luxs Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Witam, Wsiadłem do auta, odpaliłem, ruszam, zawracam, a tu bach... kierownicę dociągnęło max do lewej strony i.... nagrałem film telefonem w 3gp, dlatego też wrzuciłem najpierw na YT i podaje niżej linka. Ciężko byłoby mi to zjawisko opisać, o ile w ogóle ktoś uwierzyłby mi, że takie zdarzenie miało miejsce. Otóż mam do użytkowników pytanie, czy może ktoś spotkał się kiedyś z takim zachowaniem układu wspomagania kierownicy ? Czy to też może normalne? Czy może prowadzi to w stronę awarii lub uszkodzenia układu wspomagania kierownicy ? LINK: Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Wygląda bardzo groźnie. Gdyby tak stało się w czasie jazdy.... Dobrzę, że nagrałeś, bo tutaj to może byśmy Ci uwierzyli ale w serwisie, jak auto na gwarancji to na pewno nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie zapaliła Ci się kontrolka układu wspomagania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie zapaliła się żadna kontrolka. Podjechałem do przodu, manewr... stanąłem żeby wrzucić wsteczny, a tu takie coś. Ruszyłem ręką w prawo i przestało. Pojechałem dalej. Serwis niezainteresowany tematem ani filmikiem, auto na gwarancji :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie zapaliła się żadna kontrolka. Podjechałem do przodu, manewr... stanąłem żeby wrzucić wsteczny, a tu takie coś. Ruszyłem ręką w prawo i przestało. Pojechałem dalej. Serwis niezainteresowany tematem ani filmikiem, auto na gwarancji :> skoro serwis niezainteresowany tematem to może dział interwencji Auto Świat przykładowo - napisz im maila, na ich miejscu zaciekawił by mnie tak ciekawy multimedialny materiał coś masz pecha do Qashqaia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie zapaliła się żadna kontrolka. Podjechałem do przodu, manewr... stanąłem żeby wrzucić wsteczny, a tu takie coś. Ruszyłem ręką w prawo i przestało. Pojechałem dalej. Serwis niezainteresowany tematem ani filmikiem, auto na gwarancji :> Niech zgadnę... Serwis w Elblągu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Nie zapaliła się żadna kontrolka. Podjechałem do przodu, manewr... stanąłem żeby wrzucić wsteczny, a tu takie coś. Ruszyłem ręką w prawo i przestało. Pojechałem dalej. Serwis niezainteresowany tematem ani filmikiem, auto na gwarancji :> Czy kierownica po "odbiciu" stawiała opór czy bez problemu mogłeś ją obrócić spowrotem? Czy "samoskręt" był na tyle silny, że w czasie jazdy mógłby wyrwać Ci kierownicę z ręki? Jeśli tak to myślę, że powinieneś zainteresować tym tematem centralę nissana, salon może mieć to w nosie ale producent może podejść do tego trochę inaczej. Sławny filmik z odpadającą kierownicą zaowocował wysłaniem inżyniera z fabryki do właściciela tego Qashqaia w celu weryfikacji problemu. Może u Ciebie będzie podobnie Przy okazji nie zaszkodzi napisać jak ASO podchodzi do tematu, może jak ich postraszą odebraniem autoryzacji to się chłopcy opamiętają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 (edytowane) W Sylwestra 2011r.jadąc Amber1 do Gdańska testowałem spalanie na oponach zimowych przy różnych szybkościach. Kiedy "doszedłem do" 130km/h , dwa razy przez 5-10 sek tak 'trzepało" mi kierownicą(ale nie ściągało- o ile pamiętam) ,że w trosce o bezpieczeństwo zwolniłem do 100. Powrotną drogę pokonałem już "starą jedynką" z przepisową szybkością. Po powrocie reklamowałem koła u sprzedawcy, który je sprawdził na wyważarce - były o.k.. Ale ja się uparłem ,że to wina jedynie kół i on ten zwrot przyjął choć sugerował reklamowanie układu kierowniczego .Tylko ja nie wyobrażałem sobie ,że to mogło być powodem wspomaganie(przy przebiegu ~7tyś.km.) ? Do dziś nic podobnego mi się już nie przytrafiło .Obecnie zakupiłem już drugi zestaw kół zimowych. Opisałem o tym lux-owi na priv bo przekonany byłem o tym , że w moim przypadku jednak przyczyną drgania kierownicy winne były koła .Teraz mam wątpliwości .... Tylko jak "widzę" serwis ich nie rozwieje Edytowane 8 Października 2012 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszalot Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Nie wiem czy komuś to pomoże ale miałem podobną sytuację w Seacie Toledo. Cofając skręciłem kołem kierownicy na