Gość oldi65 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Witam i przepraszam jeżeli juz było ale nie moge znaleźć.poprosze o prade ---czy moge sam wymienic klocki hamulcowe i tarcze przednie w QQ 1.6 2008 czy musze udac sie do ASO (nie wiem czy sa jakies ,,kruczki,,wydaje mi sie ze nie jest to takie skomplikowane)oraz czy w tym modelu jest jakis czujnik zuzycia klockow ? Z gory dziekuje za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 jasne, ze możesz ! pod warunkiem, ze umiesz... a powaznie - wielkich umiejetnosci do tego nie potrzeba, jezeli kiedykolwiek robiłeś coś z hamulcami to poradzisz sobie z zamkniętymi oczami... zakładam, ze chodzi o tarcze i klocki przednie ? w skrócie: - kupujesz nowe tarcze (ceny od 100 pln/tarcza - JPN, przez 150 pln/tarcza - Ashiki i inne takie, do 200 pln i wiecej - TRW, Brembo i inne Zimmermany) - kupujesz nowe klocki - ceny od 140 pln za komplet - kupujesz czteropak (marka piwa w zależności od gustu) 1. auto podnosisz, zdejmujesz koło 2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym 3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek 4. wyjmujesz klocki 5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar) 6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczę montaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klocków jarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanie klocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym zakładasz koło, opuszczasz auto i zgniatasz puszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oldi65 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 jasne, ze możesz ! pod warunkiem, ze umiesz... a powaznie - wielkich umiejetnosci do tego nie potrzeba, jezeli kiedykolwiek robiłeś coś z hamulcami to poradzisz sobie z zamkniętymi oczami... zakładam, ze chodzi o tarcze i klocki przednie ? w skrócie: - kupujesz nowe tarcze (ceny od 100 pln/tarcza - JPN, przez 150 pln/tarcza - Ashiki i inne takie, do 200 pln i wiecej - TRW, Brembo i inne Zimmermany) - kupujesz nowe klocki - ceny od 140 pln za komplet - kupujesz czteropak (marka piwa w zależności od gustu) 1. auto podnosisz, zdejmujesz koło 2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym 3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek 4. wyjmujesz klocki 5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar) 6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczę montaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klocków jarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanie klocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym zakładasz koło, opuszczasz auto i zgniatasz puszki SUPER wyczerpujaca porada i odpowiex DZIĘKUJĘ BARDZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) to może jeszcze ja stronniczo i subiektywnie Brembo cywilne to jakość Mikody - przeciętne JPN/Ashiki to zły pomysł TRW/Zimmerman/Textar/EBC/przede wszystkim ATE to dobry pomysł klocki tak samo, Kashiyama to z tańszych dobry zamiennik, reszta firmy j/w z pakowaczy Blueprint lepiej oczywiście ważna jakość montażu, stosowanie odpowiednich smarów w odpowiednie miejsca (z ATE powszechnie używa się 3 rodzajów nawet) tarcze: czyścisz piastę (styk z tarczą) z z syfu, rdzy, nalotu opcjonalnie sprawdzisz bicie piasty przyrządem jak masz nałożysz tarczę, dokręcisz, sprawdzisz bicie, gdy bije obracasz tarczę klocki: smarujesz prowadnice zacisków, sprawdzasz stan gumek, blaszek (czyszczenie) czyścisz zaciski w miejscu blaszek cofasz tłoczki w zaciskach montujesz klocki, smarujesz ich styk z blaszkami, tłoczkami smarem, np. z ATE kontrolujesz płyn hamulcowy (np. dolać) w dużej mierze od staranności montażu zależy Twoja opinia o produkcie, który wybierzesz! Edytowane 22 Października 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ja,radziłbym też "odessać" za pomocą strzykawki trochę płynu hamulcowego i przy wciskaniu tłoczków obserwować zbiorniczek ,by sie nic nie wylało.Wkręty trzymające tarcze,należy potraktować młotkiem(przez odpowiedni śrubokręt)bo najczęściej są zapieczone,zresztą tarcze też nie zawsze chcą się łatwo poddać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 w przednich hamulcach J10 