Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Sprawdzanie błędów ABS


bartekzuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Poczytałem kilka tematów odnośnie ABS i nie do końca wiem jak przeprowadzić autodiagnostykę abs. Po odpaleniu silnika i powolnej jeździe i naciśnięciu pedału hamulca słychać jak abs pracuje. Do wczoraj było tylko. Wczoraj zaczęła mi się zapalać kontrolka abs. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka przestaje świecić. Robiłem autodiagnostykę już kiedyś ale to była diagnostyka nie ABSu tylko taka ogólna elektroniki. Jakie piny trzeba połączyć aby odczytać kod błędu. Moja primera to wp11 2.0 131 koników 98 rok.

 

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  1. Odpalasz auto i jedziesz z prędkością min. 50 km/h przez co najmniej minutę.
     
  2. Zatrzymujesz się, wyłączasz zapłon.
     
  3. Łączysz prawy górny pin gniazda OBD z masą - np. przykręcasz do śruby fotela.
     
  4. Po 3 sekundach kontrolka ABS zaczyna migać - długi błysk to dziesiątki, krótki to jedności (np. jeden długi i 2 krótkie to kod 12 - rozpoczęcie diagnozy).
     
  5. Komputer ma w pamięci maksymalnie 3 błędy, po ich wyświetleniu, zaczyna od początku.
     
  6. Kasowanie błędu: odłączasz pin od masy i w ciągu 12,5 sekundy podłączasz go ponownie 3 razy, każde podłączenie musi trwać dłużej niż 1 sekundę.
     
  7. Po wykasowaniu błędu pojeździj trochę, jeśli kontrolka zapali się znowu, odczytaj błąd - w ten sposób potwierdzisz że za każdym razem wyskakuje ten sam.

Najczęstsze błędy to 21 i 25, względnie 22 i 26. Oznaczają one uszkodzenie czujnika ABS w jednym z przednich kół, ale z reguły pomaga wymiana samego przewodu, co możesz zrobić sam praktycznie bez kosztów.

 

kodyabs.jpg

Edytowane przez nrb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  1. Odpalasz auto i jedziesz z prędkością min. 50 km/h przez co najmniej minutę.
     
  2. Zatrzymujesz się, wyłączasz zapłon.
     
  3. Łączysz prawy górny pin gniazda OBD z masą - np. przykręcasz do śruby fotela.
     
  4. Po 3 sekundach kontrolka ABS zaczyna migać - długi błysk to dziesiątki, krótki to jedności (np. jeden długi i 2 krótkie to kod 12 - rozpoczęcie diagnozy).
     
  5. Komputer ma w pamięci maksymalnie 3 błędy, po ich wyświetleniu, zaczyna od początku.
     
  6. Kasowanie błędu: odłączasz pin od masy i w ciągu 12,5 sekundy podłączasz go ponownie 3 razy, każde podłączenie musi trwać dłużej niż 1 sekundę.
     
  7. Po wykasowaniu błędu pojeździj trochę, jeśli kontrolka zapali się znowu, odczytaj błąd - w ten sposób potwierdzisz że za każdym razem wyskakuje ten sam.

Najczęstsze błędy to 21 i 25, względnie 22 i 26. Oznaczają one uszkodzenie czujnika ABS w jednym z przednich kół, ale z reguły pomaga wymiana samego przewodu, co możesz zrobić sam praktycznie bez kosztów.

 

kodyabs.jpg

A czy w OBD II będzie tak samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również chciałbym dopytać czy jest możliwość "wymrugania" błędów Abs przez gniazdo OBDII. Primera P11.144 2.0 B, 2000r.

 

Oczywiście że jest możliwość. Wszystko jest dokładnie opisane w instrukcji serwisowej a także gdzieś na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście że jest możliwość. Wszystko jest dokładnie opisane w instrukcji serwisowej a także gdzieś na forum.

Może mógłbyś podrzucić link? Szukam, ale dotyczących kodów ABS przez OBDII znaleźć nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mógłbyś podrzucić link? Szukam, ale dotyczących kodów ABS przez OBDII znaleźć nie mogę.

 

Jeżeli masz serwisówkę to jest to w sekcji BR na stronie 67. Tam jest opisane że trzeba uziemić 8 pin z gniazda diagnostycznego. Jak nie znajdziesz to podeślę plik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety serwisówki nie posiadam. Także jakbyś miał możliwość podesłania linku, byłbym bardzo wdzięczny.

