Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

FIltr paliwa Nissan Almera Tino 2.2


MIRO35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mirek9: Isuzu to zaleca

a trzeba zachować rozsądek - ostatnio wyjeździłem prawie do rezerwy, więc para wodna była - dlatego przed tankowaniem zalałem 0,5L denaturatu i zatankowałem do pełna - w tej proporcji wysuszeniem nie ma co się przejmować, a wodę na pewno "wyssie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

jak chcesz to kup na  jesień filtr i woź go w bagazniku bo w zime to nie znasz dnia ani godziny 

powiem ci ze raz mi zamarzł w wigilie sklepy zamkniete a mialem troche poodwiedzac wiec szybkio wykrecalem ogrzewanie i plukanka na tydzien pomoglo tylko ze zdazylem juz zakupic nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy już mam od tamtego roku i chyba tak prewencyjnie na jesień jak piszesz go wymienię dla spokoju:-)

Staram się lać lepsze paliwo bo ostatnio zmuszony byłem na lukojlu i porażka była!

Teraz leje taką On ff i jest super stacja o nazwie Krab!

Za dwa tygodnie trasa Śląsk-Roztocze to się Bestja trochę przegoni:-)

Edytowane przez sigma3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent zaleca co 60tys, ja wymieniłem raz przed zimą, a drugi po 1,5roku (ok 30tys km)

jaki? Mann, Knecht, Filtron (wbrew pozorom robią dobre)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, że warto częściej:

1) filtr paliwa posiada coś takiego jak zawór przelewowy - gdy filtr nie jest w stanie przepuścić wystarczającej ilości paliwa (gdyż jest brudny) to część podaje bez filtracji!

2) jeśli posiadasz wersję z czujnikiem, to nie masz zaworu do spuszczania kondensatu - wtedy zimą może zamarznąć woda w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zawór taki tam na dole ale czy bym go odkręcił to nie wiem bo dojście kiepskie-pytałem gościa u nas od wymiany olejów i wogóle filtrów to mi nie chciał wymieniać bo za dużo roboty z tym paliwa. A z tym zaworem to nie wiedziałem-w olejowym to wiem ale paliwa?

Dzięki za informacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji masz opisane spuszczanie kondensatu, ale!

są 2 wersje filtra - ja mam auto z Włoch, więc mam czujnik paliwa, auta na północ europy miały zawór do spuszczania wody..

Jak nie wystają kable, to możesz spuścić kondensat przed mrozami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buring tez mam kable czujnik i mam rowniez zaworek do spuszczania nie uzywam lecz wymieniam filtr

tak wogole im mniej jedzisz to tym bardziej wymienic filt gdzyz mozesz nie zjezdzic letniego paliwa w baku, dlatego tez dobrze wymieniać go przynajmniej po drugim tankowaniu zimowej ropy lub odpowiedznio wczesniej lac zimowke

ale wiadomo roznie w zyciu bywa :) powodzenia a teraz cieszmy sie namiastka wakacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam założony filtr HARTH+BUSS JAKOPARTS , nr.kat. J1331033, jest z zaworkiem na dole i nie mam u siebie akurat żadnej kostki-złączki czy czujnika.

Raz na dwa m-ce odkręcam zaworek. Dojście jest, ale rączkę trzeba włożyć pionowo wzdłuż filtra a potem nadgarstek i palce "wygiąć" w stronę podszybia i odkręcać zaworek-koreczek.

Problem jest w tym iż trzeba uważać i dobrze trzymać zaworek, gdyż nieczystości i część ropki wypływają praktycznie po całkowitym odkręceniu zaworka, więc aby zaworek nam nie wypadł.

Prócz tego leję "lepsze" paliwo, a jeśli już, to co drugie tankowanie to na pewno.

Zawsze tankuję do pełna, a zimą tym bardziej - chodzi o skraplanie się paliwa /na koniec m-ca robię rozliczenia/ (strona Motostat.pl). Używam również od czasu do czasu STP do wytrącenia wody w paliwie.

Dla niektórych może wydawać się to dziwne i że jest to droższe, lecz wiem że "lepsza" droższa ropa o np. 10 gr - to jest 1 zł na 10l. Natomiast na 60l, to tylko 6 zł...... a ile kosztuje naprawa-regeneracja pompy?!?!?!?

I tutaj właśnie należy się zastanowić co ile jest warte i na czym zaoszczędzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież silniki są też takie same w Almerze jak i w Tino.

Szkoda tylko iż osoba zakładająca temat się nie wypowiada, a tym bardziej nie zrobiła tego co jest wymagane - brak uzupełnionego profilu.

Nie wiemy nawet o jakim silniku tutaj mówimy, więc dalsza kontynuacja chyba Panowie jest zbędna. Tak mi się wydaje, ale zawsze się mogę mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje miteg9 ale z ciekawosci sprawdzilem jakie filtry idą do n16 i tino okazało sie ze wzystkie z tino pasuja do n16 i nie tylko pasuja do wiekszosci dizlowskich silnikow nissana. bo mi  sie cos kojarzyło ze do p10 2.0d taki sam kupowałem.

i tak samo wiekszosc mialy wersje z czujnikiem i bez, w primerce p10 mialem nawet od tego kontrolke wody w filtrze

Edytowane przez jacek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę z innej beczki a raczej dystrybutora-czy leje ktoś takie paliwe ON FF?

Moja bestja gna na min jak młody bóg!

I tu pytanie czy nie jest tam lany jakiś dodatkowy specyfik,który może coś uszkodzić?

Jak lałem te lepsze na markowych stacjach to takiego efektu nie było.

A stacja nazywa się krab:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...