Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
yogibaboo

370 Z BRT Jamajka racing car :)

Recommended Posts

yogibaboo

Witam wszystkich, Chciałem zaprezentować szanownemu gronu 370 Z w wersji torowej.

Odkąd pamiętam zawsze byłem chory na Nissana z literką Z :). Kiedyś los się uśmiechnął i stało się. Byłem posiadaczem 370 Z. Auto od początku przypadło mi do gustu pod każdym względem i nie miałem zamiaru nic z nim robić, bowiem moje wyścigowe pasje zaspakajał inny mój projekt Volvo S40 heico promotor. Traf chciał , że na jednym z eventów rozsypało się zawieszenie w volvo i pojechałem Zetką...

Byłem zachwycony co można zrobić seryjnym samochodem i tak się zaczęło...

Ogólnie Stage 1 zakończył się tak:

Układ wydechowy: hybryda - kolektory wydechowe supersprint, invidia Q 300 tylko w części środkowej bez katów, wydech przelotka po dwóch stronach auta za drzwiami kierowcy.

Układ dolotowy Stillen ultra long tube gen 3

Silnik : Program CTD germany w komputerku

CAŁOŚĆ układów dała powtarzalne 350 KM i 350 Nm. Muszę tu nadmienić, że większość 370 Z nie trzyma parametrów i mają w serii około 320 KM i podobnie Niutków.

Układ Hamulcowy:

ALCON

przód:

·zaciski 6 tłoczkowych monoblock

·tarcz hamulcowych 360x36 mm

·przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

·klocków hamulcowych Pagid RS9-2

tył:

·zaciski 4 tłoczkowe monoblock

·tarcz hamulcowych 350x28 mm

·przewodów hamulcowych w stalowym oplocie

·klocków hamulcowych Pagid RS9-2

 

zawieszenie : KW VARIANT 3 ( dobry tylko do pewnego momentu i nie na każdy tor)

regulowane wahacze przód i tył

 

Dyfer Tylny Cusco 4.1:1.5

Maska, klapa , drzwi błotniki - kevlar

MAsa pojazdu wraz z klatką 1330 kg

Oczywiście jest jeszcze spojler który potrafi wygenerować od 100 do 200 kg docisku , płaska podłoga i takie tam. NIe zamierzamy ani dawać kompresora ani uturbiać. Jedynie zostanie zrobiony silnik na kuciźnie i długim wałku...

 

do lepszego opisu i zdjęć dam wam linka :

http://www.mlodarpmo...et/pl/samochody/Nissan%20370Z%20w%20wersji%20specjalnej%20by%20Bogart%20Racing%20Team;370.html

 

 

i takie tam

http://www.youtube.com/watch?v=fy9RQyj42IE

Edited by yogibaboo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomek.85

No brawo, co tu dużo pisać... zazdroszczę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mike_370z

Gratulacje za projekt, wymagał sporo czasu, wysiłku i zielonych ! :)

 

Kilka pytań dt. projektu:

 

- jak oceniasz strojenie w Niemczech, ile rzeczywiście dało przyrostu vs. stan przed strojeniem ? Czy zysk tych kilku KM i Nm jest wart tej ceny?

 

- sporo zszedłeś z masy auta, czy maska, klapa, drzwi, błotniki z kevlaru to jakiś custom czy gotowe, dedykowane rozwiązanie?

 

- czemu kucizna jeśli nie planujecie wchodzić w doładowanie? Turbo lub kompresor aż się prosi w tym projekcie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Limon

Z doświadczenia wiem że każde doładowanie na torze wiąże ze sobą kolejne problemy ;) Projekt bardzo zacny, ogladany wiele razy w akcji i pojedynków z Baniakiem ;P Pozdrawiam i do zobaczenia na torze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogibaboo

Kucizna po to bo a)jest lżejsza,B) można ją bardziej zakręcić , c) zwiększająca nie znacznie pojemność i kompresję. Dlaczego nie kompresor lub turbo...

Dwie sprawy 1. w wyścigach lepiej mieć mniej nieawaryjnych koni niż więcej awaryjnych :). Po drugie w WPP max pojemność to 4 litry w związku z tym nie da się :).

Strojenie w niemczech , hm... MOgę polecić CTD bo ich znam i działają ich programy... w moim przybyło po strojeniu i IVIDI 300 15 koni i 20 Nm a cena 2000 euro, ładnie brzmi i jest troche lepiej. Moim zdaniem bez kolektorów wydechowych nie ma sensu ruszać wydechu, chyba że się ma kasę i to się lubi.

Masa Auta to poważny problem w 370 Z . Wyżej wymienione elementy, bez boczków i poliwęglanu na klapie , ważą 22 kilo , uzbrojone drzwi i poliwęglan na klapie zamiast czyby , to waga około 33 kg, są to elementy robione specjalnie dla mnie i tańsze , jakościowo lepsze od dostępnych w stanach, ( piszemy tu o suchym nalżejszym karbonie)

 

Generalnie projekt wyszedł lepiej niż zakładałem , a dodatkowe mody w tym sezonie mam nadzieję tylko dodadzą smaczku na torze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

ŁADNIE naprawde zacne auto przygotowane prafesjonalnie do scigów torowych

fajnie że są takie projekty i ze nissanki sie prezentują w wyścigach w końcu po to je

stwożono daj moze więcej fotek chętnie zobacze

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Bardzo lubię to auto i mu bardzo kibicuję !

Tak w ogóle to witaj YOGI !!

