Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łuszczenie, pękanie warstwy lakieru na alufelgach notesa 2012


jamlasica
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy jest ktoś na forum kogo spotkała nieprzyjemność posiadania owych alufelg z podobnym "efektem" gratis?

Wygląda to tak, jakby warstwa lakieru bezbarwnego odpryskiwała w miejscu łączenia się czarnego koloru z "gołym" aluminium od frontu. Czy sposób malowania tych felg był następujący- cała na czarno i potem szlifowanie aby uzyskać efekt nazwijmy to piaskowanego aluminium? Jeżeli tak, to prawdopodobnie podczas tej obróbki zostaje naruszona warstwa lakieru bezbarwnego a co za tym idzie, o ile nie zmienią sposobu malowania to każda partia tych kół będzie bublem. W serwisie jeden z rzeczoznawców zasugerował ,że nissan może nie uznać reklamacji. Czy ktoś miał podobny problem? Gdyby to była jedna felga to pomyśłałbym ,że to wypadek przy pracy w lakierni, ale to 4 koła są tak fachowo polakierowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myje za pomocą tradycyjnych ogólno dostępnych metod czyli myjki bezdotykowe typu słoń czy na bp, jedyna chemia to zawarte tam detergenty. Może tylko mi się trafiły z taką bublowatą partią kół. Jutro jade do podwoziowego serwisu i posłucham co mi mają do powiedzenia. A tak przy okazji, może trochę na inny temat (czytałem już o tym na forum) czy u Ciebie głośno "aktywuje, uzbraja" się ABS podczas ruszania, po dłuższym postoju, przy ok 10 KM/h? Objawia się to krótkotrwałym terkotem w okolicach przodu, nie wciskając pedału hamulca oczywiście. Najlepiej to słychać przy delikatnym ruszaniu, tak żeby silnik nie zagłuszył. ;-) Będę wdzięczny za sprawdzenie. Pozdrawiam.

Edytowane przez jamlasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak stare macie Notki,ale to co piszesz o terkotaniu,uzbrajaniu sie ABS-u nie zdarzyło się nikomu tutaj opisywać.Nie występowało.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W reno się tak uzbraja, czuć nawet na pedale, więc to całkiem możliwe

Coś a'la kałasznikow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notek jest świeży, tegoroczny, kałasznikow jednak bardziej głośny i zdecydowanie mocniej "bije". Zatem pozostaje mi i z tym terkotaniem udać sie do serwisu skoro to taki rzadki efekt dźwiękowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie w koncernie renault TTTM, bo u mnie jest identycznie :rofl: - Po ruszeniu,na I biegu podczas delikatnego przyspieszania, po przekroczeniu ok 10 km/h słychać przez 1 sekundę delikatny ale wyraźny terkot -szybkie i rytmiczne postukiwanie - na początku głośniej i bardziej intensywnie, potem coraz ciszej, aż do zaniknięcia. Dzwoniłem do serwisu - powiedzieli,żeby spać spokojnie. W ten sposób nie tyle "uzbraja się", co przeprowadza auto-test system ABS. Dzieje się to zawsze po uruchomieniu auta i najlepiej słychać jak jest zimne po nocy. Po zatrzymaniu i ruszeniu bez gaszenia silnika już tego nie ma. Po wyłączeniu motoru na dłużej i ponownym starcie sytuacja się powtarza, ale przy rozgrzanym aucie efekt jest o wiele słabszy. Być może więc w nowszych egzemplarzach note jest podobnie z uwagi firmowe pokrewieństwo? Albo w twoim egzemplarzu odbywa się to mniej delikatnie niż w innych, a masz wyjątkowo czuły słuch. Jakiej produkcji ABS jest w note? Boscha?Spróbujcie przy okazji pobawić się. Odpalamy (najlepiej mocno schłodzone)auto, jedynka i bez gazu delikatnie, powoli rozpędzamy pojazd słuchając. To pojawia się miedzy 10 a 15 km/h od strony podwozia

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mogę tylko potwierdzić słowa Dar1962, u mnie to występuje prawie każdego dnia, tylko z rana po pierwszym uruchomieniu silnika i nawet w praktycznie tym samym miejscu względem parkingu.

Takie kilkukrotne terkotanie, bardziej z prawej strony samochodu, w miarę ciche, trzeba się wsłuchać.

Biorąc pod uwagę resztę przypadłości na to już nie zwracam uwagi.

Zwijacz taśmy po wymianie znów chrzęści i to głośniej, prawa szyba sama się otwiera (na razie dwa razy), przy otwarciu do połowy trzeszczy, łączenie kolumny kierowniczej z maglownicą mocniej zapocone niż wcześniej, na nierównościach czasami coś zaskrzypi z tyłu.

