuje na wolnych 3,5g/s. Przy 2500 pokazuje 9,5g/s. Lambda pierwsza była zmieniana parę miesięcy temu na oryginał. Jak te wartości mają się do siebie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WItam

Pomóżcie koledzy. Tino 2006 r. 1,8 benzyna z gazem. Problem się pojawił, że zaświecił check i ESP, po czym na wolnych obrotach zgasł i nie chciał odpalić(po chwili odpalił). ESP po wyłączeniu zapłonu zgasło a check został. Sprawdziłem błędy - okazało się że czujnik położenia wałka rozrządu P0335. Wymieniłem na inny czujnik, skasowałem check, pojeździłem tydzień i ponownie zaświecił check razem z ESP i znowu problemy z odpaleniem.

post-22013-0-13147100-1487758267_thumb.jpg

A czy oprócz czujnika wałka rozrządu jest jeszcze czujnik wału korbowego(gdzie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Matimeusz

Witam. Tomój pierwszy post na tym forum i w sumie samochód nie jest mój tylko mojej dziewczyny no ale jak trzeba to trzeba. Almera N16 1.5 benz/lpg wszystko było w porządku aż tu nagle po 8h auto po prostu nie odpaliło zdiagnozowane: Brak iskry na fajkocewkach (wszystkich) błąd P0505 raczej jedno z drugim nie ma nic wspólnego moim zdanie no ale moge się mylić. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki nawet sam komputer i wszystko gra i teraz pytanie gdzie szukać problemu, co jeszcze sprawdzić, co pominąłem? Szukałem na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi


Problem znaleziony to brak zasilania na cewkach i teraz moje pytanie czy to zasilanie idzie prosto z akumulatora czy z komputera czy z jakiegoś innego układu żebym wiedział gdzie po kolei szukać mam schemat ale średnio się znam na czytaniu takich rzeczy a najlepiej jakiś prosty rysunek. Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość

Edytowane przez Matimeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam problem z moją Almerom benzyna N16 1.5 16V 90KM przed liftem stojąc na skrzyżowaniu auto zgasło miałem problem z odpaleniem po 2-3 minutach auto odpaliło jadąc kilka kilometrów sytuacja się powtórzyła zapaliła się kontrolka silnika i świeci nadal ,auto ma przyspieszenie nie gaśnie na wolnych obrotach pracuje stabilnie, wszystko działa jak należy odpala bez problemów.Obstawiam czujnik wału.Próbowałem zdjagnozować ją na spinacz lecz wszelkie próby nie dają rezultatu złącze diagnostyczne EOBD .Czy czujnik wału i rozrządu to te same czujniki.Miał ktoś podobny przypadek uszkodzenia auta.

Edytowane przez Thunder
Temat połaczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam serdecznie

Ostatnimi czasy pokazał mi check engine. czujnik położenia wału korbowego.

Przed wymiana samochód nie odpalał płynnie lecz to mu się udawało i jakoś działał, lecz gasł podczas jazdy itp. 

Przyszedł dzień wymiany czujnika  i niestety po wymianie czujnika wału korbowego. 

 

-AUTO nie dostaje iskry, świece zmienione, paliwo dostaje, CHECK ENGINGE całkowicie znikł. Natomiast samochód kręci i nie odpala. 

 

Czy ktoś miał podobny już problem, znacie jakiegoś godnego mechanika który poradziłby sobie  z tym w Warszawie.

Mój jeden mechanik już rozkłada ręce i nie ma pojęcia o co chodzi..

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch?

Właśnie to samo zasugerowałem mechanikowi ale on powiedział ze na 99% Nie. 

Czy podzespoły eketryczne jakieś mogły zawieść?

 

Kwestia jest taka ze jeszcze 2 dni temu bardzo ciężko było mu odpalić ale po długim bardzo kręceniu wkońcu odpalał. 

A teraz całkowicie KAPUT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

   Mam taki problem z Almerą 1,8 + Lpg. Auto po przejechaniu 5 czy 40km bez reguły gaśnie i nie chce zapalić.

Usterka wystąpiła po raz pierwszy po przejechaniu jakiś 40km i kolejnym odpaleniu na ciepłym silniku ujechało 300m i nie chciało zapalić.

