Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Podniesienie zawieszenia X-trail


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, rademenez napisał:

A nie prościej założyć większe opony na te felgi które masz? Maxymalnie wchodzą 225 /75/R16,większych nie włożysz.

jeździłem na 235/75 R16 na oryginalnej feldze - daje radę ale przy max skręcie coś tam delikatnie trze :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy może ktoś ma na zbyciu te 5 centymetrowe podkładki?  Chętnie kupię nawet używane :) lub w ostateczność schemat?  Będę zobowiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie. Mam pytanie zwiazane z podniesieniem budy t30 o 2". Powiedzcie mi czy ma to moze jakis niekorzystny wplyw na przeniesienie napedu na kola poprzez pólosie? 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wszystkim posypały się przeguby i półośki :D

Czekam na odpowiedz od prawie miesiąca i nic. Temat chyba umarł śmiercią naturalną :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już  drugi rok na podniesionym i nic się nie dzieje tak że bez obaw panowie,brać się do roboty i podnosić budy.Znajomy myśliwy też podniósł i też  jest mega zadowolony.Dodam jeszcze że po podniesieniu zrobiłem już autem 60tys.km

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, rademenez napisał:

Jeżdżę już  drugi rok na podniesionym i nic się nie dzieje tak że bez obaw panowie,brać się do roboty i podnosić budy.Znajomy myśliwy też podniósł i też  jest mega zadowolony.Dodam jeszcze że po podniesieniu zrobiłem już autem 60tys.km

rademenez dobrze czytać takie rzeczy! Twój X często jeździ poza drogami? podnosiłeś sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosiłem sam i dystanse też dorabiałem sam, sporo jeżdżę po dziurach i błotach na ryby dlatego podnosiłem bude do góry żeby zwiększyć prześwit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy komuś to coś przypomina? :jump:

Powoli działam...

 

 

IMG_20180713_125544.jpg

IMG_20180713_125523.jpg

IMG_20180713_181643.jpg

IMG_20180713_181704.jpg

IMG_20180713_181718.jpg

Edytowane przez TomekX-TRAIL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Czesc Panowie. Przeczytałem cały temat. Najgorsze jest to, że podawaliscie jak na tacy CADa z wymiarami dystansow, ale linki już wygasły. Będzie ktoś jeszcze przypadkiem w posiadaniu? Nie musi być CAD, wystarczą mi wymiary :) Jeśli nie to będę musiał rozbierać końcem tygodnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmm podniosłem GO w końcu...ale jest mały mankament... tył zbieżność i kąty wszystko idealnie na geometrii, przód hmm... zbieżność zrobiona, ale kąty do d*p... podczas przyspieszania bije kierownica, poradźcie koledzy co zrobić aby to zniwelować... poza tym wysiadam na proste nogi przy 196cm :D  Dzięki za wskazówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przeguby wewnętrzne, może przesadziłes z podwyzszeniem :) tak poza tym mógłbyś się wymiarami dystansow podzielic:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, gdyby X był wyposażony w regulację konta pochylenia koła miało by to sens... szkoda kasy wywalać jak będzie opony niszczyło, dziwi mnie fakt że chłopaki podnieśli i wszystko w normie...coś w to nie wierzę...no i przypomniał mi diagnosta, że mi nie podbije przeglądu za to coś bez homologacji ;)  Podniosłem, zbieżność lipa, kąty lipa, więc koledzy mięli wszystko wo normie...? Czyżby każda maszyna na geometrii pokazywała inaczej? Obecnie wywaliłem przednie dystanse, półosie i wahacze napięte że szok... :(  ... tył na razie na podkładkach bo zawsze mi przysiada z racji ładunków, zbieżności jest spoko już, nic nie bije, nic się nie dzieje... 
Kolego, ja kupiłem najtańszą poduszkę za 30zł i z tego było zwymiarowane na papiery milimetrowy, potem na kompa i plazma...najlepszy pomiar według mnie ;)  Ps. Koledzy co jeździcie na tym, nie to że mam jakieś duże ale do Waszych liftów, ale przekonałem się na własnej skórze, że nie do końca coś jest dobrze skoro takie hocki klocki wyszły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na podniesionym już drugi rok w dodatku na większych oponach i nic złego się nie dzieje ,opony widać że też równiutko bierze (mam je od nowości) więc nie mam pojęcia co tam się u ciebie porobiło,kolega Bartezm też nie słyszałem żeby narzekał na swój lift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Przymierzam się do zakupu nowych opon AT, obecnie mam 215/60 R 17

Chce nowe opony założyć na R16 i zastanawiam się nad założeniem 225/70 R 16 czy ktoś z was na takich śmiga i jeszcze pytanko o ET czy ktoś z was ma założone alusy z ET 35 felga 7x16 czy w takim zestawie pasuje koło w nadkola bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 4.09.2018 o 00:42, Krix napisał:

Witam, 

Przymierzam się do zakupu nowych opon AT, obecnie mam 215/60 R 17

Chce nowe opony założyć na R16 i zastanawiam się nad założeniem 225/70 R 16 czy ktoś z was na takich śmiga i jeszcze pytanko o ET czy ktoś z was ma założone alusy z ET 35 felga 7x16 czy w takim zestawie pasuje koło w nadkola bez problemu. 

