Gość hansrpg Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 (edytowane) Witam, jako że ostatnio zacząłem słyszeć specyficzne wycie z pod maski nasilające się przy skręcie kół to postanowiłem wymienić płyn od wspomagania (śmierdzący brązowy, kto wie czy od fabryki ruszany). Moje pytanie jest do tych którzy już zajmowali się tym lub robili coś co wymagało demontażu maglownicy, otóż czy aby zlać stary płyn wystarczy że wejdę pod auto, odczepię przewód łączący wspomaganie ze zbiorniczkiem płynu (zwrotny niskiego ciśnienia mocowany opaską zaciskową), poczekam aż około litr płynu ścieknie (tyle podaje serwisówka), składam, zalewam i tyle? Czy wymaga to większej zabawy? Robiąc coś pod autem wyśledziłem ten przewód więc dojście do niego jest. Dobrze planuję czy coś trzeba zmienić? edit: Z pomocą wujka gogole znalazłem temat z opisem procedury (forumowa szukajka nie znalazła) więc zwracam się do administracji o usunięcie tego tematu. Edytowane 5 Lutego 2013 przez hansrpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Skoro forumowa szukajka nie znalazła a wielokrotnie to pisałem to ja to opisze dla potomnych. materiały 1 olej do wspomagania Dextron ATF IID lub polecany przez producenta 2 wiadro lub inny pojemnik na zuzyty płyn 3 Duża strzykawka (żaneta) 4 wężyk gumowy asujacy do niej działalność 1 otwierasz maskę odkręcasz zbiornik wspomagania 2 odpalasz motor na wolne obroty 3wysysasz płyne zezbiornika 4 skręcasz kołami na maksa w L/P 5 wysysasz płyn ze zbiornika 6 skręcasz kołami w druga stronę do oporu 7Wysysasz płyn 8 i tak do suchego i braku wspomagania 9 Zalewasz zbiornik świeżym siuwaxem 10 skręcasz kołami opór w drugą stronę 11 dolewasz płyn 12 skręcasz kołami w drugą stronę 13 dolewasz płyn 14 i tak do uzupełnienia stanu cieszysz się bezproblemową i cichą jazdą auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Od paru dni przy skrętach słyszałem prace wspomagania wiec wymieniłem płyn zrobiłem tak jak pisał jwa, ale przy drugim skręcie ze zbiorniczka poszło troche dymu/pary!! uzupełniłem płyn i teraz jak skręcam to pod koniec skrętu znowu słychać wspomaganie tylko że głośniej. Czy resztka płynu mogła się zagotować, czy spaliło się coś w pomnie wspomagania, czy może układ nie odpowietrzył się do końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Jeśli wspomaganie działa to gra i buczy miżesz przepłukać jeszcze raz układ. Ale jeśli buczy cały czas to juz pompa do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 A ten dźwięk nasila sie przy maksymalnym skręcie kół? Zmienia się sila wspomagania w zależności od obrotów?(mam na mysli czy jak dodasz gazu to jest lepiej i wspomaganie jest mocniejsze?) Bo możliwe że albo masz za luźno naciągnięty pasek od pompy,lub faktycznie pompa Ci siada i tu wymiana płynu nic nie da. Już Ci od razu napisze że regeneracja starej pompy 700 zł a używana ok 150 bez gwarancji ile czasu pochodzi choć ja kupiłem używaną i mi działa do dzisiaj czyli juz rok a jeżdżę sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 już wszystko w porządku, nic nie słychać wspomaganie działa, może musiało się samo odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 No to super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genad2109 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 (edytowane) Moze komu pomoze po rosyjsku, ale są zdięcia http://www.primera-c...zhidkosti-gura/ Edytowane 14 Marca 2013 przez genad2109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Nie ma to jak profesjonalne kobyłki made in russia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genad2109 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 (edytowane) Nie ma to jak profesjonalne kobyłki made in russia Nikt nie zrobi liepiej niz zrobisz to sam... Edytowane 14 Marca 2013 przez genad2109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 Moze komu pomoze po rosyjsku, ale są zdięcia http://www.primera-c...zhidkosti-gura/ A czy to trzeba szukać aż tak daleko jak u ruskich. Na naszym forum jest coś takiego jak >>wyszukiwarka<< po wpisaniu, to np. by wyszedł temat i plik który dodałem już rok temu, o np. tu....http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81726-n16-wymiana-plynu-wspomagania-kierownicy/?do=findComment&comment=843742 Człowiek się męczy, przerabia, dodaje to treści i nikt tego nie docenia - jak nie wie co to wyszukiwarka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.