Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Głośna praca silnika 2.2dci


Bartezm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to super. Ja na fakturze mam 1400 sprawdzenie , czyszczenie i montaż nowych wtrysków.

U innego pompiarza sprawdzałem stare wtryski z powodu braku zaufania do Serisu Boscha to zapłaciłem 40 zł za sprawdzenie 1 wtrysku także cena 100 zł. w serwisie wydaje mi się bardzo niska. Nie wiem dokładnie o jakim sprawdzeniu mówimy bo jeśli wtryski zostaną wyciągniete to należy zamontować nowe uszczelniacze, oringi, uszczelkę pod pokrywę zaworów i nowy filtr paliwa. Bez tego serwis Boscha nie udzieli gwarancji na wykonaną usługę. Samo sprawdzenie wszystkich parametów wtrysków na maszynie trwa ok 1 godziny do tego demontaż, czyszczenie i montaż to ta cena 100 zł jest wręcz niewiarygodna.

Edytowane przez RadekKol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym Ci jeszcze zaproponował przed ponowną wizytą u mechanika, samemu dodać do paliwa Liqui Moly Nr. produktu 5154. Opakowanie 0.5l wlać na ok. 40 l paliwa /dawka uderzeniowa/ a nie jak w rozpisce 60-70l. Może to Cię jeszcze uchroni od wyższych kosztów i napraw metodą prób i błędów.

 

INFORMACJE O PRODUKCIE

OPIS Diesel-System-Reiniger jest skutecznie czyszczącą i ochronną kombinacją dodatków. Jego zadaniem jest szybkie oczyszczenie ze szkodliwych osadów układu paliwowego w silnikach Diesla. Specjalne dodatki zapewniają optymalną ochronę przed korozją i podwyższają zdolność zapłonu.

WŁAŚCIWOŚCI - oczyszczanie układu paliwowego silników Diesla, - minimalizowanie zużycia, - usuwanie osadu z układu paliwowego oraz wtryskiwaczy, - podwyższenie zdolności zapłonu oleju napędowego, - ochrona przed korozją, - optymalizacja spalania i osiągów silnika, - redukcja emisji szkodliwych substancji w spalinach, - mniejsze zużycie paliwa, - podwyższona niezawodność silnika, - szybkie i oszczędne rozwiązywanie problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie do końca...

Zostało sprawdzone organoleptycznie: łańcuchy rozrządu i pompy vacum ze ślizgaczami, luzy na zaworach, błędy w kompie i nic... wszystko OK

Więc dodałem do paliwa mixol i... Silnik pracuje zupełnie inaczej - tzn jest hałas ale już znacznie mniejszy...

Wnioskuję iż jeden z w(y)trysków niedomaga.

Wstępnie umówiłem się na sprawdzenie (wraz z wykresami) i wyczyszczenie w serwisie bosha w Stalowej Woli. Czekam na przypływ gotówki aby za jednym zamachem ogarnąć wtryski, IC, zawias, dpf-a i wirusa. Mam nadzieję że dam radę w przyszłym tygodniu.

 

Mój przedwczoraj zaczął chodzić tak samo, wróciłem do domu na lawecie. Wczoraj sprawdziłem pompę vacum i jest jak nowa. A dziś odpaliłem auto i zacząłem odpinać wtyczki od wtrysków, pojedyńczo, przy trzech wtryskach auto gasło, a przy jednym po odpięcu nie stało się nic... żadnej zmiany pracy silnika. No i mam winowajcę.

 

A i nie daj się zrobić w żadną regenerację, bo do wtrysków Denso nie ma części zamiennych, więc regeneracja polega na myciu ultradzwiękowym. Lepiej kupić uzywkę - ja tak robię.

 

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolacze sie do watku z pytaniem.

Kupilem niedawno X'a 2.2 dCi (2005r).

Auto teoretycznie ma najechane 89000 km. Troche podejrzanie malo, ale kupione w Polskim salonie, od prywatnej osoby i do konca serwisowane w W-wie na Pulawskiej. Dzwonilem, podalem VIN i wszystko co mial w papierach (faktury z przegladow i jakichs tam wymian plynow) potwierdzili. Poza tym nie widac po aucie zadnych specjalnych sladow eksploatacji.

