Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
hot_rider

[350Z] Różnice pomiędzy rynkiem EU a US

Recommended Posts

hot_rider

Postanowiłem zebrać wszystko w jednym temacie aby wszystko było jasne i czytelne...

jeżeli coś pominąłem proszę dopisywać

a więc zaczynamy.Przedstawione różnice będą pomiędzy najbogatszymi wersjami US (enthusiast,tourning,

Performance,

) a EU w wersji PACK, oczywiście w serii bez dodatków.

Jeżeli coś jest nie opisane znaczy, że jest identyczne

 

różnice pomiędzy wersjami US w najbliższym czasie

 

karoseria:

-tylni zderzak różni się miejscem na tablice oraz w wersji EU mamy zaślepkę na hak holowniczy pod tabicą

EU:

z2234557Q.jpg

US:

350Z_DPE.jpg

 

-błotniki EU są wyposażone w migacze w wersji US ich nie ma:

nissan-z350-6027-ni.jpg

 

- spryskiwacze reflektorów w EU to standard i konieczność przez obowiązujące w EU przepisy w US brak

 

Koła:

 

- Kute felgi RAYS 18`` w EU:

z2234557Q.jpg

 

- i wersja 18`` na USA:

Nissan_m_m.jpg

 

 

Hamulce

-EU:aluminiowe BREMBO 4 tłoczkowe na przód i 2 tłoczkowe na tył ( takie same jak w GTR R34)

Brake_Swap3.JPG

-Us: żeliwne zaciski po 1 tłoczku na przód i tył

910800951_ecXUK-L.jpg

 

Wnętrze:

- inne jednostki miar spalania/prędkości

- sterowanie radiem i tel w kierownicy w EU

z2234552Q.jpg

 

światła:

Przednie EU różnią się sposobem świecenia i dodatkowo w EU mamy światło przeciwmgłowe z tyłu (wynika to z przepisów)

 

Silnik:

-na początku produkcji w `03r. w USA były silniki o mocy blisko 300PS a dokładnie 295

-różnica w programie mapy ze względu na paliwo

 

Zawieszenie:

- ponoć twardsze sprężyny w EU ale osobiście tego nie zauważyłem

 

Przeniesienie napędu:

-i tu nie jestem na 100 % pewien czy wszystkie wersje EU mają chłodnice tylniego dyfra (taka obudowa aluminiowa z radiatorem). w wywiadzie głowny projektant mówił coś o różnicy w chłodzeniu i myślę, że własnie o to chodziło

nismodiffcoverz33350zg35.jpg

 

-kontrola trakcji

w US: VDC

w EU : ESP

 

Mity:

moim zdaniem na pewno nie prawdą jest mniejsza sztywność w wersji US, są te same rozpórki, karoseria jest tak samo poskładana. Obie wersje są robione w tej samej fabryce na tej samej taśmie i taka `oszedność` w produkcji robiła by koszty w przestawianiu maszyn itd. zresztą w wywiadzie z twórcą 350ż nic takiego nie padło z jego ust

Edited by hot_rider
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mlynarz86

Hot_rider, fajny opis :) Ja bym jeszcze wspomniał w sekcji karoseria o braku lampy przeciwmgielnej tylnej w wersji US co widać na fotce białej zety.

Dodatkowo wersje US miały chlapacze których nie widziałem w wersjach EU:

350z-with-wheels.jpg

 

Link do podobnego tematu na my350z.com: http://my350z.com/fo...vs-us-350z.html

Edited by Młynarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider
o braku lampy przeciwmgielnej tylnej w wersji US
światła:

Przednie EU różnią się sposobem świecenia i dodatkowo w mamy światło przeciwmgłowe z tyłu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

Postanowiłem zebrać wszystko w jednym temacie aby wszystko było jasne i czytelne...

jeżeli coś pominąłem proszę dopisywać

a więc zaczynamy.Przedstawione różnice będą pomiędzy najbogatszymi wersjami US (enthusiast,tourning) a EU w wersji PACK, oczywiście w serii bez dodatków.

Jeżeli coś jest nie opisane znaczy, że jest identyczne

 

różnice pomiędzy wersjami US w najbliższym czasie

 

karoseria:

-tylni zderzak różni się miejscem na tablice oraz w wersji EU mamy zaślepkę na hak holowniczy pod tabicą

EU:

z2234557Q.jpg

(....)

 

Akurat na zdjęciu masz EU bez zaślepki... ;)

 

Nie wiem jak jest z Zetką, ale na przykład w przypadku Murano jest dużo różnic materiałowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites
BossNY

Akurat na zdjęciu masz EU bez zaślepki... ;)

...

skąd wiesz? :P

na tak małym zdjęciu nie da się tego wypatrzeć...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

skąd wiesz? :P

na tak małym zdjęciu nie da się tego wypatrzeć...

 

Wydaje mi się, że właśnie dlatego jej tam nie ma, bo nie widać... :D to dość wyróżniający się element. Poza tym widziałem wersję EU bez zaślepki na żywo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ewa_hb

Podpinam :) +1 i prośba do hot ridera o aktualizację swojego posta jak będzie coś dodane od kogoś innego :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

bede aktualizował

co do miejsca na hak nie wiem czym to jest spowodowane,że w jednych jest a w drugich nie

chlapacze to akcesoria dodatkowe (więc nie bede aktualizował ) które można było tez kupić w US

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strider

bede aktualizował

co do miejsca na hak nie wiem czym to jest spowodowane,że w jednych jest a w drugich nie

chlapacze to akcesoria dodatkowe (więc nie bede aktualizował ) które można było tez kupić w US

 

Też nie wiem, ale mówię jako ciekawostkę - nigdy nie udało mi się rozwiązać zagadki... :D

 

a co z mechanizmem różnicowym LSD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

według mojej wiedzy jest ten sam tylko w wersji BASE( czyli najbiedniejszej) go nie było

przełożenie 3.538

Share this post


Link to post
Share on other sites
michalgdb

a czy wyposażenie wnętrza w US nie było lepsze w standardzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filon

VDC jest od stabilności, a TCS od trakcji. Europejskie mają to i to. Jak masz europejczyka lub wersje amerykańską z TCS to VDC nie można wyłączyć, chyba że zrobi się pstryka przy czujniku przeciążeń G.W stanach wersja Enthusiast też miała TCS. Samo VDC miały wersje Track i Performance.

