Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Podniesienie zawieszenia X-trail


Bartezm
 Share

Recommended Posts

Witam

Przymierzam się do zakupu iksa w roczniku około 05.

Wiem, że panuje ogólny trend w obniżaniu i utwardzaniu zawiasu, lecz ja bym chciał zrobić dokładnie coś odwrotnego. Chcę podnieść (+4, +5cm około) (przewiduję również wyższy od standardowego profil opony). Nie zależy mi na super parametrach jezdnych ponieważ jeżdżę spokojnie (przepisowo icon_wink.gif ). (Do szaleństwa na torze mam inne auto)

Auto ma służyć do dalszych wypadów po niekoniecznie dobrych drogach (często zimą są nieodśnieżane).

Ktoś już taką modyfikację przeprowadzał? - gdzie można o tym poczytać?

Jakie są orientacyjne koszta takowej zabawy?

Link to comment
Share on other sites

Fajne te oponki, ale powiedzcie jak wtedy zachowa się ESP bo chyba niemożna dawać większej średnicy i mniejszej również? Co do podnoszenia X-a hm... ciekawe czy się uda, wąski trochę, jest środek ciężkości będzie wyżej, to niby tylko 5 cm ale zawsze.

Link to comment
Share on other sites

hehe... przy zakupie biorę pod uwagę dwa modele: forestera i X-traila a więc oba są typowymi suvami. Nie potrzebuję przygotowywać go do offroadu bo i tak planuję zrobić osobny projekt na bazie samuraja, vitary czy czymś podobnym ;)

nie zamierzam tym również jeździć szybko a tym bardziej się ścigać (mam roadstera, którym bywam na pojeżdżawkach), więc mniejsza stabilność na zakrętach mnie nie przeraża.

natomiast podoba mi się komfort X-a nawet bardziej niż forka. Obawiam się natomiast umiejscowienia tylnego tłumika bo tam gdzie często bywam - byle żiguli potrafi mieć prześwit na poziomie około 20cm.

Co do opon - nie potrzebuję 17stek więc pomyślałem o przejściu na 16 z oponą zimową w rozmiarze 215/70/15 lub 205/75/16 (suvem jeżdżę tylko na zimówkach ze względu na sporą ilość dróg szutrowych) Jak już kupię auto to rozważę jeszcze 215/75/16 - lecz nie wiem czy się zmieszczą bez obcierania.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawa sprawa taki pomysł.Można kupić wzmocnione sprężyny + 2 " firmy Ironman do x traila.Jest tego cwłkiem sporo w internecie.Koszt około 500-600 zł za przednie.Amortyzatory też pewnie trzeba wymienić na coś z większym skokiem bo jakby nie patrzec to dodasz 5 cm do standardowych.W tylnim i przednim zawieszeniu jest drążek stabilizatora+ sporo wahaczy których długość i ich skok zostanie na standardowym poziomie i też pewnie trzeba zmieniać na cos innego.Tak mi sie tylko wydaje,ale to chyba nie będzie takie proste.Najlepiej poradzić się w specjalnych warsztatach,których jest od cholery.

Link to comment
Share on other sites

Nie chodziło mi o wielkość, a o typ - jakieś takie z agresywnym terenowym bieżnikiem.

Ja właśnie miałem na myśli typ ;) opona terenowa źle sprawdza się na asfalcie - zwłaszcza mokrym. Dlatego chcę jeździć na zimówkach (tak jak do tej pory jeżdżę suvem), które całkiem nieźle sprawują się na luźnych nawierzchniach.

 

Im lepiej będzie x-trail wyposażony do offroadu - tym dalej będzie musiał jechać traktor ;) a przy wyrywaniu z np. błota (zakładam że na oponach typu A/T wjedzie daleko :) ) można sobie urwać pół samochodu.

Gdyby nie wschód europy - szukałbym typowego "kombiwdizlu" na dojazdy do pracy i wycieczki z pieskiem.

 

Zastanawiam się czy ironman nie będzie zdecydowanie twardszy?

 

Czt to prawda, że x-trail ma coś w rodzaju blokad mostów? Czy standardowo w sytuacjach extremalnych będę miał napęd na jedno koło z przodu i jedno z tyłu?

