Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG & silnik 2.0 gazować czy nie ?


TeamDragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

widze ze kolega krytykuje to zapoda komplecik LPG do x traila ktory będzie nie do pobicia ??

ja nie krytykuję, tylko stwierdzam, że jak na zrobienie auta dla kolegi, to daje wiele do życzenia ten montaż.

jaki przewidywany budżet ??? wtedy można coś polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaczynają sie konkrety :) czekam na opcje maxi ... i o konkretne info ile to by kosztowało............. i wersje rosądną.... z informacją jakie są zasadnicze róznice między wersjami .................. a wracając do wątku Panowie niektórzy z Was sie tym zawodowo zajmują ... inni tacy jak ja są laikami ... i teraz skąd ja czy ktoś kto sie nie zna na tym ma wiedzieć że mechanik taki czy siaki założy instalacje dobrze czy dziadosko ? ...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co wg Ciebie jest ten cały dział

Odpowiem Ci ja też nie miałem zielonego pojęcia i pare lat temu zacząłem chodzić do szkoły LPG-forum i nabierać wiedzy wykładowców czytając testy jak i opinie .

potem przyszedł czas na montaż 1 instalacji we własnym aucie i powiem że bez żadnych problemów po montażu w sobotę i przejechaniu 15 km na następny dzień już zrobiłem 220 km na ryby ,,,

 

a potem następne autko

potem strojenie kilku aut różnych znajomych i kolegów z forum ...

 

teraz wiem co i jak

no

osławione czerwone waldemary jak i ich różni kolorowi bracia

potrafią dawać o 30% różną dawkę na każdy cylinder jak czasy wtrysku przeciętnego nissana zawierają sie między 3 a 14ms to policz sobie ile to jest 30% gdzie Ecu auta jest czuły na 0,1ms ... do tego waldemar co każdy takt będzie inaczej podawał bo powtarzalności też nie ma

wiec nie jest to dobry wtryskiwacz ...

 

natomiast dla hany która wyszła idealnie w testach producent podaje max róznice 2% i to jest taka różnica że losujesz sobie z kartonu 4 wtryski i tak działają ....

4 krotnie wieksza cena daje sensowną jakość

 

 

 

co do twojej propozycji to tak jak pisałem wcześniej

 

super dobre elemęty to kasa

opcja max to wtryski med czy kehin sztuka w granicach 350 -400 zł może troszkę taniej

opcja rozdądna to hana /barakuda ok 90 zł szt

reduktor do omegasa 2 stopniowy IG1 drogi i dobry

lub przeciętny reduktor 200 300 zł

elektronika nie ma juz takiej wielkiej różnicy jak dla mnie

reszta ma już ni jakie znaczenie do mocnych aut 8 mm miedz do reduktora elektrozawory i wielozawór 8mm

z filtrów np czaja F03 lub jakieś z filtrem oleju ,,

i podstawa to montaż

dobrze wywiercony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanalem swego czasu nad podobnym dylematem.

W pierwszej kolejnosci zadzwonilem do lokalnego gazownika. Gosc cieszy sie duzym autorytetem w moim miescie. Czeka sie u niego ponad 1 miesiac w kolejce. I co mnie zaskoczylo - nigdy nie gazowal X'a. Primery, Qashkai'e i inne niessany, ale nigdy X'a (mimo ze troche po miescie tego jezdzi).

W drugiej kolejnosci zaczalem szukac po tym forum info na temat gazu. I znalazlem (juz teraz mi sie drugi raz nie chce) wiele negatywnych opinii (cos w stylu padania pierwszego katalizatora - podobno sa dwa, problemach z sondami Lambda itp). Juz teraz nie pamietam dokladnie, ale troche mnie ludzie nastraszyli. No i dynamika takiego auta (wogole 2l benzyny) pozostawia troche do zyczenia.

W koncu padlo na 2.2 dCi. Mam rocznik 2005 bez filtra czastek stalych. Auto bez porownania dynamiczniejsze od benzyny.

Jezdzilem i benzyna (bo taka chcialem kupic) i dieslem.

Nie wiem jak zachowa sie przy -20C mrozu ale poki co pali od 1 krecenia.

Dlatego majac wybor - benzyna+LPG a dCi bez filtra wybralbym bez watpienia diesla.