maksa, nie zauważyłem że koła dojechały do krawężnika i się zablokowały, więc dodałem ostro gazu i kierownica zaczęła szarpać podobnie jak tutaj. Wtedy wytłumaczyłem sobie, że przeciążyłem pompę wspomagania i dlatego szarpie. Nadmienię tylko że owo zjawisko pojawiło się tylko raz w opisanej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Przy okazji pobytu w Serwisie przedstawiłem "przygodę" z Sylwestra z zachowaniem kierownicy. Sprawdzano w systemie czy moje auto jest w rejestrze akcji serwisowej (takowa też jest). Nie byłem na liście ale i też nie potrafiono wytłumaczyć tego zachowania jak i nic nie zrobiono .... oby mój przypadek był tylko incydentem ! luks - sprawdż swój "egzemplarz" czy może jest przewidziany do poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Witam, Wsiadłem do auta, odpaliłem, ruszam, zawracam, a tu bach... kierownicę dociągnęło max do lewej strony i.... nagrałem film telefonem w 3gp, dlatego też wrzuciłem najpierw na YT i podaje niżej linka. Ciężko byłoby mi to zjawisko opisać, o ile w ogóle ktoś uwierzyłby mi, że takie zdarzenie miało miejsce. Otóż mam do użytkowników pytanie, czy może ktoś spotkał się kiedyś z takim zachowaniem układu wspomagania kierownicy ? Czy to też może normalne? Czy może prowadzi to w stronę awarii lub uszkodzenia układu wspomagania kierownicy ? LINK: http://youtu.be/WnQPURsmnco Pozdrawiam! A czy to nie jest taki stan jak opisałem w wątku akcje serwisowe? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80495-akcje-serwisowe-nissan-qashqai/page__st__80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Meridion - jeśli dobrze rozumiem pytanie to odpowiem tak: - objawy usterek są różne.W w/w linku opisane są przypadki odkręcania się koła kierownicy a w tym temacie opisujemy awarię układu wspomagania kier. - nie wiem czy Serwis ma dwie odrębne akcje serv. czy one ewentualnie się łączą (nie poinformowano mnie a ja nie dopytywałem się ) Dlatego też nie opisuję powyższego wątku w temacie akcji servisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Drogi luxsie jeśli to Cię pocieszy to nie jesteś sam, dodam, że moje auto też ZOSTAŁO ZAKUPIONE W Elblągu, rocznik 2011. Miałem tak parę razy, z 5-6 ostatnie pół roku, podczas wyjazdu z garażu do przodu przy maksymalnym skręceniu kół w lewo wystarzyło dotknąć palcem aby przestało. Na początku się wystraszyłem, a teraz mam to w d..., bo oprócz tego, mam też strasznie głośną pracę silnika, chodzi mi jak diesel, plastiki wszystkie trzeszczą, skórka maskująca kolumnę kierowniczą pod zegarami jak się opuszcza kierownicę odkleiła się, zawieszenie łubudubu, radio(acenta) czasem łapie zawiechę nawet na godzinę pod wpływem wilgoci, jedynkę w skrzyni biegów trzeba wrzucać-wkopywać z nogi z koleji 5 tak jakby za chwilę miała wyskoczyć, wskazówka prędkościomierza mijając 40km/h trzeszczy, podczas ruszania zwłaszcza jak zimny huczy mi w prawym przednim kole chyba ESP, albo ABS, klimatyzacja strasznie obciąża silnik, czego nie było w pierwszym roku użytkowania. Tak więc czekam i liczę, że przed upływem gwarancji rozleci mi się całkiem to może na nowe wymienią . Pozdrawiam, trzymaj się i nie daj wyrwać sobie kierownicy z rąk PS. Po pół roku chyba nieobecności znowu napisałem, jak sami widzicie, przez ten czas przybyło usterek w moim QQ, a we mnie żółci i goryczy. Edytowane 8 Listopada 2012 przez przemus863 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Drogi luxsie jeśli to Cię pocieszy to nie jesteś sam, dodam, że moje auto też jest z Elbląga, rocznik 2011. Miałem tak parę razy, z 5-6 ostatnie pół roku, podczas wyjazdu z garażu do przodu przy maksymalnym skręceniu kół w lewo wystarzyło dotknąć palcem aby przestało. Na początku się wystraszyłem, a teraz mam to w d..., bo oprócz tego, mam też strasznie głośną pracę silnika, chodzi mi jak diesel, plastiki wszystkie trzeszczą, skórka maskująca kolumnę kierowniczą pod zegarami jak się opuszcza kierownicę odkleiła się, zawieszenie łubudubu, radio(acenta) czasem łapie zawiechę nawet na godzinę pod wpływem wilgoci, jedynkę w skrzyni biegów trzeba wrzucać-wkopywać z nogi z koleji 5 tak jakby za chwilę miała wyskoczyć, wskazówka prędkościomierza mijając 40km/h trzeszczy, podczas ruszania zwłaszcza