Umberto Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Na metalowe "pałąki" nawiń 2 zwoje" taśmy izolacyjnej. Tak jak kiedyś w Polonezie na zaczep klapy bagażnika. Dlatego wolę auta z lat 90-tych:) X-trail idzie do żyda, a w planach jeszcze jeden jeep:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 4 dni temu zabrałem się za wyciszanie mojego Xa.Auto wybebeszyłem do gołej blachy i podobnie jak Bartezm zacząłem wyklejanie. -poszło 60 m taśmy dekarskiej szerokiej na 15 i 20 cm. -jakieś 6 m2 pianki wygłuszającej samoprzylepnej gr.10mm -ok 6 m2 pianki wygłuszającej wodoodpornej samoprzylepnej gr 3mm -kilka zafoliowanych mat wygłuszających z DAFa XF upychanych między blachy z tyłu auta. Koszt to 850 zł i 4 dni pracy po 6-7 godzin dziennie. Pianki kupione z firmy MotoAcoustic z Częstochowy Taśmy w sklepie budowlanym.Najlepsze były firmy DenBraven.Są najbardziej elastyczne i mają piorunujący klej.Soudal i Tytan są sztywne i słabo trzymają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 4 dni temu zabrałem się za wyciszanie mojego Xa.Auto wybebeszyłem do gołej blachy i podobnie jak Bartezm zacząłem wyklejanie. -poszło 60 m taśmy dekarskiej szerokiej na 15 i 20 cm. -jakieś 6 m2 pianki wygłuszającej samoprzylepnej gr.10mm -ok 6 m2 pianki wygłuszającej wodoodpornej samoprzylepnej gr 3mm -kilka zafoliowanych mat wygłuszających z DAFa XF upychanych między blachy z tyłu auta. Koszt to 850 zł i 4 dni pracy po 6-7 godzin dziennie. Pianki kupione z firmy MotoAcoustic z Częstochowy Taśmy w sklepie budowlanym.Najlepsze były firmy DenBraven.Są najbardziej elastyczne i mają piorunujący klej.Soudal i Tytan są sztywne i słabo trzymają jak efekty KOlego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Narazie nie wiem bo jest taki bałagan w garażu po tej operacji,że nie mogłem wyjechać autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Narazie nie wiem bo jest taki bałagan w garażu po tej operacji,że nie mogłem wyjechać autem Kupa szmalu poszła na to - musimy wiedzieć jakie efekty.....mam nadzieję, że będziesz odpalał w nieskończoność...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Jest ciszej Po pierwszej trasie mogę powiedzieć,że jak na domowe warunki i raczej tańsze materiały to efekt jest całkiem fajny.Największa różnica jest z tyłu bo tam poszło najwięcej materiałów.Miejscami nawet za dużo bo plastiki nie pasowały i trzeba było wyrywać piankę. Ogólnie mniej wyje silnik,nie słychać tak szumów z nadkoli i opływającego dach wiatru bo na dach też upchałem sporo pianki i taśmy bitumicznej Mam kilka fotek,ale nie chcą się wkleić.Nie wiem dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 szybko się przyzwyczaisz i będzie dla Ciebie to normalka - dopóki nie wsiądziesz do serii - wtedy poczujesz różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Postaram się zrobić jakiś pomiar.W legendarnych nokiach 6310 był jakiś miernik decybeli.Pojęcia nie mam po co to w telefonie,ale zawsze to da jakiś punkt odniesienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xman70 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 (edytowane) Postaram się zrobić jakiś pomiar.W legendarnych nokiach 6310 był jakiś miernik decybeli.Pojęcia nie mam po co to w telefonie,ale zawsze to da jakiś punkt odniesienia. Wlasnie mialem o tym napisac. Zrob pomiar tym samym urzadzeniem, na tym samym kawalku drogi, urzadzenie w tym samym miejscu...no i porownaj z podobnymi oponami Oczywiscie mam na mysli porownanie z seryjnym modelem... kumpla Edytowane 13 Stycznia 2014 przez xman70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Teraz już nie porówna, bo nie ma wcześniejszego pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Teraz już nie porówna, bo nie ma wcześniejszego pomiaru. Zgadza się, w ogóle czuć efekt z lepszego na gorsze a nie na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 (edytowane) Dałem ciała z tym,że nie zmierzyłem przed wyklejaniem.Poszperałem trochę w sieci i znalazłem kilka testów hałasu wewnątrz aut. X trail 2.2 dci opony 215/65-16.prędkość 120 km/h.poziom hałasu 71.4 dB według producenta a zmierzony to 72.4dB X trail 2.5 benzyna opony 215/65-16.Prędkość 130 km/h.poziom hałasu 72 dB i zmierzony też 72dB X trail 2.0 benzyna.ten sam rozmiar opon,prędkość 130km/h.poziom hałasu 68dB i zmierzony też 68dB W innym teście 2.0 benzyna,ten sam rozmiar opon i prędkość a poziom wyniósł 72 dB. Jakość dróg nie jest podana,ale większość pewnie na autostradach.Marka opon i pogoda podczas testów też nieznana dlatego wyniki mogą być jedynie przybliżone Edytowane 14 Stycznia 2014 przez Pumiak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 4 dni temu zabrałem się za wyciszanie mojego Xa.Auto wybebeszyłem do gołej blachy i podobnie jak Bartezm zacząłem wyklejanie. -poszło 60 m taśmy dekarskiej szerokiej na 15 i 20 cm. -jakieś 6 m2 pianki wygłuszającej samoprzylepnej gr.10mm -ok 6 m2 pianki wygłuszającej wodoodpornej samoprzylepnej gr 3mm -kilka zafoliowanych mat wygłuszających z DAFa XF upychanych między blachy z tyłu auta. Koszt to 850 zł i 4 dni pracy po 6-7 godzin dziennie. Pianki kupione z firmy MotoAcoustic z Częstochowy Taśmy w sklepie budowlanym.Najlepsze były firmy DenBraven.Są najbardziej elastyczne i mają piorunujący klej.Soudal i Tytan są sztywne i słabo trzymają za robotę jak zwykle u mnie plus. Będą fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Kilka fotek mam,ale nie wiem jak je dodać.Wyskakuje mi komunikat,że za duże rozszerzenie czy coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) Kilka fotek mam,ale nie wiem jak je dodać.Wyskakuje mi komunikat,że za duże rozszerzenie czy coś takiego Możesz przesłać np. przez serwery - Fotosik, Pokazywarka, ImageShack, Picasso. Edytowane 16 Stycznia 2014 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziemek Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Panowie, nie wiem o co Wam chodzi. Robicie studio odsłuchowe? Ja od wczoraj nowo zakupionym X-trailem przejechałem ledwo troszkę ponad 100km ale porównując z moim poprzednim autem(Jeep Grand Cherokee 2,7CRD- silnik Mercedesa), jest bardzo cicho. Wprawdzie w Jeepie było słychać właściwie tylko przyjemne dudnienie silnika(raj dla moich uszu i wrażenie dużego zapasu mocy) a w Nissanie bardziej odgłosy z zewnątrz niż silnik. Silnik, ten niby najmocniejszy brzmi bardzo słabo. Na początek trochę wkurza ta plastikowatość i cienkie blachy X-Traila ale jedzie się nim całkiem przyjemnie. Najbardziej zaskoczyły mnie Wasze fotki jak Japończycy olali jakość i pozostawili gołe blachy! Mazda CX5 nad którą się też zastanawiałem sprawiała wrażenie solidniej wykonanej(mamy też Mazdę 5 i przy 180km/h słychać trochę silnik i szum wiatru)., kupiłbym ją, była lepiej wyposażona od Nissana ale nie miała regulacji oparcia kanapy. Na razie dziś radziłem sobie z odgłosami z zewnątrz podkręcając muzykę w X-Trailu. Wygłuszenie mnie trochę zainspirowało ale nie wiem czy Nissan nie uzna tego jako ingerencji i nie stracę gwarancji na blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Kolego przesiadłeś się z WJ-ta na X-traila? Ale rozumiem, że T31?? Jak byś miał 4,7, to byś pewnie nie chciał zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Wszystko zależy do czego ma służyć pojazd W tej chwili bawię się wydmuszką 323GT - robi setkę w około 6-6,5s a ma tylko 1,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziemek Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Kolego przesiadłeś się z WJ-ta na X-traila? Ale rozumiem, że T31?? Jak byś miał 4,7, to byś pewnie nie chciał zmieniać Miałem Jeepa GCh WG '03. Najgorsze rozczarowanie jak rodzina przywitała X-Traila w domu: ,,taki mały!!!". No cóż, jeszcze mi wsadzili 16" zimówki, na