Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

LPG & silnik 2.0 gazować czy nie ?


TeamDragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów! Jeżdżę dwa lata x-em T30 2.2 di przymierzam się do zamiany na wersje benzynowa z automatem do zagazowania, szkoda że w dieslach automatów nie montowali, czy ktoś z forumowiczów zna dobrego gazownika na terenie Bydgoszczy, okolic? Bo dobry gazownik+dobra instalacja= bezproblemowa eksploatacja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich X-maniaków :dribble:

Dwa lata temu zachorowałem na X-a i zacząłem poszukiwania wymarzonego wozu. Wybór padł na benzyniaka + gaz (dla oszczędności). Zacząlem od wędrówki po instalatorach gazu, pytając o cenę, firmy których instalacje montują itd itp. W trzech czy czterech przypadkach były ochy, achy, raty.... Dopiero w którejś z kolei gościu zaprosił mnie do biura, wyciągnął jakąś rozpiskę wielkości A4, zapytał o markę, typ itd. i stwierdził jednoznacznie X-y nie nadają się do zagazowania (ani t30, ani t31 podobnie jak któreś skody, a nawet hamery).

Nie pamiętam dokładnie co pada w X-ach, ale to było chyba wypalanie czy wytapianie się głowicy czy zaworów??? Zapytałem - Więc nie ma szans abyście mi zamontowali gaz? - Jeżeli pan chce to zamontujemy, ale na pana odpowiedzialność bo nam zależy na OPINI i dlatego panu odradzam...Posłuchałem gościa, sprowadziłem z Włoch 2,2Di którym śmigam już 2 lata i nie żałuje :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie! Jak pisałem wyżej użytkuje X-a 2.2 di jestem zadowolony, teraz chcę zamienić na benzyniaka może z automatem i wsadzić gaz, znalazłem gazownika który zakłada lpg do X-ów warunek dobra instalacja dobrze założona, z tego co wyczytałem na forum są tu użytkownicy którzy przejechali zagazowanymi X-mi już kilkadziesiąt tys. km. i samochody ich sprawują się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

chciałbym tylko dodać, że w rozpisce Prinza t30 z 2.0 jest na czarnej liście. Można to sprawdzić też w katalogu używane AŚ z kwietnia na ostatniej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czytam i czytam opinie za i przeciw  ,ale nigdzie nie znalazłem opinii wlascicieli X-a co by powiedzieli ze im silnik padł po 20tys czy 100tys przebiegu na LPG.

Sam mam dylemat ale chyba sklaniam sie do PB+LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam opinie za i przeciw  ,ale nigdzie nie znalazłem opinii wlascicieli X-a co by powiedzieli ze im silnik padł po 20tys czy 100tys przebiegu na LPG.

Sam mam dylemat ale chyba sklaniam sie do PB+LPG

Nie szukaj opinii w tym temacie tylko przejrzyj to forum i poszukaj tematów gdzie są problemy z benzyną - wtedy będziesz miał obraz awaryjności na LPG.

 

 

 

aaa i 2.0 z T30 nie był montowany w żadnym innym nissanie.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie czy ktoś na tym forum jeździ takim nissanem z gazem?

Może wypowie się jakiś właściciel co i jak?

Jakie koszty serwisów, jakie awarie, jak rozwiązany problem z katalizatrem (wymiana na stalowy czy usunięcie)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka miesięcy temu sondowałem kwestie założenia w x-trailu gazu w łodzkim nagazie (www.nagaz.pl).

 

Oto co mi odpisano na zapytanie w kwestii oferty:

 

 

 

W odpowiedzi na zapytanie o instalację gazową do Nissan X-trail 2.0 140 KM 2004 r. proponujemy 3 opcje instalacji gazowej:

1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem 
AC R01 i wtryskiwaczami AC W01.
Koszt całkowity to 2800 zł.