Link to comment
Share on other sites

Czt to prawda, że x-trail ma coś w rodzaju blokad mostów? Czy standardowo w sytuacjach extremalnych będę miał napęd na jedno koło z przodu i jedno z tyłu?

 

 

Blokada daje napęd 50% na 50% czyli obie osie ciągną równo, przy wyłączonym ESP. Ale na pewno nie blokuje to mechanizmu różnicowego na poziomie mechanicznym. Więc jedno z kół może się ślizgać.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie najsłabszym ogniwem jest sprzęgło, auto ma możliwości w terenie, ale niestety jak się dobrze zakopiesz, to nie wiele z blokady jak sprzęgło się pali, szczególnie jak musisz wycofać. Ja osobiście jestem zadowolony mimo tych wad jakie ma, jeżdżę na ryby po lekkich krzaczorach, po piasku i błocie. Zwykłym autem na pewno bym tam nie dojechał. A jest to kompromisowo też auto rodzinne na autostradzie świetnie się spisuje.

Link to comment
Share on other sites

najsłabszym ogniwem jest sprzęgło ... A jest to kompromisowo też auto rodzinne na autostradzie świetnie się spisuje.

jak większość 4x4, zwłaszcza bez reduktora - sprzęgło lubi się przypalić ;)

no właśnie - szukam kompromisu

 

Strider - wszystkie mają w standardzie LSD? ja szukam z rocznika 05 2,2dci

Link to comment
Share on other sites

lift 2" zrobisz bez problemu, albo dasz podkładki nad kolumny mc phersona z przodu i z tyłu albo kupisz dedykowany zestaw ironman. Na forum X-trail australia jest bardzo obszerny temat.

Osobiście jak auto ma zyskać prześwit i zachować komfort to szedłbym w podkładki. Zmiana sprężyn i amorów powoduje zmianę skoku zawieszenia, co jest dobre w prawdziwych terenówkach, ale zerknijcie na przeguby X-traila... znaczna zmiana ich kąta pracy i będziecie wymieniać co wyjazd w teren.

Co do opon, to A/T nie dojedzie daleko w błoto, to jest opona na szutry i piaski ale też świetnie się spisuje w zimie i na deszczu. W błocie się od razu zaklei. Ale z drugiej strony nie widzę w tym aucie opon M/T bo przeniesienie napędu nie wytrzyma.

Nad tłumikiem też myślałem bo mnie drażni, i tak sobie myślę nad przelotówką - taką okrągłą w przekroju. Tylko trochę będzie zabawy z mocowaniem.

 

 

PS.

Jeszcze jedna bardzo ważna rzeczy, którą zauważyłem jak zostawiłem swojego X-a na nierównym terenie. Buda strasznie pracuje i się wygina na wykrzyżach, tak że klapy nie szło zamknąć, więc rozpórka na przód to mus - to zawieszenie ma pracować a nie buda.

 

Ja bym zrobił tak:

- rozpórka na przód - ~150zł

- podkłądki nad kolumny - ~500zł

- opony A/T - geolandar AT/Wrangler ATR/Kumho KL-78 w rozmiarze 215/75 - więcej nie ma sensu, szkoda przegubów i sprzegła. ~1800zł

- osłona silnika z blachy - ~600zł

Edited by zeshky
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

- opony A/T - geolandar AT/Wrangler ATR/Kumho KL-78 w rozmiarze 215/75 - więcej nie ma sensu, szkoda przegubów i sprzegła. ~1800zł

 

na 16" czy na 17" ?

Link to comment
Share on other sites

To nie ma być terenówka. Rolą zwiększonego prześwitu jest zapobieganie uszkodzenia podwozia przy jeździe np. bruzdami czy przeskok przez większą zaspę.