lato trochę urośnie(18"). Fakt,, niby ciut dłuższy w garażu ale sporo węższy. Nad głową mało miejsca i z przodu, i z tyłu. Ale fajny w sumie. Cofam słowa o ciszy w aucie. Jak go testowałem w listopadzie ub.r. a odebrałem w zeszły piątek- to było cicho bo było na drogach sucho. W poniedziałek, jak we W-wiu zrobiło się deszczowo to pojawił się szum z tylnej części auta oraz z nadkoli. Już myślę nad wytłumieniem na wiosnę tych elementów tylko jeszcze nie wiem jak będzie z gwarancją. Mam wersję LE. Wersja najlepiej doposażona a brak np. domykania szyb lub otwierania wszystkich szyb w lecie przy dłuższym przyciśnięciu przycisku otwierania w pilocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Nad głową mało miejsca i z przodu, i z tyłu. jeździsz w kapeluszu? czy masz powyżej 2m? ja (184) jak i mój brat (188) mamy raczej jeszcze sporo zapasu nad głową, ale to T30 Cofam słowa o ciszy w aucie.... jak ... zrobiło się deszczowo to pojawił się szum z tylnej części auta oraz z nadkoli....Już myślę nad wytłumieniem na wiosnę tych elementów tylko jeszcze nie wiem jak będzie z gwarancją. Tak - u mnie w T30 też najbardziej huczało z tyłu. Jeśli chodzi o gwarancję - lepiej zapytaj w ASO a jeszcze lepiej przejrzyj zapisane warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Witam, ja po zakupie jestem bardzo zadwolony z głośności X-traila przy duzych predkościach - w sensie pozytywnym, bo jest duzo ciszej niż w mojej poprzedniej Primerce P11. Natomiast bardzo irytuja mnie dźwieki dochodzace z bagażnika przy jeździe po diurach. Dlatego chcę wyciszyć bagażnik (całą wneke + klapa bagaznika) no i może jak pójdzie gładko zo tez dzwi boczne. Póki co nie mam zapału żeby wyciszac gródź silnika czy podłoge lub dach. Proszę o rady osób które już wyciszały tył autka co najlepiej uzyć jakie materiały - bedę wdzięczny za linki coby mieć pewność przy zakupie i w jakie dodatkowe rzeczy warto się wyposażyć. Jak zabrać sie do tematu, żeby nic nie uszkodzić i mieć wyraźną poprawę. Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi. P.S. czy ktoś z was uzywając tych mat bitumicznych roznego rodzaju nie ma w aucie problemu ze specyficznym zapachem tym mat przy wysokich temperaturach? i czy się one nie odklejają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Witam, ja po zakupie jestem bardzo zadwolony z głośności X-traila przy duzych predkościach - w sensie pozytywnym, bo jest duzo ciszej niż w mojej poprzedniej Primerce P11. Natomiast bardzo irytuja mnie dźwieki dochodzace z bagażnika przy jeździe po diurach. Dlatego chcę wyciszyć bagażnik (całą wneke + klapa bagaznika) no i może jak pójdzie gładko zo tez dzwi boczne. Póki co nie mam zapału żeby wyciszac gródź silnika czy podłoge lub dach. Proszę o rady osób które już wyciszały tył autka co najlepiej uzyć jakie materiały - bedę wdzięczny za linki coby mieć pewność przy zakupie i w jakie dodatkowe rzeczy warto się wyposażyć. Jak zabrać sie do tematu, żeby nic nie uszkodzić i mieć wyraźną poprawę. Będę wdzieczny za wszelkie podpowiedzi. P.S. czy ktoś z was uzywając tych mat bitumicznych roznego rodzaju nie ma w aucie problemu ze specyficznym zapachem tym mat przy wysokich temperaturach? i czy się one nie odklejają? Bartez już dał fotomanual, szukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Tak wiem, że Bartez dał fotorelację ale chce podpytac też innych osób czego użyć żeby zdało egzamin i potem nie śmierdzialo latem jak się ciepło zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 materiału użyte w moim Xie: ja użylem maty dekarskiej z castoramy... http://www.castorama...