Swoją 350Z także będę upalać na waszych imprezach jednak ja poszedłem w doładowanie - zobaczmy jak się będzie latać :)

Klatkę także u Przema będę robić :)

 

PS. Cholernie jestem ciekaw parametrów twojego nowego silnika - jakbyś nie był zadowolony z wyników niemieckich stroicieli to można by to poprawić u nas w PL :)

Pss. Na poznaniu po tych 7-8 kółkach nie miałeś problemu z grzaniem się oleju albo wody ?

 

Ja do swojej zeciny planuję dać dwie chłodnice oleju 20 rzędowe po obu skrajnych stronach zderzaka no i grubą chłodnicę wody z Infiniti FX45 - mam nadzieję że pozwoli mi to na zrobienie chociaż 5ciu kółek na Poznaniu czy w Ułężu pełnym ogniem :D

 

Ps. Ah te miłe chwile na ułęzu:

Edited by Coobcio

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

a co wam tam takiego pomarańczowego odjechało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Coś o podobnej mocy ale o 350-400kg lżejsze - Lotus Karola :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogibaboo

do wody ja mam założoną jakąś mishimoto od 350 grubszą i jest ok. Ja też mam dwie chłodnice w sumie 36 rzędów i...nie wiem co myśleć, bo czujnik w silniku dobija do 126-7 stopni( podobno w tej temp można zapierniczać ok 30 minut) a czujnik w misce pokazuje do 105 ...

W sumie jakbby się pojawiło z 6 nyssek, to można by zrobić klasyfikację marki wg. nowego regulaminu

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

no te lotusy widać ,że fajne są może w niego inwestować bo trochę wymiata na torze

Edited by dziubas

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

też ważne jaki olej stosujesz do jazdy torowej ? np motul 20w60 jemu 120s nie straszne smaruje i ma odpowiednia gestość

o jakich ścigach piszesz amatorskich czy wymagających ilcencji , amatorsko moge sie dopisać do listy

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogibaboo

Jeżdżę na Milersie 29 w 60, ścigam się i tu i tam w zasadzie bo mam licencje, aczkolwiek zapraszam na swój Puchar . Jestem organizatorem Time ataccków. Coobcio wie bo przyjeżdża:).

Co do lotusa, to na pojeżdżawki za***iste auto, do ścigania nie ma dla niego klasy w Polsce bo jest za lekki. Zresztą brak konkurenta i wieczne wygrywanie bez walki, to nuda. Wolę auto którym można powalczyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

yogi daj więcej może info odnośnie time atac zchęcią jako amator pojeździłbym na poznaniu

na ułęży byłem pare razy ale na 1/4 i na paru zlotach jeżeli wymogi nie sa wygórowane ani osobowe ani sprzętowe to sie pisze

daj info ile wpisowe jakie terminy na 2013 może być na pw

Edited by jarek1111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAJNIK

czy kolega planuje może starty w WPP lub GSMP? bo może po dłuzszej przerwie też bym się w końcu z warsztatu wygrzebał:)

 

widzę że nie tylko ja mam opinię iż do sportu jednak lepszy jest wolnossak bo generuje mniej problemów i awarii.

z mojej jednak strony turbo przerzucałoby mnie do klasy wyżej ale Ty przecież i tak masz pojemnośc powyżej 2l.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yogibaboo

Zapraszam na naszą stronę i forum dam wszystko będzie niebawem. www.wst.net.pl

Czajnik , tak planuje w tym roku regularne starty w WPP. Zeszły sezon był testowy i auto jeździ w granicach 3-5 miejsce jeśli chodzi o czasy WPP. Nadeszła [ora złoic d*py BMką :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dziubas

trzeba będzie tam małysza wsadzić z wagą 67kg :icecream: nissan będzie latał jak lotus hehe

Edited by dziubas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAJNIK

czyli rozumiem że latasz w klasie Open:))) cóż to też moja klasa chyba że mnie dopuszczą wg pojemności

 

będziesz miał trochę problem bo zapewne Evo 10 bedzie startowało:)))

 

qrcze jestem ciekaw konfrontacji. mój n14 waży koło 900kg ale niestety motor jest napewno słabszy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

W misce zawsze wychodzi niższa temepratura oliwy najlepiej mierzyć w podstawce filtra oleju...

W Drift wozach - fakt że oni dłużej jak 30 sekund ich nie chłostają to oliwa nie przekracza 100*C, termowłączniki wentylatorów olejowych przeważnie na 90*C odpalane albo z łapy na stałe przed startem...

 

Na poznaniu to sie rypie wóz 22-25minut to trzeba dowalić męskie chłodnice oliwy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAJNIK

Cobcio akurat tu się nie zgodzę z Tobą. pomiar temp w misce jest bardziej miarodajny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

W misce masz olej bez ciśnienia, po przejściu przez pompę jego ciśnienie rośnie do np. 5-6 barów i tym samym temepratura jego rośnie...

Tak jak w turbo...

 

Generalnie fajnie że jest czujnik tu i tu to można sobie sprawdzić i porównać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAJNIK

.

Edited by CZAJNIK

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

powietrze sprężane sie grzeje rozprężane chlodzi to naturalna cecha gazów

natomiast sprężanie cieczy np oleju nie powoduje grzania może minimalnie

natomiast czujnik tem oleju powinien być za pompą oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CZAJNIK

.

Edited by CZAJNIK

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarek1111

a czy cie interesuje tem oleju w misce czy w układzie smarowania mnie w układzie smarowania w misce jest zawsze zimniej

powietrze sie bardzo grzeje nawet niewielkie doładowania na małych turbinach mogą sporo nagrzać culer

a im cieplejsze to mniej tlenu w obietości cylindra czyli mniej mocy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×