Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ciągle rozładowujący się akumulator. Duży pobór prądu.


Gość Aslan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wex nie wyciągaj bezpiecznika tylko kostke zasilająca z radia. Po prostu odłacz je.

Może byc że jaki obwód jest lewy

Tylko czy mi się radio wtedy nie zakoduje? Niestety nie dostałem kodu od sprzedającego, bo podobno Hans przy sprowadzaniu też nie podał. Da się go wygenerować gdzieś po numerze seryjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Sa różnego rodzaju dekodery.
Tylko że zalezy na ile radio jest zaprogramowane do rozkodowania bo ja np miałem aku na 3 wyjętte  i radio hulało jak dawniej ;)
a niektórzy pisali że po 12/24 juz sie zakodowuje.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa różnego rodzaju dekodery.

Tylko że zalezy na ile radio jest zaprogramowane do rozkodowania bo ja np miałem aku na 3 wyjętte  i radio hulało jak dawniej ;)

a niektórzy pisali że po 12/24 juz sie zakodowuje.

 

Nie rozumiem trochę tego "na ile radio jest zaprogramowane do rozkodowania". Co masz na myśli?

 

Różnego rodzaju dekodery? Muszę szukać jakiegoś magika elektryka, czy jechać do ASO, czy może da się to załatwić gdzieś online?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja radio w citroenie i blaupunkt w fordzie rozkodowałem dekoderem. Jak będe w domu na swoim kompie to Ci poszukam to i wyśle.
A co do tego zaprogramowanego kodowania. Miałem na mysli że każde radio po innym czasie się zakodowuje.
Bo jak napsiałem miałem 3 dni czyli 72 godziny odłączony aku i radio po podłączeniu nie chciało hasła tylko normalnie działało.
A inni pisali że po 12 h juz wymagał kodu.
Więc różnie to bywa.
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Poczytałem trochę na forum i widzę, że częstą przypadłością jest przebicie na alternatorze. Może to on mi zjada prąd. Widziałem, że kabel do niego jest na wierzchu, więc łatwo będzie to zrobić.

 

Jakieś pomysły co może oprócz tego zjadać prąd? Dziś już trochę za ciemno na grzebanie, a niestety nie mam garażu, więc polegam na świetle dziennym.



Okazuje się, że to jednak radio kradnie prąd. Poszukam w dziale car-audio może ktoś taki problem już rozwiązywał.

 

EDIT: Jednak to nie radio, a kostka od zmieniarki się trochę przypaliła i chyba tam był upływ. W końcu działa zmieniarka i pobór prądu wynosi ~0,04.

Edytowane przez losiuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

NIe mam zainstalowanych innych urządzeń oprócz fabrycznych...byłem dziś u znajomego mechanika, sprawdził pobór prądu z aku amperomierzem przy wyłąćżonym silniku...odłączył plusową klemę i sprawdził...okazało się, że gdy mam samochód zamknięty na centralny zamek wszystko jest ok, ale gdy otworzę centralny zamek pobór prądu wzrasta do ponad 10mA (podobno powinno być duuużo mniej)...ostatniej nocy chyba nie zamknąłem drzwi na centralny zamek i to spowodowało rozładowanie aku....dziwne, ale tak było. Muszę z tym pewnie podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego, bo to chyba nie jest normalne?czy ktoś spotkał się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 10mA to ideał. Normą w Primerze jest 20-50. Jeśli tak mały pobór rozładował Ci akumulator w jedną noc to... nie, to po prostu nie jest możliwe  :) nie pomieszałeś czasem jednostek? Albo może zostawiłeś włączone oświetlenie kabiny/schowka/bagażnika? Zauważ, że przy poborze 10 mA, w dziesięć godzin aku straci jedynie 0,1Ah ładunku (a przecież nominalnie ma koło 50Ah) - nie powinien tego w najmniejszym stopniu odczuć.

