Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana elektroniki LPG na nową


pbobbe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam wymienić całą elektronikę u siebie w Ali. Obecnie mam Stag 300 i zaczyna mi on szwankować coś.

Dziś np. podłączyłem fejsa i pokazał mi temperaturę kalibracji - 226 stopni :). Temperaturę gazu pokazuje mi na -30 stopni. A zaczęło się od tego że zamiast na gazie to jeździł mi na PB. Wyjeździłem cały bak zanim zajarzyłem (odwieczny problem ze wskazaniami na centralce) . Przy przejechanych 370 km spalił mi 7,5 l LPG :) Rekord.....

 

A tak co do tematu. Znalazłem trzy takie zestawy:

 

1. Stag 300/4 ISA2 (elektronika):

 

http://allegro.pl/se...2887330714.html

 

2. AG-Czech (ECO-ATS) elektronika + reduktor + lwtryskiwacze:

 

http://allegro.pl/se...2894509005.html

 

3. LpgTech 316 (elektronika):

 

http://allegro.pl/lp...2907013293.html

 

 

I teraz tak: fundusz jaki mogę przeznaczyć na taki zestaw to max 600zł. Montować/wymieniać mam zamiar sam, więc musi być to zestaw łopatologiczny :) Jest to sprawa pilna - do piątku chciałbym mieć to u siebie.

 

Co sądzicie na temat tych zestawów lub co innego polecacie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od czujników temp: reduktora i gazu, może to one (lub ich połączenia) szwankują, po co zmieniać od razu całą elektronikę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chcę uniknąć szukania po omacku. Kupię czujnik - okaże się że nie, kupię znowu coś, znowu , skończę na komputerze a okaże się że coś z wiązką jest nie tak i sumasumarum wydam więcej kasy niż teraz mam wydać. Przynajmniej będę miał wszystko nowe i na gwarancji.

Jestem zdesperowany i chcę wymienić całą elektronikę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zmiana wiązki to też nie jest takie hop siup. Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy bo rwanie wszystkiego zajmie Ci duuużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zmiana wiązki to też nie jest takie hop siup. Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy bo rwanie wszystkiego zajmie Ci duuużo czasu.

 

Czas będzie :) Jak trzeba będzie to i trzy dni będę z tym walczył :)

 

To poniżej już odpada - gość sprzedaje prywatnie bez gwarancji:

 

3. LpgTech 316 (elektronika):

 

http://allegro.pl/lp...2907013293.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz wymianiać wszystko, z wiązką to bierz TECH-a214

 

Spoko tylko jaka cena :) Na alledrogo nie mogę znaleść....

 

Znalazłem coś takiego Tech 214:

 

http://www.autogas-l...4sekwencja.html

 

Albo Tech 304:

 

http://www.autogas-lpg.pl/shop_towar/757/lpgtech_tech_304sekwencja.html

 

Brać czy nie brać? Oto jest pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brać , druga opcja, sterownik większy ale P&P z Twoją wiązką teraz, opcja pierwsza - wiecej roboty, bo trzeba zmienić wiązkę ale za to mniejszyi sympatyczniejszy wybór należy do Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brać , druga opcja, sterownik większy ale P&P z Twoją wiązką teraz, opcja pierwsza - wiecej roboty, bo trzeba zmienić wiązkę ale za to mniejszyi sympatyczniejszy wybór należy do Ciebie :D

 

Dzięki za poradę. Biorę tego:

 

http://www.autogas-lpg.pl/shop_towar/757/lpgtech_tech_304sekwencja.html

 

Jeszcze jedno pytanko - fejs jest inny niż do staga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jutro dzwonię i zamawiam. Jak dojdzie to pokażę co było w środku. Mam nadzieję że dam sobię radę z wymianą :) Jak co to do kogoś trzeba będzie zadzwonić :)

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za doradzenie.

 

 

 

________________________________________

Zamówione i zapłacone. Jutro ma kurier dostarczyć.

 

 

 

Edit: 03.01.13

Przesyłka przyszła. Poniżej foto co przyszło. Koszt 399 zł. Teraz kawa i do garażu :) Trzymać za mnie kciuki:)

 

tech.jpg

Edytowane przez pbobbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to do dzieła, jak coś to masz numer :D przewody sobie powyciągaj z tych plastików i zaklej taśmą włochatką :D będzie lep[iej i łądniej, do tego pamiętaj o kierunkach kabli przy wtryskach i aby wszystkie połączenia były lutowane, ale na poczatek, wepnij sam sterownik, zaktualizuj i zobacz co wywali po kalibracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik założony. Niestety ale nie chce mi przełączyć na lpg i przy kalibracji wywala obroty. Wymieniam czujnik i sprawdzam ponownie.