 

Poszukaj czy tu gdzieś nie ma:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61253-primera-instrukcje/page__hl__instrukcje__st__20

 

Ewentualnie tutaj on-line: http://www.sergey89.ru/files/Nissan/P10%20&%20P11/FSM/fwd.pdf

 

A jak coś to poniżej masz samą sekcję hamulców:

br.pdf

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj czy tu gdzieś nie ma:

http://forum.nissank...trukcje__st__20

 

Ewentualnie tutaj on-line: http://www.sergey89....P11/FSM/fwd.pdf

 

A jak coś to poniżej masz samą sekcję hamulców:

Wielkie Dzięki za instrukcję. Mam tylko jeszcze jedno szybkie pytanie. Czy zatem autodiagnostyka ABS wygląda identycznie w przypadku benzynowych silników w P11 i P11.144?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to wyraziłem się dość nieprecyzyjnie - instrukcja którą podałem dotyczy właśnie OBD II, czyli gniazda trapezowego na 16 pinów. Wiem że starsze samochody mają gniazda OBD I 14-pinowe, tylko nie wiem czy występowały one w nissanach.

 

W każdym razie, jeśli masz gniazdo 16 pin to robisz jak powyżej, a jeśli nie... to nie wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to wyraziłem się dość nieprecyzyjnie - instrukcja którą podałem dotyczy właśnie OBD II, czyli gniazda trapezowego na 16 pinów. Wiem że starsze samochody mają gniazda OBD I 14-pinowe, tylko nie wiem czy występowały one w nissanach.

 

W każdym razie, jeśli masz gniazdo 16 pin to robisz jak powyżej, a jeśli nie... to nie wiem :-)

Właśnie mniej więcej to samo wyczytałem w podanej instrukcji. Już wszystko wiem. Jeszcze raz Dzięki Bardzo Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie zrobiłem auto diagnostykę abs i wcale nie musiałem jechać z prędkością 50 km/h przez 1 min. tylko po prostu wsiadłem do auta zrobiłem zworkę do masy (pin nr 9 czyli prawy górny w węższej stronie gniazda) włączyłem zapłon i wymrugało 12 i 21 czyli wiadomo trzeba wymienić przewód.

Oczywiście wcześniej zapalała się lampka abs kilka razy. Szczególnie rano.

Mam nadzieję że to pomoże bo czujniki drogie a zima już tuż...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarłem do śruby fi 10 którą jest mocowana dźwignia otwierania maski, bo była blisko ale sprawdziłem miernikiem przejście z gniazdem stacyjki i z zawiasami drzwi.

Na pewno zwierałeś dobry pin ?

Bo mi za pierwszym razem nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, z kolei, mam kłopot z wejściem w tryb diagnostyki ABSu w P10 1995r - interfejs ODB I (2x7pinów).

Robię raczej wszystko zgodnie z manualem jak i opisami z forum (4-ty pin w dolnym rzędzie do masy) ale coś "nie miga" kodami błędów, a chyba powinno....

 

Czy możliwe jest, że sterownik nie pamięta (lub nie wykrywa) żadnego błędu i dlatego nie wchodzi w tryb diagnostyczny ? Chyba powinien chociaż startową "12" wymigać ?

U mnie, po przekręceniu kluczyka na "ON" cały czas ABS świeci światłem ciągłym, które gaśnie po wystartowaniu silnika.

Niestety po ruszeniu pojawia się po pewnym czasie (na ogól kilkaset metrów wystarczy) lampka ABS.

 

Może ktoś podpowie jak to zdiagnozować ? Bo nie bardzo wiem od czego zacząć nie mogąć uzyskać nawet kodu błedu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

 

dlc1ro2.jpg

 

wynika z tego że 8 pin z OBD II odpowiada pinowi G w OBD I. A Ty łączyłeś M do masy. Ale to tylko moja interpretacja, nie potwierdzona praktyką - żeby nie było jak się coś zepsuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie, jak wspominałem, jest "płaskie" (z jednej strony zaokrąglone) złącze diagnostyczne, 14-o pinowe (2x7), czyli OBD I ? Załączam odpowiedni obrazek.