No ale troche niepokoi mnie glosny silnik po porannym odpaleniu. Nigdy nie mialem diesla (poprzednio dwie primery - benzyna) i nie wiem, czy taka praca jest normalna. Jakies popiskiwania, klekot itp. Wszystko to trwa jakies 5 min.

Porownujac z przejezdzajacymi dieslami ten moj to traktor. Z tym ze nie czuc specjalnie, zeby auto bylo jakies slabsze, zeby nie wkrecalo sie na obroty itp. Tu wszystko na moje oko ok.

Zawioze dziecko do przedszkola (jakis 1km) i po powrocie wszystko jest ok. Slychac ze ropniak, ale wiele od benzyny nie odbiega.

Ale ten pierwszy rozruch mnie przeraza. Mozna cos z tym zrobic (co sprawdzic) czy po prostu sie przyzwyczaic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko po rozruchu na zimnym to bym się bardzo nie przejmował - najlepiej porównać z drugim podobnym Xem. Swoją drogą silnik 2.2dci na zimno na grację ursusa c330 ;)

 

Mozna cos z tym zrobic

 

Proponuję zapoznać się z tematem: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86216-wyciszanie-wygluszanie-x-trail-fotorelacja/

Podobno taka operacja pomaga ;) Jak znajdę chwilkę to uzupełnię ten temat o doświadczenia z ostatniej niedzieli , jeśli to kogoś w ogóle interesuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem o tym wyciszeniu. Fajna sprawa, ale ani warunkow ani umiejetnosci u mnie niestety nie ma :(.

Myslalem o dolaniu czegos do ropy czy cos w tym rodzaju. Z benzyna nigdy takich problemow nie mialem.

Ale zachcialo sie diezla, to teraz mam za swoje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej oleju mixol (taki do dwusuwów) - na początek 1l na pełny zbiornik, później przy następnym tankowaniu to z 1/2l - silnik pracuje zdecydowanie bardziej miękko i ciszej.

koszt to około 12zł/l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej oleju mixol (taki do dwusuwów) - na początek 1l na pełny zbiornik, później przy następnym tankowaniu to z 1/2l - silnik pracuje zdecydowanie bardziej miękko i ciszej.

koszt to około 12zł/l

potwierdzam, warto też zwrócić uwagę na zawartość popiołów w takim oleju, im mniej tym lepiej. Ja stosuje Stihl HP, dobry też jest Orlena. Olej ma właściwości czyszczące, więc jeśli jest nagar w cylindrach lub na wtryskach to po kilku bakach zostanie rozpuszczaony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że z badań kolegów zza odry wynika że najlepsze efekty daje proporcja 1:200 lub 1:250 (czyli 1l oleju 2T na 200/250l oleju napędowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oleju Mixol nie będę się wypowiadał gdyż ja tego nie używam a i mechanicy np. z Bosha też mi te eksperymenty odradzali.

Ale to co pamiętam z innych wypowiedzi, to 1l oleju, to chyba trochę za dużo!!!

Prócz tego na jakim oleju silnikowym jeździsz? Proponowany jest 5/30 lub /40. Czym gęściejszy olej i chłodne noce doprowadzają do tego że olej wolniej rozprowadza się w silniku a hałas wydobywa się z wałka na pierwszych zaworach. zresztą dawałem już o tym w miarę obszerny opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej byl wymieniany w serwisie i z faktury widac, ze zalali jakis 10W60 ShellRacing. Byl wymieniony 4000km temu (w maju). Ja nie wymienialem a i nie chcialbym lac teraz czegos 5W....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej byl wymieniany w serwisie i z faktury widac, ze zalali jakis 10W60 ShellRacing. Byl wymieniony 4000km temu (w maju). Ja nie wymienialem a i nie chcialbym lac teraz czegos 5W....

10W-60, do silnika zaprojektowanego na olej o niskiej lepkości... Albo przejaw odwagi, albo głupoty. Ciśnienie tego oleju będzie znacznie niższe niż być powinno, a co za tym idzie smarowanie niewystarczające. A przy okazji czy to samochód z DPF (od 2005 zaczęto takie produkować)?

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W-60, do silnika zaprojektowanego na olej o niskiej lepkości... Albo przejaw odwagi, albo głupoty. Ciśnienie tego oleju będzie znacznie niższe niż być powinno, a co za tym idzie smarowanie niewystarczające. A przy okazji czy to samochód z DPF (od 2005 zaczęto takie produkować)?