Opcje do instalacji AC Stag:
- pakiet gwarancja na 3 lata (z limitem 100 000 km) - 200 zł,
- wtryskiwacze Hana H2000/EG2000/H2001 - 400 zł

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- system lubryfikacji gniazd zaworowych Flash Lube z ręczną regulacja dawki,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.


2. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji włoskiej firmy Landi Renzo system Omegas z reduktorem  Landi Renzo IG1/LI10 
i wtryskiwaczami Landi Renzo/MED.
Koszt całkowity to 3700 zł.

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- system lubryfikacji gniazd zaworowych Flash Lube z ręczną regulacja dawki,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy.

3. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu V generacji w fazie ciekłej holenderskiej firmy Vialle system Liquid Si.
Koszt takiej instalacji wynosi około 4800 zł (zależny jest od kompletacji,kursu Euro i wielkości zbiornika - do ustalenia przy oględzinach pojazdu).
System na zamówienie - realizacja około 14 dni.

Cena obejmuje:
- zbiornik toroidalny w miejsce koła (we wnękę koła zapasowego),
- pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym w miejsce koła zapasowego,
- tankowanie gazu w ilości niezbędnej do uruchomienia instalacji,
- gwarancję na okres 24 miesięcy lub 100000 km przebiegu w zależności co nastąpi pierwsze.


Po montażu otrzymuje Pan:
- fakturę,
- atest zbiornika,
- kartę gwarancyjną,
- wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem.


Przed montażem instalacji prosimy o konsultację w serwisie producenta pojazdu sposobu regulacji luzów zaworowych silnika oraz możliwości zasilania tego silnika paliwem gazowym. Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów  zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi  w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

 

Ostatni akapit wraz z faktem, że robię autem krótkie trasy i niskie przebiegi sprawił, że zrezygnowałem z gazu. 

Edytowane przez Szmiglo
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Już wcześniej niemal wszystko napisano nt gazu w silniku 2.0.

Ja tylko pod przemyślenie dodam od siebie ,ze wiekszość ogłoszeń sprzedaży X-traili z z gazem jakie przegladałem to były auta gdzie instalacja załozona była stosunkowo nie dawno,często jeszcze na gwarancji.

Dlaczego więc właściciele tych aut tak szybko je wystawiają na sprzedaż??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wszystko już zostało powiedziane i Pete ma pełną rację. Wystarczy przeczytać wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zagazowany świeżo... jutro auto odbieram, w zakładce x trail t30 zamieszczę zdj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czym  nowsze auto tym słabsze materiałowo wiec odkrycia tu nie robię .

 

katalizatory ceramiczne też słabsze a i pomijam bezpośredni wtrysk ,,

 

tematów jest tylle że chyba nie ma co pisać ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie X a QQ i to chyba ten sam silnik... Nie chce chwalić ale przelatane ponad już 100.000km i wszystko pięknie chodzi a instalacja BRC której nikt nie poleca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Auto miało niecałe 3 tys km kiedy została założona, dzisiaj na zegarze niecałe 103 tys km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj bardziej bo nie bardzo rozumiem ;)

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brc nikt nie poleca bo dowiesz się dlaczego zaraz po gwarancji .

"chodziło mi o to, że BRC psuje się zaraz po gwarancji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj bardziej bo nie bardzo rozumiem ;)

chodzi o koszt części,

BRC jest OK ale Polskie są lepsze i tańsze :D 

zawsze mnie zastanawia, że na temat gazu w aucie wypowiadają się najwięcej ludzie, którzy jeżdżą "traktorami" albo nie mają gazu :D 

@BarracuDa przejechał już 100kkm na LPG i pewnie jeszcze zrobi kilkadziesiąt :D to teraz malkontenci niech sobie policzą ile zaoszczędził :D i czy będzie go stać na ewentualną regenerację głowicy :D i ile jeszcze zostanie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jestem szarak, ale zrobiłem już 800km od soboty i pali mi w tej chwili 10 na 100km...jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...