Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po uślizgu kół tylnej osi blokada obrotów i nie zapala. "Niskie" sprzęgło. Tempomat


Gość kenfollet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie! To moje pierwsze doświadczenia z Navarą i waszym forum.

 

Otrzymałem służbową Navarę z przebiegiem 190 000 km. Silnik 2.5. Razem z kluczykami dostałem "prikaz" żeby auto doprowadzić do właściwego stanu bo nikt od dawna nie był u żadnego mechanika. Więc oto lista dolegliwości:

 

1) Napęd ustawiony 2 WD. Kiedy startuję "trochę" ostrzej na skrzyżowaniu i w zakręcie koła leciuteńko się poślizgną komputer robi coś dziwnego. Obrotomierz blokuje się w pozycji 2 tys obrotów, prędkościomierz blokuje się w pozycji 20 km/h. Auto nie przekracza gdzieś około 2 tys obrotów więc nie da się dalej jechać. Auto jest sparaliżowane. Trzeba zgasić silnik. Potem niestety nie da się jej odpalić i tu opis dokładnie taki jak w pkt. 2 więc...

 

2) Samochód nie daje się zapalić. Przekręcam kluczyk auto normalnie startuje. Pięknie zapala nie trzeba długo kręcić ani nic. Około 3 sekundy po zapaleniu silnik gaśnie. Pięknie równo zupełnie jakbym przekręcił kluczyk w stacyjce. Problem powtarza się przez kilkanaście minut. Najczęściej pomaga wyjęcie kluczyka ze stacyjki, zamknięcie samochodu z kluczyka, kilkadziesiąt sekund, otwarcie samochodu i ponowne zatrzaśnięcie drzwi. Wszystkie zabezpieczenia fabryczne, nie ma dodatkowych alarmów ani innych cudów. Wygląda zupełnie jak jakiś problem z immobilaizerem ale występuje zawsze po awari 1. Nie ma reguły. Czasem robi tak rano na zimno czasem na ciepłym silniku.

 

3) Sprzęgło "nie odbija" do końca. Pedał najczęściej jest jakby w 20% wciśnięty. Czasem jak się jeździ po mieście przez jakiś czas "odbija" do końca a czasem pozostaje "wciśnięty" gdzieś na 50%. Brak innych objawów. Skrzynia (manual) chodzi lekko i przyjemnie, precyzyjnie.

 

4) Nie działa tempomat. Po wciśnięciu przycisku tempomatu zielona kontrolka. Potem ale nie da się zaprogramować prędkości przez przytrzymanie przełącznika akceleracji.

 

Problem 4 jest marginalny. Piszę bo nie wiem czy ma związek z poprzednimi. Problem 1 i 2 szczególnie kiedy wystąpią po sobie martwi mnie szczególnie. Będę również bardzo wdzięczny za adres to mechanika, który się tym zajmie. Większość serwisów stawia oczy w słup i w ogóle nie wiedzą o co chodzi.

 

Dodam tylko, że żeby wystąpił problem 1 trzeba jej dać sporo gazu. Boję się co będzie w zimie bo wtedy o taki uślizg łatwiej. Oczywiście nie kręce silnika podczas takiego skrętu do czerwonej strefy ale obroty są dosyć wysokie.

 

Nie jeździłem jeszcze praktycznie wcale w ustawieniu 4H i 4Low, nie blokowałem dyferencjału więc nie wiem czy tam wszystko działa dobrze. Do tej pory miałem tylko przyjemność z xDrive a tam to komputer sam o wszystko dba:)

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście ja to wszystko wiem ale za dużo pisania więc zadzwoń do mnie a wszystko ci wytłumaczę co i jak większość z tych problemów jest ze sobą powiązana opiszę to w innym czasie tak żeby było dla innych 504242875 pozdro

 

Pierwszy problem to tak zwany na forum nagły brak mocy jest za to odpowiedzialny zawór w pompie wysokiego ciśnienia dostępny na allegro od 380zł przycina się przez co niejest w stanie wysterować odpowiedniego ciśnienia paliwa komputer odczytuje to jako zbyt mały stosunek masy paliwa do powietrza i przechodzi w tryb awaryjny jest z tym związane gaśnięcie silnika falowanie obrotów i niemożliwość odpalenia zaraz po zgaśnięciu lub zduszeniu silnika i nietrzeba wcale zamykać auta wystarczy dłużej odczekać

UWAGA!!! ten problem musisz usunąć jak naj szybciej gdyż podczas wyprzedzania możesz stracić przez to życie

 

Następnie sprzęgło pedał ma regulację jeśli ktoś go ustawił za luźno niebędzie odbijał do końca i niewyłączy czujnika odpowiedzialnego za tempomat ewentualnie pozostaje druga przyczyna zużyte sprzęgło co przy tym przebiegu jest normalne

cujnik tempomatu zamontowany jest przy pedale sprzęgła i ma regulację

gdybyś miał z tym problemy to dzwoń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alkaspaw opisz koniecznie w wolnym czasie bo ciekawy jestem, a wygląda mi to na jakieś typowe usterki dla tego modelu. To w jakimś konkretnym roczniku częsciej spotykane?

 

kenfollet - który to rok produkcji ? z tego co już widzę będzie działał, to cieszy, a dzięki forum mniejszym kosztem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Kolego,

 

w temacie gaśniecia silnika po uślizgu kół, nie mam koncepcji.

 

Jeżeli chodzi o tempomat. Miałem podobny problem. Cruse control się włączał, ale nie dało się ustawić prędkości. Potem i crus control przestał działać. Okazało się, że uszkodzony jest zwijacz poduszki powietrznej. Nowy w serwisie ok. 750 PLN bruto. Allegro odradzam, bo można kupić uszkodzone. Jest też opcja naprawy. W tym temacie rozmawiałem z moim mechanikim i ma to zrobić. Będę miał ma rezerwe.

 

Nie odbijające sprzęgło, miałem w Masterze. Winnym okazała się jak dobrze pamięta pompka hydrauliczna. Zakładam że w Navarze sprzęgło również jest hydrauliczne.

 

Co do mechanika, skontaktuj się z tym mechanikiem 501354925. Kiedyś pracował w nissnie w Krakowie. Jedyny problem to taki, że warsztat ma koło Nowego Brzeska, czyli ok 20 km za Krakowem przy drodze na Sandomierz, ale może czasem warto nadłożyć kilometrów zwłaszcza, że ma bardzo przystępne ceny i dobrze wyposarzony warsztat.

 

Napisz co udało ci się załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALKASPAW Napisz proszę jak w Navce D 40 podciągnąć sprzęgło. U mnie bierze bardzo wysoko prawie na puszczonym pedale i odnoszę wrażenie że cały czas się ślizga. Napisz proszę jakie kolejno wykonyje się czynności aby sprzęgło brało trochę niżej.

Mam 131 kkm przy 63kkm wymieniali mnie sprzęgło i koło zamachowe w Warszawie u Zaborowskich i nie chcę drugi raz tego przeżywać.

Trwało to 3 tygodnie z okładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja trzpieniem łączącym pedał z pompką wysprzęglika odkręcasz nakrętkę kontrującą i wkręcasz lub wykręcasz trzpień jak ustawisz za luźno to pedał nie będzie odbijał do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość kenfollet

Witam.

Udało mi się trafić do serwisu "sparaliżowaną Navarą".

Diagnoza to szyna paliwowa (2000 zł).

Kody błędu P0222, P0122 i podobno ten wskazujący na awarię szyny P1272.

Co o tym sądzicie? Oddać auto w ręce ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...