Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[300ZX] Olej silnikowy po kupnie nieznany


Gość psycholong
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość psycholong

Witam,

Kupiłem Nissana 300ZX Z31 bez wiedzy poprzedniego właściciela o rodzaju oleju silnikowego. Chcę go jak najszybciej wymienić, bo przy przebiegu

210 tyś. km. nie planuję remontu silnika już na starcie. Zastanawiam się czy ma znaczenie rodzaj i technologia wcześniejszego oleju, który zamierzam zlać, oraz jaki w takim razie zastosować olej do tego auta z dużym przebiegiem i brakiem turbiny 170KM. Myślę o półsyntetyku 10W40 Mobil1.

Edytowane przez psycholong
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil do mnie nie przemawia może i są zwolennicy

ja bym szedł w quaker valvoline albo motul liqi moli jakoś tak sie pisze ,,,

tak bezpieczny jest półsyntetyk ale powinieneś rozpoznać czy przypadkiem nie był minerał

kup najtańszy półsyntetyk GM 55 zł za 5 litrów zalej prześmigaj 300 400 500 km wywal to i zalej lepszym ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość psycholong

Jak ocenić czy był lany mineralny? Mam nadzieje, że wcześniejsi pewnie liczni właściciele mojego autka nie przyoszczędzili na oleju aż tak ;-)

Płukankę do silnika zamierzam zakupić przed spuszczaniem starego oleju jeszcze.

Edytowane przez psycholong
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

catroll z PL to loteria i śmietnik

http://www.valvolinepolska.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html

 

z mojej strony moge polecic VR1 10w60

lub gulf racing 10w60 ,

ale

jeżeli będziesz jeździł normalnie , nie po torze to lepszym wyborem bedzie 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość psycholong

W robocie chłopaki powiedzieli mi, że fachowcy na forum napewno znają się na świetnie smarujących olejach do wyczynu

ale mnie do spokojnie jazdy łikendowej wystarczy tańszy półsyntetyczny olej.

Niestety nie raczyli w ogromie swej motoryzacyjnej wiedzy powiedzieć mi coś konkretniej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W robocie chłopaki powiedzieli mi, że fachowcy na forum napewno znają się na świetnie smarujących olejach do wyczynu

ale mnie do spokojnie jazdy łikendowej wystarczy tańszy półsyntetyczny olej.

Niestety nie raczyli w ogromie swej motoryzacyjnej wiedzy powiedzieć mi coś konkretniej :-)

 

Ten silnik co masz był robiony w trochę starszej technologii, więc jest mniej wymagający. W tedy oleje były dużo słabsze. Zalej półsyntetyka, który teraz jest robiony w znacznie wyższej klasie niż silnik wymaga i będzie OK. Nie lej pełnego syntetyka, bo jak wcześniej jeździł na mineralnym to może silnik rozszczelnić i wypłucze osady które skrócą jego życie. 10W40 będzie dobry. Co do firm oleju zdania są podzielone. Bież coś co ma najmniejszą szansę, że trafisz podróbę.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to czego nie rozlewają w PL ,,, VALVOLINA <<<<

 

Półsyntetyk Valvolina jest podobno bardzo dobry. Słyszałem, że diesle ciszej na nim pracują. Możesz go śmiało kupić. Chociaż w przypadku pełnego syntetyka Valvo VR1 Racing 5w50 co miałem zalanego w Zetce nie byłem zadowolony. To był jedyny olej, który wymagał małej dolewki przed kolejną wymianą. Ja mam o tyle dobrze, że mieszkam blisko granicy i od roku oleje kupuję w Niemczech. Ostatnio nabyłem Mobil 1 Formuła Rally 5w50 i jak na razie jestem zadowolony. Polskiego Mobila podobno lepiej nie zalewać.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z valvo jest vr1 5w50 full syntetyk

uzywam od kilku lat, idealny olej na codzien i okazjonalnego upalania

 

Może i Tobie dobrze służy. Mnie jeszcze zniechęciło to, że po rozgrzaniu zegar pokazywał najniższe ciśnienie w porównaniu do wszystkich olei które lałem do zetki. Nawet lepiej wypadł Mobil 0w40 który miałem zalany jak auto kupiłem. Czyli robi się bardzo rzadki dlatego jako jedyny wymagał dolewki przed kolejna wymianą. Ja na pewno więcej go nie zaleję.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VR1 jest tylko: 10w60-półsyntetyk , 5w50-syntetyk i 20w50-mineralny

http://www.valvoline...gowych_vr1.html

 

5W50 - taki on syntetyk: http://www.valvolinepolska.pl/karty/oleje%20smary%20plyny/PCMO/VR1%20Racing%20SAE%20%205W-50.fqhdos4pd.pdf

Z nazwy.

Na szybko to na pewno LM 5W40 Synthoil HighTech jest całkowicie na bazie PAO, mam go w zecie i w Brerze w dłubanym dieslu (tam w wersji do diesla). Coś też jest z MillersOils. Więcej nie pamiętaj, bo do tych jestem przyzwyczajony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W50 - taki on syntetyk: http://www.valvoline...0.fqhdos4pd.pdf

Z nazwy.

Na szybko to na pewno LM 5W40 Synthoil HighTech jest całkowicie na bazie PAO, mam go w zecie i w Brerze w dłubanym dieslu (tam w wersji do diesla). Coś też jest z MillersOils. Więcej nie pamiętaj, bo do tych jestem przyzwyczajony.

Do tego Valvo zalecają wymieniać co 7 tys. km, gdzieś czytałem, że po przekroczeniu tego przebiegu gorzej i z temperaturą i z ciśnieniem (odczyt ze wskaźników).

Co do Millersa to chodzi o XFS 5W50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...