 

Bez filtra DPF. Mozna wymienic ten olej na inny (30W...) ?.

Jak tak to najlepiej na jaki ?

Edytowane przez pawelz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez filtra DPF. Mozna wymienic ten olej na inny (30W...) ?.

Nie powinno być żadnych problemów - nowoczesne oleje syntetyczne i półsyntetyczne są ze sobą w pełni mieszalne i nie tworzą osadów, które by mogły coś zatkać lub zostać wypłukane i coś rozszczelnić. Jeśli nie ma filtra DPF to wybór olejów jest większy, ale używanie oleju spełniającego ACEA C3 (czyli niskopopiołowego) w niczym nie przeszkadza. Ja testowałem u siebie 0W-40 i 5W-30. Na 5W-30 silnik działa zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu w serwisie zalali takim olejem. ?.

Chyba najpierw do nich zadzwonie i sie dowiem czemu tak zrobili. A moze cos nie tak ze specyfikacja faktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu w serwisie zalali takim olejem. ?.

Chyba najpierw do nich zadzwonie i sie dowiem czemu tak zrobili. A moze cos nie tak ze specyfikacja faktury.

Odpowiedzi serwisu w takiej sytuacji mogą być 2 - odpowiedzą, że masz wlany dobry olej, ale pomylili się na fakturze (już to przerabiałem w jednym z moich aut) i raczej będzie to kłamstwo, albo odpowiedzą, że taki olej jest dobry i nie zaszkodzi, co jest półprawdą (bo ten olej jest faktycznie dobry, ale raczej nie do tych silników i na pewno nie jest optymalnym wyborem przy typowych warunkach użytkowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem po rozmowie. Pan z serwisu powiedzial, ze 5W30 lany jest tylko do aut z filtrem czastek stalych. Poniewaz moj tego nie ma zalali 10W60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem po rozmowie. Pan z serwisu powiedzial, ze 5W30 lany jest tylko do aut z filtrem czastek stalych. Poniewaz moj tego nie ma zalali 10W60.

To nie jest prawda. W starszych instrukcjach zarówno do diesli jak i benzyny zalecany jest olej 10W-30 jako odpowiedni do wszystkich warunków użytkowania. Nie do końca jest odpowieni, gdyż specyfikacja zimowa 10W oznacza dobrą pompowalność oleju w temperaturze powyżej -20oC, a w Polsce bywają temperatury niższe.

Natomiast posiadanie DPF lub nieposiadanie nie ma żadnego związku z lepkością oleju jaki powinien zostać zalany. Silniki, wyposażone w DPF na układzie wydechowym, są konstrukcyjnie niemal identyczne z tymi montowanymi do X-Traila wcześniej, gdy DPFa nie instalowano.

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem po rozmowie. Pan z serwisu powiedzial, ze 5W30 lany jest tylko do aut z filtrem czastek stalych. Poniewaz moj tego nie ma zalali 10W60.

 

Bzdury gada, nawet w instrukcji nissana jest że trzeba lać olej 5W/30 lub 5W/40. Wymień ten olej czym prędzej bo cały silnik dostaje po d*pie, a turbo i regulatory zaworów zwłaszcza.

Różnicę w pracy silnika zauważysz od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wczesniej lalem Castrol do poprzednich aut (w tym 2 primery) ale to wsztsko byla benzyna.

Nie mialem nigdy problemow z silnikiem, to pomyslalem ze i tu bedzie OK.

Czyli wg Ciebie Elf albo Shell ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do Xa zalałem shela - bo taki był... w sklepie

Co do castrola - to miałem ditd i lałem castrola...

auto przy kupnie miało 200kkm, (możliwe że cofnięte), przy 300kkm delikatnie dłubnąłem silnik z 90 seryjnych na ponad 130KM, a jak sprzedawałem to na liczniku było 430kkm.

jedyny problem jaki wystąpił (zresztą standard) to przy ok 300 - pompa wtryskowa umarła. Po naprawie dostała zrobiłem wirusa i śmigała jak lalka ;)

Uważam że awarie od castrola to nie reguła, lecz lepiej dmuchać na zimne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...