nrb Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 bosk przetrzepałem gruntownie wszystkie serwisówki od 10 i rzuciła mi się w oczy jedna rzecz. Otóż w serwisówce z roku 96 pin numer 30 to szósty od lewej na dole: natomiast w serwisówce z 1995 roku jest szósty od lewej... na górze :-) choć może w jednej jest narysowana wtyczka, w drugiej gniazdo. W obu gniazdo diagnostyczne to 4 (L) czyli to które łączysz. Ciekawą sprawą natomiast jest serwisówka z 1993. To raczej Ciebie nie dotyczy ale sprawdź, kto wie... w instrukcji z 1993 nie ma w ogóle słowa o gnieździe diagnostycznym więc zakładam że go nie ma. Tam sposób sprawdzenia jest oryginalny: gdy zapala się podczas jazdy lampka ABS w zegarach, zaczyna migać dioda umieszczona na centralce ABS. Zobacz czy przypadkiem nie ma jej tam. Jeśli zaś chodzi o drugi problem - brak styków od czujnika PP - to instrukcje z 1995 i 1996 podają że są to styki 21 i 23. Natomiast instrukcja z 1993 podaje styki 11 i 21. Dla zainteresowanych link do wszystkich serwisówek od P10: http://www.nicoclub.com/FSM/G20/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosk Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Dzięki wielkie nrb za zainteresowanie tematem i dogłębne "przeoranie" serwisówek ... Świetna robota i trochę posunęła sprawy naprzód... Otóż okazało się że mój układ ABS najlepiej opisuje serwisówka z 93r !!! (mimo, że mam ewidentnie Primerę z 95r) - któżby się spodziewał... T.zn. wnioskuje to po 2-ch rzeczach: 1. Brak połączenia elektrycznego między łączem diagnostycznym, a sterownikiem ABS (owszem da się przez nie diagnozować silnik - bo to robiłem, ale nie układ ABSu) 2. Obsadzenie pinów na złączu wchodzącym na sterownik ewidentnie odpowiada serwisówce z 93r (piny "puste" i "pełne" na złączu, plus rozstaw poszczególnych par kabli od czujników ABS na złączu - w szczególności czujnik PP piny 21-11, którego to tej pory nie mogłem "namierzyć" korzystając z serwisówki na 95r) W euforii zabrałem się za szukanie "błyskającego" LEDa ... na obudowie sterownika i ... d..a zbita, czegoś takiego brak (nawet dziury w chasis brak) Także - już, już byłem "przy nadziei", ale znów rozczarowanie... o co tutaj 'kaman'... :? (w załączniku obrazek identyczny z moim sterownikiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Heh wygląda na to że Twój samochód jest bardziej magiczny niż można by się było spodziewać... dalej już chyba nie pomogę, jedyne co mogłem zrobić to podzielić się swoim doświadczeniem i przekopaniem instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosk Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Chyba jedyne co mi pozostało, to "prewencyjna" wymiana obu kabli łączących przednie czujniki (przy kołach), do wtyczek pośrednich (w komorze silnika). Bo ponoć (wg paru tematów z forum) często pękają i obłamują się ... ? Jak nie to, bye, bye ABS ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Rozbierałeś ten moduł ? Może masz zdjęcie ? Jak masz to wrzuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bosk Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 OK dawid1, rozbebszyłem gada... Masz jakieś pomysły ? Może lokalizacja słynnego "migającego" LEDa ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Ciężko coś powiedzieć, ale raczej brak przewodu... może ktoś go usuną bo chyba (słabo widać na zdj. 1) jest spalony opornik ? A w konektorze nie ma śladów wyciętego przewodu ? Leda raczej nie będzie, on się komunikuje z ecu i błyska lampką abs-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pys123 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam, mam problem z ABSem, Primera P11 2.0TD 98r. co prawda kontrolka sie nie pali w trakcie jazdy ale system nie działa, po zwarciu 4 pinu z masą w OBD I jak podaje manual nic sie nie dzieje, kontrolka normalnie sie zapala po przekręceniu kluczyka, lecz po 3 sekundach nie zaczyna mrygać. Może ktoś spotkał sie z takim problemem, proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kofik Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witajcie wszyscy, odświeżę trochę temat. Mam bardzo podobny problem co bosk w P10 ale w 1,6 GA16DE. Po podłączeniu komputera mogę podłączyć się do silnika ale nie ma możliwości do abs-u. Problemem u mnie nie jest świecąca kontrolka non stop, zapala się tylko podczas naprawdę mocnego hamowania i potem już się pali. Abs załącza się za to nawet przy bardzo słabym hamowaniu i irytuje dźwięk załączającej się non stop pompy przy każdym hamowaniu. Zapoznałem się z waszymi problemami z abs w P10 ale nie znalazłem podobnego do mojego. Czy jest sens zabawy samodiagnostyką jeśli serwisowy komputer nie jest w stanie pomóc a doświadczenia bosk'a mówią same za siebie... (bosk ciekawe czy to ogarnąłeś i jak...czy się poddałeś) Możecie poradzić co mogę zrobić prócz spradzenia czujników i kabli miernikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Panowie, u mnie nie wywala błędu ABS, a mam wrażenie że podczas stopniowego hamowania powiedzmy z 50km/h czuć na wysykości 2/3 hamulca zgrzyt charakterystyczny do dzwięku ABS. Czyżby koniec czujnika ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janko Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam. Rozwiązał już może ktoś dlaczego "Abs załącza się za to nawet przy bardzo słabym hamowaniu i irytuje dźwięk załączającej się non stop pompy przy każdym hamowaniu" Rezystanca wszystkich (4) czujników to 1000 omów. Sterownik absu wymieniony. Pompa abs wymieniona. I dalej to samo podzas dojeźdzania do skrzyżowania przy niskiej prędkość 5, 10 km/h załącza się pompa abs i zapala si kontrola na desce od abs-u Odpalam silnik kontrolka abs- u gaśnie ruszam w drogę jest ok, zacznę hamować prędkość 5,10 km/h pompa terkocze załącza sie kontrolka abs-u. Wymieniłem już wszystko i dalej to samo!!! POMOCY!! Nissan Primera P10 sedan 1995r. silnk 1,6 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 nie wymieniłeś przewodów od czujników, a objawy wskazują właśnie na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Panowie, a czy przy pękniętym pierścieniu powinnien wywalać jaki kolwiek błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Panowie, a czy przy pękniętym pierścieniu powinnien wywalać jaki kolwiek błąd? Nie. Miałem w 2 kołach pęknięty. Błędów nie będzie pokazywać. Jedyny objaw to włączający sie ABS podczas nawet lekkiego hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 czyli u mnie będzie podobnie, wymieniłeś przeguby czy same pierścienie? Więc tak, u mnie była walnięta koronka na przegubie, usterka naprawiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 czyli u mnie będzie podobnie, wymieniłeś przeguby czy same pierścienie? Więc tak, u mnie była walnięta koronka na przegubie, usterka naprawiona A czy u Ciebie abs włączał się gdy np. wjechałeś którymś kołem w jakąś dziurę czy tylko przy hamowaniu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Tylko hamowanie, na dziurach nie zauwazyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.