jak zimny huczy mi w prawym przednim kole chyba ESP, albo ABS, klimatyzacja strasznie obciąża silnik, czego nie było w pierwszym roku użytkowania. Tak więc czekam i liczę, że przed upływem gwarancji rozleci mi się całkiem to może na nowe wymienią . Pozdrawiam, trzymaj się i nie daj wyrwać sobie kierownicy z rąk PS. Po pół roku chyba nieobecności znowu napisałem, jak sami widzicie, przez ten czas przybyło usterek w moim QQ, a we mnie żółci i goryczy. To ja nie wiedziałem ,że Elbląg produkuje Qq .... ale z dwojga złego to może lepiej ,że mój przypłynął z Anglii Ten żart jest nie na miejscu ale może "upuści" trochę żółci .Nie wiem dlaczego z "takim pakietem" usterek jeszcze autem jeżdzisz ? Jeśli Servis się na to 'wypina' to są niezależni rzeczoznawcy .... W takim stanie techn . "wymienić samochód" może ubezpieczyciel ..............i oby tylko jadącym w nim nic się nie stało !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) To ja nie wiedziałem ,że Elbląg produkuje Qq .... ale z dwojga złego to może lepiej ,że mój przypłynął z Anglii Ten żart jest nie na miejscu ale może "upuści" trochę żółci . Nie wiem dlaczego z "takim pakietem" usterek jeszcze autem jeżdzisz ? Jeśli Servis się na to 'wypina' to są niezależni rzeczoznawcy .... W takim stanie techn . "wymienić samochód" może ubezpieczyciel ..............i oby tylko jadącym w nim nic się nie stało !!! A co ma się stać przecież to NISSAN, Ha przed chwilą sprawdziłem swój vin na stronach do tego przeznaczonych i okazuje się, że mam zamontowany silnik....... GA14DE, no to jak na 87 kucy to nie mam na co narzekać Edytowane 8 Listopada 2012 przez przemus863 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 przemus863 Pocieszyłeś mnie nie ma co ukrywać chodzi mi jak diesel, - póki masz autko na gwarancji... jedź do ASO niech robią... zostaw im na kilka dni(tygodni) plastiki wszystkie trzeszczą, - drzwi jak dotykasz kolanami albo trzymasz za rączkę podczas jazdy skórka maskująca kolumnę kierowniczą pod zegarami jak się opuszcza kierownicę odkleiła się, - tą skórkę przyklejali mi w ASO bo też odpadała zawieszenie łubudubu, - u mnie coś trzeszczy przy ruszaniu i dodawaniu gazu z komory silnika radio(acenta) czasem łapie zawiechę nawet na godzinę pod wpływem wilgoci, - zmieniarka CD zacina się ? ( w prawy dolny gumowy róg wystarczy puknąć nadgarstkiem ) wskazówka prędkościomierza mijając 40km/h trzeszczy, - mi też podczas ruszania zwłaszcza jak zimny huczy mi w prawym przednim kole chyba ESP, albo ABS, - przy rozpędzaniu stuka na ścianie grodziowej pompa abs/esp, u mnie też klimatyzacja strasznie obciąża silnik,- podobnie (nie używam jej w ogóle) usterkę(dwie kontrolki naraz) ESP i SLIP masz? jak naciśniesz guzik OFF raz na jakiś czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 A co ma się stać przecież to NISSAN, Ha przed chwilą sprawdziłem swój vin na stronach do tego przeznaczonych i okazuje się, że mam zamontowany silnik....... GA14DE, no to jak na 87 kucy to nie mam na co narzekać Jeśli to prawda (w co trudno jest mi uwierzyć) ............. to nie musisz już czekać końca gwarancji - wymianę auta masz od ręki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Ale to chyba jakiś babol dekodera vin. GA14DE to jak mnie pamięć nie myli stara jednostka 1.4 z min. Almery. Nie ma możliwości, aby była w QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Ja także na jednej ze stron dekodujących VIN miałem silnik 1.4. Edytowane 8 Listopada 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Nie, pali mi się jedna, a można wiedzieć po co czasmi wyłączasz ESP, bo ja po to, żeby nie szarpał i szybciej się rozpędzał. Mam zamiar postawić auto do ASO i zgłosić to wszystko, ale obawiam się, że skończy się na przyklejeniu skórki, a reszta usterek według fachowców to TTTM. Teraz tak sobie myślę, że żródłem problemów z głośnością pracy silnika i dynamiką, może mieć katalizator, ponieważ parę razy śmierdziało mi jajem, głośność pochodzi z wydechu nie z silnika i dodatkowo ostatnio miałem wystrzał z tyłu auta. To nieprawdopodone, czuje się jakbym pisał o jakimś starym rzęchu, a piszę o 1,5 rocznym QQ. Jeżeli chodzi o radyjko to mam te nowszeeeeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.