graphia Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 .... samochód nie potrafi ustabilizować obrotów. Falują pomiędzy 1000 a prawie 2800. Po nocy, z zimnego silnika start ok ale po rozgrzaniu znów to samo.... Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 identycznie mialem w focusie. Po przejechaniu takim rozjechanym autem ok 50-80 km komputer stabilizowal wszystkie parametry zyciowe auta ale przed byla jazda bez trzymanki. Auto sobie, biegi sobie, a obroty po bandzie....o spalaniu nie mowie. Taka byla uroda mojego auta choc wcale ten typ tak nie mial ale nikt nie wiedzial jak to naprawic. Samo przechodzilo a odlączanie aku ograniczalem do minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ogólnie zasada mówi, że po odłączaniu aku, należy uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez kilka minut. Po tym czasie wszystkie parametry powinny się ustabilizować. Potem zgasić i ponownie uruchomić. Dopiero po takiej procedurze można jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Był i rozgrzany, i przejechany - pracował dobre kilkanaście minut. Potem stygł całą noc i rano od zimnego znów pracował i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Nie wiem jak to wygląda u Ciebie, ale czy oby dojść do świec nie trzeba czasem ruszyć przepustnicy? Może coś poruszyłeś, jakiś paproch "odpadł" i teraz przepustnica nie pracuje prawidłowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 (edytowane) W serwisówce jest instrukcja programowania przepustnicy serwisówka dostępna tutaj: http://www.nissanclu...ory=&cb_ok= OK otwieramy plik EC.pdf i przechodzimy na stronę: EC-483 dla silników 1.4 EC-1272 dla silników 1.6 no chyba że mamy komputer podłączony do OBD i program CONSULT to wtedy odpowiednio strony: EC-65 dla silników 1.4 EC-851 dla silników 1.6 i tam mamy instrukcję programowania przepustnicy: poprzez komputer, lub poprzez odpowiednie wciśkanie pedału gazu i operowanie kluczykiem. Możemy tez zczytać błąd jaki zwraca komputer (przez OBD) lub przez mruganie kontrolki CHECK ENGINE (kody sa na początkach poszczególnych rozdziałów). chociaż po wymianie tylko świec i odłączeniu akumulatora nie powinno byc konieczności programowania, to może być konieczne po wymianie przepustnicy. Edytowane 19 Października 2012 przez g.a.polak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Wrzucam skan inicjalizacji systemu po odłączeniu akumulatora. Może będzie pomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Wrzucam skan inicjalizacji systemu po odłączeniu akumulatora. Może będzie pomocny. Bo ale kolega nie skarży się na niedziałającą automatykę szyby Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Bo ale kolega nie skarży się na niedziałającą automatykę szyby Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Przecież tu nie chodzi o szybę, tylko o inicjalizację systemu po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu. A w niektórych notkach opuszcza się szybę i podnosi. Tytuł tematu mówi wyraźnie o co chodzi i niektóre podpowiedzi kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Akurat tutaj chodzi o inicjalizację systemu automatycznego opuszczania i podnoszenia szyby (jeśli jest na wyposażeniu). I żeby pod razy rozwiać wątpliwości: jeśli które nie ma automatycznej szyby, to nigdy jak miałby zainicjować system odpowiedzialny za przepustnicę? Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Próbowałem różnych chwytów i scieżek aby wprowadzić przepustnicę w normalny tryb ,ale sie nie udało.Konieczny był consult w serwisie,koszt ok 200zł i 1h stracona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Akurat tutaj chodzi o inicjalizację systemu automatycznego opuszczania i podnoszenia szyby (jeśli jest na wyposażeniu). I żeby pod razy rozwiać wątpliwości: jeśli które nie ma automatycznej szyby, to nigdy jak miałby zainicjować system odpowiedzialny za przepustnicę? Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Nie ma sensu się spierać. Ale książka mówi o inicjalizacji systemu(czyli komputera) przez opuszczenie szyby, a nie szyb. Myślę, że każdy notek ma obecnie szyby opuszczane automatycznie, nie za pomocą korbki. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 (edytowane) Jacko, potwierdzam to co piszesz, bo miałem podobnie, te sztuczki akurat u mnie nie zadziałaly, ale na przykład w micrach czy almerach działa niemniej jednak warto sprobować przed wizytą u pana specjalisty Edytowane 20 Października 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie jestem pewien, czy tzw. inicjalizacja sytemu dotyczy jednostki sterującej ECM - czyli tzw. komputera. Podejrzewam, że chodzi raczej o system automatycznego zamykania szyb i zabezpieczenie przed "zamknięciem" w przypadku napotkania "przeszkody". Pamiętam, że także na tym forum pojawiały się posty o nieprawidłowym domykaniu szyb po odłączeniu akumulatora. Procedura załatwiała sprawę. Nie ma co się forsować. Opis w instrukcji jest niejednoznaczny ale tak czy siak po odłączaniu akumulatora wartą ją przeprowadzić - zwłaszcza, że prościutka i łatwa do zapamiętania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Na razie jednak mój mechanik i jeog elektronik z komputerem do Nissana i oprogramowaniem do Note nie mogą sobie poradzić z falujacymi obrotami. Mechanik powiedział, że świece które wykręcił z samochodu były mocno już wypalone.... czy to możliwe aby komputer tak mocno zmienił w związku z tymi starymi świecami swój program aby nie można było tego teraz poustawiać? Na razie nie dzwoni więc podejrzewam, że ma z moim samochodem mały problem. Komputer nie pokazuje błędów, wszystkie odczyty czujników ponoć prawidłowe a samochód nie trzyma tych 750 czy 800 obrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Może z którąś z nowych świec jest problem?? To jest możliwy scenariusz. Na którejś zapłony wypadają nie tak jak trzeba i sterownik silnika nie może się zaadoptować. W Note jest generalnie z tym pewien problem. Dużo zachodu trzeba przećwiczyć aby dojść do świec. A to by było dość logiczne posunięcie - przetestować silnik na starych świecach. Jakiej firmy świece wstawiłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Wydaje mi się, że jeszcze nie było próby powrotu do starych świec (nota bene wg faktur które posiadam - świec nie wymienionych przy 60 tys km) Świece to platynowe NGK. Próbować z innymi świecami? Ze starymi? Z lepszymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie chciałbym strrzelać,ale falujące obroty to może być wina którejś z sond,jeszcze się nie ujawnia bo pracuje,ale nie trzyma parametrów mieszanki biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Sondy ponoć też posprawdzane... ale jutro podjadę i dokładnie popytam co już sprawdzili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Graphia,a przepustnica była czyszczona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Wiem że była wykręcana i sprawdzana.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Trochę ciekawe w tym wszystkim jest to, że wkręcono nowe świece i od razu kłopot... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 No oni też się dziwią.... Trzeci dzień już nad tym siedzą... Elementy poskładane prawidłowo.... nie ma lewego powietrza itp... Ciekawe.. nie? Gdzieś coś niedomaga... ale co? Jest jakaś możliwość sprawdzenia świec poza samochodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 (edytowane) Oczywiście.Każdy szanujący się warsztat elektroniczny powinien mieć stanowisko do kontroli świec. Pisałem o sondach bo czytałem już o przypadku że podczas badania wykazywały normę,a podczas pracy (jak się rozgrzały)zaczynały głupieć i nic nie wskazywało awarii. Edytowane 21 Października 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Jak walczą 3 dni i nie mogą się ogarnąć co się dzieje, może faktyczne będzie szybciej na chwilę wkręcić stare świece. Wystarczy, że jedna z nowych jest wadliwa i dlatego się dzieje. Po trzech dniach walki warto coś wyeliminować. Mój znajomy zwykł mówić w takich przypadkach : "Jeżeli zawodzi wszystko co logiczne i co ma sens, trzeba przystąpić do działań, które nie mają sensu i są nie logiczne. Wtedy też często okazuje się, że ... pozornie nie miały sensu i były nie logiczne . Ta "złota" myśl często się u mnie sprawdzała . Graphia - przypomnij jaki masz motor u siebie - 1.4 jak dobrze pamiętam? Żeby dojść do świec, trzeba chyba zdemontować filtr powietrza wraz z obudową? Lewe powietrze może być jakimś tropem jak się okaże, że świece są w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.