Za dwa tygodnie przegląd roczny, zobaczę co powie i wykaże ASO.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tymi "dodatkowymi efektami" to jeszcze zaobserwowałem taką ciekawostkę, głupieje czujnik deszczu;-) mży i wycieraczka pracuje co jakiś czas i nagle dostaje takiego przyspieszenia jakby urwanie chmury było;-) być może akurat kropla na czujnik nacieka ale mimo wszystko wygląda to co najmniej dziwnie;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tymi "dodatkowymi efektami" to jeszcze zaobserwowałem taką ciekawostkę, głupieje czujnik deszczu;-) mży i wycieraczka pracuje co jakiś czas i nagle dostaje takiego przyspieszenia jakby urwanie chmury było;-) być może akurat kropla na czujnik nacieka ale mimo wszystko wygląda to co najmniej dziwnie;-)
czasem się tej zdarza, ale wystarczy albo oczyścić czujnik albo wyłączyć auto całkiem i włączyć, zgodnie z sugestią z tego filmiku:

 

 

Wysłane z mojego MT11 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W moim notku procedura auto-sprawdzennia ABS-u występuje przy około 20-30km/h ale nie jest jakoś specjalnie uciążliwa co prawda na początku troche mnie to zmartwiło ale po lekturze instrukcji obsługi okazało się że tak może być, samo stukanie jest rytmiczne i krótkotrwałe. Co do felg to faktycznie są one najpierw całe lakierowane a potem dopiero obrabiane i ponownie malowane lakierem bezbarwnym, kiedyś przez 4 lata pracowałem w firmie produkującej felgi i tam taka właśnie była technologia produkcji felg tego typu, chociaż nigdy nie było reklamacji na powłoke lakierniczą. U mnie jak narazie nic takiego na felgach nie występuje autko jest z kwietnia i felgi były już czyszczone dość mocnym preparatem ale nic im nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo słuch mi się przytępił a do tej pory wydawało mi się, że słyszę dźwięki które żadne ASO (niezależnie od marki samochodu) nie słyszy- u mnie nic nie słychać ani zaraz po ruszeniu ani przy 20-30 km/h nie "bije" tez pedał hamulca - z tego wszystkiego sprawdziłem działanie ABS-u terkocze przy gwałtownym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...myślałem że z racji wieku jestem już przygłuchawy :D ale widzę że nie tylko u mnie nie terkocze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to dodatkowe efekty dzwiękowe lub ich brak to nic wielkiego ABS działa jak należy i to jest ważne :) ale dużo bardziej interesuje mnie to co jamlasica zrobiłeś w kwesti felg?? czy byłeś już z tym w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek byłem w serwisie, złożyłem reklamację, obsługiwał mnie gościu , który nie zajmował się naprawami na gwarancji, miał przekazać temat dalej. We czwartek dzwoniłem , żeby zasięgnąć języka co dalej w temacie felg, jegomość który odebrał ponownie poinformował mnie, ze nie ma gościa który się tym zajmuje ale przekaże mu, że dzwoniłem. Niestety, dziwnie się jakoś złożyło, że nie oddzwonił. Tak więc, w poniedziałek zadzwonię ponownie lub też sie pofatyguję osobiście i grzecznie się zapytam co dalej z moim felgowym kłopotem. Swoją drogą jak mnie to wk...a jak leją tak na klientów w serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak postępuje większość serwisów, chociaż uogólniać też nie można, ja przy pierwszej wizycie w serwisie byłem potraktowany nawet nieźle, moje uwagi zostały wysłuchane, auto zostało sprawdzone na warsztacie a po wszystkim dostałem kopie zgłoszenia reklamacyjnego, na szczęście od tamtej pory nic złego się nie dzieje a auto zdążyło przejechać kilka tysięcy min. była wakacyjna wyprawa nad morze (w obie strony 1500km). Jestem ciekawy jak "twój" serwis potraktuje tą sprawe? chociaż podejrzewam że niestety bez "walki" się nie poddadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawa ASO jest dla mnie nie zrozumiała. Przecież każda reklamacja to dla nich kasa od Nissana. Powinno im nawet w pewnym stopniu zależeć na "znajdowaniu" usterek, żeby je usunąć. Nie ma co też uogólniać. Są też dobre i rzetelne ASO.

 

Wracając do tematu. W temacie felg akurat oni nic nie są w stanie zrobić. Pewnie zrobili zdjęcia i wysłali do Nissana. Teraz czekają na odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że uogólnienia nie są wiarygodne ale co do felg jeżeli zrobili zdjęcia i wysłali do Nissana to prawie na pewno Nissan odesłał je do firmy która mu je dostarcza i wcale bym się nie zdziwił gdyby to była polska firma ( a wałściwie to jest na to bardzo duża szansa ). Tak po mojemu to łuszczenie się lakieru występuje dlatego że felgi zostały żle przygotowane pod lakier i stąd problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się w końcu skontaktować z "fachowcem" do spraw reklamacji nagwarancyjnych z serwisu nissana i po rozmowie udało mi się zdobyć następujące informacje:

- występowały już podobne reklamacje (hura nie jestem osamotniony)

- raczej były pozytywnie rozpatrywane

- kończy się to wymianą na nowe felgi gdyż ich nie malują

Podobno do końca tygodnia ma być odpowiedź z nissana, a jaka będzie ona to napewno napiszę. Na chwilę obecną liczę, że uda mi się sprawę załatwić pozytywnie. Zobaczymy co jest warta firma Nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...