 

Ma ktoś doświadczenie z trybem diagnostycznym ABSu na takim złączu (który pin zewrzeć do masy żeby wejść w diagnostykę ABSu) ? Zwarcie 4-tego pin , czyli "L" nie pomaga...

 

 

No i ciąg dalszy opisu moich problemów w temacie ABSu w P10 .... a sądzę, że są co najmniej dwa...

 

1) Brak możliwości wejścia w tryb diagnostyczny sterownika ABSu

 

Czytałem jak to zrobić (bez interfejsu diagnostyczengo Consult) - zwarcie 4-tego pinu w złączu diagnostycznym do masy, kluczyk na 'ON', etc. ... i nic żadnej reakcji - lampka ABS sobie świeci światłem ciągłym, pewnym siebie i niezachwianym ;)

 

Wygląda na to, że brak przejścia między 4-pinem złącza diagnostycznego, a jakimkolwiek konektorem z wtyku (taki 2-u rzędowy 18+17=35 pinów) na sterowniku ABS...?

Wg manuala powinien być podłączony do pinu nr 30 - tyle, że pin o tym numerze jest nie obsadzony metalową wsuwką (konektorkiem) na wtyku wchodzącyn na sterowniku ABSu...?

 

I tu prośba nr 1:

Czy ktoś może mi podejrzeć w swojej Primce, z którym pinem we wtyczce 35-pinowej (tej wchodzącej na sterownik ABSu) jest w rzeczywistości podłączony 4-ty pin w złączu diagnostycznym Consult ? Wg manuala kolor przewodu w wiązce to Y/B (pin4 Data Link Connector - pin30 ABS Control Unit)

(oczywiście najlepiej, żeby to sprawdzenie mógł zrobić ktoś w P10)

 

2) Brak możliwosci namierzenia czujnika prawy-przód na wejściu sterownika ABS

 

Ponieważ nie mogłem sobie "wymrugać" kodu błedu (patrz pkt. wyżej), zacząłem od najprostszej i najczęstrzej możliwej usterki - czyli uszkodzenia czujników lub kabli połączeniowych czujników ABS.

 

Same czujniki wydają się ok. (rezystancja 1000 ohm każdy - mierzone na konektorach wtyczek pośrednich tj. 2-a w komorze silnika, 2-a przy rewizji zbiornika paliwa).

Natomiast odnalazłem tylko 3-y poprawne "parki" przewodów na wtyku 35-pinowym na wejściu na sterownik ABS - wygląda tak jakby brakowało mi czujnika Prawy-Przód (PP)...

...może uszkodzony kabel miedzy sterownikiem i złączką (cz.PP) w komorze silnika ?

(próbowałem 'zwierki' na wtyczce w komorze silnika, ale też nie udało się jej "wyłapać" na konektorze 35-pinowym przy sterowniku ABS

 

I tu prośba nr 2:

Czy ktoś może mi podejrzeć w swojej Primce z którymi pinami we wtyczce 35pinowej (tej wchodzącej na sterownik ABSu) jest w rzeczywistości podłączony czujnik Prawy-Przód ABSu ? Wg manual powinna to być parka pinów 21-23 lub 21-22 ???

(oczywiście najlepiej, żeby to sprawdzenie mógł zrobić ktoś w P10)

 

 

Trochę jest tych 'znaków zapytania', także byłbym wdzięczny gdyby ktoś poświęcił trochę swojego cennego czasu i trochę 'naprostował' moje dotychczasowe poczynania i watpliwości .... bo się zaczynam już trochę gmatwać wtych usterkach....

post-26259-0-21248200-1350294482_thumb.jpg

post-26259-0-98991600-1352114273_thumb.jpg

Edytowane przez bosk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie gniazdo w swojej p11, wcześniej kotś podał jak sprawdzić te kody błedów do ABS i mi nie działało, okazało się że podane jest do OBDII a mam zwykłe OBD, w tym trzeba połączyć czwarty pin patrząc od prawej-góra, czyli ten co zaznaczyłeś. Podpinasz kabelek do tego pina, drugi do masy gdzieś, przekręcasz kluczyk do pozycji zapłonu i po chwili mryga. Jak rozłączysz masę to gaśnie(w moim przypadku przestało mrygać, świeciło cały czas). Ja to robiłem zwykłym czujnikiem do prądu(taki długopisik z kabelkiem zakończony krokodylkiem) i podpinałem uchwytu od zamka drzwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś niskie te rezystancje. Układ może je traktować jako przerwę w obwodzie.