 

Radiator w wersjach europejski nie jest na samej pokrywie tylko też od spodu dyfra.

http://www.nasol.ro/2bad/tuning2/350z_day2_002.jpg

Edited by Filon

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider
W stanach wersja Enthusiast też miała TCS. Samo VDC miały wersje Track i Performance.

jak już coś to odwrotnie: performance,tourning,track miały tcs i vdc jezeli to to:

  • Stability control
  • Traction control

http://forum.nissank...e-na-rynek-usa/

 

osobiście to mam metlik totalny jezeli chodzi o te wersje...na forach w us tez nie maja pojecia i są sprzeczne inf. wychodzi z opisu ze mam tourning`a czyli powinienem miec tcs/vdc....napis na konsoli po wylaczeniu kontroli mam vdc....nic nigdzie o tcs

Edited by hot_rider

Share this post


Link to post
Share on other sites
michalgdb

A znowu ja mam napis TCS na guziku i na blacie jak wyłączę. I już żadne wspomaganie trakcji ani stabilności jazdy nie działają.

A mam oba systemy raczej, bo jak mam włączone tcs to nie moge dać zrywa i jak jade w zakręcie i mi dupe zarzuca to system mnie naprostowuje

Edited by michalgdb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomek.85

TCS odpowiada tylko za zapobieganie uślizgowi podczas przyspieszania (odpowiednik ASR) - nie przyhamowuje kół, żeby "wyprostować" kierunek jazdy.

Ja mam wersję Track i tylko TCS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

coś nie mogę edytować posta więc wklejam poprawkę

 

Zawieszenie:

- ponoć twardsze sprężyny w EU ale osobiście tego nie zauważyłem

 

ma być: twardsze amortyzatory w EU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomek.85

Dla potwierdzenia, wersja USA Track ma szperę mechaniczną, nie ma radiatora.

W sumie wychodzi na to, że oprócz różnic zewnętrznych i ewentualnie hamulców (w wersjach USA bez Brembo) to więcej istotnych różnic nie ma.

Edited by Tomek.85

Share this post


Link to post
Share on other sites
CMQ

Hot_rider, w pierwszym poście wklejasz 18' na USA, a to nieprawda. Ta felga była dostępna również w Europie, można było mieć Packa na tej właśnie feli ze zdjęcia. Nie jest to element rózniący EU i US a je łączący.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

analogicznie mozna bylo miec w usa np.: brembo,raysy, pomaranczowa skore itd.

wiele rzeczy były dostępne za $, tu sa opisane podstawowe różnice w najpopularniejszych wersjach

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartekZ33

Po wielu rozmowach i tak ten temat nie ma sensu bo ludzie majacy wersje z US beda bronili swoich aut bo zawsze tak jest chociaz to nie ma sensu. Ja rozmawialem z ludzmi, ktorzy zajmuja sie za granica Zetkami i powiedzieli ze jest kolosalna roznica. Tego sie trzymam bo widzialem ich projekty i raczej znaja sie na sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

kto tu broni czego??

to nie są moje wymysły tylko opieram się na słowach głównego konstruktora odpowiedzialnego za z33

jeden z wywiadów:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pMYgaezbZbk

 

Ja rozmawialem z ludzmi, ktorzy zajmuja sie za granica Zetkami i powiedzieli ze jest kolosalna roznica.

proszę cię wymień te różnice, może czegoś się dowiemy.....

 

problem polega na tym, że każdy szczeka różnice róznice duże różnice ale zapytany konkretnie gdzie sa te różnice to już nabiera wody w usta

no gdzieś one tam są ...zawieszenie jest inne (fakt inne amortyzatory) no ukł hamulcowy (brembo)..i faktycznie są to różnice dla co niektórych duże.

 

temat powstał aby właśnie wkońcu wypisać te hiper mega różnice, które sprawiaja ze auto z usa jest wykonane z kartonu a eu z blachy niemieckiego czołgu

Edited by hot_rider
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
michalgdb

jaki sens było by produkować 2 zupełnie inne auta ? Wersja USA vs EUROPA rożni się duperelami które można przeszczepić :) nie robiono blach ze starych puszek czy plastików z nakrętek od coli. Każdy kto ma europejczyka bedzie go bronił bo więcej zapłacił. Porównajcie Serwisy w polsce do serwisu w USA. Samą strefę tuning do 350z w polsce nie istnieje a w usa :D ? Ja mam USA i jestem dumny z tego, nawet ich hamulce dobrze hamują a amory są super twarde

Edited by michalgdb

Share this post


Link to post
Share on other sites
hot_rider

od wieków jest tak ,że w USA jest taniej, inny rynek poprostu

evo/sti też różnią się od odpowiedników USA..i to tym samym co Z czyli tak zwanym osprzetem

 

osobiście wisi mi to kto czym jezdzi...ale bądzmy obiektywni, jeżeli ktoś znajdzie inf. poparta ,że wersja USa zrobiona jest z micry przyjmę to na klatę :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites
CMQ

Mi chodzi o to, by informacje tu zawarte pokrywały się z rzeczywistością. Tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomek.85

No i tak właśnie jest, bo do tej pory krążyły mity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×