Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Po odłączeniu akumulatora i wymianie świec na nowe....


graphia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 1,6. Mówią że lewe powietrze wykluczają ponieważ wszystko złożyli bardzo starannie. Dziś tam chyba podjadę rowerem :) i dokładnie ich wypytam co już sprawdzili a co jeszcze podejrzewają.

 

Mój problem wcale się nie skończył jak na razie. Czekamy na nową przepustnicę ponieważ istnieje podejrzenie uszkodzenia potencjometru przepustnicy. Wolne obroty falują pomiędzy 1500 a 2000 obr. Samochód nawet po lekkim muśnięciu pedału gazu reaguje jakby skokowo (małe szarpniecie jakby dostał od razu większą dawkę paliwa) a po zdjęciu nogi z gazu jeszcze przez sekundę utrzymuje wyższe obroty a potem odpuszcza. No i pali w mieście 9,2 - 9,4 litra :/. Przepustnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zwiększa zużycie paliwa przeważnie z powodu powietrza. Albo dostaje gdzieś lewe powietrze albo sonda lambda. Powodem może też być filtr powietrza. Zapaskudzony, źle zamontowany itp... Dziwna ta Twoja przygoda. Coś musieli zruszyć przy demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A falowanie? To komputer? Zużycie paliwa mogło też wzrosnąć z powodu podwyższonych obrotów na biegu jałowym... czyż nie? Trzy razy rozkręcali i skręcali mi ten samochód, dzień przed świecami wymienili mi olej, filtr powietrza - po wymianie oleju pojechałem nim do domu bez najmniejszych problemów. Myślę już nawet o tym aby pojechać nim do ASO ale co oni będą mogli więcej prócz ściągnięcia ode mnie dodatkowej kasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie może być też powodowane przez lewe powietrze. Przepustnica to też właściwy trop... Czy podłączali silnik do komputera? Generuje jakieś błędy?

ASO to nie jest zły pomysł. Możesz pojechać tylko na diagnostykę - choć na pewno coś za to zapłacisz :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja upierałbym się przy sondach lambda.Niekoniecznie muszą generować błędy.Przecież działaja,tylko że wystarczy aby jedna zaczęła podawać błędne wartości i komputer bedzie sie dopasowywał do jej wskazań.Wyglada na to że sonda nie utrzymuje stałych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis w którym serwisuję ma elektronika z komputerem do Nissana Note i wie jak go użytkować :) Błędów brak - wszystko tip-top. Zastanawia mnie jaki przyrząd lub układ został w jakikolwiek sposób uszkodzony przez pozbawienie go napięcia z akumulatora - przepięcia wykluczam - to dobry serwis który dwa lata temu podniósł mojego X-Traila :) i jestem pewien że nie rozbierali elementów pod napięciem ;)

Zadałem na razie pytanie sprzedawcy na allegro - czy za jakąś kwotę nie użyczył by mi przepustnicy. Jeśli objaw ustąpi to by oznaczało że to jednak ona - jeśli falowanie by się utrzymywało - szukamy dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po odłączeniu aku rozprogramowała się przepustnica, wstawienie innej chyba nic nie da. Pytanie, czy potrafią dobrze powtórnie zaprogramować rozstrojoną przepustnicę ??

Sondy - dobry trop. Objawy są spójne z usterką sondy. Ale czy możliwy jest taki zbieg okoliczności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepustnica w ogóle może się rozprogramować? Przecież w każdym aucie po wypięciu aku było by to samo? Lambdy sprawdzali - ponoć ok... Czekam do jutra. Zobaczymy co powiedzą jeśli coś powiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że może. Koledzy z forum wspominali, że po czyszczeniu - a więc odłączeniu do zasilana, była konieczna kalibracja.

 

Jeden z tematów jest tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83250-przepustnica-i-silnik-krokowy-silnik-16-i-14/page__hl__przepustnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkalibrowana przepustnica trzyma obroty w zakresie 1500,stale nie faluje.

Tak przynajmniej było w moim przypadku.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to przepływomierz powietrza???Obiawy miałem kiedyś w oplu nieco inne ale podobne. To kwestia konkretnego modelu.Cholerstwo drogie i łatwe do uszkodzenia,dlatego warto często zmieniać filtr powietrza.Czy nie ma gorszego przyspieszenia i spadku mocy?no i duże spalanie.W sumie,wróżenie z fusów :(

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Note nie posiada przepływki.Jest to jeden zespół z elektroniczną przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, mylisz przepływkę z silnikiem rockowym.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

 

---------------

o fu.ck :-) miało być krokowym :)

uwielbiam autokorektę :)

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rock N Roll!!!! Baby ;)

 

Hej.

Po wsadzeniu innej w tym przypadku używanej przepustnicy właściwe obroty można było ustawić dosłownie w dwie minuty. Więc: przyczyną moich problemów była przepustnica-z jakichś powodów po odłączenia jej od zasilania akumulatorowego zupełnie się posypała. Więcej nie będę dociekał co jej było....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile do wymiany akumulatora należy wyjąć przepustnicę - nie można wykluczyć uszkodzenia (choć nie mam pojęcia jak można by ją uszkodzić - bardziej stawiam na rodzaj zbiegu okoliczności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot elektronika,raczej mógł to być przypadek bo przy niej samej nie ma dostępu do elektroniki.

Ja moją jak myłem traktowałem dość brutalnie :D otwierałem ręcznie :dribble: wpychałem paluchy :whistle:

i takie tam :D a jednak się nie uszkodziła,ot przypadek.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moją całkiem wymontowałem (bez odłączania akumulatora) rozebrałem na części, potraktowałem WD-40, benzyną ekstrakcyjną, a na końcu olejem wazelinowym (do maszyn i urządzeń precyzyjnych) i zamontowałem. I działa. Elektroniki tam tyle cho kot napłakał, ale zawsze może jakiś opornik szlag trafić.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i coś się sp.... Obroty na jałowym ok 700 z załączoną dmuchawą na 1 biegu ,a z klimą w akcji 900.

Zawsze było ok 800-900 a z klimą do 1100-1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i coś się sp.... Obroty na jałowym ok 700 z załączoną dmuchawą na 1 biegu ,a z klimą w akcji 900.

Zawsze było ok 800-900 a z klimą do 1100-1200.

Sprawdź prawidłowe obroty w instrukcji,czy czasem nie jest 750rpm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma tylko trzeba delikatnie mocniej depnąć na starcie.Zauważyłem też że obroty zamiast utrzymywać się jakiś czas na ok 1500 są na 1200.Czyli ogólny spadek jest o ok 300 obr.Pojeździm obaczym :D

Przegląd serwisowy blisko,zobaczymy.

Tak jest Maniek,w rzeczywistości mają być 700-750 ale zawsze miałem więcej :D Wiem ...zachłanny jestem :D

Tak się działo po synchronizacji przepustnicy.Czasami było tak jak od nowości,a czasami spadały do opisanych wcześniej,a dzisiaj od rana nisko!

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...