Mimo ze nigdy do tej pory nie mialem ropniaka i 9 poprzednich moich aut to byla tylko benzyna. Staralem sie trzymac z daleka od diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się myli co do dynamiki auto centrum powiada tak

2,0 pb ma 11.3 sek do setki 140 KM

2.2 ma 11.5 sek do setki 136 KM

 

podejrzewam że różnica w momęcie obrotowym 192 a 314 Nm sprawia taką różnicę

 

wiec dwa koło siebie idą praktycznie równo

 

pójdźmy dalej

spalanie w miescie 9.4 ropa x 5,50= 51,7

a 12 pb x 5,45 = 65,40

 

a gaz 13.5 lpg x 2,71 = 36,58

 

15.12 zysku co do ropy ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to słyszałem, ale co z tym katem?? przecież wszędzie jest w takiej samej odległości, choć wg AŚ to i chyba moja Odyy nie nadaje się do gazu :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie krytykuję, tylko stwierdzam, że jak na zrobienie auta dla kolegi, to daje wiele do życzenia ten montaż.

jaki przewidywany budżet ??? wtedy można coś polecić

 

 

myślę że do 3 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPTIMA PRO-TEC, BARAKUDA, ACR01

TECH214 BARAKUDA, ACRO1

STAG4+ BARAKUDA ACR01

kolejność nieprzypadkowa, OPTIMA ma w standarcie podączenie pod OBD, powinieneś się zmieścić w tej kasie i jeszcze powinno zostać na tankowanko :D

 

a no i ważny jest też montaż, bo nawet najlepszy zestaw może zepsuć silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPTIMA PRO-TEC, BARAKUDA, ACR01

TECH214 BARAKUDA, ACRO1

STAG4+ BARAKUDA ACR01

kolejność nieprzypadkowa, OPTIMA ma w standarcie podączenie pod OBD, powinieneś się zmieścić w tej kasie i jeszcze powinno zostać na tankowanko :D

 

a no i ważny jest też montaż, bo nawet najlepszy zestaw może zepsuć silnik

a ile montaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy???

 

tam wczesniej ktos podal budzet 3 tys? czy to co jest podane wyzej to juz razem z montazem czy tez mniejwiecej koszt podzespolow i do tego trzeba cos doliczyc tzn cene montazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się myli co do dynamiki auto centrum powiada tak

2,0 pb ma 11.3 sek do setki 140 KM

2.2 ma 11.5 sek do setki 136 KM

 

podejrzewam że różnica w momęcie obrotowym 192 a 314 Nm sprawia taką różnicę

 

wiec dwa koło siebie idą praktycznie równo

 

pójdźmy dalej

spalanie w miescie 9.4 ropa x 5,50= 51,7

a 12 pb x 5,45 = 65,40

 

a gaz 13.5 lpg x 2,71 = 36,58

 

15.12 zysku co do ropy ,,

Co do dynamiki, to owszem, przy starcie ze swiatel benzyna pewnie wygra. Ale...

Ile razy trzeba w realu tak startowac. ?. Natomiast elastycznosc na kazdym z nastepnych biegow jest zdecydowanie po stronie dCi.

Ile czasu i jakich obrotow potrzeba w benzynie, zeby przyspieszyc z 60 do 100 km / h realne podczas wyprzedzania).

Nigdy nie twierdzilem, ze na ropie wyjdzie taniej niz na gazie. Z tego zdaje sobie sprawe. Ale ja przy kupnie kierowalem sie zasada:

Albo benzyna bez gazu albo ropa. Ropa w X'e wychodzi mnie mniej wiecej tyle co w p12 1.8 a to do zaakceptowania. Benzyna bylaby ze 30-40% drozsza.

A czemu ludzie pisali ze nie bardzo daje sie to auto gazowac, nie wiem. Nie znam sie i wiedze czerpalem z forum. Poza tym zastanowil mnie fakt, czemu ten gosc o ktorym wspominalem nie zagazowal jeszcze w zyciu zadnego X'a.

PS. Wczesniej myslalem o subaru forester + gaz. Tam mozna zapomniec o takim rozwiazaniu chyba ze chce sie miec klopoty. Tez mozna zapytac co jest takiego ze nie da sie zagazowac. Jak ktos chce niech wejdzie na forum subaru i poczyta. Dac sie da, ale chyba jednak oszczednosci z tym zwiazane nie pokryja kosztow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gaz 13.5 lpg x 2,71 = 36,58

 

Zapominasz dodać do tego obliczenia fakt ,że odpalasz i pierwsze kilometry ( gdy auto na ssaniu pali najwięcej ) pokonujesz na benzynie. Przy jeździe po mieście jest to znaczna ilośc w trasie już mniej ale myślę ,że spokojnie możemy przyjąć średnie 1l na 100km co daje już 42zł czyli jedyne 9zł taniej. A dolicz droższe przeglądy, zawalony bagaźnik, proszenie się o zatankowanie przez obsługę stacji , serwis instalacji i już nie jest tak różowo.

Minusem diesli ( pomijając awaryjność niektórych modeli ) jest jedynie bardzo wolne grzanie zimą.

 

Moim zdaniem gaz jest tym bardziej opłacalny im więcej jeździmy w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz dodać do tego obliczenia fakt ,że odpalasz i pierwsze kilometry ( gdy auto na ssaniu pali najwięcej ) pokonujesz na benzynie. Przy jeździe po mieście jest to znaczna ilośc w trasie już mniej ale myślę ,że spokojnie możemy przyjąć średnie 1l na 100km co daje już 42zł czyli jedyne 9zł taniej. A dolicz droższe przeglądy, zawalony bagaźnik, proszenie się o zatankowanie przez obsługę stacji , serwis instalacji i już nie jest tak różowo.

