Finetto Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) Pierwszy Nissan, pierwszy post zatem Witam! Kupiłem P10 z silnikiem GA16DS problem jest z pracą na benzynie, na gazie odpala, chodzi i jeździ normalnie. Trochę poczytałem o tym w necie, ale u mnie wygląda to nieco inaczej. Czasem odpali na benzynie, pochodzi raz krócej raz dłużej dodanie gazu ją dławi, utrzymuje się około 5k obrotów. Co więcej paliwo jest, ale raz pokazuje 1/4 zbiornika a raz trochę ponad rezerwę. Wymienione przewody, świece i kopułka. Co to może być? Następne pytania będą o eksploatacji Edytowane 12 Lutego 2013 przez Finetto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 zakręcałeś już butlę z LPG do testu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Jaką masz instalację gazową? u mnie był podobny problem i winny okazął się brzełącznik B/G, robił co chciał niezależnie od tego co pokazywał. Między innymi pokazując że silnik pracuje na benzynie, w rzeczywistości odcinał benzynę i dlatego samochód gasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finetto Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Butli nie zakręcałem, a wiem że takie wskazówki można znaleźć, sprawdzę to. Na co zwrócić uwagę? Instalacja to 1 gen. zupełnie manualna obsługa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 zawór odcinający pb ,, zobacz czy dobrze działa ew kawałek rurki i go wywal skręć i zobacz jak chodzi ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Tofu, źle działa na PB a na LPG gitt, czyli wygląda na to, że w układ idzie PB i LPG podczas pracy na PB, i zalewa silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Albo nie dostaje nic - może zawór odcinający Pb się nie otwiera wtedy gdy powinien i nie dostaje odpowiedniej ilości benzyny. U mnie zamiast zaworu odcinającego Pb jest przekaźnik który wyłacza wtryskiwacze i ostatnio też miałem z nim problem, objawy były inne ale jeśli u kolegi też jest taki przekaźnik to może być też jego wina. U mnie padł chyba z powodu mrozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 oboje macie racje winne albo zawory od pb albo lpg ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finetto Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgodnie ze wskazówkami zakręciłem butlę i na benzynie pracuje normalnie. Zatem na czym teraz się skupić? Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Więc wiemy że: na gazie dostaje tylko gaz, bo pracuje poprawnie na benzynie dostaje i benzynę i gaz - pracuje źle po ręcznym zakręceniu gazu na benzynie pracuje poprawnie wychodzi na to że raczej zawór/przekaźnik odcinający Pb jest w porządku, inaczej nie chodziłby dobrze na gazie. Na moje oko pozostaje elektrozawór w reduktorze (może po prostu spadły z niego przewody albo się urwały) lub ewentualnie sterowanie (przełacznik B/G). Elektrozawór na reduktorze sprawdzisz najłatwiej podpinając jeden jego styk bezpośrednio do karoserii a drugi na chwilę do plusa z aku - jak usłyszysz stuknięcie znaczy że się otwiera, po odłączeniu przewodów poinno być kolejne stuknięcie (zamknięcie). Jeśli sam zawór jest ok to trzeba by sprawdzić przewody dochodzące do niego miernikiem, czy pojawia się na nich prąd po przełączeniu na gaz. EDIT: jak tak sobie czytam to co napisałem to wychodzi mi na to że jednak zawór raczej się nie zamyka niż nie otwiera, tak jakby dostawał prąd cały czas, albo się po prostu zaciął mechanicznie. Edytowane 14 Lutego 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finetto Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 OK dzięki sprawdzę tak jak mówisz. Gdy przełącznik jest pozostawiony w pozycji LPG to po włożeniu kluczyka i jego przekręceniu słychać stuknięcie o ile ma to cos do rzeczy. Proszę niech mi jeszcze ktoś potwierdzi: Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 zregeneruj reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Proszę niech mi jeszcze ktoś potwierdzi: Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie? no tak, bo będzie taka sama sytuacja jak teraz gdy miałeś zakręconą butlę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 ps nic nie jest wieczne ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finetto Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Cześć koledzy!Wracamy do tematu. Wymieniłem przełącznik bo tak zdiagnozował gazownik i nic.Zregenerowałem reduktor, wymieniłem filtr i regulacja i nic.Przypomniało mi się pytanie z forum o poziom paliwa i mimo tego że miałem1/4 zbiornika paliwa dolałem dziś 10 litrów i przełączyłem na PB no i śmiga aż strach.A co chodzi z tym poziomem?Dodam że przy zakręconym na max korku wlewu poziom na desce świruje, chyba się zapowietrza bo po odkręceniu czuć mega ciśnienie, niedokręcony korek eliminuje ten problem ze wskazaniem.Niech mi ktoś podpowie co jest z tym poziomem i jak się pozbyć problemu przeszukałem forum, ale nic nie znalazłem.Z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Pewnie szwankuje zawór odprowadzania oparów paliwa. Nie wiem jak jest to w P10. U mnie ten zawór jest po lewej stronie kolektora dolotowego, od przodu. Podpięte są do niego 2 wężyki. Te wężyki się odpina i na odpalonym silniku lub po odpięciu wtyczki i podaniu 12V na krótko, dmucha w dolny króciec - powinien być swobodny przelot powietrza do górnego. Na zgaszonym silniku zawór się zamyka. Zobacz może u Ciebie jest podobnie. Z tego co patrzyłem w GA16DE zawór jest taki sam tylko w innym miejscu, nie wiem jak w DS. EDIT: ja się w ogóle zainteresowałem tym tematem bo też mam trochę problemów ze wskazaniem Pb. Ostatnio zalałem 16 litrów benzyny i po 50 km wskazanie spadło do zera. Przed chwilą sprawdziłem ten zawór no i chyba mam przyczynę - nie otwiera się. Pewnie dlatego ciśnienie w zbiorniku rośnie i przygina pływak. Po zapodaniu prądu na krótko zaworek otwiera się więc nie jest zapchany tylko problem gdzieś w elektryce. Jutro poszukam dokładniej. U mnie to wygląda tak: Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.