Edytowane przez nrb
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź....nie jestem znawcą tych urządzeń pomiarowych, możliwe że coś pomyliłem pisząć ten wcześniejszy post, ale generalnie mechanik powiedział mi, że tu jest przyczyna, bo przy otwartym zamku centralnym coś "kradnie" duuużo prądu z akumulatora, a przy zamkniętym wszystko jest ok, więc chyba coś jest na rzeczy....w aucie nie zostawiłem żadnych włączonych światełek, ale był zamek centralny był w pozycji otwarty przez całą noc i to rozładowało mi aku dwa razy....wczoraj po wizycie u mechanika zamknąłem samochód na centralny zamek i dziś rano wszystko było ok, zapalił bez problemu...nie wiem o co chodzi...pewnie coś z elektroniką....i z zamkiem centralnym. MOżę przy otwieraniu zamka uruchamia się jeszcze jakieś urządzenie, o którym nie wiem, ale samochód ten mam od miesiąca i wcześniej nie było problemu, dopóki nie zostawiłem go otwartego na noc. PO pierwszej nocy gdy padł aku zmieniłem na nowy, bo myślałem, żę to od ujemnej temperatury, ale kolejnej nocy z nowym aku było to samo...doszczętnie rozładowany (zamek centralny też był otwarty), co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, w takim razie rzeczywiście wygląda na to że przy otwartym zamku coś ostro kradnie prąd i bynajmniej nie jest to 10mA. Możesz to zmierzyć sam, tak jak kolega mechanik robił: ustawiasz miernik na "A", odłączasz plusową klemę i końcówki miernika przykładasz jedną do tej niepodłączonej końcówki aku, drugą do klemy. Pamiętaj tylko aby drzwi były pozamykane, a czujnik otwarcia maski wciśnięty. Jeśli ustawisz miernik na 10A (lub na niektórych jest 20A) to powinno Ci pokazać 0,01. Taki odczyt potwierdzi pobór 10mA i wtedy to już naprawdę nie wiem co o tym myśleć. Ale szczerze mówiąc, nie sądzę żeby nawet pobór dziesięciokrotnie większy (0,1A) spowodował jakiekolwiek problemy po jednej nocy.

Jeśli zaś pobór będzie większy to przyczyny można próbować szukać wyciągając po kolei bezpieczniki. Najczęstszym złodziejem jest radio. Pamiętaj też, że jeśli otworzysz drzwi, to zapali się oświetlenie kabiny i pobór wzrośnie - musisz trzymać wciśniętą krańcówkę.

Czytałem też, że są samochody, w których systemy podtrzymania pewnych funkcji działają długo po zamknięciu, np w jakimś BMW nawet 45min. Dopiero po tym czasie te systemy usypiają i pobór spada. Ale o tym trzeba pamiętać, gdy mierzy się pobór po zamknięciu samochodu - u Ciebie przyczyny trzeba szukać w otwartym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety nie mam sprzętu o którym piszesz, ale nie będę sam szukał...mam kilka telefonów do eletromechaników (podobno fachowcy) i oddam samochód w ich ręce...od tamtego czasu gdy zostawiałem samochód otwarty, teraz go zamykam i dwa razy to sprawdzam zanim od niego odejde i teraz nie ma problemu z aku, wszystko działa więc przyczyna leży gdzieś w centralnym zamku....ale naprawdę dziękuję za podpowiedzi...napewno dam znać jak już uda mi się zlokalizować i naprawić usterkę. Szczęśliwego Nowego Roku....


Witam ponownie...Dziś ponownie sprawdziłem urządzeniami do pomiaru napięcia itd...po pierwszym podłączeniu elektryk powiedział mi ze alternator daje prąd a akumulator go nie przyjmuje...po chwili gdy jeszcze raz podlaczylismy te urzadzenia stwierdzil ze jednak wszystko jest ok, wiec nie znam dalej przyczyny co rozladowalo mi wczesniej aku...elektryk mowil ze ktoras z lampek wewnatrz samochodu mogla się nie wylaczyc choc wygladala na wylaczona...mowil, ze moglo cos w lampce zawilgotniec i pobierac prad...poza tym dziś wszystkie jego pomiary byly wlasciwe, zarowno przy wlaczonym i wylaczonym silniku, przy otwartym i zamknietym zamku centralnym...nie wiem, pojezdze troche i zobacze co dalej...na razie wylaczylem wszystkie wewnetrzne lampki, zeby nie zapalaly sie automatycznie przy otwieraniu drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...