Gość michal1603 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 witam ostatnio moja almera N16 1.5 gaz 2004r 120tys km zaczęła brać duże ilości oleju (~1l na 1000km). strasznie osłabła, na biegach 3,4,5 strasznie długo się rozpędza. również głośno zaczęła chodzić i dźwięk staje się coraz głośniejszy tak samo jak i coraz bardziej traci na mocy. wszystkie filtry wymienione i niestety nic nie pomogło. dzieję się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. zapewne trzeba będzie jechać do mechanika lecz chciał bym wiedzieć czego mogę się spodziewać. Czy ktoś może miał taki problem albo wie co się mogło stać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Pierścienie powiedziały dobranoc pewnie, stąd brak kompresji i mała moc. Kopci czasem jak mocno depniesz? PS: Na pewno nie ma 120tys km, bo pierwsze co leci w tych silnikach to uszczelniacze zaworowe. No chyba, że LPG to jakiś drut sekwencja albo mieszalnik niewyregulowany to wtedy też można zrobić szybko spustoszenie w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal1603 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 tak czasami jak depnę mocno to zakopci. też mi się wydaję że nie ma 120tys, taki jest stan licznika. LPG raczej jest dobrze ustawione bo posiadam kabel i co 2 miesiące sobie sprawdzam. dziś jechałem i silnik prawie całkowicie stracił moc, nie chce iść na żadnym biegu. to byś obstawiał pierścienie czy uszczelniacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Jak przyspieszasz i kopci to pierścienie, w warsztacie sprawdź kompresję. Przy uszczelniaczach dymił by przy rozruchu na przykład i jest to w sumie usterka nie przynosząca większych konsekwencji, poza spalaniem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 to będzie coś więcej niż pierścienie. Może jakis wypalony zawór etc plus problemy z elektroniką (przepływka etc) Silnik nie pracuje na 3 gary? Dlaczego tak sądzę. Otóz miałem kiedyś auto (konkretnie megane 1 generacji) w stanie agonalnym. Przebieg >400kkm, spalanie oleju 1-1,5l na 1000km. Przez tę konsumpcje oleju zmierzyłem mu z ciekawosci kompresję i wyszło 2 2 8 6 (zamiast fabrycznych 14)* Pomimo takiego niskiego ciśnienia auto ciągle miało moc w normie. WIęc jeśli tobie brakuje mocy, to musi to być coś ze sterowaniem silnika. *Miernik był sprawny, bo sam nie mogłem uwierzyć i mierzyłem dwoma różnymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal1603 Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 a wiec jak na razie okazał się zapchany katalizator, po odetkaniu silnik odzyskał moc lecz jest jest dalszy problem ponieważ bierze olej, teraz samochód zaczął kopcić. Jutro będzie mierzona ciśnienie na cylindrach i myślę że po tym pomiarze wszystko się okaże czy pierścienie czy uszczelniacz, chyba że może ktoś ma inny pomysł dlaczego mógłby brać olej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek112PL Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Witam posiadam Nissana Almerę N16 2004r z silnikiem 1.8. Silnik w Nissanie ma strasznie dużą ochotę na pobór oleju jest to ok 1l na 1000km , na początku jeździłem na oleju 5w30 a teraz zmieniłem na 10w40 problem nie ustąpił poza tym że samochód zaczął się dużo wolniej nagrzewać.. Mam dylemat w związku z tym silnikiem czy opłaca się robić remont i co dokładnie zrobić ? czy są na to jakieś inne sposoby ? W serwisie polecili mi zmiany oleju na mineralny ale według mnie nie jest to chyba najlepsze przy silniku który ma dopiero 150k . ostatnio zauważyłem również że silnik czasem nie zawsze szarpie i to bardzo na pierwszym biegu oraz często mam tak w trakcie jazdy gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty spadają poniżej 500rpm i wyrównują się do 800 , lecz zdarza się też tak że jadąc z większą prędkością powiedzmy 120km/h i wciskając pedał sprzęgła silnik potrafi zgasnąć.. Proszę o pomoc w tych kwestiach bo samochód mam dopiero rok i nie miałem z nim żadnego problemu i nadal nie mam oprócz tego oleju.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Witam posiadam Nissana Almerę N16 2004r z silnikiem 1.8. Silnik w Nissanie ma strasznie dużą ochotę na pobór oleju jest to ok 1l na 1000km , na początku jeździłem na oleju 5w30 a teraz zmieniłem na 10w40 problem nie ustąpił poza tym że samochód zaczął się dużo wolniej nagrzewać.. Mam dylemat w związku z tym silnikiem czy opłaca się robić remont i co dokładnie zrobić ? czy są na to jakieś inne sposoby ? W serwisie polecili mi zmiany oleju na mineralny ale według mnie nie jest to chyba najlepsze przy silniku który ma dopiero 150k . ostatnio zauważyłem również że silnik czasem nie zawsze szarpie i to bardzo na pierwszym biegu oraz często mam tak w trakcie jazdy gdy dojeżdżam np do skrzyżowania i wciskam sprzęgło obroty spadają poniżej 500rpm i wyrównują się do 800 , lecz zdarza się też tak że jadąc z większą prędkością powiedzmy 120km/h i wciskając pedał sprzęgła silnik potrafi zgasnąć.. Proszę o pomoc w tych kwestiach bo samochód mam dopiero rok i nie miałem z nim żadnego problemu i nadal nie mam oprócz tego oleju.. Pozdrawiam no cóż silniki 1,8 z braniem oleju po prostu tak mają a 1l/1000km żle rokuje na przyszłość- pewnie pierścionki się kończą to szarpanie może być od zapchanego kata (od oleju), ale nie zaszkodzi też sprawdzić (wyczyścić) przepustnicy i przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek112PL Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 A jak wygląda naprawa pierścieni ? jaki to jest koszt i z czym to się wiąże ? jeśli chodzi o szarpanie to poradzili mi wymienić świece, filtr powietrza i paliwa zamontowałem ostatnio gaz na którym przejechałem ok 10tyś. Czy sprzedać ten samochód w przystępnych pieniądzach i kupić coś innego czy może kupić silnik inny i ryzykować , nie mam pojęcia . Pozdrawiam Serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemix2 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Co do spadków obrotów to miałem identyczny problem. Pomoże czyszczenie przepustnicy. Zapewne jest zafajdana olejem. Mi dodatkowo mechanik zmienił świece i oczyścił przepływomierz. Problemy ustapily Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 A jak wygląda naprawa pierścieni ? jaki to jest koszt i z czym to się wiąże ? jeśli chodzi o szarpanie to poradzili mi wymienić świece, filtr powietrza i paliwa zamontowałem ostatnio gaz na którym przejechałem ok 10tyś. Czy sprzedać ten samochód w przystępnych pieniądzach i kupić coś innego czy może kupić silnik inny i ryzykować , nie mam pojęcia . Pozdrawiam Serdecznie problemy z silnikiem 1,8 (który występuje w kilku modelach nissana) były juz wiele razy poruszane na forum, zobacz np. tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74100-p11wp11-silnik-18-qg18de-nadmierne-zuzycie-oleju/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sajdi Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 jakiś pomocny sposób na oczyszczenie przepływomierza i przepustnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 jakiś pomocny sposób na oczyszczenie przepływomierza i przepustnicy ? zobacz np. tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59666-n16-gotowa-instrukcja-adaptacji-przepustnicy/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47151-n16-czyszczenie-przeplywomierza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.