 

PS

Mam nadzieję że sprężyny są w miarę trwałe - w swojej HRVce sprężynę złamałem 6 razy (raz z przodu i 5 razy z tyłu)

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję że sprężyny są w miarę trwałe - w swojej HRVce sprężynę złamałem 6 razy (raz z przodu i 5 razy z tyłu)

 

 

Czyli potrzebujesz terenówki :), zapierasz się z całej siły ale jak tutaj łamiesz sprężyny to X-sa rozwalisz w tydzień. Ja osobiście żałuje że nie kupiłem Terrano, ale wtedy byłem zielony a w salonie jak kupowałem, X-trail to oczywiście auto terenowe, dopiero na pierwszym przeglądzie robi się w serwisie z niego suv :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli zwiększenie prześwitu w x trailu to nie takie byle co.Masa argumentów za i przeciw,ale jakby się komus udało wyglądał by ekstra

Link to comment
Share on other sites

Niestety potwierdzam to, co pisałem wcześniej Kolega potrzebuje samochodu na ramie i jeśli to ma być coś w miarę nowego to Pathfinder, a jeśli może być troszkę starsze to Terrano - z gamy Nissan'a oczywiście.

 

@Bartezm z tego, co piszesz X-trail nie będzie chyba dobrym wyborem i mówię to jako bardzo zadowolony użytkownik już drugiego X-trail'a.

terrano jest fajny lecz nie w trasie ;) miałem okazję przewieść swoje dvpsko

 

oto drogi po których podróżuję i sprawcy łamania sprężyn w hrv

akurat ta droga jest już wyremontowana ale jest jeszcze wiele innych podobnych

 

ps

ostatnio byłem na urlopie na krymie, na dwa auta. Ja w hrv znowu złamałem sprężynę a civic brata przejechał bezawaryjnie (jeździliśmy po tych samych drogach)

Link to comment
Share on other sites

Z tymi sprężynami to może być jakiś feler tych aut. Ta sama historia jest z Citroenem C3, jaką sprężynę byś nie kupił to pęka w dość krótkim czasie, coś skopali z zawieszeniem i nie przeskoczysz.

Co do X-T to po pół roku używania uważam że to najlepszy dostępny na rynku SUV z napędem 4x4. Mój X nie ma lekko bo mam dojazd do domu 1km drogą wyjeżdzoną przez traktory i w dodatku gliniastą a mimo wszystko na szosowych oponach napęd daje radę. Dla porównania mam Vitarę 92 rok na 30" oponach M/T i ta jedzie przez ten sam teren tylko z napędem na tył, ale opony swoje robią.

 

Na dojazdy kiepskimi drogami się nadaje, a dodatkowe kilka cm prześwitu sporo daje i jest mniejsze ryzyko urwania czegoś z podwozia - a jest co urywać :)

Choć i tak najgłupszą rzeczą w X-T jest tłumik końcowy i to on zwykle szoruje po garbach.

Link to comment
Share on other sites

No na szczęście w T31 poprawili ten tłumik, choć i teraz mam go powgniatanego, niestety skutecznie zmniejsza kont natarcia.

Link to comment
Share on other sites

Jak zdechnie to wtedy można się udać do tłumikarza aby coś sklepał na wymiar ;)

(a możne pasuje tłumik od T31 do T30? )

 

o ile na początku byłem mooocno nastawiony na Forestera a X-a traktowałem jako ciekawostkę, tak teraz jest dokładnie odwrotnie...

 

jeszcze jedno pytanie...

Przejechałem się kilkoma egzemplarzami (05) i we wszystkich trzeszczą plastiki na desce. Ten typ tak ma czy ja miałem pecha?

Co prawda mocno mnie to nie przeraża ponieważ każde auto po kupnie rozbieram (środek), wyciszam matami i składam ponownie ;)

 

Zabawę w terenie jak na filmiku uważam za wystarczającą i myślę że X również sobie z tym poradzi

Link to comment
Share on other sites

Ja kupilem X'a bo poluje i czesto poruszam sie drogami nieutwardzonymi. W zime dochodzi snieg przez ktory sie trzeba przebic w drodze pod pasniki. Opony mam szosowe caloroczne ale chce kupic cos co mnie nie zawiedzie w zime. Jest cos takiego jak zimowe opony AT? W sumie nie robie praktycznie zadnych tras. Do pracy mam 3km po miescie wiec jest odsniezone. Jedyne co to snieg w zime na polnej drodze...moze lepiej zwykle opony AT niz szosowe zimowki?