-10-m-olow.html polecam szerokość 30cm, w rolce masz 10mb. to jest samoprzylepne - ale poczekaj jak będzie troszkę cieplej - lepiej się będzie kładło. Do szumów kupowałem PIANOMAT czyli gąbka pod panele podłogowe dostępna np. w sieci "komfort" nie jest samoprzylepna więc dokup sobie klej butapren - sprzedają w puszkach litrowych np w castoramie. "czy to nie jest zacienkie? W sensie czy takie wyciszenie coś dało i drugie pytanie czy po takim wyciszenieniu ta mata bitumiczna nie śmierdzi w upalne dni? Bo ponoc lubia się tam jakies związki utleniać?" wytłumienie bitumiczne izoluje od drgań (vibroizolacja) - Według mnie grubość jest wystarczająca - oczywiście można użyć grubszej - nie zaszkodzi. Wszystko zależy jakich efektów oczekujesz. Użyta przeze mnie grubość w pełni mnie zadowala w stosunku cena/jakość. Dodatkowych niespodzianek zapachowych nie zarejestrowałem... może mój zmysł powonienia nie jest na tyle czuły lub przyzwyczaiłem się... nie wiem. Mój rottweiler z dużo lepszym powonieniem nie zgłaszał zażaleń "Ogólnie zrobiłbyś coś lepiej/inaczej niż wtedy?" Tak - pomimo, że jest to już któreś auto modyfikowane w ten sposób - do wyciszenia dachu podszedłbym lepiej przygotowany. Po którymś z upalnych dni (pow. +30 w cieniu) gdy auto stało na słońcu a ja nie zostawiłem uchylonych szyb (a mój X jest czarny i lubi się nagrzewać ) zauważyłem że od dachu mata bitumiczna puściła... i przyciąłem ją szyberdachem... co kosztowało mnie extra prawie 2 godzinki roboty nad poprawkami. Teraz przy zakładaniu wygłuszenia na dach użyłbym dodatkowych wzmocnień podtrzymujących wyciszenie. Są szyny poprzeczne na dachu więc problemu nie ma. Myślę, że użyłbym drutu sprężystego powyginanego w "żmijkę". "Wynalazłem w castoramie tą taśmę dekarską - 118 zł za rolkę 30 cm x 10 metrów. Myślisz, że mi to na długo wystarczy?" na 3 metry kwadratowe powierzchni oklejanej ???, na godzinę pracy??? jak mam rozumieć Twoje pytanie? "Co to jest to niebieskie czego uzywałeś do wyciszenia boczków, bagażnika i podsufitki? te niebieskie ładne grube płachty?" PIANOMAT - pisałem o tym - sklep comfort lub inny, który zajmuje się wykładzinami i panelami "No i dlaczego akurat klej budapren? Pytam bo on strasznie śmierdzi i czy nie ma żadnego lepszego? Oglądałem dzisiaj kleje bezzapachowe...pytam tylko czy jest jakiś konkretny powód dlaczego budapren? I jak poradziłeś sobie z zapachem?" Bo najtańszy, używany powszechnie przy tapicerowaniu, wypróbowany. Zapach mija po około 3-4 dniach, a na drugi dzień po robocie można spokojnie jeździć. Przy klejeniu staraj się mieć dobrą wentylację... (chociaż kto co lubi znam takich co specjalnie niuchali klej i mieli potem faze....) "Czy ta taśma bitumiczna nie odkleiła Ci się w upały?" jak wyżej... + jak temu zapobiec "Jak poradziłeś sobie z duzymi otworami technologicznymi?" Zaklejałem Jak będzie potrzeba zawsze można przeciąć i dostać się do środka a pudła rezonansowe nie są wskazane. "jak zdemontowałeś fotele przednie to nie było potem problemu z błędem poduszek powietrznych?" no problem. podpowiedź: jak wszystko powyciągasz i odłączysz wtyczki nie używaj stacyjki w pozycji zapłon. "I jak wygląda podpięcie przewodów do elektrycznego sterowania? sa zwykłe wtyczki czy trzeba się kabelkami jakoś bardziej bawić?" są połączenia typu wtyczka - gniazdo Ja następne auto będę robił tym samym sposobem i tymi samymi rodzajami materiałów. Oczywiście można zakupić materiały profesjonalne a najlepiej oddać auto do specjalistycznego zakładu. Efekt pewnie będzie lepszy ale i cena także zdecydowanie wzrośnie... No chyba że ktoś się podejmie takiej roboty (wszystkie te elementy jak w tym temacie) za 1000 - 1500zł to wal jak w dym bo koszt materiałów z castoramy wychodzi podobnie a jeszcze jest sporo roboty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Jak ktoś zna fachowca co zrobi wygłuszenie auta za 1-1,5 tys.zł to jestem chętny natychmiast poddać swoje auto temu zabiegowi.. Wykonanie tego w zakładzie ,który specjalizuje sie w wyciszaniu/wygłuszaniu może kosztować nawet 20 tys.zł .. http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.