francuski inżynier nie przewidział "wkrętów trzymających tarczę"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Zgadzam się z kolegą Paba. Kupiłem tarcze i klocki JPN i faktycznie jakość jest średnia. Popiskują dość irytująco. Czy ktoś ma na to sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seburaj Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 a ja sie nie zgadzam... jaki zarzut oprócz "popiskiwania" ?? zauważyłeś jakieś istotne zmiany w efektywnosci hamowania, in minus ? tarcze biją ? takie gadanie... ja - na przykład - załozyłem tarcze JPN + klocki ferodo - i uwag nie mam nie ma bicia, cena jest bardzo akceptowalna - do tego stopnia, ze jak sie klocki zuzyja to moge sie nawet zastanowic nad "rozrzutną" zmiana kompletu (czyli nie tylko klocki, ale znowu tarcze + klocki) Panowie, nie dajcie sie zwariować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 (edytowane) rozrzut produkcji - takie słowo wytrych np. całkiem sporo nowych tarcz bije wiem, bo mam info z pierwszej ręki z 2 hurtowni, wracają krzywe nie tak rzadko jak produkty wyżej przeze mnie wymienione wyżej (różnica na tyle duża żeby dopłacić - robocizna dla wielu ludzi, którzy zlecają warsztatom też nie jest za darmo żeby zmieniać wadliwe części dla sportu) tak samo jak np. z bębnami firmy ABE (skądinąd ze względu na cenę bardzo popularnej) - momentalnie rdzewieją i są naprawdę marne, duże odchyłki po 20 kkm... Edytowane 22 Października 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 (edytowane) Ja mam już dość "bogate"doświadczenie jeśli chodzi o klocki i tarcze i z całą odpowiedzialnością mogę polecić ATE.JURID,FERODO,Brembo(TRW -też dobre ale znikają bardzo szybko)Osobiście od kilku lat stawiam na ATE Uwaga na wszechobecne podróby Mikoda,to dla mnie tani chłam Edytowane 23 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Piszczą i wg mnie subiektywnie gorzej hamuje zestaw tarczy i klocków JPN w porównaniu do zestawu oryginalnego. Tylko bez głupich tekstów w stylu "chcesz dobrego hamowaniu to kup sobie oryginały". Po to są zamienniki, żeby człowiek mógł oszczędzić. Tym bardziej, że przecież ktoś produkuje te części na pierwszy montaż. Bić nie biją co do tarcz. Uwagi mam do klocków, które po przesmarowaniu i wyczyszczeniu całego układu dzisiaj w ASO przestały piszczeć. Nie miałem na szczęście żadnej awaryjnej sytuacji, w której mógłbym sprawdzić jak naprawdę hamuje ten zestaw, ale na razie po 10 tkm na tym produkcie opinia jest średnia. Czyli nie badziew, ale średnia półka. Natomiast co do ceny to myślę, że adekwatna do jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki. A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki Edytowane 24 Października 2012 przez kowal510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 (edytowane) Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki. A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki http://sklep.bemo-mo...products_id=149 na 90% robi je JURID Edytowane 24 Października 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Potrzebuje numer katalogowy tarcz hamulcowych przednich do qashqai+2 ,2.0DCI są to inne większe tarcze jak do zwykłego .Klocki pasują od Murano bo to już sprawdziłem ale tarcze nie wiem a może zostają tylko oryginały?.Nigdzie nie mogę znaleźć zamienników bo informacje są sprzeczne myślę ze po numerze oryginałów dojdę czy są zamienniki. A dla pewności numer katalogowy klocków tez poproszę.Z góry dzieki Tutaj była rozmowa o hamulcach do QQ+ od postu #55: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80825-tarcze-i-klocki-hamulcowe-przod/page__hl__%20klocki%20%20qq%202__st__40 oryginał to bodajże:40206ET01A namierzyłem też wtedy numer Boscha tarczy przód: 0 986 479 679 Ostatecznie tarcze zostały stare a serwis wymienił same klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 (edytowane) Dziękuje za zainteresowanie dzięki waszym numerom znalazłem ale okazało się tez ze na stronie TRW są już umieszczone tarcze do Qashqai+2 chociaż ze 2 m-ce temu jeszcze nie było, niestety ATE w swoim katalogu nie ma. Natomiast to co podał kolega manix jest do zwykłego Qashqaia. A tak na przyszłość to klocki i tarcze to