 

te.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest chyba z MAP-em nei tak, albo masz nieszczelność, masz źle wybrane czujniki temperatury redka i gazu, tego MAP-a co masz inaczej sie podłacza niż to co masz w aucie ale to nei problem

 

obroty przełączania ustaw niżej, np 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj mi chwilę bo musze jechać, to rozrysuję CI ten twój scrin, albo zadzwoń to powiem o co caman :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten bolcowy czujnik temperatury. Przełącza na gaz, kalibracji dalej nie mogę zrobić - za wysoka temperatura gazu :) teraz pokazuje 127 stopni , wybór czujnika w programie nic nie daje. Wymieniam teraz map-a.

 

No i map-a nie sprawdzę.... inne wejście....Trza rwać wszystko...

Edytowane przez pbobbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sprawdzić na pinach, który gdzie idzie i n a razie rozciąć wiązkę i przylutować wtyczkę od TECH-a, w TECH-owym MAP-ie jest odrazu czujnik temperatury gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wymiana elektroniki ogarnięta :) Kalibracja przeprowadzona i wyjechałem na miasto. 25km na PB i przełączyłem na LPG. W programie było ustawiony algorytm TECH - nie da rady jechać na LPG, dławi, dusi, nie wchodzi na obroty itp. Tak przemęczyłem także 25km.

 

Po przyjechaniu do domu znów zaadoptowałem kalibracje w Algorytmie TECH i zonk. Gasł podczas kalibracji (obroty)

Pokazała mi się także informacja że pod obciążeniem mam za duży mnożnik i muszę wymienić dysze na mniejsze. Czy za duże dysze są problemem dławienia i tej masakrystycznej jazdy?

 

Po przełączeniu programu w algorytm Standard i ponownej kalibracji zaczął jeździć normalnie na LPG.

 

Screeny poniżej. Narazie tyle bo już nie mam sił :)

Aha - temperatura reduktora w normie - zmieniłem czujnik w programie. Sondy lambda po dodaniu gazu pokazywały wahania do 1,4.

 

tech1.jpg

tech2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz gdzieś nieszczelność, może być przy wkrętkach, pokaż wszystkie zakąłdki z mapy i wrzuć osc tak jak rozmawialiśmy, a sondę podłączyłęś??? bo to wskazanie mówi, że nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę podłączyłem. Nową :) kupioną 2 tygodnie temu :).

Myślę że fotki nie dają realnego poglądu na to co się dzieje. Jutro do południa zrobię filmik i zapodam linka do niego. Będzie to na postoju, na rozgrzanym silniku, wszystkie okna w programie na live. Pierw będzie LPG następnie PB. Jak to nie pomoże to zrobię takiego samego filmika podczas jazdy.

 

Instalację podłączałem wedle tego schematu:

 

post-59770-0-91219200-1357333450_thumb.jpg

Kliknij aby powiększyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik jakiś z jazdy mam. Jaki jest taki jest ale jest. Nie zdążyłem zgrać pliku osc. Jak mi się naładuje laptop to znów pojadę i zgram ten plik.

Co zauważyłem podczas jazdy : parę razy przełączył mi na PB - zanik obrotów.

Starałem się wszystkie okna umieścić na filmiku. Poniżej film:

 

http://www.youtube.com/watch?v=JJBwBv748-g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu na standardzie to stroisz ??? a nie w Techu chodzi o algorytm sterujący ,,,

 

-temp 20 trochę mało

-wtryski masz waltek ustawione

-z sygnałem obrotów to skąd to brałeś z ecu

-ciśnienie 1,3 ? po co co i jak masz tam po montowane choć jak Ci Dino pomagał ,,,to lepiej sie pewnie nie da zrobić ..

 

nie nie ciśnienie ok 1 B tak że ok ,,, widać że wydajność wtrysków mała jest

tz albo dysze albo ciśnienie

ale i tak widać po czasach że za duże

jakim błędem sypie zanikiem obrotów ?

 

i nagraj osc bo sonda cały czas na ubogo ????

 

a i sprawdź napięcie ładowania bo ja w życiu nie widziałem takiego stagi i tech raczej zaniża niż zawyża ,,,

 

dokopałem sie czemu nie tech ,,,, coś u ciebie ze strojeniem jest nie tak ...

 

przełącz na pb i zrób osc by było widać ładną oscylację ,,,i wtedy sie można zabierać za lpg ,,, narazie na lpg sonda nie skacze ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...