Przestało całą noc odpaliło po kolejnym nagrzaniu silnika ponownie zgasło.

  Został zrobiony rozrząd wymienione obydwa czujniki położenia wałka rozrządu usterka dalej występuje.

Może ktoś miał podobny problem  i mógłby się podzielić swoją wiedzą.

  Bądź co bądź podpowiedzieć co powinienem sprawdzić bądź wymienić.

 

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz stanie się to co u mnei , przestanie całkowicie odpalać. Auto jest w drugim warsztacie i trzymam kciuki aby zrobili. 

 

Kupiłem ten smaochód dla dziewczyny, patrząc na niego myślałem ze silnik jak w kosiarce i naprawy są błache a tu taki ambaras.

 

Sam posiadam Audi a4 b6 z 2004 roku 7 lat i ngdy nie było takiej ustertki aby warsztat się głowił co może być przyczyną, jakis dramat poprostu :o 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 dni temu miałem podobny problem, chciałem odpalić (garażowany pod chmurką) - kręci, nie odpala. Postał niecałe 2 dni, pogoda się poprawiła, bardziej słonecznie - podchodzę i niespodzianka.... odpalił bez problemu. Dodam że we wrześniu wymieniono mi czujniki położenia wału korbowego, pompkę paliwa (jak widzę nie pomogło bo silnik zachowuje się tak samo jak sprzed wymiany..... Moim zdaniem dużo zależy od wilgotności. Dodam że posiadam wersję 1,5 90 KM 66kW 2003 rok prod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie moja Almera 1.5 2001 kręci ale nie odpala Komputer pokazuje dwa błędy-

P1614 Chain of IMMU-KEY

P1610 lock mode

Wszystkie od immobilisera

Jak mogę to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, proszę o pomoc - alma n16 nie chce odpalić a mechanicy nie chcą słyszeć o takim aucie jak Almera. Opiszę co nastąpiło

Rok temu (jakoś jesienią 2017r) padł mi czujnik wału korbowego(oczywiście musiałem sam sobie sczytać błąd który mi wyskoczył i wymienić czujnik bo mechanicy powiedzieli, że nie mają czasu i nie bardzo się znają na takich samochodach ) 

Pojeździłem sobie trochę, aż do listopada 2018 kiedy to wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, odpala i wszystko zaczęło się trząść. wystraszyłem się, zgasiłem silnik i już nie mogłem go odpalić. Komputer nie pokazuje błędów. Zanim wystąpiła awaria przy jeździe  i wrzuceniu na luz obroty falowały i spadały prawie do 0 tak jakby się dławił, podczas stania na światłach musiałem pulsacyjnie dodawać gazu żeby nie zgasł(na zimnym obroty trzymał w okolicy 1200rpm bo ssanie). Do tej pory świece sprawdziłem - dają iskrę, wyczyściłem przepustnicę - reaguje na pedał gazu, przy odłączonej przepływce też nie odpala, pompkę paliwa słychać jak pracuje, po kilkukrotnym kręceniu czuć zapach benzyny, rozrusznik oczywiście kręci, odkręciłem pokrywę zaworów i sprawdziłem napinacz łańcucha - wyjechał na 17mm, czy od wyciągniętego łańcucha może nie odpalać? Wszyscy mi mówią, że powinien odpalić. W okolicy mechanicy nie są zainteresowani moim autem bo naprawiają tylko wieśwageno podobne a jestem sam z problemem już 4 miesiąc. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną proszę o radę, będę naprawdę bardzo wdzięczny. Almera n16 qg15de, 72kW, 98km, 2003r, 190000km

Edytowane przez Thunder
Połączony z istniejącym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że luźny łańcuch może spowodować takie ekscesy. Czy to łańcuch? Nie wiem, ale duże prawdopodobieństwo, że albo napinacz, albo łańcuch i wariator oszalał.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak dużym wysunięciu napinacza mógł przeskoczyć łańcuch rozrządu, stąd brak możliwości uruchomienia silnika (i oby tylko na tym się skończyło). Książkowe max. wysunięcie napinacza - 11mm, problemy z uruchomieniem - 15mm, a u Ciebie 17mm = sprawdzenie i wymiana rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...