to samo co Renault Koleos 2.0 dci 4x4,i same klocki to nissan Murano. Edytowane 25 Października 2012 przez kowal510 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Dzięki za informację, na pewno się przyda. W sumie to nawet logiczne szkoda, że sam nie wpadłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechu11 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 (edytowane) Witam. Muszę kupić do QQ 12.2009, 1,6 benzyna. Czy warto kupić Nissanowskie, montowane w serwisie czy lepiej kupić TRW czy ATE ? Czy ktoś może powiedzieć coś o tych klockach: Producent: Master Sport - NIEMCY Gwarancja: 3 lata 13-0460-5752-2-N-SET-MS Prosze o info. Pozdrawiam Edytowane 29 Października 2014 przez wojciechu11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 (edytowane) Witam, W sprawie wymiany klocków hamulcowych - w skrócie:1. auto podnosisz, zdejmujesz koło2. odkręcasz nasadowym lub oczkowym kluczem 14 dwie nakrętki na zacisku pływającym3. zdejmujesz ruchomą część zacisku, rozpychającym ruchem, aby lekko wcisnać tłoczek4. wyjmujesz klocki5. kluczem (solidniejszym) nasadowym 19 odkręcasz dwie śruby mocujące jarzmo zacisku (moze byc potrzebne troche siły + udar)6. zdejmujesz starą tarczę, dokładnie czyścisz powierzchnię piasty i zakladasz nową tarczęmontaz w kolejnosci odwrotnej, warto wyczyścić powierzchnie blaszek ślizgowych w jarzmie - przed zalożeniem kowych klockówjarzmo przykręcamy dość mocno, zdecydowanieklocki - w mojej opinii warto potraktowac trochę płaskim pilnikiem w miejscach, gdzie suwaja się w blaszkach jarzma - i posmarowac odrobine smarem miedziankowym Słyszałem, że śruby mocujące zacisk hamulcowy należy po założeniu nowych klocków posmarowac jakimś klejem do gwintów (np. LOCTITE 243) ?Np. fabrycznie nowe śruby mają taką warstwę kleju, jak np. tu: https://www.motointegrator.autotrader.pl/produkty/1251256-zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego-quick-brake-113-1477x.Ale ja u siebie po odkręceniu śruby nie widzę żadnego śladu takowego kleju, gwint jest czysty.Czy ktoś coś wie na ten temat? Jaka jest praktyka ASO przy wymianie klocków/tarcz w QQ ?Pozdrawiam. Edytowane 29 Marca 2015 przez bogdan555555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Czy ktos z was ma doswiadczenie z klockami EBC Blackstuff? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Przeciez to nie jest firma krzak Co polecasz w takim razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość comar Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 EBC to dobra firma sam miałem kiedyś ale zielone w seacie. Sam mam pytanie czy ktoś montował jakiś bardziej wydajny zestaw, bo to co jest seryjnie to totalna porazka. Czy moze ktoś montował coś większego ( z innego modelu nissana?) albo poleca jakieś inne rozwiązanie żęby to auto hamowało? Przy prędkościach pow 180 km/h jest to juz malo ralne niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 To auto to nie bolid, więc montowanie czegoś większego uważam za zbyteczne. Druga sprawa, gdzie tak szybko jeździć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość comar Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 zgodzę się, że to nie formuła 1 ale w samochodzie podniosłem trochę moc a co za tym idzie chciałbym żeby tez lepiej hamował więc stąd to pytanie można na niemieckich autostradach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STJ Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Tarcze, zaciski i klocki z QQ+2 ? W Twoim bolidzie masz tarcze 296 mm, w +2 320 mm. Klocki również wieksze. Nie sprawdzałem czy pompa hamulcowa jest taka sama i czy zaciski podejdą. Nie wiem czy nie potrzeba też felg minimum 17 calowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Ja robię badanie rynku i to tak wychodzi ze do 300 mm coś ok 16 cali da się upchać a 320 to już 17 cali ... Ale to wszystko zależy od ET też ,,i zacisków a zacisk to ilość tłoczków i ich średnica Ważna też jest średnica tarczy bo np dla przykładu przy aucie 1400 kilo i tarczy 280 przód i 295 tył a to nie istotne ,, przy przejściu na 302 mm z przodu heble przy tym samym zacisku wyszły ok 20 -25% lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.