Link to comment
Share on other sites

Ja kupilem X'a bo poluje i czesto poruszam sie drogami nieutwardzonymi. W zime dochodzi snieg przez ktory sie trzeba przebic w drodze pod pasniki. Opony mam szosowe caloroczne ale chce kupic cos co mnie nie zawiedzie w zime. Jest cos takiego jak zimowe opony AT? W sumie nie robie praktycznie zadnych tras. Do pracy mam 3km po miescie wiec jest odsniezone. Jedyne co to snieg w zime na polnej drodze...moze lepiej zwykle opony AT niz szosowe zimowki?

 

Mój wuja też poluje i też miał X'a na polowania,ale stwierdził,że jednak jest troche za słaby na większych wertepach i kupił coś większego zawieszonego na ramie

Poszukaj w internecie opon typowo terenowych,które występują w wersji zimowej.W tym sklepie cos znajdziesz. www.opony-4x4.pl

Link to comment
Share on other sites

Każde opony AT mają oznaczenie zimowe. Ja miałem Wranglery ATR i w zimie spisywały się świetnie. Polecam jeszcze opony geolandar AT oraz Wrangler AT-SA. Można na nich pomykać cały rok a i w terenie sobie radzą.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam po długiej przerwie,wie ktoś gdzie można dostać podkładki nad kolumny o których wspomniał kolega zeshky ,czy są gdzieś dostępne czy trzeba dorabiać.Ch ciałbym podnieść trochę mojego x-sa,a liftujące zawieszenie trochę drogie bo 2,5 tysia.

Link to comment
Share on other sites

co do zawiasu - kpl sprężyn ironman +2'' to około 1000zł

http://allegro.pl/ironman-sprezyny-2-cale-nissan-x-trail-t30-i2627192796.html

 

co do polibuszy to jest stronka:

http://opony-4x4.pl/osprzet/polibusze.html

dziś pomierzyłem sprężyny i na tyle jest średnica zewnętrzna 170mm (wew ok 140 - 145) grubość sprężyny 14mm, pród średnica zewnętrzna 180, wew 155-160, grubość 15mm

 

wygląda na to, że dystanse mogły by podpasować od patrola. W poniedziałek zadzwonię - może coś ciekawego mi podpowiedzą.

Link to comment
Share on other sites

co do zawiasu - kpl sprężyn ironman +2'' to około 1000zł

http://allegro.pl/ir...2627192796.html

 

co do polibuszy to jest stronka:

http://opony-4x4.pl/.../polibusze.html

dziś pomierzyłem sprężyny i na tyle jest średnica zewnętrzna 170mm (wew ok 140 - 145) grubość sprężyny 14mm, pród średnica zewnętrzna 180, wew 155-160, grubość 15mm

 

wygląda na to, że dystanse mogły by podpasować od patrola. W poniedziałek zadzwonię - może coś ciekawego mi podpowiedzą.

 

dając taką podkładkę jak ze zdjęcia skracasz bardzo skok amortyzatora, i przy podkładce ok 5cm to zawias nie pracuje praktycznie wcale w dół, bo masz rozciągnięty amortyzator. Tylko kwestią czasu jest jak się amor rozleci.

Jak chcesz wymieniać sprężyny lub dawać podkładki to tylko z amorem o większym skoku.

 

Nakładki o których piszę to takie:

http://www.superiore...ge.php?pID=4087

 

je się montuje nad kolumną, więc nie zmieniasz parametrów zawieszenia, zmienia się tylko kąt przegubów. Wg. mnie to najlepsze rozwiązanie.

 

 

PS.

Posprawdzałem trochę i myślę że jestem w stanie zrobić takie nakładki na kolumny do liftu 50mm. Pytanie czy byliby chętni na takie coś? Ceny jeszcze nie znam ale na pewno wyjdzie taniej niż komplet sprężyn ironmana.

Edited by zeshky
Link to comment
Share on other sites

Takie rozwiązanie jest chyba najrozsądniejsze i najtańsze bo praktycznie całe zawieszenie pozostanie seryjne.Minus tego rozwiązania to zmiana kąta pracy przegubów co niestety je bardzo osłabi,ale to jest powszechny problem przy podnoszeniu zawieszenia w aucie bez mostów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...