 

to zależy od tego jaką masz instalację i jak ustawioną, a nei od tego, że auto jedzie na ssaniu, bo to samo wystepuje w traktorach, nie wiem skąd wziąłeś 1L/100km u mnie wycgodzi chyba coś koło 0.35L/100 przegląd dodatkow 62zł raz w roku, czyli pomijalny wydatek, zawalony bagażnik to niezaprzeczalny fakt i raczej nei do obrony :D choć zależy w jakim aucie :D u mnie nie ma znaczenia akurat bo zainstalowanie zbiornika nie wpłyneło na nic z pojemności samochodu :D poza schowkiem na środkowy fotelik, który i tak jest cały czas zamontowany, nie słyszłem o tym, że trzeba się prosić o zatankowanie, do tego idzie ustawa o samodzielnym tankowaniu :D serwis instalacji??? to zależy co przez to rozumieć?? wszystko zalezy od jakości komponentów i pilnowania wymiany filtrów, których koszt jest około 20zł :D

Każde auto ma + i - kwestia woźnicy, które mu się bardziej opłaca,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nei od tego, że auto jedzie na ssaniu, bo to samo wystepuje w traktorach

Nie zrozumiałem tego porównania. Auto zimne = sterownik wymusza zwiększoną dawkę paliwa ( kiedyś zwane ssaniem ) . Jak auto zimne to na gaz nie powinno się przełączyć bo w przypadku instalacji gazu płynnego może zamarznąć parownik i trudno utrzymać odpowiednią mieszankę z powodu problemów z odparowywaniem gazu. Faktycznie można dobrać moment przełączenia optymalnie ale bez przesady aby od razu przełączał po odpaleniu na mrozie.

 

Jesteś pewien z tym 0,35l na 100km ? Bo jak ja jeździłem autem na gaz to nie wychodziło aż tak różowo.

 

Weszła już ta ustawa o samodzielnym tankowaniu ? W sumie to nie wiem czy to plus czy minus na mrozie musieć się męczyć. I ciekawe jak rozwiążą problem rękawic ochronnych ,które pracownicy stacji "muszą" zakładać do tankowania. Problem kolejki do 1 dystrybutora zostaje nadal ( wkurzało mnie to zawsze )

 

Wcale nie neguje gazu , zawsze wszystkim polecam ( albo gaz albo diesel - nigdy benzyna ) , nie miał bym nic przeciwko kupowaniu auta z gazem następnym razem ale na pewno nie do X-traila. Celował bym raczej w suva z kołem na klapie bagaźnika i miejscem pod podłogą na montaż butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez nie neguje traktora, bo i takimi powoziłem, każdy ma swoje + i - tak jak pisałem i są zwolennicy frytek i kuchenek, :D

 

a odnośnie ssania, to dlaczego nie może działać na LPG a musi na PB?? miałem w nissmo przełączanie 15st i nic się nie działo

może nei wychodziło Ci tak różowo, bo miałes wysoko ustawioną temp przełączania i taki setup w aucie, który nie radził by sobie z niższą temperaturą, wszystko zależy od podzespołów i strojenia,

 

ale ja mogę być złym przykładem na spalanie PB, bo jednak trochę w trasie się latało i lata,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPTIMA PRO-TEC, BARAKUDA, ACR01

TECH214 BARAKUDA, ACRO1

STAG4+ BARAKUDA ACR01

kolejność nieprzypadkowa, OPTIMA ma w standarcie podączenie pod OBD, powinieneś się zmieścić w tej kasie i jeszcze powinno zostać na tankowanko :D

 

a no i ważny jest też montaż, bo nawet najlepszy zestaw może zepsuć silnik

a co kolega powie na to , zestaw z Łódzkiego warsztatu

KME Diego G3 lub NEVO i listwa HANA ?

 

koszt spoko .. :) pozostaje tylko znalezc jakiegos prawdziwego mistrza w lodzi ;)

mam warsztat w Łodzi gość podobno wie o co chodzi zobaczymy co kolega DINO powie o tym zestawie z Łodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódź to zagłębie KME :D NEVO to ich nowość, czyli pchał bym się w to, większość instalacji jest na podobnym poziomie, a i tak najważniejszy jest dobry montaż i strojenie, wcześniej nie proponowałem KME, bo akurat tego nei montuję a tylko zmieniam na życzenie klienta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódź to zagłębie KME :D NEVO to ich nowość, czyli pchał bym się w to, większość instalacji jest na podobnym poziomie, a i tak najważniejszy jest dobry montaż i strojenie, wcześniej nie proponowałem KME, bo akurat tego nei montuję a tylko zmieniam na życzenie klienta :D

czyli no siłe moze być czy ok dobry zestaw ?

a jeszcze a co z tą kroplówką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw dobry, a kroplówkę sobie podaruj szkoda kasy, jak dobrze wystroją będzie gitt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...