Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kontrolka podgrzewania świec żarowych


Guest us3r

Recommended Posts

Witam,

niedawno nabyłem almerke N16, 2003r, 1.5 dCi. Im jest niższa temperatura tym ciężej mi pali. Kontrolka od podgrzewania świec żarowych zapala się na ok. 1 s, nie zależnie czy świece są podłączone czy nie. Same świece według raczej sprawne, ponieważ bardzo iskrzą jak podłączam plus. Wydaje mi się że dochodzi do nich prąd ponieważ podłaczyłem do nich probówkę i świeciła dłużej(jakies 4s na rozgrzanym silniku). Jak to powinno wyglądać? Jeśli jest to jakaś awaria to czego to może być wina?

 

Pozdrawiam,

us3r.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Witamy nowego kolegę.

Po prawo na górze masz cos takiego jak >>wyszukiwanie<<, gdybś tam wpisał słowa zwiazane coś np. ze świecami, to może by Ci pokazało coś takiego..

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79242-almera-n16-problem-z-odpalaniem/page__st__20?do=findComment&comment=848142

Prócz tego świecenie się kontrolki tylko przez sekundę, to źle.

Link to comment
Share on other sites

Szukałem na forum i świece sprawdziłem już wcześniej. Mam wrażenie że kontrolka od poduszki powietrznej jest zamieniona ze świecami. Ta od poduszki świeci sie jakieś 10s, a od świec 1s. Ponadto wczoraj w trasie zapalił mi się check engine. Podjechałem do mechanika i nie wykazało mu błędów, sprawdzałem też dziś na swoim komputerze i również nie ma błędów, wszystko działa prawidłowo - no poza paleniem, nadal idzie mu ciężko ale może to też być wina słabego akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Kontrolka zamieniona być nie może, bo to tylko żarówecza. Najwyraźniej jest źle podpięty dany przewód - ktoś grzebał w instalacji.

Co do akumulatora, to przeczytaj to i sobie sprawdź.........

 

Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu?

Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.

 

Napięcie spoczynkowe akumulatora

Czy jeżeli napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,4 V to jest to

za niska wartość?

 

Napięcie spoczynkowe akumulatora o wartości 12,4 V świadczy, że akumulator jest naładowany w granicach 70% i trzeba go doładować. Akumulatory zbudowane na stopie wapniowym ładuje się podobnie jak stare tradycyjne akumulatory. Otwieramy akumulator, sprawdzamy poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełniamy wodą destylowaną lub demineralizowaną, a następnie podłączamy prostownik i ładujemy prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Napięcie ładowania mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku powinno być na poziomie 15,6 - 16,8 V. W przypadku akumulatorów szczelnie zamkniętych napięcie ładowania powinno być stałe i wynosić 14,0 - 14,4 V. Ważna jest temperatura elektrolitu, która nie powinna przekroczyć 40oC.

 

Akumulator zimą

Mam pytanie: dlaczego w okresie zimowy akumulatory spisują się tak słabo?

 

Z nastaniem zimy mogą wystąpić pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu.

Nie zawsze winę za te kłopoty ponosi akumulator, ale od jego sprawności w dużej mierze zależy dobry rozruch. Wraz ze spadkiem temperatury otoczenia (także elektrolitu) obniża się pojemność elektryczna akumulatora.

 

Pojemność akumulatora przy danej temperaturze otoczenia jest następująca:

  • 100% pojemności w temperaturze +25oC,
  • 80% pojemności w temperaturze 0oC,
  • 70% pojemności w temperaturze -10oC,
  • 60% pojemności w temperaturze -25oC.

 

Dla akumulatorów częściowo rozładowanych pojemności będą proporcjonalnie mniejsze. Pobór energii jest zwiększony z powodu wymogu jazdy z włączonymi światłami drogowymi. Obniżenie temperatury powoduje również zastyganie oleju.

W skrzyniach korbowej i biegów, wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, rośnie prąd pobierany z akumulatora podczas rozruchu.