Mam założone BFG A/T KO2 215/70/16 i bardzo dobrze mi się na nich jeździ,felga stalowa  16X7 5x114,3 ET+42 bodajże + pierścienie centrujące.tak to wygląda po 2 latach  używania non stop.

 

45723479_320344411883464_1063670357619113984_n.thumb.jpg.3f270f23b8e11334a58f3a2afb0804ea.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie to wygląda. Nie zauważyłeś różnicy w użytkowaniu autka na tych oponach, według kalkulatora średnicy przekracz o ponad 2 % od zaleceń producenta średnicę oryginalnych opon. Myślę że też  dokonam zakupu tych samych opon mimo to.

Zastanawiam się tylko nad felga stalowa ET 35, oryginał jest ET  45 i nie wiem czy nie spowoduje to ocierania o nadkole. W twoim przypadku różnica jest niewielka 3 mm. 

Może ktoś próbował z felgami o w/w parametrach w swoim X-traill. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Krix napisał:

według kalkulatora średnicy przekracza o ponad 2 % od zaleceń producenta średnicę oryginalnych opon.

Tak,ale różnicy nie widzę a jest chyba nawet poprawa na plus bo licznik i nawigacja na tych oponach pokazują praktycznie taką samą prędkość.Zmieniłem tylko jeden parametr,choć zastanawiałem się nad 225/70/16 to wolałem nie ryzykować i pewny,że się zmieszczą założyłem 215/70/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 18.09.2012 o 13:20, zeshky napisał:

lift 2" zrobisz bez problemu, albo dasz podkładki nad kolumny mc phersona z przodu i z tyłu albo kupisz dedykowany zestaw ironman. Na forum X-trail australia jest bardzo obszerny temat.

Osobiście jak auto ma zyskać prześwit i zachować komfort to szedłbym w podkładki. Zmiana sprężyn i amorów powoduje zmianę skoku zawieszenia, co jest dobre w prawdziwych terenówkach, ale zerknijcie na przeguby X-traila... znaczna zmiana ich kąta pracy i będziecie wymieniać co wyjazd w teren.

Co do opon, to A/T nie dojedzie daleko w błoto, to jest opona na szutry i piaski ale też świetnie się spisuje w zimie i na deszczu. W błocie się od razu zaklei. Ale z drugiej strony nie widzę w tym aucie opon M/T bo przeniesienie napędu nie wytrzyma.

Nad tłumikiem też myślałem bo mnie drażni, i tak sobie myślę nad przelotówką - taką okrągłą w przekroju. Tylko trochę będzie zabawy z mocowaniem.

 

 

PS.

Jeszcze jedna bardzo ważna rzeczy, którą zauważyłem jak zostawiłem swojego X-a na nierównym terenie. Buda strasznie pracuje i się wygina na wykrzyżach, tak że klapy nie szło zamknąć, więc rozpórka na przód to mus - to zawieszenie ma pracować a nie buda.

 

Ja bym zrobił tak:

- rozpórka na przód - ~150zł

- podkłądki nad kolumny - ~500zł

- opony A/T - geolandar AT/Wrangler ATR/Kumho KL-78 w rozmiarze 215/75 - więcej nie ma sensu, szkoda przegubów i sprzegła. ~1800zł

- osłona silnika z blachy - ~600zł

Witam ! 

Z racji tego iż jestem zielony w tym temacie, chciałbym zaczerpnąć informacji odnoście podkładek pod kolumny....

Co to właściwie jest  i czy jest na to jakaś inna nazwa żeby zamówić takie cuś ? 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja powiem tyle...na tył...OK, ale na przód w moim przypadku nie zdało to egzaminu...to nie terenówka która ma regulację kąta pochylenia koła...u mnie zrobiła się tatra...po zbieżnościach itd zero poprawy...tył zostawiłem na lifcie i jest ok, co do kupna...na allegro są jakieś podkładki dostępne ale cena kosmos...zrobisz jak będziesz uwazał B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak by ktoś potrzebował mam na sprzedaż nakładki podwyższające o 4,5 cm.Nakładki używane przeze mnie w poprzednim aucie,stan bdb,łatwy montaż,jak coś to pisać na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z chęcią przygarnę takie dystanse, lub wycięte blachy. 

Kontakt 

690304043 

Edytowane przez ROGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...