Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Sprawdzanie błędów ABS


bartekzuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bosk przetrzepałem gruntownie wszystkie serwisówki od 10 i rzuciła mi się w oczy jedna rzecz. Otóż w serwisówce z roku 96 pin numer 30 to szósty od lewej na dole:

 

post-51470-0-00454700-1352289276_thumb.jpg

 

natomiast w serwisówce z 1995 roku jest szósty od lewej... na górze :-)

 

post-51470-0-34153300-1352289976_thumb.jpg

 

choć może w jednej jest narysowana wtyczka, w drugiej gniazdo. W obu gniazdo diagnostyczne to 4 (L) czyli to które łączysz.

 

post-51470-0-84655500-1352289285_thumb.jpg post-51470-0-00231500-1352289984_thumb.jpg

 

Ciekawą sprawą natomiast jest serwisówka z 1993. To raczej Ciebie nie dotyczy ale sprawdź, kto wie... w instrukcji z 1993 nie ma w ogóle słowa o gnieździe diagnostycznym więc zakładam że go nie ma. Tam sposób sprawdzenia jest oryginalny: gdy zapala się podczas jazdy lampka ABS w zegarach, zaczyna migać dioda umieszczona na centralce ABS. Zobacz czy przypadkiem nie ma jej tam.

 

post-51470-0-61770800-1352290002_thumb.jpg post-51470-0-26542900-1352290010_thumb.jpg

 

Jeśli zaś chodzi o drugi problem - brak styków od czujnika PP - to instrukcje z 1995 i 1996 podają że są to styki 21 i 23.

 

post-51470-0-11110000-1352289993_thumb.jpg

 

Natomiast instrukcja z 1993 podaje styki 11 i 21.

 

post-51470-0-73082600-1352290016_thumb.jpg post-51470-0-94948000-1352290022_thumb.jpg

 

Dla zainteresowanych link do wszystkich serwisówek od P10:

http://www.nicoclub.com/FSM/G20/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie nrb za zainteresowanie tematem i dogłębne "przeoranie" serwisówek ...

Świetna robota i trochę posunęła sprawy naprzód...

 

Otóż okazało się że mój układ ABS najlepiej opisuje serwisówka z 93r !!! (mimo, że mam ewidentnie Primerę z 95r) - któżby się spodziewał... T.zn. wnioskuje to po 2-ch rzeczach:

1. Brak połączenia elektrycznego między łączem diagnostycznym, a sterownikiem ABS (owszem da się przez nie diagnozować silnik - bo to robiłem, ale nie układ ABSu)

2. Obsadzenie pinów na złączu wchodzącym na sterownik ewidentnie odpowiada serwisówce z 93r (piny "puste" i "pełne" na złączu, plus rozstaw poszczególnych par kabli od czujników ABS na złączu - w szczególności czujnik PP piny 21-11, którego to tej pory nie mogłem "namierzyć" korzystając z serwisówki na 95r)

 

W euforii zabrałem się za szukanie "błyskającego" LEDa ... na obudowie sterownika i ... d..a zbita, czegoś takiego brak (nawet dziury w chasis brak)

 

Także - już, już byłem "przy nadziei", ale znów rozczarowanie... o co tutaj 'kaman'... :?

(w załączniku obrazek identyczny z moim sterownikiem)

post-26259-0-33117800-1352479411_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh wygląda na to że Twój samochód jest bardziej magiczny niż można by się było spodziewać... dalej już chyba nie pomogę, jedyne co mogłem zrobić to podzielić się swoim doświadczeniem i przekopaniem instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jedyne co mi pozostało, to "prewencyjna" wymiana obu kabli łączących przednie czujniki (przy kołach), do wtyczek pośrednich (w komorze silnika).

Bo ponoć (wg paru tematów z forum) często pękają i obłamują się ... ?

Jak nie to, bye, bye ABS ... :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko coś powiedzieć, ale raczej brak przewodu... może ktoś go usuną bo chyba (słabo widać na zdj. 1) jest spalony opornik ?

A w konektorze nie ma śladów wyciętego przewodu ?

Leda raczej nie będzie, on się komunikuje z ecu i błyska lampką abs-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z ABSem, Primera P11 2.0TD 98r. co prawda kontrolka sie nie pali w trakcie jazdy ale system nie działa, po zwarciu 4 pinu z masą w OBD I jak podaje manual nic sie nie dzieje, kontrolka normalnie sie zapala po przekręceniu kluczyka, lecz po 3 sekundach nie zaczyna mrygać. Może ktoś spotkał sie z takim problemem, proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie wszyscy, odświeżę trochę temat.

Mam bardzo podobny problem co bosk w P10 ale w 1,6 GA16DE.

Po podłączeniu komputera mogę podłączyć się do silnika ale nie ma możliwości do abs-u.

Problemem u mnie nie jest świecąca kontrolka non stop, zapala się tylko podczas naprawdę mocnego hamowania i potem już się pali.

Abs załącza się za to nawet przy bardzo słabym hamowaniu i irytuje dźwięk załączającej się non stop pompy przy każdym hamowaniu.

Zapoznałem się z waszymi problemami z abs w P10 ale nie znalazłem podobnego do mojego.

Czy jest sens zabawy samodiagnostyką jeśli serwisowy komputer nie jest w stanie pomóc a doświadczenia bosk'a mówią same za siebie...

(bosk ciekawe czy to ogarnąłeś i jak...czy się poddałeś)

Możecie poradzić co mogę zrobić prócz spradzenia czujników i kabli miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie,

u mnie nie wywala błędu ABS,

a mam wrażenie że podczas stopniowego hamowania powiedzmy z 50km/h czuć na wysykości 2/3 hamulca zgrzyt charakterystyczny do dzwięku ABS.

Czyżby koniec czujnika ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Rozwiązał już może ktoś dlaczego "Abs załącza się za to nawet przy bardzo słabym hamowaniu i irytuje dźwięk załączającej się non stop pompy przy każdym hamowaniu"

Rezystanca wszystkich (4) czujników to 1000 omów.

Sterownik absu wymieniony.

Pompa abs wymieniona.

I dalej to samo podzas dojeźdzania do skrzyżowania przy niskiej prędkość 5, 10 km/h załącza się pompa abs i zapala si kontrola na desce od abs-u

Odpalam silnik kontrolka abs- u gaśnie ruszam w drogę jest ok, zacznę hamować prędkość 5,10 km/h pompa terkocze załącza sie kontrolka abs-u.

Wymieniłem już wszystko i dalej to samo!!! POMOCY!!

Nissan Primera P10 sedan 1995r. silnk 1,6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, a czy przy pękniętym pierścieniu powinnien wywalać jaki kolwiek błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Panowie, a czy przy pękniętym pierścieniu powinnien wywalać jaki kolwiek błąd?

Nie. Miałem w 2 kołach pęknięty. Błędów nie będzie pokazywać.

Jedyny objaw to włączający sie ABS podczas nawet lekkiego hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

czyli u mnie będzie podobnie, wymieniłeś przeguby czy same pierścienie?


Więc tak, u mnie była walnięta koronka na przegubie, usterka naprawiona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czyli u mnie będzie podobnie, wymieniłeś przeguby czy same pierścienie?

Więc tak, u mnie była walnięta koronka na przegubie, usterka naprawiona

 

A czy u Ciebie abs włączał się gdy np. wjechałeś którymś kołem w jakąś dziurę czy tylko przy hamowaniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...