 

Przed sezonem zimowym należy:

  • Sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu ewentualnie uzupełnić poziom i doładować według instrukcji producenta. Należy wykonać to specjalistycznymi urządzeniami w warsztacie elektromechaniki samochodowej. Poziom możemy uzupełniać sami, dolewając wody destylowanej do poziomu,
  • W samochodach z prądnica prądu stałego, gdzie może występować ujemny bilans energetyczny, w razie potrzeby doładować akumulator poza pojazdem,
  • Przed rozruchem silnika należy pamiętać o wciśnięciu pedału sprzęgła, co zmniejsza opory stawiane rozrusznikowi, a tym samym zmniejsza pobór prądu z akumulatora,
  • Jeżeli samochód zimą nie będzie wykorzystywany, należy wyjąć z niego akumulator i przechowywać w stanie naładowanym,
  • Można też stosować specjalne ocieplacze akumulatora, które są jednak skuteczne najwyżej przez parę godzin po wyłączeniu,
  • Dobrze jest mieć mały prostownik i przynajmniej raz w miesiącu podładować. Jeżeli akumulator jest eksploatowany w mieście, trzeba akumulator ładować częściej,
  • Dbać o czystość powierzchni wieczka akumulatora, gdyż gromadząca się wilgoć i woda mogą być przyczyną zwarć i samowyładowania.

Link to comment
Share on other sites

Przecież kontrolka od poduszek po odpaleniu silnika właśnie tyle czasu powinna się świecić, u mnie jest to około 8s :)

Link to comment
Share on other sites

Więc moja teoria o podmienionych kablach padła... A jak długo świecą wam kontrolki od świec żarowych, i co ewentualnie może powodować takie zachowanie u mnie?

Link to comment
Share on other sites

Szukałem na forum i świece sprawdziłem już wcześniej. Mam wrażenie że kontrolka od poduszki powietrznej jest zamieniona ze świecami. Ta od poduszki świeci sie jakieś 10s, a od świec 1s. Ponadto wczoraj w trasie zapalił mi się check engine. Podjechałem do mechanika i nie wykazało mu błędów, sprawdzałem też dziś na swoim komputerze i również nie ma błędów, wszystko działa prawidłowo - no poza paleniem, nadal idzie mu ciężko ale może to też być wina słabego akumulatora.

 

Witam kolegę, ze świecami żarowymi nie ma żadnej filozofii, nie utrudniajmy sobie sami życia szukając jakiś napięć i dziwnych rozwiązań:

1. Po pierwsze proponuję odkręcić świecę.

2. Przygotować sobie dwa odpowiedniej długości przewody elektryczne.

3. Jeden przewód podłączyć do świecy w miejsce bieguna dodatniego ( tzw. + akumulatora)

4. drugi przewód (-) tzw. masa akumulatora i podłączyć odpowiednio do akumulatora na 1 do 2 sekund.

5. świeca powinna się zajażyć ma być gorąca i tak każdą należy sprawdzić.

6. jeżeli któraś świeca nie jaży, należy wymienić cały komplet.

7. jeżeli świece są w porządku (tzw. grzeją), wkręcamy je na swoje miejsce i podłączamy.

8. prosimy kolegę o pomoc, który przekręca kluczyk a my szybko z kontrolką lub miernikiem sprawdzamy czy dochodzi napięcie do listwy zasilającej świece i to wszystko. Warunek taki ze na pewno kontrolka nie świci się tylko sekundę, bo jak tak jest należy wymienić układ sterujący lub przekażnik.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak już wspomniałem, same świece są ok - sprawdzałem je pod prostownikiem. Zauważyłem natomiast że chyba nie zawsze załącza mi się pompa paliwa na zapłonie. Czasem działa jak jest ciepły ale na zimnym jeszcze nie słyszałem(tzn. wydaje mi się że to pompa).

 

Dodatkowo mam jakiś niepodłączony czujnik, nie mogę znaleźć kabelka który powinien być tam podłączony. Proszę o napisanie gdzie u Was idzie ten kabelek lub jeśli ktoś będzie na tyle uprzejmy to poprosił bym o fotkę ;) I czy to może być przyczyną ciężkiego odpalania?

2012-10-14%252017.26.24.jpg

 

Już wiem co jest grane, siadły wtryski. Jeden leje calkiem, dwa sa w "średnim" stanie, ostatni OK. Mechanik twierdzi że istnieje szansa że skończy się na wymianie tylko jednego wtrysku. Podał mi koszt używanych wtrysków od 150 PLN sztuka więc chyba nie jest źle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...