Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[ P10] Problem z pracą i odpalaniem na PB


Finetto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy Nissan, pierwszy post zatem

Witam!

 

Kupiłem P10 z silnikiem GA16DS problem jest z pracą na benzynie, na gazie odpala, chodzi i jeździ normalnie. Trochę poczytałem o tym w necie, ale u mnie wygląda to nieco inaczej.

Czasem odpali na benzynie, pochodzi raz krócej raz dłużej dodanie gazu ją dławi, utrzymuje się około 5k obrotów.

Co więcej paliwo jest, ale raz pokazuje 1/4 zbiornika a raz trochę ponad rezerwę.

Wymienione przewody, świece i kopułka.

Co to może być?

Następne pytania będą o eksploatacji

Edytowane przez Finetto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz instalację gazową? u mnie był podobny problem i winny okazął się brzełącznik B/G, robił co chciał niezależnie od tego co pokazywał. Między innymi pokazując że silnik pracuje na benzynie, w rzeczywistości odcinał benzynę i dlatego samochód gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butli nie zakręcałem, a wiem że takie wskazówki można znaleźć, sprawdzę to. Na co zwrócić uwagę?

Instalacja to 1 gen. zupełnie manualna obsługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu, źle działa na PB a na LPG gitt, czyli wygląda na to, że w układ idzie PB i LPG podczas pracy na PB, i zalewa silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie dostaje nic - może zawór odcinający Pb się nie otwiera wtedy gdy powinien i nie dostaje odpowiedniej ilości benzyny.

U mnie zamiast zaworu odcinającego Pb jest przekaźnik który wyłacza wtryskiwacze i ostatnio też miałem z nim problem, objawy były inne ale jeśli u kolegi też jest taki przekaźnik to może być też jego wina. U mnie padł chyba z powodu mrozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ze wskazówkami zakręciłem butlę i na benzynie pracuje normalnie.

Zatem na czym teraz się skupić?

Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wiemy że:

  • na gazie dostaje tylko gaz, bo pracuje poprawnie
  • na benzynie dostaje i benzynę i gaz - pracuje źle
  • po ręcznym zakręceniu gazu na benzynie pracuje poprawnie

wychodzi na to że raczej zawór/przekaźnik odcinający Pb jest w porządku, inaczej nie chodziłby dobrze na gazie. Na moje oko pozostaje elektrozawór w reduktorze (może po prostu spadły z niego przewody albo się urwały) lub ewentualnie sterowanie (przełacznik B/G). Elektrozawór na reduktorze sprawdzisz najłatwiej podpinając jeden jego styk bezpośrednio do karoserii a drugi na chwilę do plusa z aku - jak usłyszysz stuknięcie znaczy że się otwiera, po odłączeniu przewodów poinno być kolejne stuknięcie (zamknięcie). Jeśli sam zawór jest ok to trzeba by sprawdzić przewody dochodzące do niego miernikiem, czy pojawia się na nich prąd po przełączeniu na gaz.

 

EDIT: jak tak sobie czytam to co napisałem to wychodzi mi na to że jednak zawór raczej się nie zamyka niż nie otwiera, tak jakby dostawał prąd cały czas, albo się po prostu zaciął mechanicznie.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki sprawdzę tak jak mówisz.

Gdy przełącznik jest pozostawiony w pozycji LPG to po włożeniu kluczyka i jego przekręceniu słychać stuknięcie o ile ma to cos do rzeczy.

Proszę niech mi jeszcze ktoś potwierdzi:

Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę niech mi jeszcze ktoś potwierdzi:

Mam rozumieć że gdy skończy mi się LPG na PB dojadę wówczas normalnie?

 

no tak, bo będzie taka sama sytuacja jak teraz gdy miałeś zakręconą butlę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć koledzy!
Wracamy do tematu. Wymieniłem przełącznik bo tak zdiagnozował gazownik i nic.
Zregenerowałem reduktor, wymieniłem filtr i regulacja i nic.
Przypomniało mi się pytanie z forum o poziom paliwa i mimo tego że miałem1/4 zbiornika paliwa dolałem dziś 10 litrów i przełączyłem na PB no i śmiga aż strach.
A co chodzi z tym poziomem?
Dodam że przy zakręconym na max korku wlewu poziom na desce świruje, chyba się zapowietrza bo po odkręceniu czuć mega ciśnienie, niedokręcony korek eliminuje ten problem ze wskazaniem.
Niech mi ktoś podpowie co jest z tym poziomem i jak się pozbyć problemu przeszukałem forum, ale nic nie znalazłem.
Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie szwankuje zawór odprowadzania oparów paliwa. Nie wiem jak jest to w P10. U mnie ten zawór jest po lewej stronie kolektora dolotowego, od przodu. Podpięte są do niego 2 wężyki. Te wężyki się odpina i na odpalonym silniku lub po odpięciu wtyczki i podaniu 12V na krótko, dmucha w dolny króciec - powinien być swobodny przelot powietrza do górnego. Na zgaszonym silniku zawór się zamyka. Zobacz może u Ciebie jest podobnie. Z tego co patrzyłem w GA16DE zawór jest taki sam tylko w innym miejscu, nie wiem jak w DS.

 

EDIT: ja się w ogóle zainteresowałem tym tematem bo też mam trochę problemów ze wskazaniem Pb. Ostatnio zalałem 16 litrów benzyny i po 50 km wskazanie spadło do zera. Przed chwilą sprawdziłem ten zawór no i chyba mam przyczynę - nie otwiera się. Pewnie dlatego ciśnienie w zbiorniku rośnie i przygina pływak. Po zapodaniu prądu na krótko zaworek otwiera się więc nie jest zapchany tylko problem gdzieś w elektryce. Jutro poszukam dokładniej. U mnie to wygląda tak:

 

20130426112426.jpg

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...