Wg serwisówki czujniki mają mieć 1,44-1,76 kOhm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  1. Odpalasz auto i jedziesz z prędkością min. 50 km/h przez co najmniej minutę.
     
  2. Zatrzymujesz się, wyłączasz zapłon.
     
  3. Łączysz prawy górny pin gniazda OBD z masą - np. przykręcasz do śruby fotela.
     
  4. Po 3 sekundach kontrolka ABS zaczyna migać - długi błysk to dziesiątki, krótki to jedności (np. jeden długi i 2 krótkie to kod 12 - rozpoczęcie diagnozy).
     
  5. Komputer ma w pamięci maksymalnie 3 błędy, po ich wyświetleniu, zaczyna od początku.
     
  6. Kasowanie błędu: odłączasz pin od masy i w ciągu 12,5 sekundy podłączasz go ponownie 3 razy, każde podłączenie musi trwać dłużej niż 1 sekundę.
     
  7. Po wykasowaniu błędu pojeździj trochę, jeśli kontrolka zapali się znowu, odczytaj błąd - w ten sposób potwierdzisz że za każdym razem wyskakuje ten sam.

Najczęstsze błędy to 21 i 25, względnie 22 i 26. Oznaczają one uszkodzenie czujnika ABS w jednym z przednich kół, ale z reguły pomaga wymiana samego przewodu, co możesz zrobić sam praktycznie bez kosztów.

 

kodyabs.jpg

Robiłem tą diagnostyke z tym że nie podłączałem pinu gornego rpawego, a pinj nr 4 z masa, wyskakiwał bład 35, a nastepnie gdy rozpielem wtyczke tylnego czujnika doszedl blad 25... dodam że kontrolka abs swieci non stop podczas jazdy... bez migania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lucek158 i The_Vego za odzew ale naprawdę "przerobiłem" wszelkie kombinacje ze zwierką na 4-pinie złącza diagnostycznego do masy (z przejażdżką wstępną i bez) i d..a zbita.... nic z tego , mój sterownik ABS nie wchodzi w tryb diagnostyczny i basta - dlatego mam właśnie kłopot...

 

Jak już pisałem (w przydługim poście na początku bieżącej strony), problemem podstawowym jest brak połączenia 4-tego pinu na złączu diagnostycznym (Nissan Consult) z jakąkolwiek wsówką na złączu (35-cio pinowym) wchodzącycm na wejście sterownika ABS. A skoro nie ma takiego połącznia elektrycznego to jakim cudem sterownik miałby wejść w tryb diagnostyczny... ?

(niezależnie czy robić to "łopatologicznie" na zwierkę do masy, czy też podłączając profesjonalny nissanowski interfejs diagnostyczny - w obu przypadkach nic z tego !)

 

I dlatego prosiłem o ewentualne sprawdzenie przez kogokolwiek w jego prywatnej Nysce, z którym numerem 'wsówki' na wtyku na wejściu sterownika, połączony jest fizycznie 4-ty pin gniazda diagnostycznego...

(wg serwisówki powinien być to nr 30-sty, ale w moim wtyku wchodzącym na sterownik ABS brak obsadzenia miedzią tegoż numeru - być może mam dziwną wersję sterownika BOSCHa, albo ktoś "zapomniał" podłączyć we wiązce odpowiedni przewodzik, albo mam złą serwisówkę i wymuszenie trybu diagnostycznego jest nie na 30-tym.... )

 

Swoją drogą - może ktoś dysponuje serwisówką "mojego" sterownika ABS ? :

 

 

ABS Control unit Nissan 47850-71J00 Bosch 0-265-100-050 Primera P10

CONTROLLER ANTI LOCK BRAKE, ABS UNIT, Module anti skid

BOSCH 0265100050

NISSAN 4785071J00

Vehicle Applicability:

1990-1996

NISSAN Primera (P10E)

 

Reference numbers:

0265100050, 0265-100-050, 0-265-100-050, 0 265 100 050

4785071J00, 47850-71J00, 47850 71J00

4785071J01, 47850-71J01, 47850 71J01

Edytowane przez bosk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...